Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

21.5.2007 13:09

Kannattaa vakuuttaa pyörä kuutioiden mukaan niin ei tule sanomista. Ja 750cc Gikseriin ei ole osia, mutta voi olla että on mahdollista kuristaa, mutta valmista sarjaa ei ole ja se taas tarkoittaa, että pitää mitata päästöt ja kaikki ja se maksaa mansikoita. Eli halvempaa ja järkevämpää on ottaa 600cc Gikseri ja kuristaa se Suzukin virallisella osalla, jolloin kuristus osan lisäksi maksaa sen 50¤.

21.5.2007 17:57

Edelleenkään ei tarvi mitata päästöjä jos sen kuristuksen tekee kaasun liikettä rajoittamalla. Näin siis voi kuristaa minkä tahansa pyörän jonka teho ei tyhjäkäynnillä ylitä 25kw :D Vuoden 91 ja vanhemmissa(muistaakseni) on kuristustapa vapaa ilman päästömittauksia.

23.5.2007 14:34

Kiinnostaisi, millä tavalla nämä japsien kyykky pyörät kuristetaan. Eli onko 25kW muuttaminen seuraavilla pyörillä samanlainen operaatio, millä se on halvin ja helpoin? Lähinnä 2003 ja uudemmat pyörät.

- Yamaha R6
- Honda CBR 600 (?R/RR?, ei siis F- mallit)
- Kawasaki ZX-R 6 Ninja

23.5.2007 16:36

NOJ kirjoitti:Kiinnostaisi, millä tavalla nämä japsien kyykky pyörät kuristetaan. Eli onko 25kW muuttaminen seuraavilla pyörillä samanlainen operaatio, millä se on halvin ja helpoin? Lähinnä 2003 ja uudemmat pyörät.

- Yamaha R6
- Honda CBR 600 (?R/RR?, ei siis F- mallit)
- Kawasaki ZX-R 6 Ninja


Pääsisitköhän helpoimmalla, kun soittaisit kunkin pyörän myyjälle/maahantuojalle. Osaavat varmasti heti sanoa asennetun kuristussarjan hinnan ja tavan.

23.5.2007 18:51

Ride_to_live kirjoitti:
NOJ kirjoitti:Kiinnostaisi, millä tavalla nämä japsien kyykky pyörät kuristetaan. Eli onko 25kW muuttaminen seuraavilla pyörillä samanlainen operaatio, millä se on halvin ja helpoin? Lähinnä 2003 ja uudemmat pyörät.

- Yamaha R6
- Honda CBR 600 (?R/RR?, ei siis F- mallit)
- Kawasaki ZX-R 6 Ninja


Pääsisitköhän helpoimmalla, kun soittaisit kunkin pyörän myyjälle/maahantuojalle. Osaavat varmasti heti sanoa asennetun kuristussarjan hinnan ja tavan.

Ne tuppaa aina olemaan tosi palvelualttiita. Meikäläistä kiinnostaa myös joten heittäkääs ny joku..
Kaasun liikkeen rajoitus / uusi ruiskun ohjausboksi?

23.5.2007 21:52

D.O kirjoitti:Kerropa mitä ideaa tollasesta seiskapätkästä on kuristaa n. 110-120hevosta pois?

Omasta mielestä tuo tt-papereilla ilman korttia on parempi. Rapatessa saattaa joskus roiskua ja väärin vakuutetulla pyörällä voi tulla sanomista vak.yhtiön kanssa..


Eipä siinä ole yhtää sen enempää eikä vähempää ideaa kuristaa 120:ta kuin 90:ää hevosta pois.

Houkuttelee vain tuo 750cc hiukan paremmaan kulkemisen sun muiden vääntömomenttien takia.
Ja nyt varmaa tietoa kiitos: Eli jos 750-kuutioista kuristaa samalla periaatteella (kahvan kääntösäde) kuin 600-kuutioista, niin tarviiko todella käydä päästömittaukset sun muut kalliit hölinpölyt läpi?

Jos täysitehoisella meinataan ilman korttia ajella niin voihan kai sitä saman tien Kiloisen hommata.

23.5.2007 22:15

Ei tarvi mitata mistään vehkeestä päästöjä, jos kuristus tehdään kaasun rajotuksella tai valmistajan hyväksytyllä sarjalla(hyväksytty siis tarkoittaa, että valmistaja on tehnyt siitä pakokaasumittaukset ;))!

23.5.2007 23:08

Eli eipä muuta kuin kuus satkun kuristusta 750-kuutioiseen sovittelemaan :D:D noooh aika näyttää mitä löytyy tallista.

23.5.2007 23:14

Siitä siis tarvii kuitenkin penkityslaput ja todistuksen et asennettu kuristus jos ei valmiilla setillä kurista.

24.5.2007 12:27

NOJ kirjoitti:Kiinnostaisi, millä tavalla nämä japsien kyykky pyörät kuristetaan. Eli onko 25kW muuttaminen seuraavilla pyörillä samanlainen operaatio, millä se on halvin ja helpoin? Lähinnä 2003 ja uudemmat pyörät.

- Yamaha R6
- Honda CBR 600 (?R/RR?, ei siis F- mallit)
- Kawasaki ZX-R 6 Ninja


Jos tahtoo selvittää soittamatta maahantuojalle, voi yrittää ottaa saksankielestä selvää ja lukea Alphatechnikin sivuja. Täältä tulee ainakin Yamahan "tehtaan" kuritussarjat ja näkyy noita löytyvän jos jonkinlaiseen pyörään.

24.5.2007 12:40

Snage kirjoitti:Siitä siis tarvii kuitenkin penkityslaput ja todistuksen et asennettu kuristus jos ei valmiilla setillä kurista.


Noo eipä kai se ole paha homma ajaa/kuskata sitä peliä penkitettäväksi sata kilometriä. :P

25.5.2007 6:27

Tollasta kyselisin että jos ostan jonkun 600cc kyykyn ja on täystehonen eli ei 25kw niin pystynkö rekisteröimään sen omiin nimiin kun olen 18v,vai katsooko vakuutusyhtiö että tämän ikäinen kaveri ei saa ajaa tämän teholuokan pyörää ?

25.5.2007 10:21

jeba kirjoitti:Tollasta kyselisin että jos ostan jonkun 600cc kyykyn ja on täystehonen eli ei 25kw niin pystynkö rekisteröimään sen omiin nimiin kun olen 18v,vai katsooko vakuutusyhtiö että tämän ikäinen kaveri ei saa ajaa tämän teholuokan pyörää ?


Kaiken järjen mukaan voit vakuuttaa omiin nimiisi vain ajoneuvon, johon sinulla on ajo-oikeus.
Ihan täysin varma en ole, mutta olisi kovin epäloogista jos näin ei ole.

25.5.2007 15:07

jeba kirjoitti:Tollasta kyselisin että jos ostan jonkun 600cc kyykyn ja on täystehonen eli ei 25kw niin pystynkö rekisteröimään sen omiin nimiin kun olen 18v,vai katsooko vakuutusyhtiö että tämän ikäinen kaveri ei saa ajaa tämän teholuokan pyörää ?


Kaverilla joka on 18v on täysitehoinen cbr omilla nimillään joten en usko että ongelmaa tulisi.

25.5.2007 15:10

Mestar kirjoitti:Kaiken järjen mukaan voit vakuuttaa omiin nimiisi vain ajoneuvon, johon sinulla on ajo-oikeus.
Ihan täysin varma en ole, mutta olisi kovin epäloogista jos näin ei ole.

Ei sillä ajo-oikeudella ole ainakaan B-luokassa mitään merkitystä; uutisten mukaan 1-vuotiaiden vauvojen nimiin on rekisteröity autoja, ja onhan niitä paljon esim. ajokortittomilla vanhuksilla (lesket).

Ja omistajan lisäksihän voi olla eri haltija, tai sitten kokonaan "merkitsemätön" käyttäjä, joka niillä vehkeillä ajelee, vaikka omistaja olisikin joku muu.