Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

15.6.2009 17:29

topeka kirjoitti:ehkä jopa edullista liikettä, josta tuommoisen löytäs?


Melko poikkeuksetta ulkomailta saa edullisemmin. Ebaysta saattaa tehdä todella edullissia löytöjä.

Deviliä esim täältä: http://vyxxn.co.uk/catalog/motorcycle-e ... tml?pman=5
Jos ei oo ihan pakko olla Devil, niin tuolta LeoVincet edullisesti: http://www.motorradteile-hamburg.de/

17.6.2009 13:40

Sanokaapas tietäväiset miten hapettuneen seosruuvin saa irrotettua helpoiten.
CRC:tä ja väkivaltaa on yritetty käyttää, mutta melko huonoin tuloksin: seosruuvi edelleen jumissa.
Kuulin, että ongelman voisi ratketa, jos sitä seosruuvia lämmittää tarpeeksi niin se hapettuma sieltä häviäis. Noh, milläs sitä sitten kuumentais. Sytkärillä, kolville ?
Ja onkos se kauhean turvallista häärä tulen kanssa kaasareitten lähellä :D ?

28.6.2009 23:12

Lieköhän kellään ollut seeprassa samanlaista vikaa?

Eli kaasun kun kääntää ihan auki niin kaasareista kuuluu naksaus, ja kaasu jää auki. Luulin aluksi että vaijerikiekko vaan menee "ylitse", mutta kun tutkisin tarkemmin niin ennen naksausta ei kaasuläpät ole ihan suoraan torven mukaisesti. Eli kaasu ei aukea kokonaan ellei rusikoi kahvaa yli naksahduskohdan, jolloin kaasu jää hirteen.

Aikani kun tutkisin, niin huomasin että läpät jää pyörän vasemman puolen kaasareista juntturaan. Tarkemmin ihan laitimmainen kaasari tuntuu eniten haraavan. Samassa kaasarissa on myös kaasun asennon tunnistin. Koetin irrottaa asennon tunnistimenkin, mutta silti naksahtaa ja hirttää.

Onkohan kellään ollut vastaavaa vikaa?

Ja semmoinen vielä, että kun kaasun runttaa ihan auki, niin kuuluuko kaasuläppien olla millilleen samassa asennossa jokaisessa kaasarissa?

30.6.2009 21:59

hey kaikki!!tiedättekö mikä vikana honda cbr 600f pc-25,ku tehot periaatteessa hävinnyt ja käy ajossa tukkoisen oloisesti :x vinkkejä?? :roll:

30.6.2009 22:32

miten usein näihin tarttee tehä huoltoa ku suunnittelemassa ostaa pc-25....ja onko mitää yleisiä vikoja?

30.6.2009 23:27

kobu- kirjoitti:hey kaikki!!tiedättekö mikä vikana honda cbr 600f pc-25,ku tehot periaatteessa hävinnyt ja käy ajossa tukkoisen oloisesti :x vinkkejä?? :roll:


Omassa sc24:ssä vastaavaa oiretta teki vialliset kaasarien kalvot.

1.7.2009 12:16

Eetu92 kirjoitti:miten usein näihin tarttee tehä huoltoa ku suunnittelemassa ostaa pc-25....ja onko mitää yleisiä vikoja?


Nokkaketju 60 ja kiristin 30tkm välein, jos yhtään muista sinne päinkään.
90-luvun alusta ainut oikea vaihtoehto kyykkymopoksi. Kawoista palaa imuventtiilit kiinni ja jammusta hajoaa laatikko.
Osta ihmeessa pc-25, ei mene rahat hukkaan.

1.7.2009 12:30

samba2 kirjoitti:Sanokaapas tietäväiset miten hapettuneen seosruuvin saa irrotettua helpoiten.
CRC:tä ja väkivaltaa on yritetty käyttää, mutta melko huonoin tuloksin: seosruuvi edelleen jumissa.
Kuulin, että ongelman voisi ratketa, jos sitä seosruuvia lämmittää tarpeeksi niin se hapettuma sieltä häviäis. Noh, milläs sitä sitten kuumentais. Sytkärillä, kolville ?
Ja onkos se kauhean turvallista häärä tulen kanssa kaasareitten lähellä :D ?

Iskumeisseli.

2.7.2009 15:55

mites toi pc-23 eroaako paljo pc-25:sesta
E:ja mistä näihin saa kuristussarjoja?
Viimeksi muokannut Eetu92 päivämäärä 2.7.2009 18:37, muokattu yhteensä 1 kerran

2.7.2009 17:01

Noniin, tänään haettiin cepari uuteen kotiin. 600f -00, 32tkm ajettu :)
Kellään tietoa mitä mahtaa kustantaa tuon kuristaminen 25kw, esim kaasukahvasta? Ja mitä muita keinoja sen kuristamiseen on ja onko järkevämpi kuin tuo kaasukahva kuristus?

elokuuhun asti pitäisi odotella että ikä tulee täyteen :)

6.7.2009 18:20

Etupää tärisee eli mitenkäs nuita säätöjä pitäis rueta säätämään. paluu/puristusvaimennus? Sekä esijännitys?

6.7.2009 19:00

Riippuu vähän miten täristää.
Jos jarruttaessa tärrää ja kahvassa tuntuu värinää niin jarrulevyt kierot tai pyöränlaakerit rikki.
Jos jatkuvasti hytkyttää niin rengas voi olla epätasapainossa, tai laakerit taaskin.
Keulan emäputken laakerit(Rungon ja t-palojen välissä) voivat olla kuluneet, tosin silloin selkeämpi oire on naksahdus jarrutuksessa/kuopassa, selkeä etupään lonksunta tai kankeat kohdat keulan kääntöalueella.
Jos taas meinasit, että mutkassa olevan möykyn jälkeen keula menee ylös alas moneen otteeseen, niin vaimennusta(pienin ruuvi pumpun päässä) kovemmalle.

7.7.2009 12:12

Rengas saattaa olla myös kulunut epätasaisesti,ajettu väärillä rengaspaineilla,näitä näkee USEIN.

7.7.2009 16:07

turhake kirjoitti:Riippuu vähän miten täristää.


Ihan ajaessa tärisee suoralla tiellä, ja varsinkin n.60km/h --> nopeudessa.
Rengas on ihan uusi ja tasapainossa pitäisi olla.

7.7.2009 18:10

Jos täristys alkoi renkaan vaihdon jälkeen, niin vie takaisin liikkeeseen ja sano että nyt meni tasapainoitus ihan metsään.
Ei olisi eka kerta kun käy niin, että tasapainoituskone arpoo väärän rivin.