Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

10.9.2008 22:42

EASYRIDER69 kirjoitti:niin elikkäs mitä maksais 600 cbrrän kuristaminen alle 25kw?
eikö itse voi tehdä jonkun virityksen ja hankkia dynopaperin et on alle 25kw ja sit muutos katsastaa nii mitä se tulis maksamaan?


Kaasukahvan liikettä rajoittamalla ehkä paras tapa kuristuttaa. Maksaa 120-200e suurinpiirtein. Itsellä maksoi 120e liikkeessä dynopapereineen + 40e muutoskatsastus. Tuossa on se huippu puoli että voin helposti parissa sekunnissa, ajossakin, säätää pyörän TT:ksi taikka sitten kuristetuksi. Eli ei tarvii pelätä sakkoja täysitehoisuudesta :)

10.9.2008 22:48

siis mites se on mahdollista? ja aika halpaa ku jotkut selittää et maksaa joku 600e?

10.9.2008 23:12

EASYRIDER69 kirjoitti:siis mites se on mahdollista? ja aika halpaa ku jotkut selittää et maksaa joku 600e?


Ne puhuu luultavasti tehtaan kuristussarjoista. Ei kai siinä kaasukahvan liikkeen rajoittamisessa mikään maksa erityisemmin, puolessa tunnissa laitto sen kurin mulla ja dynotti, 120e :D kiva tuntipalkka kaverilla....eli onhan tuossakin hinnassa siis ylimääräistä melkein puolet, maalaisjärjellä ajateltuna. Toki dynolaitteet maksaa, mut silti.

jöö jöö

11.9.2008 11:30

eli maksaa noin 120-200 euroo mut mihin sen sit vois viedä?
turussa päin kun asun niin minkä alan yrityksiin?
johonkin nyrkkipajalle vai?

11.9.2008 13:50

Raision bikeworldissä itselle asennettiin kaasukahvakuri.. Suosittelisin itse ainakin sitä :)

11.9.2008 16:43

EASYRIDER69 kirjoitti:eli maksaa noin 120-200 euroo mut mihin sen sit vois viedä?
turussa päin kun asun niin minkä alan yrityksiin?
johonkin nyrkkipajalle vai?

Periaatteessa mikä paja tahansa käy, kunhan siellä on dynamometri. Tämä rajaakin sitten aika paljon

selma

11.9.2008 22:26

selvä ja kiitoksia

12.9.2008 9:39

JP_89 kirjoitti:
EASYRIDER69 kirjoitti:eli maksaa noin 120-200 euroo mut mihin sen sit vois viedä?
turussa päin kun asun niin minkä alan yrityksiin?
johonkin nyrkkipajalle vai?

Periaatteessa mikä paja tahansa käy, kunhan siellä on dynamometri. Tämä rajaakin sitten aika paljon


Ei tartte dynoa, jos on tehtaan "kuripaketti.." Sieltä tulee mukana semmonen todistus, millä pyörän saa 25kW papereihin, kunhan katsastussetä on testannut, et se kahva ei liiku ko sen 22-astetta tms.. Näin ainakin itsellä..

12.9.2008 10:46

DriveFast kirjoitti:
JP_89 kirjoitti:
EASYRIDER69 kirjoitti:eli maksaa noin 120-200 euroo mut mihin sen sit vois viedä?
turussa päin kun asun niin minkä alan yrityksiin?
johonkin nyrkkipajalle vai?

Periaatteessa mikä paja tahansa käy, kunhan siellä on dynamometri. Tämä rajaakin sitten aika paljon


Ei tartte dynoa, jos on tehtaan "kuripaketti.." Sieltä tulee mukana semmonen todistus, millä pyörän saa 25kW papereihin, kunhan katsastussetä on testannut, et se kahva ei liiku ko sen 22-astetta tms.. Näin ainakin itsellä..

Ei tietenkään, mutta tässä taidettiin puhua nimenomaan kahvakuristuksista?

12.9.2008 10:47

öö.. Kahvakurista minäki puhun :D

12.9.2008 12:00

DriveFast kirjoitti:öö.. Kahvakurista minäki puhun :D

Hmm, ei kait kurisarjoissa yleensä kaasukahvaan/vaijeriin sitä kuria tule? yleensä luistien alle tai ruiskulaitteissa johonkin kaasuläppään tai uusi ohjainboksi? Itse miellän kahvakuristuksen ''yleismalliseksi'' eli siis ei tehtaan sarjaksi.

Ja jos sen kuristaa tehtaan sarjalla ,tarvitseeko pyörää enää edes käyttää katsastusasemalla? Muistelisin että voi mennä ihan niillä pelkillä lapuilla

12.9.2008 12:09

Okei.. No puhutaan vissiin periaatteessa samasta asiasta mutta ei kuitenkaan :D Tosiaan omassa tuo kuri sijaitsi ruiskurungossa, jossa se esti kaasun avautumisen enempää ko 22-astetta. Kahvakuriksi tuotakin kutsuin, vaikka kuristus itse ei kaasukahvassa sijainnutkaan..

Ja kyllä tuo käytiin silti katsastuskonttorilla näyttämässä, että katsastusmies sai varmistuksen, että kurit todella ovat kiinni.

12.9.2008 12:30

DriveFast kirjoitti:Okei.. No puhutaan vissiin periaatteessa samasta asiasta mutta ei kuitenkaan :D Tosiaan omassa tuo kuri sijaitsi ruiskurungossa, jossa se esti kaasun avautumisen enempää ko 22-astetta. Kahvakuriksi tuotakin kutsuin, vaikka kuristus itse ei kaasukahvassa sijainnutkaan..

Ja kyllä tuo käytiin silti katsastuskonttorilla näyttämässä, että katsastusmies sai varmistuksen, että kurit todella ovat kiinni.

Nähtävästi, mutta yhteenvetona voisi sanoa että tehtaan kuristus-sarjalla kuristettaessa, tarvitaan jonkun liikkeen lappu josta käy ilmi että osat on asennettu, ja tämä ei siis tarvitse dynoa.
Vaihtoehtona tehtaan sarjalle on kuristus kaasukahvan liikettä rajoittamalla. Tässä pitää olla dynoveto sekä ennen että jälkeen ja pitää varmaan olla selvitys miten kuristus on tapahtunu? Esim. kuristettu rajoittamalla kaasukahvan liike xx mm. Myös jotenkin muuten voi tietysti kuristaa mutta vaaditaan päästömittaus jos pyörä on nuorempi kuin 1996.

Tiedot perustuvat AKE:n tiedotteeseen ja muistikuviin

12.9.2008 13:03

Itseasiassa jos en kovin pahasti paskaa puhu, ei tarvita liikkeen todistusta asennuksesta, vaan siihen riittää joku maahantuojan yhteneväisyystodistus että se kurisarja tosiaan on pyörässä kiinni, ja tehdas on valmistanut tämän kitin.

12.9.2008 13:53

Tume34 kirjoitti:Itseasiassa jos en kovin pahasti paskaa puhu, ei tarvita liikkeen todistusta asennuksesta, vaan siihen riittää joku maahantuojan yhteneväisyystodistus että se kurisarja tosiaan on pyörässä kiinni, ja tehdas on valmistanut tämän kitin.

Vaan eikös se todistus siitä että se sarja on siinä pyörässä, pidä jonkun liikkeen kirjottaa?