Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

12.4.2010 17:30

Smode kirjoitti:Okei. Nyt heräs vaan kiinnostus, kun entinen omistaja oli pessyt ilmanputsarin:P Kattelinki että on vähä kärsineen näkönen:D


Joo-o, meitä on moneksi... :D

14.4.2010 19:10

Ongelmat cbr:ssä jatkuu. Eli pyörä alkaa käyttäytymään tukkoisesti ja lopulta sammuu. Pyörä oli pari päivää ajamatta ja lähdin ajamaan. Pyörä toimi 20 km ilman ongelmia, pystyi kiihyttelemään ja toimi muutenkin kunnolla. Mutta sitten kokeilu mielessä ajoin 3-4km kierrokset 7 tonnissa, välillä kiihdytellen kunnolla. Pyörä alkoi käymään tukkoisesti(eli ei ota kunnolla kierroksia) ja lopulta sammuu. Eli vika on ilmeisesti polttoaineen saannissa?

EDIT: Noniin eli pyörä oireileee sammuessaan täysin samalla tavalla kuin bensan loppuessa.Eli bensa loppuu kaasuttumista kovilla kierroksilla ajettaessa. Tuli tässä mieleen kun vein pyörän liikkeeseen kuristettavaksi, eli asentivat prikat kaasuttimen kurkkuihinj ja irrotin itse kurit. Tuli mieleen että jos ovat säätäneet kaasuttimia kuristimille sopivaksi. En muistanut kysyä kuristeiden laiton yhteydessä, että tekivätkö säädöille mitään. Löytyykö neuvoja miten kannattaisi lähteä hakemaan säätöjä?

EDIT2: Oli kertynyt vettä kaasarin pohjalle, tyhjensin sen tyhjennysruuvin avulla. Säädin myös kaasuttimet "tehdasasetuksiin", eivät olleet lähellekkään niiden mukaiset. Nyt näyttää toimivan kunnolla.

17.4.2010 20:22

Tarttis sähkö-apua. Ei varmaa oikea paikka kirjoittaa (?), mutta Seppo löytyy kuiteski tallista.

Eli cebarissa tulee valosta kolme johtoa h4 kantaan. Ostin uuden maskin jossa h4-liitin menee siihen suoraan kiinni, mutta tämä antaa virran pitkille valoille... umpion sisässä on erikseen pieni hehkulamppu, joka on siis lyhyitä varten ja tälle tulee erikseen 2 johtoa.

Eli 3 johtoa tulee sebarista ja maskissa on yhteensä 5 johdonpäätä :s siis 3 johdonpäätä h4 lampunkantaan, joilla toimii pitkät, ja 2 johdonpäätä lyhyille. Mikä avuksi? Mihin liitän nuo maskista tulevat 2 johdonpäätä?

17.4.2010 20:24

stumpe kirjoitti:Tarttis sähkö-apua. Ei varmaa oikea paikka kirjoittaa (?), mutta Seppo löytyy kuiteski tallista.

Eli cebarissa tulee valosta kolme johtoa h4 kantaan. Ostin uuden maskin jossa h4-liitin menee siihen suoraan kiinni, mutta tämä antaa virran pitkille valoille... umpion sisässä on erikseen pieni hehkulamppu, joka on siis lyhyitä varten ja tälle tulee erikseen 2 johtoa.

Eli 3 johtoa tulee sebarista ja maskissa on yhteensä 5 johdonpäätä :s siis 3 johdonpäätä h4 lampunkantaan, joilla toimii pitkät, ja 2 johdonpäätä lyhyille. Mikä avuksi? Mihin liitän nuo maskista tulevat 2 johdonpäätä?

Pieni hehkulamppu kuulostaa kyllä erehdyttävästi parkilta? Ei kyllä 600 cebareista ole tietoa mutta näin jotenkin veikkaisin

17.4.2010 21:07

JP_89 kirjoitti:
stumpe kirjoitti:Tarttis sähkö-apua. Ei varmaa oikea paikka kirjoittaa (?), mutta Seppo löytyy kuiteski tallista.

Eli cebarissa tulee valosta kolme johtoa h4 kantaan. Ostin uuden maskin jossa h4-liitin menee siihen suoraan kiinni, mutta tämä antaa virran pitkille valoille... umpion sisässä on erikseen pieni hehkulamppu, joka on siis lyhyitä varten ja tälle tulee erikseen 2 johtoa.

Eli 3 johtoa tulee sebarista ja maskissa on yhteensä 5 johdonpäätä :s siis 3 johdonpäätä h4 lampunkantaan, joilla toimii pitkät, ja 2 johdonpäätä lyhyille. Mikä avuksi? Mihin liitän nuo maskista tulevat 2 johdonpäätä?

Pieni hehkulamppu kuulostaa kyllä erehdyttävästi parkilta? Ei kyllä 600 cebareista ole tietoa mutta näin jotenkin veikkaisin


Aivan, eipä taas tullu mieleen. :D

Ehkä sitten hämärässä tallissa valot häikäs niin pahasti että luulin pitkiksi, vaikka lyhyet ne tais olla. Voiko olla sellasia polttimoja jotka antaa vaan lyhyet valot?

21.4.2010 0:08

Nonii tuli cebari hankittua ja nyt pitäs saada rekisteröityä se omiin nimiin.

Elikkäs pyörä on papereissa 25kw mutta todellisuudessa jotain muuta. Haluaisin saada pyörän myös papereihin "täystehoiseksi". Onnistuuko että että marssin konttorille ja sanon että otin kuristukset pois ja haluaisin rekisteröidä sen normaalitehoilla vai alkaako ne iniseen ja pyytämään jotain dynolappuja yms.??

21.4.2010 13:52

Kona89 kirjoitti:Nonii tuli cebari hankittua ja nyt pitäs saada rekisteröityä se omiin nimiin.

Elikkäs pyörä on papereissa 25kw mutta todellisuudessa jotain muuta. Haluaisin saada pyörän myös papereihin "täystehoiseksi". Onnistuuko että että marssin konttorille ja sanon että otin kuristukset pois ja haluaisin rekisteröidä sen normaalitehoilla vai alkaako ne iniseen ja pyytämään jotain dynolappuja yms.??


No tuskinpa, toisinpäin vaatii lappuset. Kannattaisiko esim soittaa konttorille ja kysyä inssin mielipidettä? Saisit kyllä/ei vastauksen etkä tätä ainaista mutukitinää... : :lol:

edt: Mutta kerro toki täällä kuinka kävi!

22.4.2010 0:13

Iltaa!

taas tarvitaan janttereiden apua. Eli cbr laitoin leveän stongan... alunperinhän jarruletku lähtee oikean kahvan tuntumasta kuskin näkökulmasta ja menee siitä vasempaan jarrusatulaan (kuskin näkökulma). yleinen neuvo tähän on että laittaa jarruletkun menemään oikean puoleisen jarrusatulaan ja niin tein, mutta miten siitä jatkoletku vasemmalle jarrusatulalle? liitoskohta osoittaa päinvastaisen suuntaan... mitä te tekisitte? kuva kertoo enemmän kuin tuhat ja yksi sanaa:

Kuva

mitäs jos käyttää vain yhtä jarrusatulaa ja toimiiko homma, alkaako "puoltamaan" jarruttaessa?

22.4.2010 18:13

Minkälainen homma on etujarrupalojen vaihto? Onnistuuko ilman renkaan irroitusta?

22.4.2010 19:35

Smode kirjoitti:Minkälainen homma on etujarrupalojen vaihto? Onnistuuko ilman renkaan irroitusta?


Ei oo paha homma, löysää ekana jarrupalojen kiinnitystappeja(pitää palat paikoillaan) , sille ne ovat yleensä tiukassa. Seuraavaks avaat jarrusatuloiden kiinnityspultit, joilla satula on etuhaarukassa kiinni. Sitte vaan palojen vaihto...

22.4.2010 23:12

Okei tänks.

23.4.2010 20:05

stumpe kirjoitti:Iltaa!

taas tarvitaan janttereiden apua. Eli cbr laitoin leveän stongan... alunperinhän jarruletku lähtee oikean kahvan tuntumasta kuskin näkökulmasta ja menee siitä vasempaan jarrusatulaan (kuskin näkökulma). yleinen neuvo tähän on että laittaa jarruletkun menemään oikean puoleisen jarrusatulaan ja niin tein, mutta miten siitä jatkoletku vasemmalle jarrusatulalle? liitoskohta osoittaa päinvastaisen suuntaan... mitä te tekisitte? kuva kertoo enemmän kuin tuhat ja yksi sanaa:

Kuva

mitäs jos käyttää vain yhtä jarrusatulaa ja toimiiko homma, alkaako "puoltamaan" jarruttaessa?


Kuvalinkki ei toimi, mutta vaikka en sitä näe niin silti: EI! 8o
Haloo hei, puolitat pyöräsi jarrutehon!!!
Nyt järki päähän ja motskarikauppaan ostamaan semmoiset osat(tee samannäköiset kuin originaalit, pidennät tarvittaessa yläpäästä alkavaa pääletkua) että saat molemmat satulat liitettyä jarrukahvaan. Kaikella kunnioituksella mutta kuullostaa niin älyttömältä että kannattaisi varmaan konsultoida ammattilaista jos oikesti kysyt voitko ajaa yhdellä satulalla. Mietippä nyt että miksi pyörässä on kaksi jarrulevyä jos yhdelläkin pärjäisi...?

Jarrut ja renkaat on kyllä semmoinen asia mistä ei pidä tinkiä ikinä, moottoritehosta ja ulkonäöstä voi aina, niistä ei ole henki kiinni.

24.4.2010 12:12

Joo, täytyis varmaan teettää joku 180asteen mutka tuohon... koska en usko että on hyvä jos tuo jarruletku käännetään väkisten kiertämällä toiseen suuntaan :|

24.4.2010 14:42

stumpe kirjoitti:Joo, täytyis varmaan teettää joku 180asteen mutka tuohon... koska en usko että on hyvä jos tuo jarruletku käännetään väkisten kiertämällä toiseen suuntaan :|

Itse kyllä investoisin tuossavaiheessa jo punosletkut kahvalta asti.

27.4.2010 15:15

tänään kävin kattomassa yhtä 600cc cbr:ää vm.88 ja kilometrejä näytti mittarissa olevan n.87tkm. päältä päin ihan siisti ikäisekseen. sivukatteet oli irti mutta kuulemma on vielä tallessa ja ehjät. koeajolla en vielä käynyt mutta huomenna pitäisi mennä tutkimaan tarkemmin. hinnalla tätä ei ainakaan ole pilattu jos moottori toimii niin kuin pitää. (1000€)