Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

23.12.2006 22:27

Hepe kirjoitti:Muuten sellanen juttu et tehtaankurisatsi Fazeriin makso alle 200e, en sitten tiedä muitten valmistajien vastaavista mut vois unohtaa nää "maksaa ainaki 500e niiQ" puheet ihan kokonaan.
Jos muuten joku moista tarttee ni täältä voi ostaa.
Selvästikkään et tunnu tietävän sillä tuo 500e ei ollut todellakaan mikään hatusta temmattu. Tarkalleen en muista summaa, mutta maahantuojan ilmoittama hinta tehtaan kuristussarjalle [Honda CBR 600f (pc25)] on kolminumeroinen summa ja alka vitosella eli 5xx euroa. Ja jos jätetään nuo "niiQ" jutut tuonne mopopuolelle, koska täällä niitä ei jaksa kukaan.

25.12.2006 17:38

Jaakko_89 kirjoitti:Tarkalleen en muista summaa, mutta maahantuojan ilmoittama hinta tehtaan kuristussarjalle [Honda CBR 600f (pc25)] on kolminumeroinen summa ja alka vitosella eli 5xx euroa.

No ei osta sitte tehtaan kurisarjaa... Tarvikesarja, jolla kaasusta muutama aste kääntökulmasta veks. Semmoset maksaa n. 100e, ei vaikee laittaa kiinni, joten sekään ei varmaan miljoonia maksa. Ajaa saman asian ja pyörä lähtee silti ihan riittävän hyvin, kokeiltu on...

25.12.2006 18:13

Tänä kesänä kuristutin cbr 600f vm.96 (pc31)Tampereen Kx-centerissä. Hintaa koko hommalle tuli 270¤. Kuristus toteutettiin tehtaan kurisarjalla. Aika kalliilta tuntuu tuo 500¤ :S

25.12.2006 18:33

NH69 kirjoitti:
Jaakko_89 kirjoitti:Tarkalleen en muista summaa, mutta maahantuojan ilmoittama hinta tehtaan kuristussarjalle [Honda CBR 600f (pc25)] on kolminumeroinen summa ja alka vitosella eli 5xx euroa.

No ei osta sitte tehtaan kurisarjaa... Tarvikesarja, jolla kaasusta muutama aste kääntökulmasta veks. Semmoset maksaa n. 100e, ei vaikee laittaa kiinni, joten sekään ei varmaan miljoonia maksa. Ajaa saman asian ja pyörä lähtee silti ihan riittävän hyvin, kokeiltu on...
Joo mutta tuohon tarvii varmasti penkityksen ennenkun saa tehot papereihin muutettua..

Zamii kirjoitti: Tänä kesänä kuristutin cbr 600f vm.96 (pc31)Tampereen Kx-centerissä. Hintaa koko hommalle tuli 270e. Kuristus toteutettiin tehtaan kurisarjalla. Aika kalliilta tuntuu tuo 500e

Niin, kalliilta se tuntuu minustakin. ;) Minkälainen kuristustapa tehtaan kurisatsissa on tossa pc31:ssä?

25.12.2006 20:57

Jaakko_89 kirjoitti:Joo mutta tuohon tarvii varmasti penkityksen ennenkun saa tehot papereihin muutettua..

En oo ihan varma, mutta saattaa riittää sen kurisarjan mukana tuleva lipuke... Mun pyörää ei tietääkseni oo penkitetty vaan näytetty katsastusasemalla se lappu. Sarja kun on TÜV-hyvksytty, lieneekö vaikuttanu asiaan... Mut todennäkösesti sitä dynoon joutuu.

25.12.2006 22:34

NH69 kirjoitti:
Jaakko_89 kirjoitti:Joo mutta tuohon tarvii varmasti penkityksen ennenkun saa tehot papereihin muutettua..

En oo ihan varma, mutta saattaa riittää sen kurisarjan mukana tuleva lipuke... Mun pyörää ei tietääkseni oo penkitetty vaan näytetty katsastusasemalla se lappu. Sarja kun on TÜV-hyvksytty, lieneekö vaikuttanu asiaan... Mut todennäkösesti sitä dynoon joutuu.
Mitäs perskelettä. Sanoivat kesällä bikeworldissa että tota 600 är ärrää ei ees sais 25kw suoraan tai siis että tehtaalta ei ole kurisarjaa.
Viimeksi muokannut -Nikki- päivämäärä 25.12.2006 23:37, muokattu yhteensä 1 kerran

25.12.2006 23:35

-Nikki- kirjoitti:
NH69 kirjoitti:
Jaakko_89 kirjoitti:Joo mutta tuohon tarvii varmasti penkityksen ennenkun saa tehot papereihin muutettua..

En oo ihan varma, mutta saattaa riittää sen kurisarjan mukana tuleva lipuke... Mun pyörää ei tietääkseni oo penkitetty vaan näytetty katsastusasemalla se lappu. Sarja kun on TÜV-hyvksytty, lieneekö vaikuttanu asiaan... Mut todennäkösesti sitä dynoon joutuu.
Mitäs perskelettä. Sanoivat kesällä bikeworldissa että tota 600 är ärrää ei ees sais 25kw suoraan tai siis että tehtaalta ei ole kurisarjaa. Perkele mitä kusettajia :S
Eikai tuo "kahvakuristus" mikä NH69:lla on niin mikään tehtaan kuristussarja olekkaan vaan joku yleismallinen ns. tarvikekuri jos en ihan väärässä ole? Eli varmaan liikkessä juuri tuota tarkoittaneet vaan ettei tehdas ole tuohon malliin valmistanut virallista kuristussarjaa ;)

Niin ja kyllä sekin on varmasti dynon kautta mennyt ennenkun papereihin muutos merkattu, ellei sitten ole juuri tuohon malliin valmistettu ja asteluvut ym. mainittu.

26.12.2006 1:55

jaakko_89 kirjoitti: Minkälainen kuristustapa tehtaan kurisatsissa on tossa pc31:ssä?
Kaasarin kumikurkut vaihdetaan "pienempiin", eli bensan saantia rajoitetaan.

28.12.2006 13:19

Jaakko_89 kirjoitti:Eikai tuo "kahvakuristus" mikä NH69:lla on niin mikään tehtaan kuristussarja olekkaan vaan joku yleismallinen ns. tarvikekuri jos en ihan väärässä ole?--
--Niin ja kyllä sekin on varmasti dynon kautta mennyt ennenkun papereihin muutos merkattu, ellei sitten ole juuri tuohon malliin valmistettu ja asteluvut ym. mainittu.

Juuri näin... Toisaalta se sarja on kyllä semmonen, että mukana tulleissa "käyttöohjeissa" on mun pyörän valmistenumero ja maininta, ettei muuhun pyörään sais laittaa. Kyllä se silti dynoa vaatii, todennäköisesti...

22.1.2007 20:04

Paljos yleensä nää kuristetut 25kw pyörät sitte kulkee/kiihtyy? Monet teistä on nytten luettuani ja ymmärrettyäni (toivottavasti :D) tämän topicin, on ottanut kurit irti ja painelee TT pyörällä (onko se sen arvosta).

Joten kannattaako ostaa ja laittaa tai olla kokonaan asentamatta niitä pyörään. Kärsiikö kone? Tai mikään muu? Olen hankkimassa Kawan ZX-6R:ää tai Yammu YZF-R6. Joten kiitos jos joku haluaisi valaista minua tästä asiasta.

22.1.2007 20:57

Kiihtyy ihan riittävästi ainakin verrattuna kevariin (niinkuin moni muukin), huiput on siinä 140-155 km/h välissä, voi olla enemmän tai vähemmänkin... Jos kuristus on tehty tolla kaasukahvan rajotuksella, kone ei toddennäkösesti kärsi juuri yhtään. Ehkä ainut mikä kärsii on ego, kun kurit on kiinni... :D

22.1.2007 23:47

Nahkelis kirjoitti:Paljos yleensä nää kuristetut 25kw pyörät sitte kulkee/kiihtyy? Monet teistä on nytten luettuani ja ymmärrettyäni (toivottavasti :D) tämän topicin, on ottanut kurit irti ja painelee TT pyörällä (onko se sen arvosta).

Joten kannattaako ostaa ja laittaa tai olla kokonaan asentamatta niitä pyörään. Kärsiikö kone? Tai mikään muu? Olen hankkimassa Kawan ZX-6R:ää tai Yammu YZF-R6. Joten kiitos jos joku haluaisi valaista minua tästä asiasta.

Mulla on toi jammun yzf r6 ja siin on kuristukset kiinni. tarkkoja sekuntteja en osaa sanoa, paljon kestää 0-100 mutta ainaki ihan riittävän nopea. 2 vaihteella kiihdytin niin sai digimittariin 105 lukemaks kunnes vaihdoin ja si 4 vaihteel 155 ollut nopeutta, menee siit ehkä 10-20 km/h nopeempaa mut kyl toi se 1v verra riittää vauhdiks. Muuten ottaisin kurit pärräst vekeen mutta heinäkuussä armeija, joten ajelut jää varmaa paljon vähemmäksi. ja sitten kun sieltä pääsee vekeen täyttää kohta 20 ja saa ajella TT:nä :P

23.1.2007 0:34

Riittääkö yleensä pelkkä toi kaasukahvan kuri? Kun toi mun pyörä olis kohta menossa bike doctorille kuristettavaks, ni aattelin jos niille vähän ehdottais ettei mitään isompaa palikkaa laittais:D

23.1.2007 8:59

riippuu siitä millasta palikkaa pyörän maahantuojalta saa. toisiin pyöriin saa pelkkää boxia ja toisiin taas pelkkää kaasukahvakuria. joihinkin saa muitakin.

23.1.2007 10:38

No mulla maksais 25kw luistit 500 euroo, ja doctori lupas noin puoleen hintaan omavalmisteilla. Ni aattelin vaan, että toivottavasti se ei tunge putkia täyteen tavaraa tjsp että menee moottorin luonne ihan nakiks.