Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

25.4.2009 14:33

Prkl. Käväsin kattelemassa nuita liittimiä tarvikekeskuksessa, mutta eipä löytynyt vastaavaa. Onkos ihmisillä hyviä neuvoja mistäis muualta kuin bittimaailmasta nuita löytyisi ?
Ei kai tuommosta kovin helposti kotikonstein tee ?
Oliskos jotain tiettyjä liikkeita mistä nuita saattaisi löytyä ?

27.4.2009 15:46

No niin, oman ääliömäisen tempun takia sain pyörän kaatumaa kärryssa ja oikea sivukate yläosasta halki. Eli mistä uusi? Hinta jo Järkyttää valmiiksi. Vvai mitenkä onnistuu korjaus?! :roll:
Pyörä siis CBR600F -99.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut riippis päivämäärä 27.4.2009 16:43, muokattu yhteensä 1 kerran

27.4.2009 16:17

Jos katteessa halkeamia niin korjaustapoja monia, mutta ainakin yksi hyväksi todettu on:

1.Puhdistetaan katteen pinta liouttimella, jos muovin pinnassa maalia niin se poistetaan.

2.Muovihitsataan(sulatetaan kolvilla) halkeama yhteen tasaisesti. Tämän vaiheen jälkeen halkeaman kohdalle jää yhtenäinen ura, mikäli muovia ei ole lisätty reilusti sulatusvaiheessa. Parempi olisi lisätä muovia liitokseen sulatusvaiheessa, pitää vaan muistaa että lisättävän muovin tulee olla samaa laatua mitä katemuovi, ja sulattaa ne liitokseen. Liitoksesta tulee näin vahvempi, ja säästyy vähemmällä kittauksella. Välttämätöntä ei ole, onnistuu liittäminen pelkästään sulattamalla. Sulattaminen kannattaa tehdä sekä katteen etu- että takapuolelta.

3. Täytetään sauma lähes täyteen lasikuitukitillä(ei tarvitse kittiä olla katteen reunan tasalle, mielellään vähän vähemmän). Hiotaan kitin pinta tasaiseksi. Päälle muovikittiä, hiotaan ja kitataan niin monesti kun on täysin tasainen pinta. Sama tehdään myös katteen takapuolle. -> Mikäli saumassa ei ole suurta kitin tarvetta, voi kitata pelkästään muovikitillä.

4. Katteen takapuolelle voi leikata halkeamien ympärille lasikuitumatosta palaset, ja laminoida esim. 2-kerrosta kuitua sinne. Tällöin katteen lujuus on ainakin riittävä.

5. Kate hiotaan(tai puhalletaan) ja maalataan. That's it.

Jos tekee itse niin budjetiksi riittää:
-Purkit lasikuitu- ja muovikittiä + lastoja kitin levitykseen(voi leikata vaikka entisistä luottokorteista) ~25e
-Vesihiomapaperia esim. 180,240,400, 600, 800 ~ 10e-20e
-kolvi, mikäli ei sellaista omista 10e
-lasikuitumattoa esim. 30cmx30cm pala ja hartsia pikku purkki ~15-20e
Kaikki löytyy esim. motonetistä tai Maxi-makasiinista.

+Maalaus( maksaa tarvikkeiden verran, jos itse tekee ja on laitteet) . Maalaamoissa 1 katteen maalaus pohjatöineen paikasta riippuen lienee 100e-300e. Väri löytyy varmaan Hondan kartasta, pieni sävyero voi tulla alkuperäiseen 10v elämää nähneeseen väriin nähden, mutta tuskin silmää haittaa. Tarrasarja hommattava, jos halkeama ollut tarrojen kohdalla.

Hyvin tehtynä katteesta ei huomaa, että sitä on korjattu-> eli uudenveroinen.

Töitä teettää riittävästi, jos halkeamat isompia ja niitä on useampia. Varsinkin, jos hionta suoritettava käsin eikä kunnon hiomakonetta ole. Mutta kyllä noita silti käsin on hiottu ja hiotaan.

Mitään helpompaa ja hyvää konstia tuskin on korjaamiseen, itse en ainakaan ole yhtään moista nähnyt. Uuden katteen hinnasta sen verran, että Suzukin toisen puolen kate on n.730e uusi. Hondassakin lienee jotain vastaavaa. Niitä kannattaa kysellä maahantuojalta.

28.4.2009 11:19

SMRacing kirjoitti: Väri löytyy varmaan Hondan kartasta


Värikoodi on R127. Löytyykö näitä maaleja ihan maaliliikkeistä.?

28.4.2009 19:23

Tuollaisen halkeaman, jossa palaset on ihan irtipoikki toisistaan, lähtisin ainakin itse korjaamaan:

-palaset liitetään yhteen lasikuidulla katteen takapuolelta(muovihitsauksella kappaleiden liittäminen liittäminen voi olla hankalaa, eikä välttämättä onnistu)
-etupuolelta muovihitsaus ja kittaus
-maalaus

Varmaan kannattaa maaliliikkeistä kysellä, veikkaan että ainakin automaalaamoissa pystyvät sekottamaan oikean väristä maalia/ hondan värikartat löytyy. Ainakin joissakin maalaamoissa.

29.4.2009 23:07

Ei suoranaisesti tekniikkaan ehkä liity, mutta käykääpä cbr miehet ja pojat ja naiset ja tytöt vilaseen underi-hugger kuvat :P

Tuohon katteen korjaukseen: Ite lähtisin kans kuiduttamaan katteen sisäpuolelle vahviketta ja sitte pakkelilla korjaa pinnan. "Hitsaamalla" ei välttämättä saa niin hyvin kasaan kun on menny tuolleen kokonaan poikki. Oulusta ainaki löytyy (joten tod.näk myös muualta :D ) semmonen maalikauppa missä värikoodin mukaan sekoittavat vaikka kilikolipulloon maalin.

missä vika

5.5.2009 0:21

missä vika tai en tiedä onko vika mutta kun ei tule bensaa tankista vaikka hana auki vai onks mun pc-25 joku imu juttu mikä imee tankista bensaa?

Honda CBR 600 tietoja

22.5.2009 12:31

Voisko joku kertoa tuollaisen 08vm. 600CBR punaisen värinumeron, kun tarvisin tuollaista maalia yhdessä projektissa. eli tuollaisen: http://www.nettimoto.com/778007

1.6.2009 13:02

Ei kellään sattuis löytymään ylimäärästä 600 cebarin vakioäänenvaimenninta? Vaimentimen pitäs passata -91 vuoden malliin ja mielellään ihan kohtuu hinnalla ;)

Kelpaa myös vaimentimet joissa paikallaan DP-killerit ja E-hyväksyttyjä.

1.6.2009 18:03

Mistähän kannattas lähtee etsimään cbr 600 f -97 devilin sliparia tai sitten koko putkistoa, riippuen tietysti hinnasta?

1.6.2009 22:35

topeka kirjoitti:Mistähän kannattas lähtee etsimään cbr 600 f -97 devilin sliparia tai sitten koko putkistoa, riippuen tietysti hinnasta?


Googlesta :s

1.6.2009 23:01

Jorge69 kirjoitti:
topeka kirjoitti:Mistähän kannattas lähtee etsimään cbr 600 f -97 devilin sliparia tai sitten koko putkistoa, riippuen tietysti hinnasta?


Googlesta :s


no hehheh, mutta sattuskohan joku tietämään ehkä jopa edullista liikettä, josta tuommoisen löytäs?

3.6.2009 19:18

Onko kenelläkään tietoa, että meneekö cebarin -01 vuoden vakio äänenvaimennin kiinni -91 cebariin?

7.6.2009 23:49

Joooh oisko mulla vikana kans jännitteensäädin?? kun ajoin noin 5km ja sammutin pyörän, nii ei jaksanu pyörittää starttii, lähti työntämäl käyntii, mut sit ajoin viel toiset 5km ja sammu ajosta!

Ja on ajon jälkee aina haissu semmoselt hemmetin mädält kananmunalt, ni eiks se viittaa hiukan siihe akun kiehumisee ku eiks ne haise aika kamalalle?? :lol:

Huomenna saan uuden akun ku vanha oli heikos hapes, ni onks muita ku kannattaa kattoo, ku latausjännite?

8.6.2009 17:42

joo jännitteensäädin mennyt, haisee koko härveli ihan mädälle kananmunalle :D
paskoo uudenkin akun nopeesti sitten.