Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: Honda CBR 600 tietoja

31.5.2014 15:23

Morjes.
Vaihdoin nyt bensapumpun pyörääni. Mallia motonet.
Mistä johtuu sellainen että tyhjäkäynnil saa bensaa normaalisti mutta kun antaa kierroksia niin bensan tulo loppuu samantien? jos ottaa akulta virran suoraan pumpulle nii saa normaalisti bensaa. Ohjaako jokin pumppua kierroksilla vai missä muualla vika voisi olla? Olisin kiitollinen jos joku osaisi auttaa.

Re: Honda CBR 600 tietoja

16.6.2014 16:18

Noin , nyt tuli omaankin pihaan vm 1994 honda cbr 600 f.
Ihan tyytyväinen peliin oon ku sillä nyt noin 100 km ajellu.
Semmosta mietin et miten ootte fatbaarin laittanu kyseiseen pyörään. Suoraa t paloihin vaa reikä ja raiserit kii ?

Re: Honda CBR 600 tietoja

16.6.2014 16:42

Terve vaan kaikille.
Tuli ostettua -89 600 cbr, ja ihmettelin tuota kaasukahvan kääntyvyyttä mielessäni. Pyörä on kuristettu 23kw, rajoittamalla kaasukahvan liikettä. Otteessa asteita on 60, ja mielestäni se on aika paljon eli voiko pitää paikkansa? :o toisessa pyörässäni ei taida kahva tuon enempää kääntyä vaikka on täysissä tehoissa. Ei taida hirveä homma olla jos pistäisi jonkun toisen pyörän kaasukahvan joka kääntyisi tuon 60 astetta, niin sais "miltein laillisesti" täydet tehot käyttöön...? :D
Onko kenelläkään muulla vastaavia kääntymiskulmia rajoitettuna? Ja tosiaan mitenkä paljon tuo kuristamattomana kääntyy?

Re: Honda CBR 600 tietoja

17.6.2014 5:20

B-Miäs kirjoitti:Noin , nyt tuli omaankin pihaan vm 1994 honda cbr 600 f.
Ihan tyytyväinen peliin oon ku sillä nyt noin 100 km ajellu.
Semmosta mietin et miten ootte fatbaarin laittanu kyseiseen pyörään. Suoraa t paloihin vaa reikä ja raiserit kii ?

Noinhan se onnistuu. Sitten vaan teetätät pitemmät jarruletkut ja vaijerit hornetista ;)

Re: Honda CBR 600 tietoja

26.6.2014 16:40

Nonii nyt tarttis epätoivonen cebaristi apuja. Alkaa hymy hyytyy ku keskikesä parhaillaan ja pyörä seisoo pihassa :( Eli pärrä on 600 F pc25 vuosmallii 93.

Sähköt rupes kettuilemaan kolme viikkoa sitten. Tarkemmin sanottuna jännitteensäädin. Arvelin ensin että vanhuuttaan kärähti kun näytti siltä että vois olla vaik alkuperänen. No nyt on kärähtäny sit myös kaksi uutta jännitteen säädintä kahden viikon sisään. Viallinen akku ei ole syy koska nyt on menossa jo kolmas akku tänä keväänä. Ja akku liikkeestä ostettu laatu akku eikä mikään motonetin pilipali. En ymmärrä mikä polttaa säätimen kun ensin toimii pari kolme päivää ja kilometrejäki tuli yli 600km ja ei mitään vikaa. Sit yks kaks häviää lataus ja alkaa säädin kärytä. Laturilta eli käsittääkseni staattorilta säättimelle tulevat kolme vaihejohtoa mittasin ja jännite vaihteli kierrosten mukaan jossain 65-80 V. Ja suoraan akulta mitattuna latausjännite vaihteli 13,8-14,5V välillä silloin kun säädin oli vielä ehjä. Säätimelle tulevat maa- ja plusjohdot on myös mitattu ja oli ok.

Osaisko joku sanoo mistä kannattas vikaa lähtee ettimään? Niin ja sen verran tiedoks että pyörään on edellisen omistajan toimesta vaihdettu koson digitaalimittari ja leditakavalo. Itse vaihdoin etumaskin ja kaikki vilkut mutta niiden tehot vastaa alkuperäisiä. Sähköistä en kyl muutenkaan oo varma mitä kaikkee niille on tehty ku on näköjään vähän sinne tänne vaihdettu uutta johtoo jne.
Kiitos jo etukäteen.

Re: Honda CBR 600 tietoja

29.6.2014 12:29

Ehkä tästä ei ole apua mutta kerronpa kuitenkin.

Kaverille tuli CBR 900:ään samanlaiset oireet sen jälkeen kun vaihtoi juurikin valomaskin ja takavalojakin. Lataussäätimistä tuli kulutustavaraa.

Syynä oli se että valojen tehonkulutus tippui huomattavasti alkuperäiseen nähden jolloin säädin joutui shunttaamaan enemmän virtaa maihin jolloin se tietenkin lämpenee enemmän.

Ratkaisuna oli laittaa valojen rinnalle sopivat "lämmitysvastukset" penkin alle joilla virrankulutus kasvatettiin lähemmäksi alkuperäistä. Sen jälkeen ilmeisesti ongelmat hävisivät tai ainakin vähenivät. Regulaattorin jäähdytykseen kannattaa kiinnittää kanssa huomiota, se ei muutenkaan ole mikään valtavan hyvä.

t. Janne

Re: Honda CBR 600 tietoja

8.7.2014 13:57

:)
Viimeksi muokannut cebari600f3 päivämäärä 10.7.2014 12:19, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Honda CBR 600 tietoja

8.7.2014 14:09

cebari600f3 kirjoitti:Mulla on pyöränä Honda cbr 600 f3 vuosimallia -98. Nyt tarvis tietää missä tuossa on ilman otto tankkiin.Joku varmaan osaa sanoa?Ei joutais alkaa ettimällä ettiin sitä niin ois iso apu ko joku kertois missä se on :) en siis ite tajua vielä kauheasti tuon pyörän päälle.. :roll:

Bensa korkin alla.. otat sen korkin pois kuusiokoloilla ni löytyy sieltä alta..

*EDIT*
Eiku vit.. eihän se ollukkaa se :D

Re: Honda CBR 600 tietoja

10.7.2014 11:58

Moro, nyt tuli joku hondaan, pyörä siis f2 73 tkm ajettu, öljyt vaihdettu 600 km si.
Aamulla yritin lähteä ajamaan, pyörä vähän lupaili mutta parin yrityksen jälkeen sekin loppui, lähdin autolla asioille ja takaisin tullessa pyörä hörähti käyntiin, kävi vähän epätasaisesti.
Hetken jälkeen annoin kaasua ja n5 t kohdalla vähän nykeltyi, ja vähän kun kaasuttelin pyörä sammui tyhjäkäynnillä eikä enää edes lupaillut käyntiin lähtöä.
Ideoita mistä voisi johtua?

Re: Honda CBR 600 tietoja

24.7.2014 12:42

Mikä on 600 pc25 vakio suutin koko?Entinen omistaja oli vaihtavinaan dynojetin suuttimet ja tuon koko on 135.Purin kaasarit sen takia ku oli röpötystä ja nykimistä tasakaasulla.Tukkoisia suuttimia oli ja muutenkin likaiset...

Re: Honda CBR 600 tietoja

29.9.2014 22:29

Honda CBR 600rr 2006

Minkä kokoiset suuttimet on vakiona läppärungoissa? Olen tollasen läppärunkoja hyödyntämässä toiseen projektiin, olis vain kiva tietää noiden suuttimien koko, et pystynkö hyödyntämään nekin vai joudunko vaihtaa toisiin. Olen yrittänyt googlettaa ja etsiä, mut en ole tuota tietoa löytänyt.

Re: Honda CBR 600 tietoja

19.12.2014 18:12

f4 vilkkukytkin oikuttelee omituisesti.

Kesälämpöisellä toimii hienosti, mutta kylmemmällä kelillä ei oikeastaan ollenkaan. Välillä saa vilkun vilkahtamaan kerran (vasemmalle) jos oikein varovasti laittaa peukalolla vilkkunapin melkein puoliväliin ja sekin noin 3-5 sek viiveellä jos ollenkaan.

Onhan mulla koko talvi aikaa ihmetellä tota, mutta jos joku kokeneempi osaisi kertoa että mistä vikaa lähteä ettimään, vai pitäiskö vaan suoraan tilata e-baysta koko perhanan systeemi?

--------edit--------

Kävin vähän ihmettelemässä tallissa ja kun oli vaan virrat päällä niin kytkin selkeästi toimii. Heti kun painaa kumpaan suuntaan tahansa, alkaa kuulua tiheä kliketi-kliketi-kliketi, vaikka itse vilkku ei syty. Sitten sattumanvaraisesti kun vilkku vilahtaa niin taajuus tipahtaa puoleen klik-klik-klik. Kaikki polttimot pelaa. Olisko vilkun rele porsimassa?

Naksunta kuuluu penkin alta oikean takakatteen puolelta (missä käsittääkseni jotain releitä on). Pieniä eroja riippuen siitä että onko ajovalot poissa päältä, parkeilla vai päällä. Eteen on edellinen omistaja vaihtanut minivilkut (ei ledi vaan semmonen minipolttimolla toimiva). En tiedä onko noista mitään apuja viisaammille paikannuksessa.
:s

-----------Edit------------

Ensinnäkin kiitoksia valtavasta viestiryöpystä ;) Ja toisekseen tuntuu olevan vilkun uuvahtaminen semi-yleinen vika. Tämmöinen löytyi netin syövereistä ja ajattelin kokeilla heti jahka kotiin pääsee.

http://www.mp-foorumi.com/nyyssit/showa ... 4922ffcc...
Viimeksi muokannut pöhöttäjä päivämäärä 9.3.2015 19:54, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Honda CBR 600 tietoja

7.1.2015 1:06

Terve nyt kaipailtaisi apuja että tietääkö kukaan miten pc23 saa irroitettua takahaarukan neulalaakerin kun näyttäisi siltä että ulospäin kun yrittää sitä painaa/hakata niin siinä otta sellainen olake vastaan ja sisäänpäin se ei myöskään mahdu menemmemään kun se putki siinä keskellä on pienempi kuin laakeri ja joo kyllä sen varmaan jollain vingulla sais sieltä halkaisemalla pois mutta mites sitten sen uuden sinne saa ehjänä ?

Re: Honda CBR 600 tietoja

9.1.2015 20:26

markusle kirjoitti:Terve nyt kaipailtaisi apuja että tietääkö kukaan miten pc23 saa irroitettua takahaarukan neulalaakerin kun näyttäisi siltä että ulospäin kun yrittää sitä painaa/hakata niin siinä otta sellainen olake vastaan ja sisäänpäin se ei myöskään mahdu menemmemään kun se putki siinä keskellä on pienempi kuin laakeri ja joo kyllä sen varmaan jollain vingulla sais sieltä halkaisemalla pois mutta mites sitten sen uuden sinne saa ehjänä ?

Jos ensiksi opettelisit sen verran kielioppia että edes muutaman pilkun ja pisteen saisit tuohonkin vuodatukseen, niin sitä olisi paljon helpompi lukea.

Jos nyt olen oikeaa kuvaa tulkinnut ei takahaarukassa pitäisi olla mitään olakkeita kummallakaan puolella.
Oikealla kahta kuulalakeria varmistaa sokkarengas, mutta vasemmalla neulalaakeri pitäisi olla pelkällä puristusovitteella, ja painettavissa ulos kunhan vain stefa ja holkki on ensin poistettu tieltä. Liekö sitten päässyt jotain moskaa ja kosteutta päässyt sisään ja siitä tuollainen este muodostunut. Kaikesta päätellen jos vingulla ajat tuon olakkeen pois pitäisi laakerin sen jälkeen mahtua tulemaan ulos.
Kuva

Re: Honda CBR 600 tietoja

22.2.2015 15:17

Eihän pc 31 ole taka akselissa minkäänlaista sokkaa tai vastaavaa missään mikä pitäisi akselin paikallaan mutterin lisäksi? Vai onko sitten niin tuhottoman tiukassa että otettava isot vehkeet käyttöön. Luoja tietää milloin viimeksi otettu irti