Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

6.9.2008 15:03

SB2 kirjoitti:
_RippE_ kirjoitti:Miten täällä porukoilla noi 25 kW pyörät kulkee ku itellä 25 kw z750 ja menee GPS:ään 142 ja mittariin 152 ihan myyrys.


oma ninja menee mittariin 175 kuristettuna. kiihtyvyys 0-100 oisko jotain 5s luokkaa???

En usko, että 5s menee. Piikkisellä GasGasillani vein pyörän tai kahden mitalla 25kW 636 Ninjaa lähes oman pyöräni huippunopeuteen asti (reilut 140km/h). Kyseinen Ninja kulki kuristettuna noin 190 mittariin.
E: Arvioisin oman pyöräni kiihtyvyydeksi hieman yli 7 sekuntia 0-100km/h.

6.9.2008 15:33

piikkikotarin kiihtyvyys on verrattavissa z750 kawaan kun laittaa kaasukahvakurin paikkaan

6.9.2008 16:37

EiNiinNopea kirjoitti:
SB2 kirjoitti:
_RippE_ kirjoitti:Miten täällä porukoilla noi 25 kW pyörät kulkee ku itellä 25 kw z750 ja menee GPS:ään 142 ja mittariin 152 ihan myyrys.


oma ninja menee mittariin 175 kuristettuna. kiihtyvyys 0-100 oisko jotain 5s luokkaa???

En usko, että 5s menee. Piikkisellä GasGasillani vein pyörän tai kahden mitalla 25kW 636 Ninjaa lähes oman pyöräni huippunopeuteen asti (reilut 140km/h). Kyseinen Ninja kulki kuristettuna noin 190 mittariin.
E: Arvioisin oman pyöräni kiihtyvyydeksi hieman yli 7 sekuntia 0-100km/h.



No en väittänykkään, että 5s olisi todellinen, en ole sitä mitannut. Piikkisen cebarin jälkeen toi ninja tuntuu yllättävän pirteeltä, johtuneeko siitä arviointivirhe? ;)

ja riippuu miten kurit on kiinni, ittelläni on vain kaasukahvan rajoitin sillointällöin kiinni, ei sitä sähköjohtoon kiinnitettävää palikkaa, en tiedä mitä se tarkalleen edes tekee.

6.9.2008 23:12

Onkohan kenelläkään tietoa pc25 cebarin kuristamisesta? Löytyykö tehtaan valmista sarjaa tai jotain kaasukahvakuria?

7.9.2008 15:10

cbr125r kirjoitti:Onkohan kenelläkään tietoa pc25 cebarin kuristamisesta? Löytyykö tehtaan valmista sarjaa tai jotain kaasukahvakuria?


Kaasukahvakurin saa teetettyä melkein millä tahansa pajalla tai liikkeessä, joka tekee pyörille jotain. Voihan sen tehdä toki iteki...
Pyörää hankkiessa kyselin, ni kaasarimalleihin löytyis tehtaan paketti, joka rajottaa luistin liikettä. Sano EMC:llä että katsastuksineen ois about 600e, vertailun vuoksi: 290e meni kaasukahvakurilla.

7.9.2008 18:28

Bike worldin pojat kuristavat minun -01 600 hornetin 400€:lla. Hinta sisältää penkitykset yms... Kuristustapa kaasukahvan liikkeen rajoitus. Tehtaan kurisarja (imukurkut,rajoitettu cdi boxi yms..) olisi maksanut yli 800€ :)

Kurit pois

7.9.2008 19:04

Ostin Yamaha 600 fzr:n, joka on 25kw:n papereissa, mutta kurit on poistettu. Kortti riittää täysitehoiseen ja pyörässä on vain liikennevakuutus, jonka vuosimaksu on sama kuristetussa kuin tt:ssäkin.
Kuinka suuri roisto olen, jos käryän? Onko tietoa, tuleeko linnaa, vankeutta, vai selviääkö pampulla hakkaamisella?

7.9.2008 22:20

Tobla kirjoitti:Bike worldin pojat kuristavat minun -01 600 hornetin 400€:lla. Hinta sisältää penkitykset yms... Kuristustapa kaasukahvan liikkeen rajoitus. Tehtaan kurisarja (imukurkut,rajoitettu cdi boxi yms..) olisi maksanut yli 800€ :)


Ip dynotestissä kuristi meikäläisen ex-Ninjan ja nykysen gsxr:n kahvasta, kummankin hinta oli 120e tehonmittauksineen. Siihen katsastus 40e päälle.

8.9.2008 14:19

Jorge69 kirjoitti:
cbr125r kirjoitti:Onkohan kenelläkään tietoa pc25 cebarin kuristamisesta? Löytyykö tehtaan valmista sarjaa tai jotain kaasukahvakuria?


Kaasukahvakurin saa teetettyä melkein millä tahansa pajalla tai liikkeessä, joka tekee pyörille jotain. Voihan sen tehdä toki iteki...
Pyörää hankkiessa kyselin, ni kaasarimalleihin löytyis tehtaan paketti, joka rajottaa luistin liikettä. Sano EMC:llä että katsastuksineen ois about 600e, vertailun vuoksi: 290e meni kaasukahvakurilla.

Kysäisin paikallisesta Honda-liikkeestä ja sanoivat että kuristussarja maksaa 436€ (sis. imukurkut ja luistit) + työ 170€. Täytyy kysellä muualta sitä kaasukahvasta kuristamista, ei oo tommoseen kiinnostusta laittaa 600€ rahaa :D

8.9.2008 16:51

Pahoittelen etten jaksanut kahlata viittäkymmentä sivua läpi löytääkseni yhden linkin. Mutta onkohan kenelläkään kokemusta tällaisista kuristusseteistä? Joku saksaa taitavampi voisi hieman valistaa mitä nuo mukana tulevat todistukset tarkoittavat? Riittäisiköhän nuo pelkät paperit konttorille jos itse asentaisi setin... :s

8.9.2008 18:27

Siis siinä tulee vissiin se todistus, et sillä setillä pyörästä tulee 72kw -> 25kw. Yleensä kyllä konttorilla vaativat, että sen on joku liike asentanut ja sitten sulla pitäis olla se asennustodistus kanssa mukana. Mulla riitti, että liikkeen asennustodistuksessa ne oli vapaamuotosesti kirjottanut miten on kuristettu ja osanumero.

25 kW

9.9.2008 15:37

Kolme kirjoitti: Yleensä kyllä konttorilla vaativat, että sen on joku liike asentanut ja sitten sulla pitäis olla se asennustodistus kanssa mukana.


Jos haluat asentaa ite, niin käyt penkittämässä ja otat siitä todistuksen. Luulis onnistuvan niinkin.

10.9.2008 12:30

Onko tietoa että saako ducati 749 tällä kuristussarjalla suomessa alle 25kw papruihin:
http://www.desmorados.com/shop/catalog/ ... cts_id=986
vai pitäisikös asiaa kysäistä hailacilta?
Kiitos jo etukäteen :D

10.9.2008 15:18

Jorge69 kirjoitti:
Kolme kirjoitti: Yleensä kyllä konttorilla vaativat, että sen on joku liike asentanut ja sitten sulla pitäis olla se asennustodistus kanssa mukana.


Jos haluat asentaa ite, niin käyt penkittämässä ja otat siitä todistuksen. Luulis onnistuvan niinkin.


Jos on siihen pyörämalliin tehty osa niin sanoivat että tarvii asennuttaa liikkeessä, en sitten tiedä noista "omapatentti" kahvakuristuksista.

cbr 600 kuristelua

10.9.2008 22:23

niin elikkäs mitä maksais 600 cbrrän kuristaminen alle 25kw?
eikö itse voi tehdä jonkun virityksen ja hankkia dynopaperin et on alle 25kw ja sit muutos katsastaa nii mitä se tulis maksamaan?