Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

27.10.2006 10:07

Bandit otti yksin ajaessa mittariin tasan 200km/h, suljetulla alueella tietenkin kokeiltu.. Vaikea tosin sanoa miten olisi kuristettuna mennyt. ZZR 250:llä on huiput jossain 170 kieppeillä, mutta se onkin katemopo, joten ilmanvastus on hippasen pienempi.

Isot huollot tulee oikeastaan pyörään kuin pyörään 24tkm välein, näin myös pikkubanditissa. Kulutuslukemat ei oo enää ihan kirkkaana mielessä, mutta rauhallisella ajolla tais mennä johonkin ~5,5l/100km. Kyseisessä pyörässähän ei muuta vikaa ole kun harvinaisuus. Varaosia kyllä löytyy, mutta tälläkin hetkellä näytti nettimotossa olevan tasan yksi 400cc bandit myynnissä..

4.11.2006 21:21

eldrin kirjoitti:Bandit otti yksin ajaessa mittariin tasan 200km/h, suljetulla alueella tietenkin kokeiltu.. Vaikea tosin sanoa miten olisi kuristettuna mennyt.

Varmaankin semmoset 140-150 km/h. Aika monessa pyörässä huiput putoaa tonne 140 tienoille, kun kurit laitetaan kiinni...

26.11.2006 20:45

Juu. Pyöriä on tullut jonkin verran kateltua lähinnä netistä, kun en ole livenä päässyt katsomaan. Kovasti vain askarruttaa minkä valitsisin joskus, kun ei oikein löydy paikkaa missä kävisi ottamassa kylmät tyypit osasta näistä pyöristä. Kokemuksia olisi toki hyvä kuulla, myös mahdolliset tyyppiviat.

Pitänee vielä tutkia tietoja näistäkin pyöristä, kuutioraja on vaihtunut, enintään 500cc:

Suzuki dr 250-350
Kawasaki zzr 250
Kawasaki kle 250-500
Hyosung comet 250
Honda xr 250-400
Honda hornet 250
Honda cbf 250-500 (500cc: sta on kylmät tyypit)
Honda cbx twister 250
Kawasaki eliminator 250
Kawasaki er-5(tästä on jo kylmät tyypit)
Kymco venox 250
Cagiva river 500
Yamaha xt 250-350
Honda nx 250
Suzuki gsx 250f
Suzuki gsf 250-400 bandit

Saatan muokata listaa joskus,
vaihtoehdot eri pyöristä on laajentunut vuodelta 90>. Lisää muutoksia saattaa vielä tulla, kun on vielä aikaa tutkia asioita.

Pyörän pitää olla huolettu/rempattu säännöllisesti, myös puhtaudesta on oltava huolehdittu.

Ajokilsoja enintään ehkä noin 60000km. Bensatankin tulisi olla sen kokoinen että päätankilla voisi ajaa edes sen 200km

Mielellään ei tuunattu.

26.11.2006 23:22

kannattaa lisätä GS500e listalle ;)....

6.12.2006 19:59

tuli vaan mieleen tämmönen tyhmä kysymys isompaa pyörää harkiten. Konekeskolla ei lue, että saako yamahan FZ-6S mallin alle 25kw kilpiin?

itselle isompi pyörä tulee vasta noin vuoden päästä, mutta ajattelin, että kysyn jo nytten asiaa jos joku tietäisi.

6.12.2006 20:45

Kyllä pitäisi saada. Tämänkin vuoden mallia pitäisi saada 25kw: ksi kuristettuna. Ainakin 2006 yamaha moottoripyörät luettelossa ainakin on merkintä, että "Saatavana myös 25kw".

11.12.2006 16:13

Niin kun ostin tollasen vuoden -95 zx6r:n niin se tarvis papereihin saada 25kw:ksi. Eli sen verran olen tiedustellut että luistisarjaa siihen myydään joka kuristaa tehot, mutta onkos tollasen sarjan hinnasta mitään tietoa saati asennuksen hinnasta.?

Mitään kaasukahvan liikettä rajoittaavaa kuristinta en halua sillä se on liian helposti poliisin todettavissa ettei se ole paikallaan.. kuristetulla kun en ajele..:D

11.12.2006 18:08

=jarppi= kirjoitti:Niin kun ostin tollasen vuoden -95 zx6r:n niin se tarvis papereihin saada 25kw:ksi. Eli sen verran olen tiedustellut että luistisarjaa siihen myydään joka kuristaa tehot, mutta onkos tollasen sarjan hinnasta mitään tietoa saati asennuksen hinnasta.?

Mitään kaasukahvan liikettä rajoittaavaa kuristinta en halua sillä se on liian helposti poliisin todettavissa ettei se ole paikallaan.. kuristetulla kun en ajele..:D
Kyllä sen huomaa ihan perstuntumalla ajamalla taatusti tyhmempiki kyttä että onko 25kw vai 120hp :D

11.12.2006 18:38

=jarppi= kirjoitti:Niin kun ostin tollasen vuoden -95 zx6r:n niin se tarvis papereihin saada 25kw:ksi. Eli sen verran olen tiedustellut että luistisarjaa siihen myydään joka kuristaa tehot, mutta onkos tollasen sarjan hinnasta mitään tietoa saati asennuksen hinnasta.?

Mitään kaasukahvan liikettä rajoittaavaa kuristinta en halua sillä se on liian helposti poliisin todettavissa ettei se ole paikallaan.. kuristetulla kun en ajele..:D


erilaisen luistin laittaminen joko kurauttaa seokset (luistissa reikä tai jotain muuta yhtä järjetöntä), tai sitten luisti on pidempi = kaasukahvan liike rajoitettu.
itselle meinattiin myydä luistisarja n200e, asennuksineen ja paperitöineen. jätin ostamatta kun pyörä näyttäis päältäpäin olevan 25kw, noeivitsi.

11.12.2006 20:59

Halvalla jos haluat päästä, niin poralla luistiin reikä sopivaan kohtaan, pyörä dynoon, ja sitten reiät liuotinta (=bensaa) kestävällä epoksilla umpeen. Toinen, fiksumpi tapa, on sitten sen luistisatsin ostaminen niin ei tarvi viritellä, ja minkäs sen on väliä jos seokset on sen aikaa kuralla kun sen penkittää, eihän se pyörä muutenkaan mihinkään sillon liiku = yks lysti jos ei käy ihan kunnolla.

11.12.2006 21:10

eldrin kirjoitti:Halvalla jos haluat päästä, niin poralla luistiin reikä sopivaan kohtaan, pyörä dynoon, ja sitten reiät liuotinta (=bensaa) kestävällä epoksilla umpeen. Toinen, fiksumpi tapa, on sitten sen luistisatsin ostaminen niin ei tarvi viritellä, ja minkäs sen on väliä jos seokset on sen aikaa kuralla kun sen penkittää, eihän se pyörä muutenkaan mihinkään sillon liiku = yks lysti jos ei käy ihan kunnolla.


herrahan juuri totesi että
"Mitään kaasukahvan liikettä rajoittaavaa kuristinta en halua sillä se on liian helposti poliisin todettavissa ettei se ole paikallaan", joten jos ostaa luistisatsin niin siinä luultavasti on vain pidemmät luistit. joissain tapauksissa riippuen luultavasti pyörästä voi olla myös reiät..

11.12.2006 21:47

soittelin tossa pikkasen niin ilmeni että tohon saa luistisatsin jossa on reijät, sellasen taidan ostaa.. Sanoivat vaan että he kirjottaa lapun että osat on paikallaan ja sen käy näyttämässä konttorilla niin homma on selvä, ei tartte edes penkittää. Kun kerroin ettei osat kauaa aio paikallaan viipyä, totesivat vaan että harvemminhan ne..:)

11.12.2006 23:05

juu niin vähän veikkasinkin. jos vaihdat ite alkuperäset luistit takasin niin älä irrota kaasareita toisistaan(jos ne on kiinni toisissaan in the first place), menee epäsynkroniin ja tulee lisähommia.
aika asenteella kauppiaskin suhtautuu tohon, mut sitä samaa ne varmaan sanois täällä paikallisillakin :) voithan sä pyytää niitä et laittaa takas orkkisluistit, muodollisesti vaan käyttää kaasareissa niitä reiällisiä :P

12.12.2006 0:03

=jarppi= kirjoitti:soittelin tossa pikkasen niin ilmeni että tohon saa luistisatsin jossa on reijät, sellasen taidan ostaa.. Sanoivat vaan että he kirjottaa lapun että osat on paikallaan ja sen käy näyttämässä konttorilla niin homma on selvä, ei tartte edes penkittää. Kun kerroin ettei osat kauaa aio paikallaan viipyä, totesivat vaan että harvemminhan ne..:)


Jos menee pelkällä lapun näyttämisellä, niin miks edes heität niitä sinne paikalleen, ostat setin ja saat paprun ja sitten vaan esitteleen kattastussedille. Saakos noita esitellä yksityisillä asemilla vai tarviiko mennä oikeen A-katsastuksen konttuurille?

12.12.2006 10:23

TeeVee kirjoitti:
=jarppi= kirjoitti:soittelin tossa pikkasen niin ilmeni että tohon saa luistisatsin jossa on reijät, sellasen taidan ostaa.. Sanoivat vaan että he kirjottaa lapun että osat on paikallaan ja sen käy näyttämässä konttorilla niin homma on selvä, ei tartte edes penkittää. Kun kerroin ettei osat kauaa aio paikallaan viipyä, totesivat vaan että harvemminhan ne..:)


Jos menee pelkällä lapun näyttämisellä, niin miks edes heität niitä sinne paikalleen, ostat setin ja saat paprun ja sitten vaan esitteleen kattastussedille. Saakos noita esitellä yksityisillä asemilla vai tarviiko mennä oikeen A-katsastuksen konttuurille?
Sen takia koska ei ne sitä paperia anna jos ne ei siellä liikkeessä niitä kuristuksia asenna, eli ei riitä että vaan ostaa ne palikat ;)