Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

7.3.2007 18:23

Itse tuskin ei voi laittaa kun ei ole tehonmittauslaitteitakaan?

7.3.2007 18:31

Juuei taida katsastussetä uskoa, että on pyörä kuristettu, jos itse laittaa kurit kiinni. Ainakin uskoisin näin. :)

7.3.2007 21:29

Kuule NH, ite tota pyörää vähän purin katteiden osalta niin ei tuu sitten kurien laittajille suurta hommaa, mut tuo ilmanputsari on vähä random tapaus. Onko kokemusta/tietoa joutuuko ottaa ton koko bensatankinkin tuosta irti ja sillee. Vaikuttaa hiukan haastavalta duunilta.

8.3.2007 17:28

Jos nyt en ihan väärin muista, niin tankki pitää ottaa pois tai ainakin se tankin "kuori". En ihan tarkkaan muista ja sarjan asennusohjeetkin oon johonkin onnistunut arkistoimaan niin, etten niitä löydä. Mutta sen verran muistan, ettei homma (kuulemma) kuitenkaan mikään hirveän vaikea ole. ;)

14.3.2007 23:47

No pewkele tilasin bikeshopista kuristuksen. Nyt vaan ootellaan postissa ja mennään tiedustelee pyörämestoilta että kenelläs onnistuu ja millähän hintaa. Nii NH, riittääkö siinä vaikka että ihan ite tunkee kurit sinne kunhan on dynokäyrät ennen kuria ja dynokäyrät jälkeen kurin otettuna. Ja onkohan mahdolliset tulevat ohjeet saksankielisiä vai löytyyköhän sieltä mahdollisesti loordien kieli :o

14.3.2007 23:54

Mulla ohjeet oli saksaks, mutta oli siinä muutama kuvakin ja voihan sitä yrittää kääntää vaikka babelfishillä loordien kielelle. :D
Tuohon katsastusasiaan en kyllä varmaa vastausta pysty antamaan, koska mulla pyörä oli jo 25kW ostettaessa. Luulisi käyvän, mutta kannattaa kysästä suoraan katasatusasemalta. ;) Ja ei muuta kuin "kovaa" ajoo! :P

15.3.2007 16:16

NH69 kirjoitti:Ja ei muuta kuin "kovaa" ajoo! :P
Sitä nimenomaan...mutta kylmäpäisyydellä

16.3.2007 15:17

kun on valmis kuri sarja, joka asennetaan mp-liikkeessä, niin ne tekee lapun että alkp. kurit asennettu ja ei tarvii dynottaa!

16.3.2007 17:40

Siis kusiaiseen Ceebraan (siis RR:ään) ei ole tehtaan kurisarjaa, mutta saattaa onnistua samalla tavalla, ilman dynokäyriä, tuon alpha technikin sarjan kanssa. Se on kuitenkin TÜV-hyväksytty sarja. Suomessa kun ollaan niin voi epäillä kaikkea... ;)

17.3.2007 1:16

Itselläni on myös tavoitteena ostaa 600cc(R6) pärrä enskesäksi ja jos semmoinen sattuu löytymään.. niin todennäköisesti ilman 25kW merkintää joka omalle ajokortille on toistaiseksi välttämätön.. Kävisköhän katsastus miehille mahdollisesti semmone temppu että pelkkä kaasurajoitettaisiin.. noh hieman ennen aikaista puintia mutta kuitenkin. :)

17.3.2007 1:38

mf-690 kirjoitti:kun on valmis kuri sarja, joka asennetaan mp-liikkeessä, niin ne tekee lapun että alkp. kurit asennettu ja ei tarvii dynottaa!


Ei tarvitse dynottaa, mutta pyörä pitää silti näyttää. Kaverin pyörä piti käydä näyttämässä kun eivät halunneet tehdä muutosta ennenkuin sitä oli testattu, vaikka ennen niin oli toimittu. Tiedä sitten, että onko uudet säännöt vai mikä on.

17.3.2007 22:50

aleks1 kirjoitti:Kävisköhän katsastus miehille mahdollisesti semmone temppu että pelkkä kaasurajoitettaisiin..

Pitäis käydä... Mulla on RR kuristettu sillä tavalla ja kaverin R6 oli kuristettu niin. Se oli vielä muistaakseni Yammun oma sarja.

18.3.2007 13:17

Mitenköhän pystyis välttään sitä merkintää rekisteriotteeseen että ''kuristettu kaasua rajoittamalla, niin että se aukeaa vain 22 astetta'' tjsp.. kun sehän on poliisien helppo huomata :) kun en tosiaankaan ajatellut ostaan mitään luistisarjoja tms. kalleuksia.

18.3.2007 14:19

aleks1 kirjoitti:Mitenköhän pystyis välttään sitä merkintää rekisteriotteeseen että ''kuristettu kaasua rajoittamalla, niin että se aukeaa vain 22 astetta'' tjsp.. kun sehän on poliisien helppo huomata :) kun en tosiaankaan ajatellut ostaan mitään luistisarjoja tms. kalleuksia.
Eipä oikein mitenkään. Riippuu katsastusmiehestä, pistääkö sen sinne vai ei ;)

näin juuri

25.3.2007 18:04

Tässä ku oon lueskellu, pohtinu ja miettiny tätä hirveetä showta mikä koko hommasta tulee niin taidan itse vaan pitää pyörän täystehosena. Ainakaan itseltäni ei ole vielä kertaakaan rek. otetta pyydetty, ja jos asiasta jää kiinni on kyseessä ajokorttiluokan ylitys. Ei AJOKORTITTA ajo. tarkoittaa käytännössä vakavuudeltaan samaa kuin vetäisi autolla peräkärryä joka on massaltaan liian suuri. Asiasta voi saada siis suullisesta nuhtelusta --> sakkoon. Olen sen riskin valmis ottamaan :P