Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

25.12.2008 10:02

Hei kaikille uudelta käyttäjältä...

sitten asiaan. elikkäs tietääkö kukaan F2 imu- ja pakonokkien avautumis ja sulkeutumisajat/asteet. kyseessä siis vakionokat.
olen koittanu googlettaa mutten ole löytänyt mistään. mittaamaan en pääse just nyt.
tarkoitus olisi laskea pakokäyrästön ja imutorvien mittoja iltojen kuluksi.

4.1.2009 18:52

Miten toi cbr vm94 kuristus onnistuu 25kw muuten kuin kaasukahvaa säätämällä?

9.1.2009 11:42

Niko90 kirjoitti:Miten toi cbr vm94 kuristus onnistuu 25kw muuten kuin kaasukahvaa säätämällä?
Johonki imukaulaan/imukurkkuun (sori en muista nyt oikeeta termiä... :) ) tulee sellaset prikkojen näköiset metalli pallerot tän näköset kaiketi (tosin nää on johonki kawaan mut samannäköset silti) http://www.motot.net/galleria/showphoto.php/photo/369906/cat/41060 ja asennettuna ne ovat tän näköiset http://www.motot.net/galleria/showphoto.php/photo/357562/cat/39783 postikuluineen kaiketi siinä 100e luokkaa, tosin tiedä sitten vuosimalli kohtaisista hinnoista... Tällästä juttua olen kuitenkin kuullut. Ja ne ketkä ovat puhuneet ovat tilanneet joiltain saksalaisilta sivustoilta... Ja tuli tässä ite muuten eilen saatua tieto että kohta tulee kotiovelle Honda CBR 600 F Vuosimallia -95, ajettu 42,5tkm ja siihe on edelline omistaja tehny jonkun kunnon huollon, tiiä sitte ovatko jotain koneen tiivisteitä tai jotai? Ei kuitenkaan mitää hirveen suurta kun siihen ei vielä tarvetta ole. Joten toivotan itseni tervetulleeksi joukkoonne :D

9.1.2009 16:40

Kannattaa vilkaista paikallaan olevia kurkkuja, ettei käy kuten mulle kävi. Paikallaan oli kurkut joista kuristuspeltiläpyskä poistettu. En tiennyt tätä ja ostaessa otin kuristukset samaan kauppaan. (60e kurkku = 240e) nyt löytyy siis kahdet kurkut, joissa molemmissa lukee 25kw, mutta toiset ovat paikallaan ja toiset hyllyssä kuripeltien kanssa.

Jossain nettikaupasta bongasin vakiokurkut yhteensä 50e, että suolanen hinta tuli neljälle prikalle :)

PS: 25kw kurkut on hyllyssä ja voisin ne myydäkkin, mutta mitään papereita ei mukaan tule (olekkaan). Hondan omat kurikurkut ovat kuitenkin, eli niillä pitäisi saada dynotulos alle 25kw eikä tarvitsisi päästömittausta, jos olisi todistus niiden olevan hondan omat kuristukset. Toki riippuu katsuristakin jaksaako sellaisia alkaa penäämään jos kurkuissa lukee 25kw. Voi olla, että todistuksen saa "ostettua" näyttämällä kurkkuja jälleenmyyjälle ja vertaamalla uusiin vastaaviin.

Edit: Korolinkusta kuvaa
Kuva

10.1.2009 12:31

Tuli mieleen yks jännä juttu. Mikäs siinä on että joittenki pyörien etupäästä kahvat on säädetty alemmas, jolloin etujousituksien putket tulevat melko paljon näkyviin. Esim turhakkeella taisi olla silleen. Onkos siitä jotain hyötyä ? (selitinki vaikeasti :D ?).

10.1.2009 12:50

Putkien nostaminen muuttaa ajogeometriaa, käytännössä nopeentaa ja herkentää kääntyvyyttä vakauden kustannuksella. Jos samalla nostetaan etupään esijännitystä, geometria pysyy samana, mutta pumppujen toiminta-alue ja keulan sag muuttuu.

Jos lasketaan pelkkiä clipareita (iskarit pysyvät T-palan tasossa) vain ajoasento muuttuu.

Edit: ja kysehän on mieltymyksistä. Turhakkeella näyttäs olevan myös aftermarket cliparit väärinpäin ja yläkolmion päällä, tekevät ajoasennosta rennomman ja helpottavat etenkin stunttaamista. :)

10.1.2009 18:56

Juu itellä on etupäätä pudotettu hieman, kun tuntui pyörä olevan kohtalaisen takapainoinen. Voi olla että tulee muutama sentti nostettua takaisin, jos muuttuu korotetun takapään kanssa kiikkeräksi.
Ja mulle ei ole niin tärkeää onko mopo kovassa vauhdissa alkuperäisen junamainen.
Nykyisillä välityksillä(-1/+9) ei kuljekkaan kuin ripauksen yli 200 rajottimen lopettaessa kiihtymisen.

Ja onhan se ehkä ripauksen jämäkämmän näköinen kun etupyörä on lähempänä katteita ym. Tosin törröttävät etupumput eivät kovin hienot ole :)

PS: ainakin F2, F3 ja F4 on alkuperäisetkin kliparit t-palan päällä.

11.1.2009 15:46

Uutta informaatiota tuo, kun ei ole tullut Hondiin koskettua... :p

Ajattelin itsekin koittaa miten nuo cliparit istuvat toisinpäin, kunhan vaan saan pumput takaisin. Uudet cliparit tosin tulevat muutenkin vähän lähemmäs, joten helpotusta luvassa.

12.1.2009 19:09

Hellou, olen ehkä hieman säkki, mutta meinaako se että pyöräni on F2, kun on vuosimallia -92 PC25?
Eli siis jos varaosakaupasta löytyy osia F2, nii käykö mun pyörään?

12.1.2009 21:00

ensimmäisestä en tiedä mutta kyllä pc25=F2

13.1.2009 0:30

turhake kirjoitti:ensimmäisestä en tiedä mutta kyllä pc25=F2



Haha! :lol: Kiitti!

19.1.2009 21:25

Joo kiitti! ;)

25.1.2009 19:14

Ei kukaan tietäis mistä löytyy (mieluiten kuvallinen) ohje miten yläkate irrotettais nätisti? Meinaan siis sitä missä on ajovalot.. Pyörä on vuosimallia 2005.

12.2.2009 12:44

Moi!

Olen uus tällä foorumilla ja toivottavasti tää tulee oikeeseen osioon.. (älkää lyökö)

Mulla olis kysymys kun en kaikkia ketjuja lukenut, että onko tietoa paljonko öljyä kuuluu laittaa Hondan CBR 93 etuiskareihin ? Tossa ajattelin vaimon pyörään vaihtaa stefat ja kun ei ole kirjaa, niin ajattelin, että jospa täältä sais nopeeta ensiapua ;)

Keulan vetoisuus

13.2.2009 13:01

Moi Mika!

Itselläni on toi sama homma edessä ja ajattelin selvitä siitä 0,5 litralla per pamppu. Ohjekirjani sanoo
että vetoisuus on 0,508litraa per pamppu, mutta en jaksa uskoa että toi 0,008 l vajaus vaikuttaa mitenkään. Toi sama vetoisuus on vuosimalleissa 91 ja 92, ja 93 eteenpäin keula on muuttunut hieman rakenteeltaan, ja niissä on vetoisuus 0,460 litraa per pamppu kirjani mukaan. öljy tyypiksi suositellaan keulaöljyksi SAE 10W.

toivottavasti oli apua!

t. moto+