Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

24.7.2010 17:17

Mutta miten tämä käytännössä tapahtuu, Tekeekö mikään liike näitä ilman suurempia ajanvarauksia, ja penkittää dynolaput jotka viedään katsastus konttorille?

24.7.2010 17:59

zanttu23 kirjoitti:Mutta miten tämä käytännössä tapahtuu, Tekeekö mikään liike näitä ilman suurempia ajanvarauksia, ja penkittää dynolaput jotka viedään katsastus konttorille?


Viet pyörän penkitys pajalle joka dynossa ajaa pyörän ennen kuristusta ja sen jälkeen tekevät kuristus palikan joka rajoittaa kaasun avautumista ja säätävät sen oikeeseen kohtaan ja penkittävät 25kw papereilla. Talvella oli paikkaan jossa minä kuristutin niin 1,5 viikon jonot näin kesällä voi olla jopa kuukaudenkin jonot jos huonosti käy. Hommaan voi mennä aikaa se 1-4h riippuen pyörästä, joten aika pitää tottakai varata liikkestä.

25.7.2010 15:57

http://www.fiinternational.com/

Kokemuksia kellää? laajat valikoimat ainaki :)

1.8.2010 17:35

mitenkäs on, onko kellään kokemusta tai tietoa?
Taloon olis tulossa vm-99 900cc kawasaki zx9r. Korttia ei mulla kuitenkaan löydy kuin siihen 25kW.
Onko 900cc pyörän kuristaminen mahdollista ja vaikka olisikin onko se aivan naurettavan turhaa?
kiitos vastauksista!

3.8.2010 17:37

jansu91 kirjoitti:mitenkäs on, onko kellään kokemusta tai tietoa?
Taloon olis tulossa vm-99 900cc kawasaki zx9r. Korttia ei mulla kuitenkaan löydy kuin siihen 25kW.
Onko 900cc pyörän kuristaminen mahdollista ja vaikka olisikin onko se aivan naurettavan turhaa?
kiitos vastauksista!

kaverilla on samanlainen ja samaa vuosimallia ,, se on kuristettu kaasu kahvasta 23 kilowattiin . täystehosena siinä tais olla yli 140 hp

3.8.2010 19:35

Tanu] kirjoitti:
jansu91 kirjoitti:mitenkäs on, onko kellään kokemusta tai tietoa?
Taloon olis tulossa vm-99 900cc kawasaki zx9r. Korttia ei mulla kuitenkaan löydy kuin siihen 25kW.
Onko 900cc pyörän kuristaminen mahdollista ja vaikka olisikin onko se aivan naurettavan turhaa?
kiitos vastauksista!

kaverilla on samanlainen ja samaa vuosimallia ,, se on kuristettu kaasu kahvasta 23 kilowattiin . täystehosena siinä tais olla yli 140 hp

Jos kysyisit kaverilta voiko sillä ajaa 25kw kuolematta vitutukseen (ja kerrot tietysti huiput, koska se on tärkein asia), niin jansu olis varmaan hyvin kiitollinen.

9.8.2010 21:53

Suunnitelmissa on ostaa kawasaki z750 pyörä. Myyjä on laittanut siihen power commander III:n.
Miten tuo PCIII toimii, jos kuristaa pyörän kaasusta 25kW? Pyörä ei kyllä tule olemaan kokoaikaa kuristettu. Olisiko PC syytä ottaa pois ja jos ottaa, onko se käytävä säädättämässä liikkeessä uudelleen kun sen ottaa taas käyttöön?

10.8.2010 20:03

Mainow kirjoitti:
Tanu] kirjoitti:
jansu91 kirjoitti:mitenkäs on, onko kellään kokemusta tai tietoa?
Taloon olis tulossa vm-99 900cc kawasaki zx9r. Korttia ei mulla kuitenkaan löydy kuin siihen 25kW.
Onko 900cc pyörän kuristaminen mahdollista ja vaikka olisikin onko se aivan naurettavan turhaa?
kiitos vastauksista!

kaverilla on samanlainen ja samaa vuosimallia ,, se on kuristettu kaasu kahvasta 23 kilowattiin . täystehosena siinä tais olla yli 140 hp

Jos kysyisit kaverilta voiko sillä ajaa 25kw kuolematta vitutukseen (ja kerrot tietysti huiput, koska se on tärkein asia), niin jansu olis varmaan hyvin kiitollinen.

Juu ei siinä vitutukseen kuole ku lähtee omasta mielestänikin iha näppärästi ku siinä on aika paljo vääntöä alhaalla 180 sain kerättyä mittari nopeutta sillä ku kävin ajamassa kuristettuna. mutta ei kyllä enään 5000 rpm jälkeen tapahu paljoa :D

12.8.2010 9:14

Eli tällänen tapaus kuin R6 joka tarvis kuristaa 25kw:ksi. Eli kuulin myös juttuja, että jossain Yamahan liikkeessä voisi pyytää heitä laittamaan kuristus-sarjan, josta saa todistuksen, joka kelpaa konttorille?

12.8.2010 12:10

Jonimies kirjoitti:Eli tällänen tapaus kuin R6 joka tarvis kuristaa 25kw:ksi. Eli kuulin myös juttuja, että jossain Yamahan liikkeessä voisi pyytää heitä laittamaan kuristus-sarjan, josta saa todistuksen, joka kelpaa konttorille?

Itelle sanottiin liikkeessä talvella ettei enään saa r6r:ään 25kw kurisarjaa valmiina, että pitää penkis kuristuttaa.

13.8.2010 23:15

Tuli tuossa mieleen että entäs jos haluaa pyörän takas täystehoseks. Että miten täytyy toimia? Riittääkö pelkkä papereiden käyttö konttorilla vai koko romu vietävä näytille? Ei oo vielä ajankohtasta, mutta tulipahan vaa jotenkin mieleen.

14.8.2010 19:29

Jonimies kirjoitti:Eli tällänen tapaus kuin R6 joka tarvis kuristaa 25kw:ksi. Eli kuulin myös juttuja, että jossain Yamahan liikkeessä voisi pyytää heitä laittamaan kuristus-sarjan, josta saa todistuksen, joka kelpaa konttorille?
Jos soittaisit vaikka Yamaha Centeriin ja kysyisit kuitenkin. Minulla aikanaan FZ6:ssa "valmistajan kuristussarja" oli saksalaisen Alpha Technikin valmistama. Katsoin äkkiä firman sivuilta ja R6R:n kuristussarjakin löytyy (mitä en hetkeäkään edes epäillyt).

Jos Yamaha Centerissä tms. asentavat satsin, saa mukaan todistuksen tehonrajoittimen asentamisesta ja tehonrajoitussarjan hyväksymistodistuksen. Silloon ei penkittämisiä tarvita.

Summa summarum - Soita ja kysy.

14.8.2010 22:05

Ride_to_live kirjoitti:
Jonimies kirjoitti:Eli tällänen tapaus kuin R6 joka tarvis kuristaa 25kw:ksi. Eli kuulin myös juttuja, että jossain Yamahan liikkeessä voisi pyytää heitä laittamaan kuristus-sarjan, josta saa todistuksen, joka kelpaa konttorille?
Jos soittaisit vaikka Yamaha Centeriin ja kysyisit kuitenkin. Minulla aikanaan FZ6:ssa "valmistajan kuristussarja" oli saksalaisen Alpha Technikin valmistama. Katsoin äkkiä firman sivuilta ja R6R:n kuristussarjakin löytyy (mitä en hetkeäkään edes epäillyt).

Jos Yamaha Centerissä tms. asentavat satsin, saa mukaan todistuksen tehonrajoittimen asentamisesta ja tehonrajoitussarjan hyväksymistodistuksen. Silloon ei penkittämisiä tarvita.

Summa summarum - Soita ja kysy.

Oon mainunnu useestikkin tässä topikissa mutta mainihenpa vielä:
Elikkä kävin kysymässä konttorilta voinko ite kuristaa setillä jossa tuv-laput todistuksena siitä että pyörä tosissaan tulee 25 kw. Sieltä näytettiin vihreetä valoo joten saksanmaalta pakettia tulemaan. Paketti tuli, 2min puuhastelu ja pyörä oli 25 kw. Pyörä kärrille ja konttorille. Inssi kahto runkonumeron ja näytin missä kuri oli. Sen jälkeen kirjotti uuden rek.otteen. Hintaa tais tälle savotalle kertyä pikkasen reilut 170 euroo. Niin ja kurisetti oli alphatechnikin, ja sen tilasin tlo-bikeshopista.

Joten jos esim. alphatechnikiltä löytyy valmis setti pyörään, kannattaa mennä/soittaa katsastuskonttorille ja kysyä voiko asentaa ite jne.

1.9.2010 19:01

Juu elikkäs itselläkin tuo ison pyörän kuristaminen olis edessä. Ruuvin ajattelin kaasukahvaan laittaa liikkeen kuristamiseksi. Onko jollain tietoa missä olis halvin paikka dynottaa/saada nuo tehonalennuslaput Varsinais-Suomessa.

5.9.2010 21:07

Onko kellää kokemuksia hondan 954 rr bleidin kuristamisesta ?