Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

26.5.2010 22:57

Osbo kirjoitti:Osaako joku muuten sanoa, miten kannattaa lähteä korjaileen portaittaisesti liikkuvaa jarrukahvaa? Jarrutuksessa kahva liikkuu nytkähdellen, ja etujarru on sen takia arvaamaton. Nitkahteleva äänikin tuntuisi kuuluvan kahvan eikä satuloiden luota.

Pyörään (PC31) on vaihdettu juuri oikea etulevy kieron tilalle, palat saattavat olla epätasaisesti kuluneet.


Palat ihan eka vaihtoon, jarrunesteiden vaihto, vuotojen tarkastus? Jostain tämmösestä kannattais aloittaa kun koitat paikallistaa vikaa. Oliko nytkähtely jo ennen levyjen vaihtelua? Lisäks kannattaa varmaan tarkastaa että sylinterit liikkuu ylhäällä ja alhaalla normisti.

1.6.2010 20:36

moro vaan mitäs ukkelit? onks tullu kilsoi cebareil ainaki ollu ihan ok kelit :) tuota noin, tänää olin ajaas ni lämmöt nous melkein punaselle ku ajo 40 eli viima ei jäähdyttäny. no katoin heti ni flekti ei pyöriny ja ku pääsin kotii ni tarkistin nesteet ja oli riittävästi. ni onks siin puhaltimel joku sulake ku ei oo ohjekirjaa ni ei voi tarkistaa. vai pitääks vaihtaa koko masiina?

Vaijerit

1.6.2010 21:26

Hei! Eli mulla olis nyt tällästä ongelmaa... Vuoden 1995 CBR 600 on pyöränä ja olisin tekemässä siitä fighteria, mutta on tullut vaijereiden kanssa mutkia matkaan... Niiden pituus ei tunnu riittävän uuteen ohjaustankoon (Ihan perus fighter tanko). Onko kellään mitä rakentavia ideoita joilla saisin ongelmani korjattua?

2.6.2010 8:32

CButtiR kirjoitti:Hei! Eli mulla olis nyt tällästä ongelmaa... Vuoden 1995 CBR 600 on pyöränä ja olisin tekemässä siitä fighteria, mutta on tullut vaijereiden kanssa mutkia matkaan... Niiden pituus ei tunnu riittävän uuteen ohjaustankoon (Ihan perus fighter tanko). Onko kellään mitä rakentavia ideoita joilla saisin ongelmani korjattua?



hornetin vaijerit käy tai otat sen vanhan mukaa ja meet kyseleen vaa jostain perus varaosa kaupast

2.6.2010 22:03

CButtiR kirjoitti:Hei! Eli mulla olis nyt tällästä ongelmaa... Vuoden 1995 CBR 600 on pyöränä ja olisin tekemässä siitä fighteria, mutta on tullut vaijereiden kanssa mutkia matkaan... Niiden pituus ei tunnu riittävän uuteen ohjaustankoon (Ihan perus fighter tanko). Onko kellään mitä rakentavia ideoita joilla saisin ongelmani korjattua?


Osta vaijeria metritavarana kuten myös vaijerinkuorta ja siitä sitten rakentelet oikeen pituiset vaijerit. Tai jos et haluu pulttinippoja molempiin päihin niin esim. Dice vaijerinkorjaus-sarja tarjoaa puolivalmiin vaijerin johonkin kympin tienoille. Nimim. kytkinvaijeri poikki bussipysäkillä keskellä ei mitään, nykyään tankkilaukussa aina ko. sarja.

2.6.2010 22:09

Habusa kirjoitti:moro vaan mitäs ukkelit? onks tullu kilsoi cebareil ainaki ollu ihan ok kelit :) tuota noin, tänää olin ajaas ni lämmöt nous melkein punaselle ku ajo 40 eli viima ei jäähdyttäny. no katoin heti ni flekti ei pyöriny ja ku pääsin kotii ni tarkistin nesteet ja oli riittävästi. ni onks siin puhaltimel joku sulake ku ei oo ohjekirjaa ni ei voi tarkistaa. vai pitääks vaihtaa koko masiina?


Joo cebbe nostaa lämmöt melkein tappiin ennenkuin alkaa flekti pörisee. Fleku alkaa pyörimään kun neula on about valkoisen alueen 4/5 kohdassa. Senhän voit tarkastaa sillä että jätät mopon rouskuttaa pihaan ja jos neula alkaa koskettelee punaista niin sillon on flektissä vika. Niin ja Brandtin sivuilta löytyy vapaasti ladattavissa oleva omistajan huoltokäsikirja jossa muistaakseni on kytkentäkaavio ja sulakkeille nimet että mikä mihinkin. Näillä saat varmasti selville purkamatta pyörää enempi. Niin ja se flekti ei sitten pyöri kuin ihan hetken vaan tarvittaessa.

Tattista!

2.6.2010 22:12

Kiitos kovasti Habusa ja Gleb! Rupeen nyt miettimään tässä näitä molempia ehdotuksia (kuulostaa hyvältä, ei vaan taas saanu ite mietittyä.!) Onneks on nää foorumit! :)

Honda CBR 600 tietoja

8.6.2010 8:32

Habusa kirjoitti:joo lähin tos ajaan ja pääsin joku 400 metriä ni sammu eikä lähteny käyntiin. oon päätelly et vikaa on sytytys puolella. huomen kiristän tulpat mut jos ei korjaannu ni pitää kysellä onks kelleen käny samaltaval? vaihtelin nokkaketjun kiristimenki ja oli kyl aika iso ero käynnis ja muutenki et jos omas pyöräs rallattelee ni kannattaa ihmees vaihtaa ku sen jälkee se on ku uus. eikä oo iso projekti mul oli 2 pultil kiinni -91

tere. mulla samanlaista ongelmaa. lähtee käyntiin käy pari minuuttia ja sit rupee "röpöttämään" ja sammuu. lähtee ryypyllä käyntiin mut sammuu välittömasti. sen jälkeen ei edes lupaa, ja bensa haisee... tulpat vaihdettu ja kaasarit tyhjennetty ei eroa. joku aamu se lähtee ihan nätisti ja toimii hyvin. ajattelin viedä kaasarit säädettäväksi josko se auttais yskään. :roll:

11.6.2010 13:12

Löytyyköhän suomesta mistään tällästä palikkaa kun ei toi saksasta tilaus tahtonut onnistua?
http://cgi.ebay.de/PC25-Heckunterverkle ... 5d2971b3b6
Vaimenninta saa myös tarjota jos on jollain ylimääräisenä! ;)

13.6.2010 13:53

mistä sitä 600 Hornetin kytkinvaijeria löytyis? En ole ainakaan nettikaupoissa nähnyt... Täytyy vissiin mennä johkiin alan liikkeeseen ja tilata?

15.6.2010 19:13

Moro. Oon tässä netistä katellu tuloksetta sliparia pyörääni. Pyörä on -98 cbr pc31. Tiiättekö paikkoja mistä voisi tilata mahdollisimman lyhyellä toimitusajalla? Rupee nuo vakiopöntön äänet jo vähän vituttamaan kun ei mitään kuulu ja imuäänet vetää edelle :) Onkos muuten tossa 5" vai 5.5 " tuumanen takavanne? jossain oli ristiriitaa siitä että kumpi lie. Ainakaan ilman keskiseisontatuen poistoa ei mahdu isompi kuin 160 nakki pyörimään.

Milläs öljyillä porukka ajelee? itellä castrolin 10w-40 ja laatikko kolahtelee pienemmillä vaihteilla vähän,(taitaa ominaisuus olla) mutta ootteko kokeilleet muun merkkisiä tai jäykempiä öljyjä? esim. Delvac?

15.6.2010 20:28

sry kirjoitti:Moro. Oon tässä netistä katellu tuloksetta sliparia pyörääni. Pyörä on -98 cbr pc31. Tiiättekö paikkoja mistä voisi tilata mahdollisimman lyhyellä toimitusajalla? Rupee nuo vakiopöntön äänet jo vähän vituttamaan kun ei mitään kuulu ja imuäänet vetää edelle :) Onkos muuten tossa 5" vai 5.5 " tuumanen takavanne? jossain oli ristiriitaa siitä että kumpi lie. Ainakaan ilman keskiseisontatuen poistoa ei mahdu isompi kuin 160 nakki pyörimään.

Milläs öljyillä porukka ajelee? itellä castrolin 10w-40 ja laatikko kolahtelee pienemmillä vaihteilla vähän,(taitaa ominaisuus olla) mutta ootteko kokeilleet muun merkkisiä tai jäykempiä öljyjä? esim. Delvac?


Soittaa allrightille ja kysyy tai marssii jälleenmyyjän luo? Ainakin allrightilla taitavat jopa tehdä sitä työkseen... toisinkuin eräät mp-liikkeet, itse olen valinnut oman hovikauppiaani palvelun perusteella ja huonon palvelun liikkeissä en asioi.

Takarenkaan suurentaminen ei kannata, ikinä. Piste. Eiköhän ne Hondan insinöörit ole valinneet oikean renkaan taakse. Leveällä takarenkaalla pilaat äkkiä jousituksen toimivuuden(?) ja ajettavuuden kun etu ja takarenkaan suhde ei ole enää sopiva. Tästä on ihan oma topic jos et minun pölinöitäni pelkästään usko ;)

Öljynä olen itse käyttänyt pelkkää Castrolia, ja tämä uusi TriZone on kyllä toiminut kuin unelma. Ei rallattele nokkaketju ja vanhan Castrolin kytkinongelmatkin ovat historiaa. Ja nimenomaan 10w-40 viskoa. Suositteken kyllä CBR:ään! Kolahtelu on todellisuutta kaikissa pyörissä, sitä saat hillittyä kun käytät kytkimen pohjassa ennen kytkentää. Eli: kytkin pohjaan->irti (silleen nopeesti), kytkin pohjaan ja ykkönen sisään. Ajossa saat pienen sisään siistimmin tasoittamalla kaasulla kierrokset pienemmälle vaihteelle sopivaksi(kytkin, lisää kierroksia, pienempi silmään ja kytkin auki). "välikaasulla" :D

Korjatkaa jos puhun ihan *skaa!

15.6.2010 21:19

Olen kyllä ennenkin pyörällä ajanut mutta en vaan hondilla. :) Kaipa sitten ominaisuus toi kolahtelu,eipä toi mitään haittaa. (eikä todellakaan ole kaikissa pyörissä samanlainen, paitsi ykkösen kytkentä paikallaan lämpimillä öljyillä kolahtelee lähes kaikissa. ) Onhan tolla jo ajettu se 54 tkm niin ei ihmekkään jos väljää rupeaa jossain olemaan. Etihän nyt tietäjä mulle se slipari niin pistän tilaukseen. Joensuussa joka liikkeessä paska palvelu paitsi heikkisellä. Ei vaan löytynyt paikanpäältä sopivaa kyseiseen pyörään niin aattelin kysellä tätä kautta tiedättekö mitään liikkeitä, joista tilata.

Vois tota mainitsemaasi öljyä kokeilla huvikseen, koska kallistahan öljynvaihto ei ole.

Ja jousitukseen en usko renkaanvaihdon vaikuttavan yhtään mitenkään,mutta ajettavuuteen se kyllä vaikuttaa.

16.6.2010 11:57

http://www.castrol.com/castrol/sectiong ... Id=7050407

Tosin itseänikin välillä huvittaa tämä öljyhabatus vanhoihin pyöriin. Nykyiset mineraalilitkut päihittävät 95-vuoden synteettiset. Ja hondan moottorikin pelaa aivan varmasti mineraalilla, mutta uskossa on hyvä elää :lol:


Ajoin nuorempana 125DT:llä ja se mokoma kolisi ja rahisi puolisynteettisellä laadukkaalla öljyllä, kytkin ei pelannu ja muutenkin tunnelma oli kuin ruuvilaatikolla pesurummussa. Laskin kalliit ja hienot öljyt sankkoon, pistin koneeseen esson halvinta 10w-40 öljyä ja kone kehräs taas kuin kolli keväällä!

edt: oma cbr on '94

16.6.2010 12:49

eti mulle se putki!! :D