Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

17.6.2007 20:43

Jaakko_89 kirjoitti:
jeba kirjoitti:Eli jos itse olen omistaja ja haltija on jompikumpi vanhemmista esimerkiksi.Eli jos tulee sakkoja niin ne tulee omistajalle eli minulle,eikö näin ?
Eiköhän ne sakot yleensä tule sille kuka siellä kahvoissa roikkuu ;)
Jos on eri omistaja, niin sille saatetaan antaa sakot ajoneuvon luovuttamisesta ajo-oikeudettomalle tjsp.

18.6.2007 0:24

Jeeeees huomenna ois tulossa 25kw CDI boxi. Sain kahteen satkuun, joka omasta mielestäni kohtuu hyvin kun mailasin suzukin maahantuojalle ja he kertoivat loodan uudeksi hinnaksi 980¤ :O:O

Eikös about tolla mopo kierrä paikallaan normaalisti mutta ei kulje yhtään mihinkään?

18.6.2007 16:15

Joo niin sen pitäs olla,tai mulle ainaki nii sanottii,ihmee halpa kyl toi boksi jos tohon hintaan saa.Yammun ärkutoseenki maksaa joku 800e.Mun pyörää makso suunnillee saman verra sellane mekaanine kuristuspalikka ku sullaki.

19.6.2007 19:54

Onko kukaan tilannut tuolta Alphatechnikin sivuilta kuristussarjaa cbr:rrään? Mitä kaikkee siinä tulee mukana? (-00 pc-35)

20.6.2007 23:47

make| kirjoitti:Eikös about tolla mopo kierrä paikallaan normaalisti mutta ei kulje yhtään mihinkään?


Jos mopottimen luonne operaation jälkeen on yhtäänkään samanlainen kun Fazerilla kuristettuna, ni kahdella ekalla vaihteella vetää kyllä punarajalle, mutta kutosella ei vedä yli 8000rpm:n edes alamäissä.
Alakierroksilla se sitten käyttäyty about samoin ku täystehona, mutta käytännössä voima loppu seinään yli 5000rpm:ssä.

20.6.2007 23:57

make| kirjoitti:Jeeeees huomenna ois tulossa 25kw CDI boxi. Sain kahteen satkuun, joka omasta mielestäni kohtuu hyvin kun mailasin suzukin maahantuojalle ja he kertoivat loodan uudeksi hinnaksi 980¤ :O:O

Eikös about tolla mopo kierrä paikallaan normaalisti mutta ei kulje yhtään mihinkään?

ei paha, liikkeet velottaa yleensä noin 500e lootan tilaamisesta.

21.6.2007 13:39

Tuolta alphatechnikin sivuilta eivät lähettäneetkään kuristusosia... Soitin liikkeeseen ja ne sano, että turha tilata mistään, ku niihin pitää saaja maahantuojan hyväksyntä tms. Pitää nyt vielä soittaa katsastusasemalle ja kysyä, että miten on. Pitäisihän se olla sama vaikka lyö paperia pakoputkeen kuhan teho on alle 25kw.

24.6.2007 14:22

En nyt jaksanut koko topiccia selata läpi, joten yksinkertainen kysymys, että Miten saa Kawasaki Ninja ZXR 600cc:n kuristettua 25kilowattiseksi? Onko kellään kokemusta, että missä sais settejä ja hintoja tietenkin?
Papereihin kuristasin vain, ja sen jälkeen pois. Kallista voi olla, mutta minkäs teet.

24.6.2007 14:40

Jns kirjoitti:En nyt jaksanut koko topiccia selata läpi, joten yksinkertainen kysymys, että Miten saa Kawasaki Ninja ZXR 600cc:n kuristettua 25kilowattiseksi? Onko kellään kokemusta, että missä sais settejä ja hintoja tietenkin?
Papereihin kuristasin vain, ja sen jälkeen pois. Kallista voi olla, mutta minkäs teet.
Ei oo kokemusta, mutta kannattaa mainita vuosimalli mitä oot kuristamassa.. Ihan mutuna voisin heittää, että varmaan vanhemmat kuristetaan kahvasta tai kaasareista (imukaula tai luistit) ja uudemmat sitten boxilla tai kahvasta..

24.6.2007 18:03

Jaakko_89 kirjoitti:
Jns kirjoitti:En nyt jaksanut koko topiccia selata läpi, joten yksinkertainen kysymys, että Miten saa Kawasaki Ninja ZXR 600cc:n kuristettua 25kilowattiseksi? Onko kellään kokemusta, että missä sais settejä ja hintoja tietenkin?
Papereihin kuristasin vain, ja sen jälkeen pois. Kallista voi olla, mutta minkäs teet.
Ei oo kokemusta, mutta kannattaa mainita vuosimalli mitä oot kuristamassa.. Ihan mutuna voisin heittää, että varmaan vanhemmat kuristetaan kahvasta tai kaasareista (imukaula tai luistit) ja uudemmat sitten boxilla tai kahvasta..


Joo, perhana unohtu, eli 98vm kyseessä.

24.6.2007 20:52

Akez kirjoitti:Tuolta alphatechnikin sivuilta eivät lähettäneetkään kuristusosia... Soitin liikkeeseen ja ne sano, että turha tilata mistään, ku niihin pitää saaja maahantuojan hyväksyntä tms. Pitää nyt vielä soittaa katsastusasemalle ja kysyä, että miten on. Pitäisihän se olla sama vaikka lyö paperia pakoputkeen kuhan teho on alle 25kw.


Ei muuten oo sama, täytyy olla päästömittaukset jos sinne putkeen tai imukauloihin tai yms. tunkee jotain tavaraa.

27.6.2007 23:29

Mitä tapahtuu ku ajan pikku a kortilla ja tt pyörällä auton kylkeen, jos pyörän haltiana isukki ja omistajana ite ja pyörä vakkuutuksissa tt ja rekisteri otteessa lukkee, että 25kw?
entä jos rakisteri otteessakkii on tt tehot?

28.6.2007 7:55

En näitä lakeja niin hirveen hyvin tunne, mutta vastaanpa kuitenkin.

Jos rekisteriotteessa lukee eri lukema tehoissa kuin pyörä oikeasti on, syyllistyt rekisteröimättömän ajoneuvon kuljettamiseen. Siinä vaiheessa kun pitäis korvauksia saada, niin voi olla aika hiljaista vakuutusyhtiön suunnalta. Tai näin muistaisin ainakin asian olevan.

Jos taas pyörä on tt myös rekisteriotteessa, niin kyse on kortitta ajamisesta. Tästä ei ole itsellä tietoa mitä vakuutusyhtiö tykkää moisesta.

Jos kukkahattulinjalle lähdetään niin viisaintahan olisi pistää pyörä tt:ksi vasta kun kortti siihen riittää. Mutta eipä taida kovin moni näin tehdä. :D

28.6.2007 22:13

Jos tässä hankitaan 25kW ikäiselle tyypille Honda XL Enduro 1984-86 joka on 32kW, mikä olisi se paras tapa? rajoittaa kaasukahvaa prikalla kaasarin luistin päälle? Käsittääksenihän ne säännöt on melko lepsut näissä wanhoissa laitteissa.

28.6.2007 22:17

Ton ikäsissä on ihan sama miten sen kuristaa, saa laittaa vaikka suka putkeen, mutta dynolaput täytyy silti olla ennen ja jälkeen.