Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

3.7.2018 20:06

Husaberg kirjoitti:Meneekö 12vm ktm sx pro circuitin änkkä suoraan 12vm exc? :)

Eiköhän mee, mutta sähän voit vaikka varmistaa googlesta tai ihan ktm myyjältä

-rampe- kirjoitti:Mikähän tuon säiliön tarkotoitus on? :s

Se on paisuntasäiliö...Joko tulee painetta tai sitten siellä paisarissa on liikaa nestettä tms. En muista mitä joku teki, kun sillä ruikki, yksi milloin saattaa ruikkia on kun keulii

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

30.7.2018 17:21

Yritin haulla etsiä mutta en löytänyt..

Kysymys vanhan pyörän ajovaloista. Onko mahdollista laittaa tai onko joku laittanut honda 600 cbr (F3) led polttimoita tai xenon valoja?

-JSSM-

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

9.8.2018 22:34

JSSM kirjoitti:Yritin haulla etsiä mutta en löytänyt..

Kysymys vanhan pyörän ajovaloista. Onko mahdollista laittaa tai onko joku laittanut honda 600 cbr (F3) led polttimoita tai xenon valoja?

-JSSM-

Voihan noita ledivaloja laittaa ihan mihin vaan.

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

12.8.2018 14:48

Moro! Mikä on niiden pienien "hampaiden" merkitys vauhtipyörän reunassa? En siis puhu mistään startin rattaasta. Niitä "hampaita" on vissiin vain 4-tahti pyörien vauhtipyörissä eikä kakstahtien. Mettisin tossa piikkisen yamaha wr pyörän vauhtipyörän keventämistä, niin ne hampaat on siinä aika pahasti sorvaamisen tiellä. Eli jos eivät ole mitenkään elintärkeitä noi hampaat niin vetäisin nekin sileäksi samalla. Kiitos jo etukäteen! :D

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

12.8.2018 21:14

No tota eikö tuota olisi kannattanut kysellä tuolta pikkipuolelta, missä on vielä merkkikohtainen keskustelu, olisi vastaus varmaan tullut vähän nopeammin..

Oisko että liittyy johonkin sytkään tms, onko sen lähettyvillä anturia tms..

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

12.8.2018 21:47

Noku se on just samalla tavalla monissa pyörissä eli ei ole mitenkää erityinen tossa mun piikkisessä niin siksi täältä kyselin, että olisi voinut vastaus nopeammin tulla, mutta ei siinä mitään menen sinne piikkipuolelle sitten kysymään vielä. :) Ja ei siinä mun mielestä kyllä mitään anturia tms. ole. :s https://i.ebayimg.com/images/g/JOIAAOSw ... s-l640.jpg
Siinä linnki (en tiiä toimiiko muilla) kawasakin pikkunelarin vauhtipyörään missä samanlaiset "hampaat".
Kiitos kuitenkin vastauksesta. :D

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

13.8.2018 20:28

Mul tulee mieleen että olisi joku tasapainoitus juttu, jos ei ole mitään anturia mistä esim sytkä ottaisi tai joku muu laite. Kun mulla on esim tuossa Husqvarna SM510R yksi isompi hammas ja pienempi, sitten poskessa on anturi, kun mistä esim moottori tietäisi milloin kone on esim yläkuolokohtassa, että voi sytyttää polttoaineen sylinterissä..

Niin kuin tässä kuvassa
Kuva
Tuossa vauhtipyörän oikeall puolella on tuo isompi hammas ja sitten tuolla vasemmalla, missä on johdot on tuollainen musta mokkula, mikä on joku anturi tms..

En tiedä onko tää nyt yhtään sama, mutta tuossa näkee, eli vauhtipyörän ulkopuolella on tuo musta mokkula(kuvassa oikeanpuoleisessa osassa ylhäällä), se anturi esim laskee vauhtipyörästä noita hampaita, eli oisko kampuran asennon tunnistin.
Kuva

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

16.8.2018 12:14

Joo voi olla, pitänee perehtyä syvemmin asiaan sitten :D

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

29.8.2018 0:55

Mun mopo Rieju Mrx 2008 kulkee ns. ryypyn voimalla, eli kun kierrokset nousee tarpeeksi niin pitää painaa ryyppyä, että alkaa kiihdyttämään ja ei ala ''pätkimään''. Rajotinta en oo ottanu pois ja mopossa ei oo muuta viriä kun Enoxin tehoputki ja suutin on kokoa 105. Voisko olla, että suutin on liian pieni? Kävin lukee jostai motowikistä, että kurittomalle putkelle sopiva suutin on 92-105 luokkaa, mut en sit tiiä mikä on Enoxin kans ois hyvä. Tietääkö kukaan et mitä pitäs tehä?

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

29.8.2018 15:05

Toisioketjusta kysymys..

Ostin vasta moottoripyörän. Ketjua tutkiessa huomasin ketjuliitoksen olevan jousella. Kuulin sellaista ettei tuollainen liitos ole turvallinen jos nopeudet (radalla) nousee suuremmiksi kuin tienopeudet. Yritin ketju/ratas keskusteluja käydä läpi mutta ei tullut asiaa esille. Nekin jo vuosia vanhoja keskusteluja joten heitän kysymyksen tänne.

Eli onko ketju turvallinen honda cbr 600 f3 pyörässä vai pitääkö tuon vuoksi pistää ketju/rataspaketti uusiksi? Sìtä ei ole tietoa milloin vaihdettu. Kulumisen vuoksi niitä ei ole tarvetta vaihtaa lähiaikoina.

Ketjuvoiteesta kysymys samalla. Ohjekirja suosittelee käyttämään vaihteistoöljyä rasvaukseen. Liikkeet kuitenkin myyvät ketjusprayta jota itsekin käytän. Ilmeisesti myydään siksi koska on helpompikäyttöinen tuo pullo. Käyttääkö kukaan motoristi öljyä?

-JSSM-

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

29.8.2018 21:43

Kivennäisvesi kirjoitti:Mun mopo Rieju Mrx 2008 kulkee ns. ryypyn voimalla, eli kun kierrokset nousee tarpeeksi niin pitää painaa ryyppyä, että alkaa kiihdyttämään ja ei ala ''pätkimään''. Rajotinta en oo ottanu pois ja mopossa ei oo muuta viriä kun Enoxin tehoputki ja suutin on kokoa 105. Voisko olla, että suutin on liian pieni? Kävin lukee jostai motowikistä, että kurittomalle putkelle sopiva suutin on 92-105 luokkaa, mut en sit tiiä mikä on Enoxin kans ois hyvä. Tietääkö kukaan et mitä pitäs tehä?

Eli jos joudut laittaa ryypyn päälle, niin se saa liian vähän bensaa suhteessa ilmaan, kun ryyppyn pitäisi rajoittaa ilman saantia, että bensaa tulee enemmän...
Näin mulla tulee mieleen
JSSM kirjoitti:Toisioketjusta kysymys..
Ostin vasta moottoripyörän. Ketjua tutkiessa huomasin ketjuliitoksen olevan jousella. Kuulin sellaista ettei tuollainen liitos ole turvallinen jos nopeudet (radalla) nousee suuremmiksi kuin tienopeudet. Yritin ketju/ratas keskusteluja käydä läpi mutta ei tullut asiaa esille. Nekin jo vuosia vanhoja keskusteluja joten heitän kysymyksen tänne.
Eli onko ketju turvallinen honda cbr 600 f3 pyörässä vai pitääkö tuon vuoksi pistää ketju/rataspaketti uusiksi? Sìtä ei ole tietoa milloin vaihdettu. Kulumisen vuoksi niitä ei ole tarvetta vaihtaa lähiaikoina.
Ketjuvoiteesta kysymys samalla. Ohjekirja suosittelee käyttämään vaihteistoöljyä rasvaukseen. Liikkeet kuitenkin myyvät ketjusprayta jota itsekin käytän. Ilmeisesti myydään siksi koska on helpompikäyttöinen tuo pullo. Käyttääkö kukaan motoristi öljyä?

-JSSM-

Mä käyttäisin jo tuon koko luokan pyörässä niitattavaa ketjua, jos rattaat ja ketjut ok, niin ei niitä välttämättä tarvii vaihtaa, kun vaihtaa niitattavaksi. Tieysti jos on kuluneen näköiset, niin koko paketti uusiksi, ei osat varmaan kalliita. Itse käytän just sprayta sen helpouden takia ja että on vähän sitkeämpää kuin öljy, mutta kaveri käytti jotain perus öljyä, voiteli siveltimella joka ajon jälkeen tallissaan, yleensä yöksi, niin valuu ylimääräiset pois

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

3.9.2018 20:21

Rieju Mrx -08 mittaristossa jotain vikaa kun km/h näyttää 200 ja kilometrit ei nouse. Näyttää kyllä päivän aikana ajetun matkan mutta ei ''average'' määrää. Saako sen korjattua ja jos saa niin miten?

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

4.9.2018 18:48

Morjes olen ostamassa täysveristä 2 tahti crossipyörää johon on kuitenkin laitettu valollinen staattori. Valoja pyörään en tarvitse joten kannattaako vaihtaa tilalle vakio staattori. Vaikuttaako johonkin?

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

4.9.2018 20:05

Morjes mulla on tollanen yamaha yz 125 2006 ja noin 120-150h ajettu. Kannattaako ja voiko näitä pyttyjä edes hoonata? Ja onko näissä kromi vai nikasil pinnoite?

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät omaa topicia vaadi

1.10.2018 20:46

Terves.
Mulla on gasgas 450 fse ja ilmeni nyt sellanen vika ettei lähe käyntiin. Välillä yrittää käyntiin tai paukkuu putkeen.Uusi tulppakin vaihdettu hetki sitten. Kun tulppaa katsoo niin tulppa aivan märkä bensasta, eli onko mahdollista että ruiskussa on jotain jumissa että antaa liikaa bensaa ja tukehtuu siihen. Tai sitten tuli mieleen että voiko olla venttiilien säädöistä kiinni kun tuo putkeen paukkuminen kertoisi siitä. Ja pyörä tosiaan on toiminut ennemmin aivan normaalisti. Jos jollain olisi tietoa tollasen 450cc nelari ruiskun käyttäytymisestä niin apu olisi tarpeen? :roll: