Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: Honda CBR 600 tietoja

16.5.2011 1:47

Nonii, nyt jotain neuvoja et mitä kaikkee pitää tehä kun ottaa nuo elmukelmut pois, erityisesti mittariston ku siel on enemmän piuhoja ku hävittäjäs.. Onko jotain liittimiä tms. mittaristos/johtosarjassa alapäässä?

Re: Honda CBR 600 tietoja

16.5.2011 1:48

liinA kirjoitti:Nonii, nyt jotain neuvoja et mitä kaikkee pitää tehä kun ottaa nuo elmukelmut pois, erityisesti mittariston ku siel on enemmän piuhoja ku hävittäjäs.. Onko jotain liittimiä tms. mittaristos/johtosarjassa alapäässä?

Sorry, meni tyttöystävän tunnuksil.. :lol:

Re: Honda CBR 600 tietoja

19.5.2011 21:17

Saako tommoseen 98 vuotiseen cebariin jostain eteen semmosia "katevilkkuja", entäs sisälokasuojaa tai kilventelinettä?

Re: Honda CBR 600 tietoja

30.5.2011 19:51

Onko kellään hajua mistä pyörän outo nykiminen voisi johtua??

Eli tuntuu ihan kuin joku säännöllisesti ottaisi vastaan / jumittaisi, nykimisen huomaa veto päällä, mutta myös rullatessa kytkimen kanssa. Mielestäni vika tuntuisi olevan peräpäässä, sillä perä tuntuu hieman oudolta, en osaa tarkemmin selittää.

Rattaat ja ketjut on hiljattain vaihdettu, kuten myöskin renkaat ja pyörien laakeroinnit. Aloin jo epäillä rataskilven laakerointia mutta se ainakin vaikuttaisi olevan ok. Vaimenninkumitkin näyttivät olevan suht hyvässä hapessa, rataskilpi tosin irtosi melko kevyesti, kuinka kireä tuon paketin pitäisi olla?

Osaako joku helppiä?

Re: Honda CBR 600 tietoja

12.6.2011 19:24

Mulla ilmeni tuon 600 cbr kanssa semmonen ongelma että vapaalla kiertää ihan iloseen sinne rajottimen seuduille, mutta ajossa meno alkaa 1 vaihteella yläkierroksilla takkuamaan ja urisemaan ja 2 vaihteella ja eteenpäin kulku hyytyy aikasemmin. En oikeen keksi muuta selitystä ku menovesi puolella ois jotain häikkää.

Re: Honda CBR 600 tietoja

12.6.2011 20:43

menee bensanpinnat sekasin kun mopo on liikkeessä

Re: Honda CBR 600 tietoja

13.6.2011 7:59

Alko® kirjoitti:Mulla ilmeni tuon 600 cbr kanssa semmonen ongelma että vapaalla kiertää ihan iloseen sinne rajottimen seuduille, mutta ajossa meno alkaa 1 vaihteella yläkierroksilla takkuamaan ja urisemaan ja 2 vaihteella ja eteenpäin kulku hyytyy aikasemmin. En oikeen keksi muuta selitystä ku menovesi puolella ois jotain häikkää.


suuttimia lähtisin ensinnä ihmettelemään

Re: Honda CBR 600 tietoja

13.6.2011 16:24

Habusa kirjoitti:
Alko® kirjoitti:Mulla ilmeni tuon 600 cbr kanssa semmonen ongelma että vapaalla kiertää ihan iloseen sinne rajottimen seuduille, mutta ajossa meno alkaa 1 vaihteella yläkierroksilla takkuamaan ja urisemaan ja 2 vaihteella ja eteenpäin kulku hyytyy aikasemmin. En oikeen keksi muuta selitystä ku menovesi puolella ois jotain häikkää.


suuttimia lähtisin ensinnä ihmettelemään


Selvä, elikkä kaasarit vaihteeksi pöydälle...

Re: Honda CBR 600 tietoja

14.6.2011 11:10

Alko® kirjoitti:
Habusa kirjoitti:
Alko® kirjoitti:Mulla ilmeni tuon 600 cbr kanssa semmonen ongelma että vapaalla kiertää ihan iloseen sinne rajottimen seuduille, mutta ajossa meno alkaa 1 vaihteella yläkierroksilla takkuamaan ja urisemaan ja 2 vaihteella ja eteenpäin kulku hyytyy aikasemmin. En oikeen keksi muuta selitystä ku menovesi puolella ois jotain häikkää.


suuttimia lähtisin ensinnä ihmettelemään


Selvä, elikkä kaasarit vaihteeksi pöydälle...


joo kyllä vain. kannattaa kattoo samalla ettei ole roskia tai muuta paskaa tankissa tai muualla bensalinjassa. mulla se keräs kondenssivettä tankkiin eikä toiminu sen takia. heti kun laitoin pa suodattimen niin ongelma hävis. onks prätkä muuten vakio kunnos? että jos siellä on vakio suuttimet niin sitte voi olla jotain muuta.

Re: Honda CBR 600 tietoja

1.8.2011 19:14

moro sellasta kysyn että honda cbr600 pc25 onko siinä pyöränlaakerit

etu: 6004-2rs
taka: 6204-2rs

Re: Honda CBR 600 tietoja

21.8.2011 13:32

Terve! Olen stunttipyöräaihiota hommaamassa ja mitens tuo 600f ja pc25 eroavat toisistaan?

Re: Honda CBR 600 tietoja

22.8.2011 13:09

Robert. kirjoitti:Terve! Olen stunttipyöräaihiota hommaamassa ja mitens tuo 600f ja pc25 eroavat toisistaan?
pc25 on vaan mallikoodi tietyn ikäiselle 600f cebarille. Jos ihan tarkkoja ollaan niin

pc23=600f, pc25=600f2 ja pc31=600f3 ja jne, mutta yleisesti ottaen kaikkia on malliltaan cbr600f, tuota viimeistä numeroa kovin harva IKINÄ mainitsee, katsot vaikka myynti-ilmoituksia. eli pc25 on 90luvun alun (oliko 90-93 vai 91-94) cbr600f ;)

Re: Honda CBR 600 tietoja

23.8.2011 16:54

mikähän vikana pc25:sessa kun käynnistää pyörän ni ei meinaa käydä ja kun vähänkin antaa kierroksia alkaa kolkutus? niin ja hyytyy saman tien jos enemmän antaa kaasua. toimi ihan hyvin muutama viikko sitten ja sen jälkeen seissyt paikoillaan.

Re: Honda CBR 600 tietoja

23.8.2011 18:18

Tomppade kirjoitti:
Robert. kirjoitti:Terve! Olen stunttipyöräaihiota hommaamassa ja mitens tuo 600f ja pc25 eroavat toisistaan?
pc25 on vaan mallikoodi tietyn ikäiselle 600f cebarille. Jos ihan tarkkoja ollaan niin

pc23=600f, pc25=600f2 ja pc31=600f3 ja jne, mutta yleisesti ottaen kaikkia on malliltaan cbr600f, tuota viimeistä numeroa kovin harva IKINÄ mainitsee, katsot vaikka myynti-ilmoituksia. eli pc25 on 90luvun alun (oliko 90-93 vai 91-94) cbr600f ;)

Kiitos vastauksesta! :)

Re: Honda CBR 600 tietoja

22.9.2011 21:06

Moro vaan tänne separi -puolelle!
Jeps, elikkäs tollasella länsinaapurin smotolla oon työstäny tässä osan kesää ja eka pyörä oli. Mielettömän mukava ajaa eikä mitään valittamista. Nyt kuitenki aukes vaihtomahdollisuus CBR 600 F2 prätkään ja taulussa 48tkm. Hienokuntonen ja ajamassaki oon käyny, mukavalta tuntuu =)
Ainut asia mikä mietityttää on teho. Tuo yksilö on kuristettu mokoma kaasarista saakka ja rekisteriotteessa merkintä "kaasukahva kääntyy enintään 13 astetta". Kyrsii hiukan ku aika laiskalta tuo tolla reilulla 20hp:llä tuntuu. Siis tarkoitus olisi muuttaa kuristuksen paikka kaasukahvaan, mielellään sellaiseksi että se olisi poistettavissa ja kiinnitettävissä nopeasti, jopa ajossa.

Onko kellään kokemuksia tai neuvoja? 8o Ja neuvokaa hyvät separi-ihmiset miestä hädässä ja puhukaa miut puolellenne niin ei tarvii miettii joka yö ennen nukkumaan menoa vaihanko Husabergin separiin vai en! :)