Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: Honda CBR 600 tietoja

28.2.2013 1:16

Scaleo1 kirjoitti:Tuntuuko keskellä ohjausta "pykälä" tai takkuileeko se kääntäessä. Itse lähtisin veikkaamaan ohjainlaakeria. Tietysti epätasaisesti kulunut rengas voi vaikuttaa myös puoltamiseen.

Tohon vaihdeongelmaan lähtisin tosiaan testaamaan uusia öljyjä. Esim delvacin öljyillä kuullun perusteella laatikko toimii hyvin, vaikkeivat ne moottoripyöriin olekkaan tarkoitettuja.

Tuo kolahdus tosiaan viittaa vetopakan kumeihin. Se on helppo selvittää kun vaihde vapaalla ottaa kaksin käsin takarattaasta kiini ja kokeilee pääseekö se liikkumaan vapaasti, jos pääsee niin kumit vaihtoon.


ei tunnu mitään ihmeempää pykälää,eikä ohjaus tunnu muuten takkuilevan kuin tuon jos hitaassa vauhdissa käännyt puolelle tai toiselle niin se ikään kuin väkisin kääntää sen stongan sinne minne oon menossa, lähinnä siis pysty ajossa eli hitaassa risteys ajossa.

vaihteet tuntuu muuten kyllä pelaavan loistavasti :)

huomenna pitää tuo vetopakka kokeilla kun ei tänää kerennynnä enää :/

voiko tuohon kääntyvyyteen vaikuttaa takajousen esijännitys jonkin verran kun se on vissiin löysimmällä? entäs etupumppujen kovuus? kun tuntuu etää etupumput saa painettuu ihan liian helposti alas ainaki melkein pohjaan, takana saa ihan pienellä liikkeellä painettua perän pohjaan... :(

toissa kesänä kun kävin vastaavaa koe ajamassa niin siinä taas ei tuntunut mitään vastaavaa häikkää olevan joten tuskin on ihan ominaisuus tuossa seeprassa :D tosin pitää tuossa katsella vielä tarkemmin kunhan saan uuen eturenkaan alle :)

Re: Honda CBR 600 tietoja

28.2.2013 10:00

Tuohon kolahdukseen/nykäisyyn. Tarkistappa nyt ensin ketjujen kunto ja kireys. Ja tuo pieni "puoltaminen" hidasajonopeuksissa. Oma vastaava mopo tekee juurikin samaa. Uudella eturenkaalla kyllä rauhoittuu jonkin verran, varsinkin jos vanha on jo kulunut kanteille. Mitä laatikkoon tulee niin hondahan on kuuluisa äänekkäistä lootistaan. Tuohon voi tosiaan kokeilla uusia öljyjä, säädä vaihdepoljin oikeaan asentoon ja rasvaa se ja ketjujen rasvaus + kireyden tarkistus.

EDIT. Mitä etupumppuihin tulee, tietoa milloin on huollettu? Ite vaihdatin liukuholkit, öllet ja stefat viime kesänä ja ero oli kuin yöllä ja päivällä.

Re: Honda CBR 600 tietoja

1.3.2013 0:14

etupumppujen huollosta ei mitään hajua koska olis huollettu?.. mitähän pumppujen huolto mahtaa maksaa? pitänee koittaa jos vkl kerkiää nuo ketjut tarkistamaan kunhan saa jonkun istumaan pyörän päälle. kun keskituella ollessa ketjuilla on sellainen reilu 2cm ylös alas liikkumis varaa joten voi olla että kun hyppään päälle niin menee liian tiukalle... :lol:

Re: Honda CBR 600 tietoja

2.3.2013 21:48

joo elli ketjut ois vaihtokunnossa kyllä... pyörä keskituella ketjut on hyvät, istuin pyörän päälle ja vaimo tarkisti ketjut niin ylöspäin oli noin 1cm varaa liikkua mutta alas ei yhtään.. täytyy nyt vissiin ensihätään vähän löysätä ketjuja.

tulis nyt vaan ne paremmat kelit :paha: taas lunta tulee tupaan niin että kellot soi :(

EDIT: joo eli nyt tuli itse tutkailtua ketjuja kun sain vähän isomman kaverin pyörän päälle istumaan ja lopputulos olikin että ketjut liikkuu sopivasti :) mutta vetopakan kumit on lopussa joten ne lähtee ensimmäisenä etusen kanssa vaihtoon :) onneks ei ole uudet vetopakan kumit stormissa mahdottoman hintaiset (56€) :)


EDIT:7.3.2013-->
nyt on vetopakan kumit vaihdettu ja mitä parkkihallissa pääs kokeilemaan niin tuntu ainakin liikkuvan siltä osin paremmin :) kun ei tullut inhottavaa kolahdusta ja äkillistä nykäystä kun anto kaasua :)

mitenkäs sitten tuo takarenkaan säätö kun en oikein selkeitä säätö merkkejä löytänyt? katoin kyllä että ketjut ovat sopivalla kireydellä mutta jotenkin tuntu ettei ihan suorassa olis rengas :o

Re: Honda CBR 600 tietoja

30.3.2013 21:09

Mimmonen vilkkurele on 98 vuotisessa cebarissa. Siis kuin monta napanen jos ostan elektronisen vilkkureleen motonetistä niin tietäisi purkamatta pyörää millasen ostaa.

Re: Honda CBR 600 tietoja

9.4.2013 13:45

tossa joku aikaisemminkin vissii kysy tätä, mutta enpä vaan taas löydä sitä enää. eli mistäs osaisi lähteä etsimään katteita CBR 600 F2 eli '91 luvun pyörään. niitä ei varmasti uutena enää saa? mutta esim jos joku on rakennellut fighterin ja ei niitä enää tarvitse?

Re: Honda CBR 600 tietoja

9.4.2013 16:30

Yksi vaihtoehto olisi katsella E-baysta tarvikekatteet? Ihan hyvännäköisiä paketteja järkevään hintaan näyttäisi olevan.

Re: Honda CBR 600 tietoja

9.4.2013 17:41

Epoksi kirjoitti:Yksi vaihtoehto olisi katsella E-baysta tarvikekatteet? Ihan hyvännäköisiä paketteja järkevään hintaan näyttäisi olevan.


Joo täytyykin katsoa!

Re: Honda CBR 600 tietoja

10.4.2013 6:26

Täällä Helsingin suunnalla ois yks suhtkot hyväkuntonen setti, jos kiinostaa.

Re: Honda CBR 600 tietoja

10.4.2013 6:43

Scaleo1 kirjoitti:Täällä Helsingin suunnalla ois yks suhtkot hyväkuntonen setti, jos kiinostaa.


Kyllä ehdottomasti kiinnostaa! Laitan yv:tä.

Re: Honda CBR 600 tietoja

15.4.2013 22:17

Kertokaas joku fiksumpi itseltä loppuu ideat. Eli ongelma on seuraavan lainen: Jännitteensäätimeltä lähtevä reunimmainen keltainen johto menee jotenkin oikosulkuun ja kun akun + navan laittaa kiinni. Johdothat kuuluu mennä niin että säätimen päästä katottuna keltaset ylös ja järjestyksellä ei varmaan ole väliä? Vihree oikeeseen alanurkkaan ja punainen vasempaan alanurkkaan, keskimmäinen pinni jää tyhjäksi? Itse epäilisin, että jännitteen säädin rikki, mutta ei viitsisi turhaan uuttakaan hankkia. Keltainen johto ei ota maihin mistään suoraan vaan maadottaa jotenkin säätimen kautta ja oikosulkua ei ole kun johto irti säätimestä, mutta kun laittaa säätimeen kiinni polttaa se 10a sulakkeen, muttei 30a sulaketta.

Re: Honda CBR 600 tietoja

29.5.2013 22:29

Mahtaakohan olla kytkinlevyt kuluneet kun kytkinkahvan tyhjäliike pitää säätää ihan nollaan ja vähän ylikin jotta kytkin irroittaa ennen kuin kahva ihan pohjassa? Sitten taas luistaa täyskaasu kiihdytyksessä jos ei vedätä vaihteita tappiin asti. Ei oo mukava stunttailla kun esim drifteihin ja circleihin pitää säätää kytkin uudestaan. Circlejä mahdoton vedellä sellasella säädöllä että kytkin ei luistaisi täyskaasu vedossa ja driftit hankalia kun joskus saattaakin sutiminen loppua kun kytkin potkasee tyhjää. Kytkin vähän turhan jäykkä käyttääkkin sellaisilla säädöillä että irrottaa hyvin eikä ryömi eteenpäin. Vaihteet myös kolahtelee kuumalla koneella aika paljon varsinkin korkeella tyhjiksellä. Öljyt ihan kirkkaat vielä mutta suunnitelmissa vaihtaa ne ja suodatin lähipäivinä. Talvella vois vaihtaa kytkinlevyt jos ei parane öljyillä. http://www.24mx.fi/mp/p%7C3336/kytkinlevyt-silver---honda-cbr-600-f-1991/16256

Re: Honda CBR 600 tietoja

8.6.2013 12:07

Ystävättären -89 cebari jätti tienposkeen. Lähti vaivalloisesti käyntiin pieneksi hetkeksi kerrallaan. Viaksi paikannettu "automaatti"bensahana. Netistä luin alipainetoimisen version kalvojenrepeämis-ongelmista. Tässä kuitenkin oli sähkökäyttöinen hana. Itse hana toimii ja naksuu, kun sille antaa sähköä. Liittimiin ei tullut jännitettä missään vaiheessa. Isännän kanssa ryöstettiin sähkö sille "jostain johdosta", joka tulee avaimesta sähköiseksi. Pyörä kävi ja kukkui, mutta tänään aamulla tyttö ei päässyt pyörällä töihin, kun sama vika ilmeni jälleen. Voisi epäillä joko jotain sulaketta tai ryöstöjohdon liittimien auenneen.

Aloin miettimään, että mistä tuo laite ottaa sähkön normaalisti? Ja miksi sähkönsyöttö nyt yllättäen katosi? Voisi kuvitella, että polttoaineensyöttö katkeaa, kun kone ei käy eli olisiko jostain laturin kautta? Kaikki sulakkeet olivat ehjiä.

Illalla tarkoitus tutkia asiaa uudemman kerran. Periaatteessahan tuon hanan voisi kokonaan poistaa, mutta isäntä sitä vaatii. Pelkää tytön unohtavan käsikäyttöisen hanan päälle.

Re: Honda CBR 600 tietoja

8.6.2013 22:58

paljon menee keulaöljyä per putki? pc25

Re: Honda CBR 600 tietoja

9.6.2013 12:18

93-> 460ml per putki, vanhempiin malleihin sitten 508ml per putki. 93 keula vaihtui samaksi joka on pc31 mallissa.

Ja kerrotaan nyt tännekkin, että meikäläinenkin on nyt liittynyt cebariporukkaan, tallissa majailee jenkkituonti pc25 vuodelta 1992. Maileja taulussa 33t. Nokkaketju ei rallattele, lienee kiristin joskus vaihdettu?