Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

21.8.2008 10:28

Niin, ja kuinka moni mopokyttä uskoo tonnisen olevan todellakin sen 25kW?

Muutenkin ihme spedeilyä. Mällinkin jos ajat niin kannattaa ihan sen takia pitää täystehosena, ettei sitten vakuutusyhtiö sano, etteivät maksa mitään. Voi tulla surupuseroon, jos meni kymppitonnin pyörä 60€ sakkojen pelossa. :roll:

23.8.2008 3:08

Entropia kirjoitti:Muutenkin ihme spedeilyä. Mällinkin jos ajat niin kannattaa ihan sen takia pitää täystehosena, ettei sitten vakuutusyhtiö sano, etteivät maksa mitään. Voi tulla surupuseroon, jos meni kymppitonnin pyörä 60€ sakkojen pelossa. :roll:

Ei toi täystehosena pitäminen mitään auta, jollei kuskilla oo korttia pyörään... :roll: Mun käsittääkseni tässä oli kyse siitä, et alle 20v jannu ostaa tonnisen pyörän ja haluu sen 25kw papereihin, jotta sais papereitten puolesta ajella sillä. Ainoo ero mikä tossa tilanteessa on, ni vakuutusyhtiö ei ala peräämään saataviaan jälkikäteen korkojen kera, jos vakuutukset on maksettu täystehoselle pyörälle.

Mun tietääkseni kuviot menee niin, että poliisi saa poistaa kilvet pelkän epäilyksen perusteella, mut korttiin ei saa kajota ilman näyttöä. Ja haen tällä takaa sitä, et jos se mopopoliisi tuolla tien päällä pysäyttää niin kilpi lähtee, mut säästyy suuremmilta sanktioilta. Tuskin alkavat penkittämään pyörää tommosen takia... Tuli nyt hiukan mututuntumalla, mut näin ymmärsin sen poliisin puheista, joka aikoinaan kaverin moposta meni kilvet ottamaan, vaikkei lähteny edes käyntiin.

23.8.2008 9:47

25kw kaasusta kuristettuna on ehkä se fiksuin vaihtoehto. Mikä sen koneen tappaisi tuolla kuristuksella verrattuna toisenlaisiin? Nuo 1000cc vekottimetkin ovat semmoisia, että varaa on aina ajaa kovempaa. Ei siis mennä edes suorituskyvyn yläpäässä vaikka yrittäisikin matti meikäläinen. Voitelukin on sen verran hyvää ettei se siitä voi johtua. Tietenkin sylintereiden lasittuminen voi olla kovempaa kuin normaaliajolla.

25.8.2008 10:25

Pian alkaa olemaan ikää ajelemaan alle 25kw pyörää nii kysyisinki että kuinka tuon honda cbr 600rr kuristaminen onnistuu? Oon kuullu sellasta huhua ettei sitä muka pystyis kuristamaan, mutta miksei muka pystyis? 8o Nii ja kannattaako sitä edes kuristaa vai ajanko vaan suosiolla täystehosella :roll: Eniten arveluttaa juurikin tuo, että jos esim. kolari tulisi ajettua nii ei taitais vakuutusyhtiö suostua korvaamaan pyörän vahinkoja :s Onhan sitte vielä sekin vaihtoehto jäljellä, että kuristaa pyörän tuohon 25kw ja ajelee sitte sillä, mutta onko siinäkään sitten taas mitään järkeä :roll:

25.8.2008 19:30

Jazne kirjoitti:Pian alkaa olemaan ikää ajelemaan alle 25kw pyörää nii kysyisinki että kuinka tuon honda cbr 600rr kuristaminen onnistuu? Oon kuullu sellasta huhua ettei sitä muka pystyis kuristamaan, mutta miksei muka pystyis? 8o Nii ja kannattaako sitä edes kuristaa vai ajanko vaan suosiolla täystehosella :roll: Eniten arveluttaa juurikin tuo, että jos esim. kolari tulisi ajettua nii ei taitais vakuutusyhtiö suostua korvaamaan pyörän vahinkoja :s Onhan sitte vielä sekin vaihtoehto jäljellä, että kuristaa pyörän tuohon 25kw ja ajelee sitte sillä, mutta onko siinäkään sitten taas mitään järkeä :roll:


ainakin oman pyörän kohdalla ei noi kuristukset haittaa mitää, rauhallisesti kun ajelen (kurit on ollut pois ja kiinni vähän fiiliksestä riippuen) ja vai kka tt:nä ajelin niin yhtä "lujaa" ajelin ku 25kw:na. :) itellä kuri on nippusiteellä ruiskurungossa kiinni, helppo halutessa poistaa...

26.8.2008 16:17

Yhellä kaverilla ainaki 750 zetassa kaasukahvassa kuristin, saa kiinni muutamassa sekunnissa jos sattuu mp-poliisi takana valojansa vilkuttamaan ja haluaa testilenkille. Kaveri pitää aina mukana kuristinta ja jos poliisin kanssa joutuu tekemisiin ni ajaa bussipysäkille ja kuri on kiinni ennen ku poliisi on ehtiny viereen kävellä. Kyl CBR:ään semmosen ainaki saa patentoitua, eri asia sit et mitä ne maahantuojalta sulle tarjoaa jos meet kysymään. :)

26.8.2008 18:50

Kivikasa Z750 TULEE TÄNÄÄN TALLIIN jahka isä saapuu pärrä kärryllä pihaan minä hetkenä hyvänsä! 25kw papereissa, joten hyvä tietää toi pikakuri juttu, talvi aikaa rakennella sellanen kuri, kun ikää on vasta kevällä ajella.
Pyörä ostettiin vakuutusyhtiöstä isän tutulta, sain YYber HALVALLA 2006 & 8600km ajettu, sillä pyörä oli ollut kuukauden ajamattomana ja koskemattomana varkailla varastossa, varkailla ei ollut pyörään avaimia ja mihinkään ei ollut koskettu, käy ja kukkuu kuin unelma, ulkonäönkin puolesta pyörä on kuin uusi.
pistän sen kuitenkin osiin ja tarkistan kaiken varmuudeksi, modaan siitä kunnon faitterin :seko:

26.8.2008 19:57

astr0 kirjoitti:Yhellä kaverilla ainaki 750 zetassa kaasukahvassa kuristin, saa kiinni muutamassa sekunnissa jos sattuu mp-poliisi takana valojansa vilkuttamaan ja haluaa testilenkille. Kaveri pitää aina mukana kuristinta ja jos poliisin kanssa joutuu tekemisiin ni ajaa bussipysäkille ja kuri on kiinni ennen ku poliisi on ehtiny viereen kävellä. Kyl CBR:ään semmosen ainaki saa patentoitua, eri asia sit et mitä ne maahantuojalta sulle tarjoaa jos meet kysymään. :)



Onko poliisille pakko antaa pyörän avaimia? Eikö ne tarvii jonkun pätevän syyn epäillä, ettei ole kureja tai jonku muun luvan, itse en ainakaan vapaaehtoisesti anna :)

28.8.2008 22:21

SB2 kirjoitti:Onko poliisille pakko antaa pyörän avaimia? Eikö ne tarvii jonkun pätevän syyn epäillä, ettei ole kureja tai jonku muun luvan, itse en ainakaan vapaaehtoisesti anna :)

Jollet anna ni ottaa kilvet pois, jos annat ja lähtee testilenkil ni siinäpä ihmettelee ;) Laki muuten määrää, et sun on pakko antaa viranomaisen tarkastaa ajoneuvon liikennekelpoisuus. En sit tiedä, kuinka pitkälle tota lakia voi soveltaa mut kyllä se smurffi testilenkilläki varmaan mielellään kävis.

30.8.2008 13:47

Itsellä tuo yamaha on kuristettu laipoilla ilmanputsarin ja kaasarin välistä. On meinaan käsittämättömän hintaset, hollannista niin 200e/4kpl.. :roll: Neljä ohutta kiekkoa missä on reikä keskellä. yes.

Mutta, mikäli edelliseen omistajaan on uskominen niin aina kun poliisit pysäytti niin tuo kääntyi eduksi vrt. kaasukahvaan jonka huomaa heti että onko siellä kuri paikallaan vai ei.
Voi vaan sanoa että kyllä kiertää niin helvetisti muttei kulje mihkään :)

30.8.2008 18:18

Noiden kurien hinnat ovat kyllä ihan sairaita.. :D Itellä Zetassa se kaasukahvakuristus maksoi 75€.. Tuo osa on tuollainen käyrä metallilevy, jossa on yks ruuvi.. asennus maksoi 200€.. tai olisi maksanut.. Sain kaupanpäälle.. Sanomattakin lienee selvää, et toi kuri on edelleen mulla ja annan sit tulevalle omistajalle mukaan, ni voi sit kuristaa jos tykkää :D

31.8.2008 9:20

DriveFast kirjoitti:Noiden kurien hinnat ovat kyllä ihan sairaita.. :D Itellä Zetassa se kaasukahvakuristus maksoi 75€.. Tuo osa on tuollainen käyrä metallilevy, jossa on yks ruuvi.. asennus maksoi 200€.. tai olisi maksanut.. Sain kaupanpäälle.....
FZ6 Yamahassa kuristus on myös kaasun liikevaraa rajoittava metallilevy (3cm x 1cm), jossa on yksi taivutus ja kaksi ruuvin reikää. Asennettuna 200€. Asentamiseen/poistamiseen menee noin 15 sekuntia + ruuvimeisselin hakeminen.

31.8.2008 14:49

Mitä jos kuristaa jonkun kaasukahvasta ja laittaa pikakaasu kahvan paikalleen. Vaikeampi poliisilla todistaa että täystehoinen? Tulipa vain mieleen

31.8.2008 19:35

Nii, mutta kun poliisi vetäsee tupin nurin niin kierrokset on siellä rajottajaa vasten :)

31.8.2008 19:36

weyh kirjoitti:Mitä jos kuristaa jonkun kaasukahvasta ja laittaa pikakaasu kahvan paikalleen. Vaikeampi poliisilla todistaa että täystehoinen? Tulipa vain mieleen

Niinpä ;)