Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

11.4.2007 18:39

Miksi olisi nolla? Itellä välikortti ja 70kW:nen pyörä. Onneksi on startti rikki niin ei tarvi liikenteeseen lähteä :P

Re: niin

11.4.2007 19:00

Jose kirjoitti:Seuraavaksi voisit kysyä että tilastollisesti kuinka monta tälläistä tapausta on koko suomessa vuoden aikana? että väliluokankortilla on ajettu isompaa pyörää. Onko vastaus tuo kaikkien uumoileva, pyöreä NOLLA

Tappokone kirjoitti:Miksi olisi nolla? Itellä välikortti ja 70kW:nen pyörä. Onneksi on startti rikki niin ei tarvi liikenteeseen lähteä

Niin eiköhän Jose tuossa juuri tarkoittanutkin että vaikka osa ajaakin väliluokan kortilla yli 25kW tehoista pyörää niin aika pieni prosentti siitä kuitenkaan kärähtää ;)

13.4.2007 14:36

Elikkäs, -96 600CBR, ei voida kuristaa enää kaasukahvaa säätämällä. Joudun siis tilaamaan uudet kurkut kaasarii, (maksaa mansikoita, 51e/kpl, 4 kappaletta). Mahtaakohan kyseisten osien mukana yleensä tulla lappu, johon kuristava liike laittaa leimansa ja sen sitten voi näyttää katsastuskonttorilla?
Vai joutuuko pyörän penkittämään mahdollisesti kahdesti?

Osat ovat siis ihan Hondan omaa tavaraa ilmeisesti, tai ei ainakaan mitään tarvikeroinaa/muuta hömppää. Hondan merkkiliikkeen kautta tilattu.

Mietin jo noin niinkuin kustannusarvion kannalta, sekä myös sen kannalta, joudunko etsimään käsiini vakio suuttimet sekä vaihtamaan orkkis putken kiinni

13.4.2007 17:01

Miksi ei voida? Orkkisputki kannattaa laittaa kii mikäli nykyinen ei ole e hyväksytty, saattaa muuten tulla onkelmii.

13.4.2007 17:25

En tiedä, joku siinä vaan tulee vastaan että ei kuulemma kelpaa.
Putken laitan kiinni siinä tapauksessa että penkittävät/täytyy näyttää katsastusasemalla.
Olisi vain kiva edes arvailla pitääkö tässä penkitystä varten alkaa taas kuvetta kaivamaan. Tällä vauhdilla tulee luu vastaan ;<
Toivo sopii että osien mukana tulee todistus 25kW tehoista sitten, selviää liikkeellekkin kuulemmma vasta kun avaavat paketin jossa osat ovat. Kummaa touhua sanoisin, kun jatkuvasti tekevät vastaavaa vastaaville pyörille, mutta tietoa ei ole.
Tosin, paikalla oli muutenkin hieman vähemmän fiksulta vaikuttava tyyppi

13.4.2007 17:57

Mulle sanovat vaan katsastusasemalla sliparista, että "Hyvältähän toi kuulostaa.." ;)

13.4.2007 18:16

Itselläni oli kanssa slipari kiinni, kun käytiin näyttämässä katsastusasemalla. Ei se siitä mitään sanonut :)

13.4.2007 18:28

Nooo antaa sliparin sitten olla. Nyt vaan toivotaan sitä lappusta jolla selviäis ilman penkityksiä.

14.4.2007 12:04

Arranger kirjoitti:Mahtaakohan kyseisten osien mukana yleensä tulla lappu, johon kuristava liike laittaa leimansa ja sen sitten voi näyttää katsastuskonttorilla?
Vai joutuuko pyörän penkittämään mahdollisesti kahdesti?

Osat ovat siis ihan Hondan omaa tavaraa ilmeisesti, tai ei ainakaan mitään tarvikeroinaa/muuta hömppää. Hondan merkkiliikkeen kautta tilattu.


Itsellä ainakin tuli kuristussarjan mukana semmonnen "lappu" sarjan valmistajalta ja lisäksi asennuksen suorittanut liike antoi peperin, jossa vakuutti asentaneensa sarjan. Näillä selvittiin konttorilla. Niin, ja molemmat osat rekkarista myös mukaan! :D

19.4.2007 3:29

Niinno periaatteessahan kaikki paras tapa kuristaa pyörä on se mahdollisimman vaikea, suuttimilla ja kurkuilla jne, niitä kun ei poliisi tienpäällä pysty noinvain toteamaan. LP Pysäyttää niin esität vain uunoa että eiköhän kaikki pitäs olla kunnos ku isä käytti merkkiliikkeessä ja paperissa lukee niin. Kypäräähän ei tarvitse lainata että vaikea niiden on kokeillakkaan.

Kaasukahvalla kuristetun toteamiseen menee ehkä se 2 sekunttia kun konstaapeli miettii että kääntyköhän se kahva 150 astetta vai 40 astetta.

Eriasia jos pyöräpoliisi pysäyttää, sitten ei auta mikään.

Ja oletan siis että ei kukaan aio niitä kuristuksia pitää sielä sitä kahta vuotta, jos kyseessä on vähänkin sporttisempi peli. Suosista joku ER-5 tms joka on suunniteltu vähän pienemmille kierroksille, aivan hirveä ajaa jotain kyykkyä 25kw kun ei mihkään pääse ja kokoajan saa veivata vaihteita, ihankun TT:llä ei tarpeekki jo saasi...

19.4.2007 8:31

-Nikki- kirjoitti:
=jarppi= kirjoitti:Niin kun ostin tollasen vuoden -95 zx6r:n niin se tarvis papereihin saada 25kw:ksi. Eli sen verran olen tiedustellut että luistisarjaa siihen myydään joka kuristaa tehot, mutta onkos tollasen sarjan hinnasta mitään tietoa saati asennuksen hinnasta.?

Mitään kaasukahvan liikettä rajoittaavaa kuristinta en halua sillä se on liian helposti poliisin todettavissa ettei se ole paikallaan.. kuristetulla kun en ajele..:D
Kyllä sen huomaa ihan perstuntumalla ajamalla taatusti tyhmempiki kyttä että onko 25kw vai 120hp :D


Mutta poliisilla ei ole oikeutta tutkia pyörää, jos poliisi tulee ja pysäyttää pyytääkseen pyörän kokeiltavaksi/tutkittavaksi, niin siitä voi kieltäytyä. Poliisilla on oikeus määrätä pyörä tukittavaksi katsastuskonttorilla, muttei tutkia sitä itse.

25 kW

19.4.2007 15:08

Saako 250cc Viragoa ajaa 16vuotiaana?

Re: 25 kW

19.4.2007 15:12

SpeedFightftw kirjoitti:Saako 250cc Viragoa ajaa 16vuotiaana?
Ei saa..

25 kW

19.4.2007 15:23

Entä jos on kuristettu?

19.4.2007 15:28

SpeedFightftw kirjoitti:Entä jos on kuristettu?
16 vuotiaana A1 kortilla saa ajaa enintään 125cc ja enintään 11kW tehoista pyörää. Eli ei ole mahdollista ajella laillisesti 16 vuotiaana 250cc prätkällä vaikka kuinka kuristelet. ;)