Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

16.6.2010 15:30

http://www.carpimoto.it/EN/Bike_Honda_C ... uffler.htm

Tai Duell taitaapi myydä yoshimuraa, voi olla että nekin joutuu tilaamaan euroopan varastolta.

17.6.2010 18:24

joo oon itekki miettiny hommata pörinäpöntön mut en oo viel jaksanu
tuota noin, mitenkäs muiden pyörien takajarrut ku omassa se ei jarruta melkein yhtään. palat on vaihettu keväällä,uudet nesteet ja ilmattu kunnolla. eikä levyssäkään näy mitään. ei kai sitä vasiten oo tehty jo tehtaal noin tehottomaks? heti kun lähtee ni sillon se ottaa hyvin mut kun on ajanu joku sata metrii ni sit ei mitää.

18.6.2010 11:05

Habusa kirjoitti:joo oon itekki miettiny hommata pörinäpöntön mut en oo viel jaksanu
tuota noin, mitenkäs muiden pyörien takajarrut ku omassa se ei jarruta melkein yhtään. palat on vaihettu keväällä,uudet nesteet ja ilmattu kunnolla. eikä levyssäkään näy mitään. ei kai sitä vasiten oo tehty jo tehtaal noin tehottomaks? heti kun lähtee ni sillon se ottaa hyvin mut kun on ajanu joku sata metrii ni sit ei mitää.


Ai että jos olet ajanut vaikka 5km ja bussipysäkillä ei jarru enää pidä? Vai että vauhdissa ei tunnu pysäytyksen tehoa? Voisin veikata a)palojen lasittumista b)hämärää vikaa letkustossa, eihän syö nestetteä eikä vuoda mistään?

Tai todennäköisin syy lienee että 91 CBR on kuitenkin painavahko ja takajarrun teho tuntuu kovin olemattomalta vauhdissa, sehän jarruttaa takapyörää. Itsellekkin kävi takajarrun kanssa hassusti, vauhtia oli ns. reilusti, aloin jarruttamaan voimakkaasti ja vauhdin ollessa +100 huomasin kun mopon perä alko pyrkimään keulan edelle... eli olin huomaamatta polkaissut takarenkaan reilusti lukkoon ja perässä komea savupilvi... :P

18.6.2010 16:44

Rupes kyllä meikäläistä kiinnostaan tuo Trizone öljy. Mistä sitä saa? :)

Mulla kanssa takajarru tuntuu tehottomalta, vaikka palat vaihdettu ja ilmattu ym. Vai kuuluuko sen vaan olla sellanen, ettei mene lukkoon takarengas? Kyllä se jarruttaa, mutta saa painaa kyllä aika reilusti takajarrua että pysähtyy. :eek: Etujarruissa taas todella hyvä tunto, ja kyllä pysähtyy!

21.6.2010 21:30

Trizonea saa ihan normi mp-kaupasta, se on vaan Castrolin mp-öljyn nimi. Allrightin jälleenmyyjiltä ainakin saa.
Takajarru on tosiaan ajossa aika "tunnoton" pyörä+kuski painaa kuitenkin vajaa 300kg.

26.6.2010 13:03

Onko kellään tietoa löytyykö 95'-Cebarin lukkojen numero jostainpäin pyörää? Papereita pyörästä on vain rekisteriotteen verran ja jollain keinolla täytyy saada teetettyä avaimet käyttöön, kun ainoa kappale niistä hukkui.

26.6.2010 20:20

Osbo kirjoitti:Onko kellään tietoa löytyykö 95'-Cebarin lukkojen numero jostainpäin pyörää? Papereita pyörästä on vain rekisteriotteen verran ja jollain keinolla täytyy saada teetettyä avaimet käyttöön, kun ainoa kappale niistä hukkui.
luulisin että tulee lukkosepän keikka joka sarjoittaa lukkoon sopivan avaimen.

28.6.2010 17:58

nonii nyt kun on juhannukset juhlittu ni voi keskittyy taas olennaiseen :D aattelin vaihtaa bensa suodattimen ku vähän oireillu siihen malliin ni eiks se oo ihan simppeli juttu ottaa vaa tankin pois ja sit letkut ja uus osa vaa tilalle.

29.6.2010 7:07

Habusa kirjoitti:nonii nyt kun on juhannukset juhlittu ni voi keskittyy taas olennaiseen :D aattelin vaihtaa bensa suodattimen ku vähän oireillu siihen malliin ni eiks se oo ihan simppeli juttu ottaa vaa tankin pois ja sit letkut ja uus osa vaa tilalle.


Eiköhän ne yleensä juurikin mainitsemallasi tavalla vaihdeta... Toinen tapa on ottaa alakautta kone irti, mutta suosittelen silti sitä tankkia...

Miten bensiinisuodatin oireilee? Paukkuuko vedossa?

29.6.2010 11:54

PasiZ kirjoitti:
Habusa kirjoitti:nonii nyt kun on juhannukset juhlittu ni voi keskittyy taas olennaiseen :D aattelin vaihtaa bensa suodattimen ku vähän oireillu siihen malliin ni eiks se oo ihan simppeli juttu ottaa vaa tankin pois ja sit letkut ja uus osa vaa tilalle.


Eiköhän ne yleensä juurikin mainitsemallasi tavalla vaihdeta... Toinen tapa on ottaa alakautta kone irti, mutta suosittelen silti sitä tankkia...

Miten bensiinisuodatin oireilee? Paukkuuko vedossa?



no ei pauku mut pari kertaa on eka käyny ihan normaalisti mut sitte kierrokset tippuu ja sammuu. sitte oottaa vähä aikaa ni sen jälkeen toimii taas kunnol. suodatin on kyl vaa arvaus mut vaikkei siin oliskaa mitää ni onhan se hyvä vaihtaa.

29.6.2010 13:27

Habusa kirjoitti:
PasiZ kirjoitti:
Habusa kirjoitti:nonii nyt kun on juhannukset juhlittu ni voi keskittyy taas olennaiseen :D aattelin vaihtaa bensa suodattimen ku vähän oireillu siihen malliin ni eiks se oo ihan simppeli juttu ottaa vaa tankin pois ja sit letkut ja uus osa vaa tilalle.


Eiköhän ne yleensä juurikin mainitsemallasi tavalla vaihdeta... Toinen tapa on ottaa alakautta kone irti, mutta suosittelen silti sitä tankkia...

Miten bensiinisuodatin oireilee? Paukkuuko vedossa?



no ei pauku mut pari kertaa on eka käyny ihan normaalisti mut sitte kierrokset tippuu ja sammuu. sitte oottaa vähä aikaa ni sen jälkeen toimii taas kunnol. suodatin on kyl vaa arvaus mut vaikkei siin oliskaa mitää ni onhan se hyvä vaihtaa.


Juu, kannattaa se vaihtaa, tankkisihtejä noissa on joskus tukossa, selviää pulloon lorottamalla ainetta letkusta.

7.7.2010 12:03

-99 F4 CBR puhaltaa helvetinmoisen ujelluksen yli 80 nopeuksissa kypärään, muutenkaan ei voi visiiri auki ajaa yli neljääkymppiä. Onko tää vika vai ominaisuus?

Eilen huomasin että jos ajan selkä aivan suorana ja kaula pitkällä saan kypärän sellaiselle korkeudelle ettei kuulunut muuta kuin moottorinääni, ei mitään pyörteitä. Mitenkäs saisin tälläset olosuhteet normaaliin ajoasentoon? Auttaisiko tuplakupla?

7.7.2010 12:27

lavaamo kirjoitti:-99 F4 CBR puhaltaa helvetinmoisen ujelluksen yli 80 nopeuksissa kypärään, muutenkaan ei voi visiiri auki ajaa yli neljääkymppiä. Onko tää vika vai ominaisuus?

Eilen huomasin että jos ajan selkä aivan suorana ja kaula pitkällä saan kypärän sellaiselle korkeudelle ettei kuulunut muuta kuin moottorinääni, ei mitään pyörteitä. Mitenkäs saisin tälläset olosuhteet normaaliin ajoasentoon? Auttaisiko tuplakupla?


kyl se varmaan on ominaisuus ainaki vakio pleksillä voihan sen tietysti vaihtaa parempaan/hienompaan. mul on semmonen punanen eli ei varmaan vakio eikä siin oo ollu mitään ongelmia. siis tottakai se vähän ujeltaa ja puhaltaa.

8.7.2010 11:01

stumpe kirjoitti:Mulla kanssa takajarru tuntuu tehottomalta, vaikka palat vaihdettu ja ilmattu ym. Vai kuuluuko sen vaan olla sellanen, ettei mene lukkoon takarengas? Kyllä se jarruttaa, mutta saa painaa kyllä aika reilusti takajarrua että pysähtyy. :eek: Etujarruissa taas todella hyvä tunto, ja kyllä pysähtyy!

Orkkiskuosissa tuo takajarru on kyllä vähän aikansa nähnyt. Melko helposti siitä saa sellaisen että saa lukkoon herkästikkin. Teräspunosletku ja sintteripalat vaan.

9.7.2010 17:13

turhake kirjoitti:
stumpe kirjoitti:Mulla kanssa takajarru tuntuu tehottomalta, vaikka palat vaihdettu ja ilmattu ym. Vai kuuluuko sen vaan olla sellanen, ettei mene lukkoon takarengas? Kyllä se jarruttaa, mutta saa painaa kyllä aika reilusti takajarrua että pysähtyy. :eek: Etujarruissa taas todella hyvä tunto, ja kyllä pysähtyy!

Orkkiskuosissa tuo takajarru on kyllä vähän aikansa nähnyt. Melko helposti siitä saa sellaisen että saa lukkoon herkästikkin. Teräspunosletku ja sintteripalat vaan.


Mulla takajarru tuntuu tehottomalata, ja sitten se lukkiutuu. :/