Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

20.2.2008 19:28

Itse vien tossa maaliskuun alussa banditin kuristettavaksi. Ihan tehtaan oma kuristussarja on jo hommattu, eli luistit. Ainut asia, mikä voi tulla ongelmaks, on että pyörässä on akran slipari kiinni. Kysyin paikallisesta katsastuskonttorista niin sanoi, että jos äänet ei ihan hirveät ole niin ei väliä. Saa nähdä, miten käy :)
Mutta nyt kun on toi tehtaan kuristussarja, tarviiko silloin tehdä mitään penkityksiä?

20.2.2008 19:51

Kymppi_ kirjoitti:Mutta nyt kun on toi tehtaan kuristussarja, tarviiko silloin tehdä mitään penkityksiä?


Se riippuu siitä, kuka sen kuristussarjan asentaa. Jos valtuutettu jälleenmyyjä, niin saat sieltä todistuksen, että on kuristettu eikä siis tarvi penkittää. Tuo toimenpide maksoi ainakin omaan pyörääni 60 euroa -.-

Sitten taas, jos itse asennat niin silloin luultavasti pitää viedä penkitettäväksi. Ja hintaa kertyy tuollekin operaatiolle samaa luokkaa, kuin jälleenmyyjän asennukselle, joten miksei suoraan vie vaan sitä pyörää sinne liikkeeseen? :)

20.2.2008 20:09

Kymppi_ kirjoitti:Itse vien tossa maaliskuun alussa banditin kuristettavaksi. Ihan tehtaan oma kuristussarja on jo hommattu, eli luistit. Ainut asia, mikä voi tulla ongelmaks, on että pyörässä on akran slipari kiinni. Kysyin paikallisesta katsastuskonttorista niin sanoi, että jos äänet ei ihan hirveät ole niin ei väliä. Saa nähdä, miten käy :)
Mutta nyt kun on toi tehtaan kuristussarja, tarviiko silloin tehdä mitään penkityksiä?


Kerroppas sitten kokemuksia, pitäis varmaan itekki toi rosvo ottaa papereihin 25kW. Paljonko makso se tehtaan kurisarja?

20.2.2008 20:16

pkuitune kirjoitti:
Kymppi_ kirjoitti:Mutta nyt kun on toi tehtaan kuristussarja, tarviiko silloin tehdä mitään penkityksiä?


Se riippuu siitä, kuka sen kuristussarjan asentaa. Jos valtuutettu jälleenmyyjä, niin saat sieltä todistuksen, että on kuristettu eikä siis tarvi penkittää. Tuo toimenpide maksoi ainakin omaan pyörääni 60 euroa -.-

Sitten taas, jos itse asennat niin silloin luultavasti pitää viedä penkitettäväksi. Ja hintaa kertyy tuollekin operaatiolle samaa luokkaa, kuin jälleenmyyjän asennukselle, joten miksei suoraan vie vaan sitä pyörää sinne liikkeeseen? :)


Ok, kiitos tiedosta. Onneksi ei tarvi penkittää, koska jo ne kuristusosat on sen 320¤ :/ Ja ihan valtuutetussa huollossa ollaan toi homma tekemässä.

20.2.2008 21:06

No kylläpä osaa nekin osat maksaa. Kaasukahvasta kuristaminen taitaisi tulla jonkin verran halvemmaksi, sen olemassa olo tai puuttuminen on vaan paljon helpompi poliisin todeta.

20.2.2008 21:17

Tarkoitin siis, että pelkästään se asennus oli 60 euroa... Sitten viel kuristussarja erikseen, joka maksoi omaani n. 70e.

20.2.2008 21:26

Onko er-6n:n kuristukseen muuta keinoa kuin kaasukahvasta kuristus, esim. cdi-boksi? Kuinka paljon tuo kaasukahvasta kuristus vaikuttaa normaaliin ajamiseen, kun kiihtyvyys on huonompi(?).

20.2.2008 21:48

polarice kirjoitti:Onko er-6n:n kuristukseen muuta keinoa kuin kaasukahvasta kuristus, esim. cdi-boksi? Kuinka paljon tuo kaasukahvasta kuristus vaikuttaa normaaliin ajamiseen, kun kiihtyvyys on huonompi(?).


No helpoin se on kuristaa kaasukahvasta, en oo ainakaan kuullu, että noihin kuristettuja cdi-bokseja myytäis.. Viisaammat korjatkoon sen..

Kaasukahvakuristus ei itelläni juuri normaaliin ajamiseen vaikuttanut.. Kiihtyvyys tietysti huonompi ja ohituskiihtyvyys myös (ellei ihan 40km/h ajeta), mutta kyllä tuolla Turku-Helsinki väliä tuli ajettua semmosta 160km/h motarilla ilman, että kyyristyä tarvitsi.. Alkoi kylläkin olla aikalailla huippunopeus. Niiii, ja pyöränä oli siis tuo 750cc...

20.2.2008 22:57

Nikla kirjoitti:No kylläpä osaa nekin osat maksaa. Kaasukahvasta kuristaminen taitaisi tulla jonkin verran halvemmaksi, sen olemassa olo tai puuttuminen on vaan paljon helpompi poliisin todeta.


Pitää ottaa huomioon, että jos kuristaa kahvasta niin silloin se vaatii monta penkityskertaa, kunnes osuu tehot kohdilleen. Että kyllä sekin voi kalliiks tulla.

Ja paikallisessa mp-liikkeessä sanoivat, että jos on pyörään olemassa tehtaan kuristussarja, niin ei saa tommosta kuristusta tehdä, vaan pitää hommate se tehtaan paketti. Tämän en kyllä usko pitävän paikkaansa.

20.2.2008 23:38

Kaveri kuristi vm.00 cbr 600f:n kaasukahvasta ja tuli muistaakseni maksamaan n.200¤, eli ei se paljon edullisemmaksi tule mutta ehkä vähän. Luulisi tuohon löytyvän tehtaankin kurisarja? Joten ilmeisesti väärää tietoa tullut sieltä mp-liikkeestä.

Tämä on varmasti tullut tässä topikissa mainituksi, mutta en löytänyt selkeää vastausta viimeiseltä muutamalta sivulta. Eli mitä poliisisetä sanoo kun pysäyttää, kysyy ajokorttia ja rekisteriotetta ja pyörä on TT papereissa?

20.2.2008 23:46

Kymppi_ kirjoitti:
Nikla kirjoitti:No kylläpä osaa nekin osat maksaa. Kaasukahvasta kuristaminen taitaisi tulla jonkin verran halvemmaksi, sen olemassa olo tai puuttuminen on vaan paljon helpompi poliisin todeta.


Pitää ottaa huomioon, että jos kuristaa kahvasta niin silloin se vaatii monta penkityskertaa, kunnes osuu tehot kohdilleen. Että kyllä sekin voi kalliiks tulla.

Ja paikallisessa mp-liikkeessä sanoivat, että jos on pyörään olemassa tehtaan kuristussarja, niin ei saa tommosta kuristusta tehdä, vaan pitää hommate se tehtaan paketti. Tämän en kyllä usko pitävän paikkaansa.


Itselleni ainakin sanottiin kiinteä hinta eli 200¤. Penkityskerroista riippumatta, jotta tehot saatiin kohdilleen.

21.2.2008 7:26

Nikla kirjoitti:Tämä on varmasti tullut tässä topikissa mainituksi, mutta en löytänyt selkeää vastausta viimeiseltä muutamalta sivulta. Eli mitä poliisisetä sanoo kun pysäyttää, kysyy ajokorttia ja rekisteriotetta ja pyörä on TT papereissa?


Jos sulla "pikkuaa" niin eiköhän se sakot lätkäse ja ajokieltoa anna.
Korttiluokan ylitys vai kortitta ajo,miten se tänäpäivänä kuuluukaan?

Täytyy odotella kesää jos saadaan käytännön kokemusta asiaan :D

21.2.2008 12:01

S^X kirjoitti:
Nikla kirjoitti:Tämä on varmasti tullut tässä topikissa mainituksi, mutta en löytänyt selkeää vastausta viimeiseltä muutamalta sivulta. Eli mitä poliisisetä sanoo kun pysäyttää, kysyy ajokorttia ja rekisteriotetta ja pyörä on TT papereissa?


Jos sulla "pikkuaa" niin eiköhän se sakot lätkäse ja ajokieltoa anna.
Korttiluokan ylitys vai kortitta ajo,miten se tänäpäivänä kuuluukaan?

Täytyy odotella kesää jos saadaan käytännön kokemusta asiaan :D


Iskä tätä kyseli, ja semmosen vastauksen sai, että sakot tulee, mutta ajokieltoa ei tule. Ja matkaahan ei saa jatkaa sit. Eli eikös samalla lailla tapahdu esim jos ajaa isompaa kuorma-autoa kuin mihin kortti riittää?

23.2.2008 14:56

Jos liikennesääntöjä ei muuten ole rikottu, ja rike on pelkkä ajoneuvoluokan ylitys, niin käsittääkseni kortti ei lähde. Päiväsakkojen määrä on muistaakseni 10-14? Näissäkin on sitten niitä raskauttavia ja lieventäviä tekijöitä, esim. ajaako "pikkuaalla" liian tehokasta pyörää, vai mopokortilla täysperävaunurekkaa. Viisaat korjatkoon jos olen väärässä.

23.2.2008 16:22

Se nyt ainakin on ihan varma et jos ne sen kortin taskuunsa nappasee, niin matkaa et saa jatkaa, edes työntämällä..

E: Itsellä myös jätettiin ajokieltoa annettaessa tuo ajokorttiluokan ylitys huomioimatta, tosin muista rikkeistä sitä sitten tulikin :D