Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
Lähetä vastaus

stonga_asiaa

16.5.2010 20:26

Joo elikkä kysyisin, että miten te jotka ootte krossistongan laittanut. niin miten olette nuo raiserit laittanut? jos jollain myynnissä.tai jotain linkkiä sivuille että mistä saisin rairesit jotka käyvät tohon. pitääkä t-palaan poraa reikää tms? kiitos :)

16.5.2010 21:49

anzu kirjoitti:Joo elikkä kysyisin, että miten te jotka ootte krossistongan laittanut. niin miten olette nuo raiserit laittanut? jos jollain myynnissä.tai jotain linkkiä sivuille että mistä saisin rairesit jotka käyvät tohon. pitääkä t-palaan poraa reikää tms? kiitos :)


Siis raiserit ovat ne palat jotka nostavat tankoa, clampit on ne kiinnikkeet jotka tulee t-palaa vasten. Itse vein metallialan yritykseen jossa porasivat pylväsporalla reiät pyörän alkuperäiseen t-palaan, homma kesti noin pari minuuttia. Clampin läpi menee pultti, ja t-palan alapuolelle tulee mutteri. Biltemasta saa noi clampit 30ekellä. Jos siis olet pelkkiä raisereita laittamassa niin nehän tulee clampsien päälle, ihanku legoja kokoaisi.

Meikällä olisi ylimääräinen poraamaton ylä t-pala, joka käy ainakin 91-94vm. voin myydä halvalla. En tiedä, meniskö muihinkin vuosimalleihin?

joo

16.5.2010 22:05

stumpe kirjoitti:
anzu kirjoitti:Joo elikkä kysyisin, että miten te jotka ootte krossistongan laittanut. niin miten olette nuo raiserit laittanut? jos jollain myynnissä.tai jotain linkkiä sivuille että mistä saisin rairesit jotka käyvät tohon. pitääkä t-palaan poraa reikää tms? kiitos :)


Siis raiserit ovat ne palat jotka nostavat tankoa, clampit on ne kiinnikkeet jotka tulee t-palaa vasten. Itse vein metallialan yritykseen jossa porasivat pylväsporalla reiät pyörän alkuperäiseen t-palaan, homma kesti noin pari minuuttia. Clampin läpi menee pultti, ja t-palan alapuolelle tulee mutteri. Biltemasta saa noi clampit 30ekellä. Jos siis olet pelkkiä raisereita laittamassa niin nehän tulee clampsien päälle, ihanku legoja kokoaisi.

Meikällä olisi ylimääräinen poraamaton ylä t-pala, joka käy ainakin 91-94vm. voin myydä halvalla. En tiedä, meniskö muihinkin vuosimalleihin?



Kuva


Eli tuon 1 ja 2 kohdalle about porautit ne? kuinka korkeat ne clampit on? onko ajoasento hyvä?

16.5.2010 22:35

Kyllä, tuohon kohtiin. Kannattaa tarkat paikat mitata prikulleen oikein. Clampsien korkeutta en muista kyllä... Ajoasento on hyvä, tietenkin paljon pystympi, mutta motarilla ajaminen ei kivaa ku ilmanvastus yläkroppaan aikas kova. Riippuu mistä tykkää.

16.5.2010 23:27

Bensatankin alipaineesta:
Se tankki ottaa korvausilman muistaakseni siitä bensaluukun tienoilta, siinähän on niitä reikiä.
Otappa sivukatteet auki ja tarkasta että kaikki bensatankista tulevat muoviletkut ovat vapaasti roikkumassa. Itsellä jätti pyörä kerran tielle kun olin tulpanvaihdon yhteydessä vahingossa jättäny sen silikoniletkun nalkkiin johonkin väliin. Eli jos se letku on kurtussa -> tankki ei saa korvausilmaa -> epic fail ;)

edit: tai eihän niitä katteita tartte välttis ottaa auki, vika voi löytyä kun otat esim oikeanpuoleisen takakatteen auki.

moro

18.5.2010 22:06

Kuva

onko tuo sinisellä merkattu, jokin irrotettava takalokari? vai eikai tuo ole kiinteä.

19.5.2010 10:35

anzu kirjoitti:Kuva

onko tuo sinisellä merkattu, jokin irrotettava takalokari? vai eikai tuo ole kiinteä.


Irtoaa se.

22.5.2010 12:46

Gleb kirjoitti:Bensatankin alipaineesta:
Se tankki ottaa korvausilman muistaakseni siitä bensaluukun tienoilta, siinähän on niitä reikiä.
Otappa sivukatteet auki ja tarkasta että kaikki bensatankista tulevat muoviletkut ovat vapaasti roikkumassa. Itsellä jätti pyörä kerran tielle kun olin tulpanvaihdon yhteydessä vahingossa jättäny sen silikoniletkun nalkkiin johonkin väliin. Eli jos se letku on kurtussa -> tankki ei saa korvausilmaa -> epic fail ;)

edit: tai eihän niitä katteita tartte välttis ottaa auki, vika voi löytyä kun otat esim oikeanpuoleisen takakatteen auki.


Juhuu. Tätä juuri tarkotin. Kattonu sitä tankkia niin tankin pohjassa on kaks letkua (toinen paksumsi ja toinen ohuempi), joista ohuempi taitaa olla korvausletku, kun se oli vähän rutussa ja asia on korjattu. Ja paksumpi letku taitaa olla ylivuoto letku. Hyvä kun tietää näitä asioita niin tien päällä saattaa saada mopon toimimaan vaikka sammahtaiskin.
Kiitän ja kumarran !

22.5.2010 21:26

joo lähin tos ajaan ja pääsin joku 400 metriä ni sammu eikä lähteny käyntiin. oon päätelly et vikaa on sytytys puolella. huomen kiristän tulpat mut jos ei korjaannu ni pitää kysellä onks kelleen käny samaltaval? vaihtelin nokkaketjun kiristimenki ja oli kyl aika iso ero käynnis ja muutenki et jos omas pyöräs rallattelee ni kannattaa ihmees vaihtaa ku sen jälkee se on ku uus. eikä oo iso projekti mul oli 2 pultil kiinni -91

24.5.2010 22:41

PC23 CBR alkoi temppuilemaan oikean etuvilkun kanssa. Jos pyörä ei käy, tai side stand on alhaalla, vilkku toimii. Tyhjäkäynnillä standi ylhäällä toimii välillä. Moottorijarrutuksessa tai kierrosten kanssa standi ylhäällä vilkku ei toimi. Vasemmalla puolella vilkut toimii normaalisti :eek:
Mistä lähden vikaa etsimään?

jepA

25.5.2010 21:22

voisko joku kertoo et mitä eroo on pc23 ja pc25 ja pc35?

Koneet samanlaiset? runko?

mikä sopiii stunttikäyttöön parhaiten? miksi?

26.5.2010 14:35

anzu kirjoitti:voisko joku kertoo et mitä eroo on pc23 ja pc25 ja pc35?

Koneet samanlaiset? runko?

mikä sopiii stunttikäyttöön parhaiten? miksi?


PC23 on 80-luvulta eli noin vuoteen 1990 asti tehty pyörä. Ilmeisesti ensimmäinen kuussatku cebari. PC25 on vuosina 1991-1995 tehty sataheppanen pyörä. 25:n ja 35:n välissä on PC31 (1995-1998(?)), joka eroaa 25:sta mm. etukatteiden, jarrujen, takavanteen leveyden ja ram-air-systeemin osalta. Moottori on perusrakenteeltaan sama. PC35 (valm. jostakin ~1998->) eroaa aiemmista versioista aika kokonaisvaltasesti. Moottorin osalta en tiedä, mutta veikkaisin saman koskevan sitä.

26.5.2010 14:39

Osaako joku muuten sanoa, miten kannattaa lähteä korjaileen portaittaisesti liikkuvaa jarrukahvaa? Jarrutuksessa kahva liikkuu nytkähdellen, ja etujarru on sen takia arvaamaton. Nitkahteleva äänikin tuntuisi kuuluvan kahvan eikä satuloiden luota.

Pyörään (PC31) on vaihdettu juuri oikea etulevy kieron tilalle, palat saattavat olla epätasaisesti kuluneet.

Miksi?

26.5.2010 16:16

Miksi jarruvalot palaavat koko ajan, eli takavalo on jatkuvasti kirkkaana?

26.5.2010 16:47

Ensku kirjoitti:Miksi jarruvalot palaavat koko ajan, eli takavalo on jatkuvasti kirkkaana?

Isolla todennäköisyydellä vika on jommassa kummassa jarruvalokatkaisijassa. Edessä katkaisija on luultavasti jarrukahvan alapuolella, siihen menee 2-3 johtoa ja ne saattavat olla oikosulussa. Jalkajarrun katkaisija on polkimen takana, luultavasti sellanen pienellä jousella polkimeen kiinnitetty laite. Renkkaa niitä ja liikuttele varovasti johtoja. Jos ei auta, ota katkaisija irti ja katso onko mekanismi jumissa. Uusia saanee elektroniikkaliikkeistä.
Lähetä vastaus