Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

7.3.2011 18:55

juudso kirjoitti:Eikös kikserin saa kuristettua jollain boksilla, kellään enemmän tietoa tästä? Onko muilla merkeillä jotain omia kuristus systeemeitä?

Joo nämä uudemmat saa kuristettua ecu:lla.(taitaa olla kaikki ruiskukäyttöiset) :idea:

25 kW

7.3.2011 19:21

jerbona kirjoitti:
juudso kirjoitti:Eikös kikserin saa kuristettua jollain boksilla, kellään enemmän tietoa tästä? Onko muilla merkeillä jotain omia kuristus systeemeitä?

Joo nämä uudemmat saa kuristettua ecu:lla.(taitaa olla kaikki ruiskukäyttöiset) :idea:

Muistaakseni vaan hieman hinnakasta lähteä kuristamaan kyseisellä tavalla jos boksia ei saa kaupan päälle tai löydä käytettynä. Maahantuojalla ovh jotain 400€ luokkaa. Tietysti jos kuristukset ei lennä ensimmäisenä tekona nurkkaan niin voi olla ihan hyvä ostos, pyörä kun toimii tuolla boksilla "normaalisti" eli kiertää tappiin asti.

9.3.2011 16:03

Onko millanen homma vaihtaa se juttu ja mikä se tarkalleen on? Jos miettii että osa 400 ja työt 1h ammattilaisella. Verraten että kuristais liikkeessä ja siihen osat,työt ja dynovedot papereihin, niin tuskin hakis kovin kaukaa tota 400? Saako niitä bokseja paljon käytettynä, boksi kun olis kiinni vaan katsastuksen ajan. Onko muilla merkeillä tälläsia omia erikois kuristustapoja?

9.3.2011 17:03

juudso kirjoitti:Onko millanen homma vaihtaa se juttu ja mikä se tarkalleen on? Jos miettii että osa 400 ja työt 1h ammattilaisella. Verraten että kuristais liikkeessä ja siihen osat,työt ja dynovedot papereihin, niin tuskin hakis kovin kaukaa tota 400? Saako niitä bokseja paljon käytettynä, boksi kun olis kiinni vaan katsastuksen ajan. Onko muilla merkeillä tälläsia omia erikois kuristustapoja?

Siis kyseessä on moottorinohjaus boksi eli ecu. Eipä tuon vaihtaminen mikään kummonen homma ole. Joka tapauksessa joutuisit dynottamaan jos itse vaihdat tai vaihtoehtoisesti valtuutetussa huollossa laittavat ja sieltä ilmeisesti jonkin todistuksen saa mukaansa.

Suzuki taitaa olla ainut jolla on tälläinen elektroninen vaihtoehto kuristukselle. Muut merkit taitaa käyttää kaasukahvan kierron rajottamista. Kaveri kävi joku vuosi sitten paikallisessa pyöräpajassa kuristuttamassa kawan z750 25kw maksoi muistaakseni 250-300€ dynovetoineen + muutoskatsastettuna. Pyörä kuristettiin läppärunkoon laitettavilla metalliläpysköillä jossa oli sellainen pikkurillin mentävä reikä keskellä.

20.3.2011 17:20

Prätkä kuume iski ja ostin itselleni Honda cbr 600f vm 98. Noh se pitäs tietysti saada 25kw papereihin että pystysin sillä ajamaan. Jostain maahantuojalta vissiin sais imukaulaan kuristus sarjan, mutta pitääkö pyörä myös penkittää vai tuleeko laput mukaan jossa on 25kw leima? Jos jollain on sattumalta kokemuksia niin kertokaa ihmeessä. Vai onko helpompia tapoja kuristaa?

Tässä näyttäisi tulevan mukana jotain ihme lappuja, eli tavitaanko penkitys?
http://www.tlo-bikeshop.de/product_info ... 3p6od0ta36

Lisään viestin myös Hondan omaan topiikkiin, koska huomenna pitäisi osia alkaa tilaamaan, kiitos

20.3.2011 23:04

Otsoneekeri kirjoitti:Prätkä kuume iski ja ostin itselleni Honda cbr 600f vm 98. Noh se pitäs tietysti saada 25kw papereihin että pystysin sillä ajamaan. Jostain maahantuojalta vissiin sais imukaulaan kuristus sarjan, mutta pitääkö pyörä myös penkittää vai tuleeko laput mukaan jossa on 25kw leima? Jos jollain on sattumalta kokemuksia niin kertokaa ihmeessä. Vai onko helpompia tapoja kuristaa?

Tässä näyttäisi tulevan mukana jotain ihme lappuja, eli tavitaanko penkitys?
http://www.tlo-bikeshop.de/product_info ... 3p6od0ta36

Lisään viestin myös Hondan omaan topiikkiin, koska huomenna pitäisi osia alkaa tilaamaan, kiitos

Oman 750 Gixxerin kohal ainaki kävi toi sarja silleen et laitoin itte kiinni ja suoraan kottorille. Ei tarvinnu penkittää eikä mitään. Ekassa katsastus paikas tosin rupes marpatta jostain ettei lukenu mitään Suomen Suzuki liikkeen hyväksynnästä. Sille kaverille haistatettiin ja mentiin kylän toiselle asemalle ja sielt suoraan läpi.. Huomautti vaan pyörän muista muutoksista että poliisi selvittää sitten näitä en minä..:D
Eli hintaa tuli toi sarja joku 130€ + kaks katsastus käyntiä kehtas siitä ekasta paikasta laskuttaakin.. :roll:

22.3.2011 19:34

Koppero kirjoitti:
juudso kirjoitti:Onko millanen homma vaihtaa se juttu ja mikä se tarkalleen on? Jos miettii että osa 400 ja työt 1h ammattilaisella. Verraten että kuristais liikkeessä ja siihen osat,työt ja dynovedot papereihin, niin tuskin hakis kovin kaukaa tota 400? Saako niitä bokseja paljon käytettynä, boksi kun olis kiinni vaan katsastuksen ajan. Onko muilla merkeillä tälläsia omia erikois kuristustapoja?

Siis kyseessä on moottorinohjaus boksi eli ecu. Eipä tuon vaihtaminen mikään kummonen homma ole. Joka tapauksessa joutuisit dynottamaan jos itse vaihdat tai vaihtoehtoisesti valtuutetussa huollossa laittavat ja sieltä ilmeisesti jonkin todistuksen saa mukaansa.

Suzuki taitaa olla ainut jolla on tälläinen elektroninen vaihtoehto kuristukselle. Muut merkit taitaa käyttää kaasukahvan kierron rajottamista. Kaveri kävi joku vuosi sitten paikallisessa pyöräpajassa kuristuttamassa kawan z750 25kw maksoi muistaakseni 250-300€ dynovetoineen + muutoskatsastettuna. Pyörä kuristettiin läppärunkoon laitettavilla metalliläpysköillä jossa oli sellainen pikkurillin mentävä reikä keskellä.


Ei nää moottorijutut oo oiken meikän alaa. Eli mikäs toi läppärunko homma oli? Tuliko papereihin mitää merkintää? Ostoslistalla meinaan taitaa olla justiinsa toi z kawa

27.3.2011 18:14

2 pyörää oon jo kuristattanu alle 25kw , maksaa n.100e + katsastus joten ei ole kallista.

Eikä mitään kuristus sarjoja vaan pelkästään pari penkitystä + kaasukahvaan ruuvvi , otteeseen tulee merkintä kaasukahvan liikkeestä. Samalla näkee kätevästi pyörän tehot (;

Esim. KTM -lc4 400cc kaasukahvan liike vähentyi muutaman millin , eikä sitä poliisit rupia tien päällä tarkastelemaan :D joten ruuvi vaan pois, liimalla ruuvinkanta vaan samaan kohtaan ja eiku menoks ;)

30.3.2011 16:21

Oisko kellään laittaa yv:llä Honda CBR 600F -90 25KW kuristus levyistä mittoja?

10.4.2011 15:59

Mitenkän se pyörän takaisin täystehoseks papereihin laitto onnistuu? Tartteetko jotain todistuksia vai riittääkö vaan, että käy sanomassa, että on otettu kuristukset pois?

10.4.2011 21:33

Saako tuon kuristamisen 25kilowattiseksi toteuttaa vapaavalintaisella metodilla, vai pitääkö käyttää jotain "hyväksyttyjä" tapoja? KLR650 kohta talliin, josta pitäisi peräti 8kW pudottaa (33->25kW), mietin vain mikäköhän olisi siihen hommaan järkevin tapa. Pyörä kuitenkin -99, joten en pahemmin tiedä saako siihen mitään valmistajan kuristussarjoja. Kaasukahvaan jokin este, vaiko putkeen kuristus, mikä olisi mielestänne järkevin tuohon?

13.4.2011 21:52

Ilmeisesti saa melko vapaavalintaisella tavalla kuristaa. Oman pyörän kuristin kaasunrajoittimella laittamalla holkin luistin päälle, ja pari kaveria on kuristanut pyöränsä suoraan kaasukahvasta.

13.4.2011 22:25

Onko kellää kokemusta yamaha thundercatin kuristamisesta ?

14.4.2011 8:40

kossusukka kirjoitti:Saako tuon kuristamisen 25kilowattiseksi toteuttaa vapaavalintaisella metodilla, vai pitääkö käyttää jotain "hyväksyttyjä" tapoja? KLR650 kohta talliin, josta pitäisi peräti 8kW pudottaa (33->25kW), mietin vain mikäköhän olisi siihen hommaan järkevin tapa. Pyörä kuitenkin -99, joten en pahemmin tiedä saako siihen mitään valmistajan kuristussarjoja. Kaasukahvaan jokin este, vaiko putkeen kuristus, mikä olisi mielestänne järkevin tuohon?


Mielestäni helpoin tapa olisi vaijerinipan laittaminen kaasu vaijeriin (jos siis vaijeri on näkyvissä) mikä estää kaasun kääntymisen. Itselläni Kawassa sellainen ja vaijeri niin näkyvällä paikalla ettei mene kuin 5sek pois ottoon ja takaisinlaittoon. Mutta tuo kuristus ei kyllä välttämättä mene kaikkialla katsastusasemilla läpi, minunkin kohdalla miettivät pari tuntia :)

Re: 25 kW

29.4.2011 13:23

Mitenkäs tuota Kawasaki GPZ 1000rx pystyy kuristamaan alle 25kw ? Tietääkö kukaan..