Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: 25 kW

26.10.2011 16:08

huskq kirjoitti:Sittenhän sellanen täytyy tehdä itse ;) ei oo varmaan kovin vaikeeta

Joku kytkimen keventäjä -tyylinen ratkaisu varmaan toimiva, jos on kaasu yhdellä vaijerilla

Re: 25 kW

29.10.2011 12:55

Kertokaapas missä keski-suomen alueella voisi käyttää pyöränsä penkissä ja kuristettavana.
Entäs tutkiiko ne katsastuksessa pyörää kuinka tarkasti kuristuksen jälkeen? Tyyliin jos putkea/sliparia on vaihdettu ja pyörä on diy-naku?

Re: 25 kW

29.10.2011 21:09

Onko kenellakään tietoa onko Helsingin lähellä katsastus asemaa missä pääse helpoiten ton muutoskatsastuksen läpi, kun pyörässä on yoshimuran putki jossa ei ole E-hyväksyntää ja ei lyödy vakioputkea? Kiitos.

Re: 25 kW

4.11.2011 16:41

Voisko joku kertoa ohjeet ihan step-by-step mitä kaikkea pitää tehdä kun halutaan saada 600 S Bandiitti papereihin 25kilowattiin?

Re: 25 kW

4.11.2011 23:49

]quote][quote="Markuss"]Voisko joku kertoa ohjeet ihan step-by-step mitä kaikkea pitää tehdä kun halutaan saada 600 S Bandiitti papereihin 25kilowattiin?[/quote
Riippuu, millä haluat kuristaa. Varmin tapa on tilata tehdaskuri valmistenumerolla esim. tlo-bikeshop.
sitten asennus kurkkujen alle, joko pajalla tai itse. jos asennat itse käy näyttämässä pajalla ja pyydä asennustodistus. sitten konttorille pyörän kanssa mukana sarjan todistus(tulee mukana),+ asennustodistus.
sarja maksaa n,130 e postikuluineen, jos asennat itse, niin paja pyytää todistuksesta varmaan 20 e,
muutoskatsastushinta riippuu paikasta, mutta ehkä n, 35 e. Voit kuristaa myös kahvasta, mutta silloin paja hoitaa homman, koska vaatii kaksi dyno-vetoa, ennen ja jälkeen stopparin asennuksen.
Inssin pitäisi kokeilla pyörää maantie-nopeuksilla, mutta luultavasti istuu hetken pyörän päällä ja haaveilee omasta.

Re: 25 kW

15.11.2011 21:35

Saisko tuota tehdaskuria mistään muualta tilattua halvemmalta kuin tuolta tlo-bikeshopista?

Re: 25 kW

20.11.2011 23:20

Oon tässä pitkään mietiskelly, että jos 18v hommais isomman pyörän. Tosin ongelmaksi tulee tämä 25kw pelleily. No sinänsä eihän se oo kun pelkkä luku papereissa, mutta asiaan tutkiessani tulee pelottavan useasti eteen sana VAKUUTUSPETOS. Terminä suht pelottava käsitys. Mieleeni juolahti josko hommisin pyörän, täystehosena ja vakuuttaisin sen niillä tehoilla sen jälkeen kuristaisin sen 25kw. Eli olisiko tämä enää vakuutus petos mahdollisessa onnettomuus tilanteessa, jos ihan pyörää alkaisivat tutkimaan tarkemmin?

Re: 25 kW

20.11.2011 23:55

selleri kirjoitti:Oon tässä pitkään mietiskelly, että jos 18v hommais isomman pyörän. Tosin ongelmaksi tulee tämä 25kw pelleily. No sinänsä eihän se oo kun pelkkä luku papereissa, mutta asiaan tutkiessani tulee pelottavan useasti eteen sana VAKUUTUSPETOS. Terminä suht pelottava käsitys. Mieleeni juolahti josko hommisin pyörän, täystehosena ja vakuuttaisin sen niillä tehoilla sen jälkeen kuristaisin sen 25kw. Eli olisiko tämä enää vakuutus petos mahdollisessa onnettomuus tilanteessa, jos ihan pyörää alkaisivat tutkimaan tarkemmin?

Jotenkin epäilen että vakuutuspetoksesta ryhtyisivät syyttämään jos et tahallasi ole pyörää hajottanut. Sensijaan kaskovakuutuksen suojeluehdoissa yleensä vaaditan ajokortti ko. vekottimeen

Re: 25 kW

21.11.2011 0:03

JP_89 kirjoitti:
selleri kirjoitti:Oon tässä pitkään mietiskelly, että jos 18v hommais isomman pyörän. Tosin ongelmaksi tulee tämä 25kw pelleily. No sinänsä eihän se oo kun pelkkä luku papereissa, mutta asiaan tutkiessani tulee pelottavan useasti eteen sana VAKUUTUSPETOS. Terminä suht pelottava käsitys. Mieleeni juolahti josko hommisin pyörän, täystehosena ja vakuuttaisin sen niillä tehoilla sen jälkeen kuristaisin sen 25kw. Eli olisiko tämä enää vakuutus petos mahdollisessa onnettomuus tilanteessa, jos ihan pyörää alkaisivat tutkimaan tarkemmin?

Jotenkin epäilen että vakuutuspetoksesta ryhtyisivät syyttämään jos et tahallasi ole pyörää hajottanut. Sensijaan kaskovakuutuksen suojeluehdoissa yleensä vaaditan ajokortti ko. vekottimeen

Totta toi ajokortti homma, mutta sehän vois olla vaikka isän nimis.

Re: 25 kW

21.11.2011 1:10

selleri kirjoitti:
JP_89 kirjoitti:
selleri kirjoitti:Oon tässä pitkään mietiskelly, että jos 18v hommais isomman pyörän. Tosin ongelmaksi tulee tämä 25kw pelleily. No sinänsä eihän se oo kun pelkkä luku papereissa, mutta asiaan tutkiessani tulee pelottavan useasti eteen sana VAKUUTUSPETOS. Terminä suht pelottava käsitys. Mieleeni juolahti josko hommisin pyörän, täystehosena ja vakuuttaisin sen niillä tehoilla sen jälkeen kuristaisin sen 25kw. Eli olisiko tämä enää vakuutus petos mahdollisessa onnettomuus tilanteessa, jos ihan pyörää alkaisivat tutkimaan tarkemmin?

Jotenkin epäilen että vakuutuspetoksesta ryhtyisivät syyttämään jos et tahallasi ole pyörää hajottanut. Sensijaan kaskovakuutuksen suojeluehdoissa yleensä vaaditan ajokortti ko. vekottimeen

Totta toi ajokortti homma, mutta sehän vois olla vaikka isän nimis.

Mitä se nimissäoleminen vaikuttaa sun ajokortin riittävyyteen?

Re: 25 kW

21.11.2011 9:54

JP_89 kirjoitti:
selleri kirjoitti:
JP_89 kirjoitti:
selleri kirjoitti:Oon tässä pitkään mietiskelly, että jos 18v hommais isomman pyörän. Tosin ongelmaksi tulee tämä 25kw pelleily. No sinänsä eihän se oo kun pelkkä luku papereissa, mutta asiaan tutkiessani tulee pelottavan useasti eteen sana VAKUUTUSPETOS. Terminä suht pelottava käsitys. Mieleeni juolahti josko hommisin pyörän, täystehosena ja vakuuttaisin sen niillä tehoilla sen jälkeen kuristaisin sen 25kw. Eli olisiko tämä enää vakuutus petos mahdollisessa onnettomuus tilanteessa, jos ihan pyörää alkaisivat tutkimaan tarkemmin?

Jotenkin epäilen että vakuutuspetoksesta ryhtyisivät syyttämään jos et tahallasi ole pyörää hajottanut. Sensijaan kaskovakuutuksen suojeluehdoissa yleensä vaaditan ajokortti ko. vekottimeen

Totta toi ajokortti homma, mutta sehän vois olla vaikka isän nimis.

Mitä se nimissäoleminen vaikuttaa sun ajokortin riittävyyteen?

Jep luin väärin ton :D Taitaa olla tekemätön paikka.

Re: 25 kW

21.11.2011 21:25

Eikös ens vuonna nouse 35kw asti se raja? Ei se kyllä kyykkyjen kanssa auta..

Re: 25 kW

23.11.2011 9:34

Trui, ensinnäkin A-luokan ajokorttiuudistukset tulevat voimaan 2013. (http://www.indriving.com/ajokortti-uudistus/)

Toisekseen, mulla itelläni toi kuuspuokki ninja on sillä viisiin ränklätty, että ite olen pyörän omistaja (mutta isä haltija, jos oikein muistan) ja vakuutukset iskän kautta, koska pyörä tällä hetkellä täysitehoinen. Kyseltiin vielä vakuutusyhtiöltä, niin ei kuulemma muutu vakuutusmaksut kun kuristaa alle 25kilowattiin, eli tällöin kyseessä tuskin on vakuutuspetos. Jos nyt kuitenkin jollaan on vakuutusyhtiö, jossa vakuutusmaksut katsotaan wattien mukaan ja pelottaa ajatus vakuutuspetoksesta, niin itse en pidä kauhean todennäköisenä kiinnijäämistä. Koppalakit eivät ainakaan täälläpäin keskity kuin mopoihin (+KTM:t) ja ainut tilanne missä uskoisin pyörän tehojen kiinnostavan on kolari, joka on sinun aiheuttama ja tällöinkin aika hyvällä todennäköisyydellä pyörä siinä kunnossa, ettei sitä pystytä penkkiin viedä.

Mutta täytynee pitää mielessä, että aina se scheiba säkä jollekkin osuu.

Re: 25 kW

29.11.2011 0:46

Pohjolassa ja tapiolassa ainakin vakuutukset oli huomattavasti halvemmat 25kw papereilla kuin tt:nä.

Re: 25 kW

27.12.2011 19:54

Saakos ton tonnisen suzuki sv:n 25kw papruihin, kaveri sanoi ettei saisi, mutta itse väitän että saa. Isompaa pyörää tekis kohtpuoleen mieli ja toi 650sv on vähä turhan mopo ja nelipyttyset on vähä liia "kliinejä" itelle.

http://www.ati-bike.com/Kit_25_kw_for_S ... 88_kw.html tollase löysin netistä, taitaa siis saada?