Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Honda CBR 600 tietoja

15.4.2008 19:23

Elikkä olen nyt varmaankin ostamassa ekaa "isoa" pyörää ja nyt olis yks tommonen -92 n.80 000km ajettu vempele kiikarissa. Mitäs noinkin paljon ajetusta pyörästä kannattais lähteä tutkimaan ja onko konetta jo ruvettava aukomaan noissa kilometreissä? Muutenkin vähän että miten tuo vehje kestää suurempia määriä kilometrejä kun sitähän ei koskaan tiedä kuinka kauan toi pyörä sit tulee käytössäni olemaan :D

Onkos jotakin perus tyyppivikoja mitä kannattais katella?

15.4.2008 20:51

Jos hyvin huollettu ja huolellisesti pidetty yksilö niin ei mitään ongelmaa pitäisi olla. Ja ajaa vielä pitkään ilman suurempia remontteja, jos edelliset kriteerit täyttyvät. Kannattaa tietenkin syynätä pyörä mahdollisimman tarkasti. Ja tietenkin tärkeimmät on tarkistaa pyörän jousituksen toimivuus, kuunnella moottorin käynti ja mahdolliset sivuäänet, tarkistaa ettei vuotoja näy, tarkistaa jarrulevyt jne. Joista nyt voi suurempaa rahanmenoa tulla. Nokkaketjun kiristimen ja cbr:n kohdalla nokkaketjun vaihdon ajankohta kannattaa selvittää, myöskin se että venttiilit on säädetty ajallaan, niin ei tarvitse alkaa heti ensimmäisenä iltana purkuhommiin.

15.4.2008 22:23

Eräs tuttu ajeli Cebarilla 100tkm avaamatta konetta. And no problem.
http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?t=71541 Täällä tapeltu samasta aiheesta, mukana mm. palopuheeni käytetyn pyörän hankkijalle.

Mutta 90-alun mopoista CBR600 on paras vaihtoehto. 100-0. Kawoissa venavikoja, jammuissa heppoinen kakkosvaihde.. jne.
Suosittelen kyllä cebaria, sopiva ekaksi pyöräksi. Helppo ajettava ja simppeli(tiedän kusiainen on aina kusiainen)moottorin luonne.
Ja kone on erittäin luotettava huollettuna. Jakoketju on ainut kompastuskivi, mutta vaihtamalla ketjun ja kiristimen säännöllisesti(40 000km?) ei tule ongelmia.

15.4.2008 22:48

Gleb kirjoitti:Eräs tuttu ajeli Cebarilla 100tkm avaamatta konetta. And no problem.
http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?t=71541 Täällä tapeltu samasta aiheesta, mukana mm. palopuheeni käytetyn pyörän hankkijalle.

Mutta 90-alun mopoista CBR600 on paras vaihtoehto. 100-0. Kawoissa venavikoja, jammuissa heppoinen kakkosvaihde.. jne.
Suosittelen kyllä cebaria, sopiva ekaksi pyöräksi. Helppo ajettava ja simppeli(tiedän kusiainen on aina kusiainen)moottorin luonne.
Ja kone on erittäin luotettava huollettuna. Jakoketju on ainut kompastuskivi, mutta vaihtamalla ketjun ja kiristimen säännöllisesti(40 000km?) ei tule ongelmia.
Omalla ketjulla ajettu yli 55ktm, eikä pidä lämpinä edes minkäänlaista mekkalaa sekä säädin on kunnossa, vaihdettu 10tkm sitten.

16.4.2008 10:13

Omaan mopoon vaihdettiin ihan varmuudeksi, ei ollut tietoa edellisten omistajien asennuksista, uusi nokkaketju ja kiristin. Nytpä ainakin tietää milloin se on vaihdettu.
Niin ja mittarilukema on 64 000km.
Mielelläni maksoin mielenrauhasta muutaman satasen :D

16.4.2008 17:38

Juu, kiitoksia tiedoista. Pitää tota pyörää ny kävästä joku päivä katsomassa. Laitellaan sit lisää :)

17.4.2008 21:05

Cebarissa ei mene rahat hukkaan ;)

18.4.2008 1:15

Gleb kirjoitti:Cebarissa ei mene rahat hukkaan ;)

Täysin totta!

4.5.2008 22:20

mites ku oon kans 90-luvun alun cebareit katellu, ni yks tuttava puhu vähän et noihi ei välttämättä saa enää oikein osia, uusia siis. ja siks ei oikein suositellut, tosin meikä ei ainakaan sen enempää tiedä. mutta miten on? voinko huoletta hommata tällasen tietäen et siihen voin väsää vaik täyden konerempan ja ajella itse remontin tehneenä huolettomana?

4.5.2008 23:07

Saa koneen osia. Nythän cebarit vasta on alkanut paukkumaan... Paskaa puhuu hän.

4.5.2008 23:38

Todellakin, ei mitään ongelmaa ole ollut osien hankinnassa. Ja hintakin kohdallaan varaosissa.

5.5.2008 8:20

Omalla on ajettu tällä hetkellä pikkasen yli 50tkm ja ei rallata millään tavalla, tai no kilometreistä ei oo tarkkaa tietoa koska kyseessä on tuontipyörä. Venat pitäs kuitenkin säädättää ja ketju + kiristin vaihdattaa ihan varmuuden vuoksi tossa jossain vaiheessa.

5.5.2008 16:05

hesusfin kirjoitti:Omalla on ajettu tällä hetkellä pikkasen yli 50tkm ja ei rallata millään tavalla, tai no kilometreistä ei oo tarkkaa tietoa koska kyseessä on tuontipyörä. Venat pitäs kuitenkin säädättää ja ketju + kiristin vaihdattaa ihan varmuuden vuoksi tossa jossain vaiheessa.
Itseäni lainaten, onko kellään tietoa kuinka paljon suunnilleen maksaa noi rempat? Osathan ei ole kalliita mutta mitäs liikkeet yleensä velottaa tommosesta rempasta.

5.5.2008 17:07

Ne ottaa tuntiliksalla homman. Jos 10 tuntia menee, niin on halvalla päässyt tai sitten moottori on viety irtonaisena/osissa pajalle. Muistaakseni vähän päälle tonnin halusi eräs Yamaha korjaaja FZR1000:n konerempasta + osat.

5.5.2008 22:03

Oma remppa maksoi karvan alle 500e. Osineen ja töineen, sisältäen myös uuden ilmanputsarin. Tuntitaksan ollessa 55e. Eli siis:
Venojen säätö
Jakoketjun vaihto
Kiristimen vaihto(piti ostaa orkkis, tarviketta ei saanut)
Öljyt sun muut hoidin itse, ja vein pyörän liikkeeseen ajamlla, en osina.