Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

25.6.2020 22:09

tonttutorvinen kirjoitti:Tietääkö joku mahtaako Yamaha yzf r125 putkisto mennä Yamaha mt125 kiinni, mietein vaan kun aika saman näkösiä ne on. En viittis turhaan mennä ostamaan.

No tota, ei tullut mieleen kysellä täältä http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=100&t=86908&p=4307892&hilit=Yamaha+mt125#p4307892
Miksi ei hommaa siihen omaa putkea, siis siihen malliin, jos ei viitsi ostaa yzf r125 putkea..

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

26.6.2020 8:48

Mielellään tilaisin Suomesta putkiston ja oikein muuta ei löydy kuin arrowin putkisto joka on 500€ kun taas yzäriin löytyy useita noin 200-300€ putkistoja.

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

26.6.2020 12:00

No tota onko mahdollista päästä vertaa mitenkään..En oikein osaa antaa vastausta, noihin, kun ei oo kokemusta kyseistä pyörästä

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

20.9.2020 11:51

Semmone probleema ktm690 kun ajaa jonkun matkaa ja hidastaa vaikka liikennevaloihin niin sammuu välillä mutta lähtee kuitenkin heti käyntiin. Olin tuossa pari päivää ajamatta ja ajelin noin 3h niin ei tehnyt sitä mutta kun samana iltana menin ajamaan uudestaan niin teki. Eli jos on vähän pitemmän aikaan ajamatta ei tee mutta jos samanailtana menee uudestaan niin tekee. Mistä voisi johtua ?

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

22.9.2020 10:17

Morjensta!
Elikkäs mulla ois apikassa vanteet vähän karussa kunnossa (hapettuma jälkiä) koitin päästä näistä eroon turtlewaxin jollain rubbing compoundilla, mutta ei oikein auttanut. Olen tässä miettinyt että oisko mitään muuta töhnää jolla sais ne pois vai pitääkö vetää jollain hienolla hiekkapaperilla?

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

22.9.2020 18:47

kananugetti733 kirjoitti:Morjensta!
Elikkäs mulla ois apikassa vanteet vähän karussa kunnossa (hapettuma jälkiä) koitin päästä näistä eroon turtlewaxin jollain rubbing compoundilla, mutta ei oikein auttanut. Olen tässä miettinyt että oisko mitään muuta töhnää jolla sais ne pois vai pitääkö vetää jollain hienolla hiekkapaperilla?

Onko ne kromi vanteet vai...Mut hapettumat yleensä lähtee kun hioo hiekkapaperilla, riippuu hapettuman runsaudesta/kuinka paha...

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

24.10.2020 23:49

Moro!
Kyseessä siis Yamaha FZR600 vuosimallia 1991.
Aloitin tekemään koneremonttia pyörään ja purettuani moottorin huomasin, että joku edellisistä omistajista on ilmeisesti puhkaissut 2 öljykanavaa (kuva alla). Kanavien puhkomisen tarkoitus ei ole täysin selvinnyt vieläkään, ajattelin että onko kiertokangien voitelua 1 ja 4 sylinterissä yritetty parantaa(?). Kuitenkin kiertokankien alapäät saavat voitelunsa kampiakselia pitkin, joten äkkiseltään tuntuisi että tuollainen muutos pikemminkin heikentää niiden voitelua, sillä öljynpaine muualla kanavassa laskee.
Siispä kysynkin onko jollain ideaa tuon kanavien puhkaisemisen tarkoituksesta ja onko nuo tehdyt reiät syytä käyttää hitsarilla tulpattavana ennen koneen kasaamista. Koneeseen tulee sen verta uutta osaa ettei haluttaisi ottaa turhia riskejä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

26.10.2020 20:07

Muuta en osaa vastata, mut jos tulpata meinaat niin mieti hitsaukselle vaihtoehtona jämptillä tapilla tai pidätinruuvilla tulppausta.

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

28.10.2020 19:40

Ei tuo minun silmään näytä tarkoituksella tehdyiltä rei'iltä.
Olisiko kanki voinut hakata kanavat rikki tms? Vaikea uskoa, että tuosta kohtaa pitäisi öljyä ruiskuta tuon näköisistä rei'istä.

Ruuveilla tms tulppaaminen voi äkkiä muuttua siihen, että ruuvi on jossain liikkuvien osien välissä ja moottori entinen.

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

28.10.2020 21:48

Itse olisin hitsauksen kannalla.

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

29.10.2020 19:47

Ei sit missään tapauksessa ruuvilla lukitusta. Ite tekisin kyllä kun käytän sellaisia liimoja tarpeen vaatiessa et ei ehjänä lähde irti. Tietty edellyttää että saa kierteelle pituutta muutaman millin.

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

5.4.2021 13:52

Mielestäni hitsaus olisi hyvä ratkaisu .

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

26.5.2021 21:05

Onkos jollain oikeaa tietoa siitä mitä vaatiii/paljonko kustantaa muuttaa 25kw rekattu pyörä takasin täysitehoiseksi? Tuli tossa hommattua 640 LC4 joka on 2012 rekattu "pikku a" kortilla ajettavaksi ja itse haluaisin pyörän rekisteröidä täysitehoiseksi jotta ei esim onnettomuustilanteessa tule ongelmia siitä että pyörä onkin täysitehoinen...

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

1.8.2021 15:24

Hei!
Ryypynluisti jäänyt jumiin dellorto phbn 16mm!
Miten sen saisi sieltä pois?
Epäilen että on hartsittunut.

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

5.10.2021 15:57

Mistä mahtais löytyä Rieju Marathonin sulakkeet, kun penkin alta kattelin nii ei niitä siel näkyny?