Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

6.4.2010 15:23

Nyt heräs cebari henkiin. Putsasin tulpat ja otin kaasuttimista kuristukset pois, niin melko helposti pärähti käyntiin.

7.4.2010 12:09

Aaah teoria läpi... 9/10 ja pyörä on etulokaria valille valmis.

Kuva

Kertokaas muuten viisaat mikä on oikea turvaväli 80km/h nopeudessa.?

A. 20 m
B. 40 m
C. 80 m

8.4.2010 10:46

Ensku kirjoitti:Aaah teoria läpi... 9/10 ja pyörä on etulokaria valille valmis.

Kuva

Kertokaas muuten viisaat mikä on oikea turvaväli 80km/h nopeudessa.?

A. 20 m
B. 40 m
C. 80 m


Eikös semmonen nyrkkisääntö ole että vähintään nopeus metreissä.. Elikä 80 vauhdissa n.80m, 60 vauhdissä n.60m ja niin edelleen.

Tuli itelläkin vähän kausihuoltoa tehtyä kun sattu kerrankin armeijasta olemaan vähän pitempää paussia! Öljynvaihtoa ja perus putsailua ja kiristyksiä. Nyt vaan kuivia teitä odotellessa kun ei viiti lähteä pyörää sotkemaan ;) Hyviä ajoja kaikille!

10.4.2010 16:22

Noniin, eli vaihteeksi taas cbr:n kanssa ongelmia. Ongelmat alko kun pyörä oli sateessa vajaa 2 tuntia ja lähin ajamaan. Pääsin 4 km ja moottori sammui. Kun pyörä lähti päälle ei se meinannut pysyä päällä ja sammui hetken päästä. Sain pyörän kotiin ja aamulla pyörä starttasi ilman mitään ongelmia. Lähdin ajamaan ja pääsin muutaman kilometrin ja pyörä sammui. Pyörä lähti päälle ja sammui uudestaan muutaman kilometrin päästä. Hetken odottelun jälkeen pyörä starttasi, tätä jatkui 500 metrin pätkissä jolloin pyörä toimi ja taas sammui, välillä toimien kunnolla hetken ja välillä taas huonommin.
Välillä tuntui ettei pyörä olisi toiminut kaikilla tulpilla.Mistä vikaa kannattaisi lähteä etsimään? Kunhan tästä vitutuksesta pääsen yli niin irrottelen tulpat ja testaan niiden toimivuuden. Ei kai ole mahdollista, että tulpat ovat kaikki menneet huonoon kuntoon?

10.4.2010 20:42

Smode kirjoitti:Noniin, eli vaihteeksi taas cbr:n kanssa ongelmia. Ongelmat alko kun pyörä oli sateessa vajaa 2 tuntia ja lähin ajamaan. Pääsin 4 km ja moottori sammui. Kun pyörä lähti päälle ei se meinannut pysyä päällä ja sammui hetken päästä. Sain pyörän kotiin ja aamulla pyörä starttasi ilman mitään ongelmia. Lähdin ajamaan ja pääsin muutaman kilometrin ja pyörä sammui. Pyörä lähti päälle ja sammui uudestaan muutaman kilometrin päästä. Hetken odottelun jälkeen pyörä starttasi, tätä jatkui 500 metrin pätkissä jolloin pyörä toimi ja taas sammui, välillä toimien kunnolla hetken ja välillä taas huonommin.
Välillä tuntui ettei pyörä olisi toiminut kaikilla tulpilla.Mistä vikaa kannattaisi lähteä etsimään? Kunhan tästä vitutuksesta pääsen yli niin irrottelen tulpat ja testaan niiden toimivuuden. Ei kai ole mahdollista, että tulpat ovat kaikki menneet huonoon kuntoon?


olettaisin että tulpan ja tulpan johdon väliin on menny vettä kun oot ajanu märäl tiellä. tietyst perus tarkastus tulppiin ei oo pahitteeks.
omas pyöräs taas männän tapin palautus jouset pitää ääntä... :lol: no ei sentäs mut vaihekepin kohilta valuu mustaa suht paksuu kamaa ni mietin et onks jotain vinkkejä. eka mietin et olis öljyy mut tuntuu et se on liian paksuu ja mustaa tietyst se voi olla ketjurasvaa mut kyl siel tippoja putoilee :s

11.4.2010 0:23

jos lohko vuotaa kasautuneiden ketjurasvojen päälle ja valuu siitä sit mustana?
kannattaa varmaan ottaa auki se eturattaan suoja ja putsata kunnolla, siinä selviää.

11.4.2010 0:57

Vaihdevivun stefa varmaan todennäköinen syyllinen?

11.4.2010 10:19

Piirtäkää nyt rautalakamalli miten tuota mekaanista n-kiristintä kannattaa säätää.

- Pitääkä koneen olla lämmin?
- Pitääkö edes avata "suojakopan", vai riittääkö että kiristää hiukan (esim. puolikiekkaa) ja kuuntelee jos ääni häipyy?
- Ääni kuuluu selvästi vain koneen ollessa kylmä, häipyy pikku hiljaa koneen lämmetessä. Onko silloin edes tarvetta kiristää?

Apuva. :eek:

11.4.2010 11:45

Smode kirjoitti:Noniin, eli vaihteeksi taas cbr:n kanssa ongelmia. Ongelmat alko kun pyörä oli sateessa vajaa 2 tuntia ja lähin ajamaan. Pääsin 4 km ja moottori sammui. Kun pyörä lähti päälle ei se meinannut pysyä päällä ja sammui hetken päästä. Sain pyörän kotiin ja aamulla pyörä starttasi ilman mitään ongelmia. Lähdin ajamaan ja pääsin muutaman kilometrin ja pyörä sammui. Pyörä lähti päälle ja sammui uudestaan muutaman kilometrin päästä. Hetken odottelun jälkeen pyörä starttasi, tätä jatkui 500 metrin pätkissä jolloin pyörä toimi ja taas sammui, välillä toimien kunnolla hetken ja välillä taas huonommin.
Välillä tuntui ettei pyörä olisi toiminut kaikilla tulpilla.Mistä vikaa kannattaisi lähteä etsimään? Kunhan tästä vitutuksesta pääsen yli niin irrottelen tulpat ja testaan niiden toimivuuden. Ei kai ole mahdollista, että tulpat ovat kaikki menneet huonoon kuntoon?


kyl mää lähtisin siitä, että sun vehkees ei saa bensaa. itsellä on ainakin välillä ollu ongelmia tankin korvaus ilman kanssa. joskus vetää ihan tajuttoman alipaineen tankkiin , ja ei mee kaasareille bensaa ennen ku käyttää tankinkorkin auki. muuten tällä vialla kyl on ihan samat oireet.

11.4.2010 13:01

Ensku kirjoitti:Piirtäkää nyt rautalakamalli miten tuota mekaanista n-kiristintä kannattaa säätää.

- Pitääkä koneen olla lämmin?
- Pitääkö edes avata "suojakopan", vai riittääkö että kiristää hiukan (esim. puolikiekkaa) ja kuuntelee jos ääni häipyy?
- Ääni kuuluu selvästi vain koneen ollessa kylmä, häipyy pikku hiljaa koneen lämmetessä. Onko silloin edes tarvetta kiristää?

Apuva. :eek:

Kiristyksen tarpeesta voi olla montaa mieltä, muttaa saatpahan ainakin itse mielenrauhan kun ketju ei pidä ylimääräistä ääntä kylmänä.
Koneen ei tarvitse olla lämmin. Voit tehdä homman kahdella tavalla:

1: Avaa ventiillikoppa, ja kiristä säädintä kunnes ketju painuu sen aiemmin mainitun 1/4-3/8 tuumaa (n. 0.6-0.95cm).

Tai

2: Kiristä säädintä kylmänä n. 1/4 kierrosta. Käynnistä pyörä ja kuulostele muuttuuko äänet? Jos ei muutu riittävästi, kiristä säädintä uudestaan ja kuuntele miltä kone seuraavassa kylmäkäynnistyksessä kuulostaa.
Eli vain yksi kiristyskerta per kylmäkäynnistykerta.

11.4.2010 13:23

Miten tämmönen vakio ilmanputsari kannattaisi puhdistaa?

11.4.2010 14:14

Smode kirjoitti:Miten tämmönen vakio ilmanputsari kannattaisi puhdistaa?


Ampumalla se kuuhun ja ostamalla uusi ;)
Paperisuodatin on kertakäyttömatskuu.

11.4.2010 15:23

Okei. Nyt heräs vaan kiinnostus, kun entinen omistaja oli pessyt ilmanputsarin:P Kattelinki että on vähä kärsineen näkönen:D

11.4.2010 18:30

Paljonko on F3 cebarin leveys leveimmästä kohtaa, kiinnostaisi että mahtaako mahtua varaston ovesta sisään..

12.4.2010 15:23

Smode kirjoitti:Noniin, eli vaihteeksi taas cbr:n kanssa ongelmia. Ongelmat alko kun pyörä oli sateessa vajaa 2 tuntia ja lähin ajamaan. Pääsin 4 km ja moottori sammui. Kun pyörä lähti päälle ei se meinannut pysyä päällä ja sammui hetken päästä. Sain pyörän kotiin ja aamulla pyörä starttasi ilman mitään ongelmia. Lähdin ajamaan ja pääsin muutaman kilometrin ja pyörä sammui. Pyörä lähti päälle ja sammui uudestaan muutaman kilometrin päästä. Hetken odottelun jälkeen pyörä starttasi, tätä jatkui 500 metrin pätkissä jolloin pyörä toimi ja taas sammui, välillä toimien kunnolla hetken ja välillä taas huonommin.
Välillä tuntui ettei pyörä olisi toiminut kaikilla tulpilla.Mistä vikaa kannattaisi lähteä etsimään? Kunhan tästä vitutuksesta pääsen yli niin irrottelen tulpat ja testaan niiden toimivuuden. Ei kai ole mahdollista, että tulpat ovat kaikki menneet huonoon kuntoon?


Voiko yhden tulpan epäkunto aiheuttaa tämänlaisia ongelmia?