Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

31.8.2009 20:55

Mihin viedä vanteet pulverimaalattavaks lappeenrannan lähellä? Hintaa?
Entä paljonko jossakin liikkeessä maksaa vanteen kasaus?

maalauksia

1.11.2009 16:41

ajattelin ilmotella että itselläni alkaa olemaan maalaustilat valmiina ja toiminimi kohta perustettuna näihin töihin, ja adullisia mutta hyviä maalaustöitä olisi tarjolla skoottereihin,mopoihin,moottoripyöriin tai vaikka mamman vanhaan rollaattoriin jos tarvetta löytyy. olen tehnyt näitä hommia töikseni jo 5 vuotta. yv:llä tavoittelee. t.ville

21.2.2010 5:04

Onko metaplus vielä keravalla? Onnistuuko niiltä x racen rungon hiekkapuhallus ja pulverimaalaus?

16.3.2010 4:28

Voisin tänne mainostaa Lahdessa olevaa Propinta oy:tä. Vein Ducatin rungon, takahaarukan, t-palat ja pari muuta pienempää osaa mitenkään valmistelematta, edes pesemättä, kyseiseen firmaan. Hoitivat pesun, puhalluksen ja pulverimaalauksen 70€ hinnalla, jota pidän itse naurettavan halpana. ;)
Työn jälki oli kiitettävää myös!

16.3.2010 16:00

snuarrow kirjoitti:yleinen ongelma tuo, ettei hommista tule mitään. jos ei pohjatöitä ole ennen tehnyt niin aika heikolla prosentilla jälki on niin tyydyttävää että kelpaisi suoraan ruiskulle, melkoisia räpellyksiä olen nähnyt mitkä ovat mukamas pohjatöiltään valmiit. itse ainakin teen mieluiten kaiken alusta loppuun itse, mutta kannattaa kysellä maalarilta mitä mieltä hän on että hioskelet itse muoveja.

löytyy kyllä poikkeuksiakin, itsekin kun omasta kevarista maalautin katteet niin maalari oli ekana vähän epäileväinen omien pohjien teosta, mutta kehui kyllä sitten pohjien laatua katteet nähdessään, noh kyllähän niitä katteita hitsattiin, paklattiin ja hiottiin about 50 h :D ja maalaukselle tulikin hintaa sitt vain 250 € helmiäisvärillä + lakkapäälle..

7.7.2010 13:26

Tietääkö kukaan paljon pulverimaalaus maksaa?

7.7.2010 16:16

Sudee kirjoitti:Tietääkö kukaan paljon pulverimaalaus maksaa?

Kaveri käytti rungon pulverissa korivärikeskuksella, nii hiekkapuhallus 30€ + maalaus 40€.

7.7.2010 22:44

-Riuku- kirjoitti:
Sudee kirjoitti:Tietääkö kukaan paljon pulverimaalaus maksaa?

Kaveri käytti rungon pulverissa korivärikeskuksella, nii hiekkapuhallus 30€ + maalaus 40€.


Korivärikeskushan ei tee pulverimaalauksia, puhallus korivärikeskuksella ja maalaus joensuun teollisuusmaalaamolla. ;)

24.7.2010 11:43

Kertokaas onko lahden seudulla halpoja maalareita?

26.7.2010 13:20

Ootteko purkanut kaikki pinnat veks kun pulverimaalaatte?

maalaamisesta..

31.7.2010 16:28

siis auto/pyörämaalaamoilla on cabas-ohjelma eli maalausohjeisto, josta pinnan maalaamiseen saadaan suoraan listalta hinnat..yleensä aika kovat, sitä enempi saa maksaa, mitä enemmän on pinnan oikaisua/muovipaikkausta tai käytettäviä sävyjä..
erikoismaalaus tietysti maksaa jo sitten pelkästään sen vuoksi enemmän että taiteilijan kädenjälki on uniikki..
läheskään kaikki maalaamot eivät suostu maalaamaan pyörien katteita, sillä niiden irrottaminen ei ole herkkua, ne ovat usein lasikuitua (pohjien teko ei sekään ehjään pintaan paljon houkuta) ja se että kate on hankalan muotoinen, jolloin valumia jne. virheitä tulee helposti. Ja noi vanhemmat maalarit eivät usein oikeastaan osaa piirtää, tai eivät vitsi alkaa lärtäämään väreillä =) (oma pomo on tätä laatua)

pulverimaalauksesta..

31.7.2010 16:32

tietääkseni toimii vain metallipinnoille? tietääkseni pulveri johdetaan sähköllä ja kuumennetaan pintaan kiinni. ja muovihan ei johda, eikä kestä kovia lämpötiloja..kaveri heitti impreza wrx vanteet pulverimalarille ja tuli tosi siistit, kestävät ja helposti puhtaana pidettävät pinnat.(maksoi siitä ilosta about 100€)

31.7.2010 16:37

Muovin sähkönjohtavuus = riippuu muovista. Muovin lämmönkesto = riippuu muovista. ;)

Etenkin lujitemuoveilla päästään molemmilla osa-aluilla korkeelle, jos halutaan.

juu

7.8.2010 16:22

siis en vaan oo kuullu maalattavan ainakaan autojen tai pyörien muovi-osia pulverilla...mutta aina oppii uutta ;)

12.11.2010 17:29

Mitenköhän tollanen Polyuretaanimaalaus soveltuu runkoon? :) epoksipohjat

Tota käytetään ainaki raskaankaluston maalaukseen jne. Mutta sain sen verran hyvän tarjouksen, että pakko vähän kysellä ihmisiltä ennenku vien paikan päälle.