Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

15.7.2010 22:46

Props kirjoitti:Mistä kannattaisi lähteä etsimään gixeriin käytettyä 25kW ohjainboksia, kun uutena on turhan kallis siihen nähden että on tosiaan kiinni sen katsastuksen ajan vain että saa papereihin 25kw

Jos kerran vaativat Suzuki huollon leiman tolle asennukselle niin tuskin suostuvat sitä kyllä laittamaan jos jostain muusta pyörästä boksi. Ite yritin joskus omaa cebaria kuristella Harizilta lainaamilla kureilla, mutta eivät suostuneet Hondan maahantuojalla laittamaan leimaa vaikka oli ihan sama malli ja vuosimallikin. Sanoivat että ei muka kävisi kuin yhteen vaikka hyvinhän se sinne meni kun ite kokeilin, koittivat siinä sitten vaihtoehtoisesti tyrkyttää 500e maksanutta kuristelua...
Konttorilla kun kyselin niin noi kurit ei taas käyneet vaikka olisi dynopaperit että alle 25kw, jotain päästöistä valitti...

Kannattaa liikkeen kautta hoitaa niin selviää selvästi helpoimmalla tai sitten vaa ajella niillä täys tehopapereilla, ei kai sekään nii hirveää ole...

jerbona kirjoitti:http://www.ati-bike.com/Kit_25_kw_for_Y ... 20_kw.html

Onko oikea?

Taitaa olla, kunhan runkonumerolla pystyy tilaamaan ja Tüv paperit tulee nii pitäsi käydä konttorille ilman sen kummempia mutinoita...

16.7.2010 0:11

petéé kirjoitti:

Taitaa olla, kunhan runkonumerolla pystyy tilaamaan ja Tüv paperit tulee nii pitäsi käydä konttorille ilman sen kummempia mutinoita...

Siis hetkonen.
Jos tos tulee noi Tüv paprut, ni miten toi pitää muutos katsastaa? Pitääkö vetää pari penkitystä(ennen ja jälkeen kuristusten asennuksen)?Vai pitääkö kuristus asentaa jossain merkki liikkeessä, vai saako itse asentaa?
Nyt menin kyllä aivan pihalle :s
E.Sunnuntaina haetaan pyörä ja talvella asennetaan kuri+muutoskatsastetaan tehot. 8)

16.7.2010 13:08

Eikös siihen Suzukiin ja Yamahaankin kannata tilaa tuolt, ku on vaan ton 105e+pkt ja sitte itte kiinne osat ja konttorille ja läpi tai ainakin näin meni oman kohalla "suzuki gsx-r 750 -02" en tiiä sitten uuemmist pyörist. ;) :s

16.7.2010 14:50

Pyörästä löytyy 34hp eli 25,25kw? tai jotain vastaavaa. Pyörällä on ajettu 58tkm eli ei todellakaan löydy enää tota päälle 25kw:ta, kannattaako pyörä käydä kuristamassa et kuinka tarkkaan poliisi kattoo tehot? Netistä ku pyöristin ton 34hp ni anto tehoks 25kw et sillä sais ajaa pikku a-kortilla. Tuntuu ihan järjettömältä kuristella tommosta 0.25kw:ta :DD

16.7.2010 16:28

jerbona kirjoitti:Siis hetkonen.
Jos tos tulee noi Tüv paprut, ni miten toi pitää muutos katsastaa? Pitääkö vetää pari penkitystä(ennen ja jälkeen kuristusten asennuksen)?Vai pitääkö kuristus asentaa jossain merkki liikkeessä, vai saako itse asentaa?
Nyt menin kyllä aivan pihalle :s
E.Sunnuntaina haetaan pyörä ja talvella asennetaan kuri+muutoskatsastetaan tehot. 8)

:D
Jos on Tüv paperit siis ja sille sun omalle runkonumerolle tehty niin pitäisi riittää että näytät että kurit paikallaan siellä konttorilla. Seki vähän konttori kohtais kait, kannattaa kysellä jostain lähikonttoreilta vielä varmistuksia =)

Ite käsitin ku kyselin että ite tehdyillä kureilla ei saa muutoskatsastettu alle 25kw, vaikka olisi dynovedotkin ennen ja jälkeen. Tai sitten vaatisi päästömittaukset uusiksi ainakin... Tämäkin varmaan konttori kohtaista, jossain saattaa mennä läpi tolleenkin.

16.7.2010 17:13

madduli kirjoitti:Pyörästä löytyy 34hp eli 25,25kw? tai jotain vastaavaa. Pyörällä on ajettu 58tkm eli ei todellakaan löydy enää tota päälle 25kw:ta, kannattaako pyörä käydä kuristamassa et kuinka tarkkaan poliisi kattoo tehot? Netistä ku pyöristin ton 34hp ni anto tehoks 25kw et sillä sais ajaa pikku a-kortilla. Tuntuu ihan järjettömältä kuristella tommosta 0.25kw:ta :DD

anna olla omasta mielestä

18.7.2010 17:16

madduli kirjoitti:Pyörästä löytyy 34hp eli 25,25kw? tai jotain vastaavaa. Pyörällä on ajettu 58tkm eli ei todellakaan löydy enää tota päälle 25kw:ta, kannattaako pyörä käydä kuristamassa et kuinka tarkkaan poliisi kattoo tehot? Netistä ku pyöristin ton 34hp ni anto tehoks 25kw et sillä sais ajaa pikku a-kortilla. Tuntuu ihan järjettömältä kuristella tommosta 0.25kw:ta D
Eikö sinulla ole pyörästä nyt rekisteriotetta? Siinä lukee teho kilowatteina. (Ja kulumisen aihettaamaa tehonalenemista ei hyväksytä kuristamiseksi, vaan tehoa on rajoitettava joka tapauksessa niin paljon kuin ilmoitettu huipputeho määrää.)
Joska_92 kirjoitti:anna olla omasta mielestä
Saat olla mitä mieltä vaan, mutta tehoa saa paperissa olla pikku-a:lla enintään 25kW eli aika selvää pitäisi olla, ettei 25,25kW kelpaa (25,25 > 25).

18.7.2010 20:39

Joska_92 kirjoitti:anna olla omasta mielestä
Ride_to_live kirjoitti:Saat olla mitä mieltä vaan, mutta tehoa saa paperissa olla pikku-a:lla enintään 25kW eli aika selvää pitäisi olla, ettei 25,25kW kelpaa (25,25 > 25).

Kyllähän se on selvä juttu. Se ihmetyttää millä tavalla on saatu tuo 25,25kW ja mitä rekisteriotteesta löytyy.
Edittiä vähän elikä tarkoitin jos papereissa lukee 25kw niin sitten antaa olla.
Viimeksi muokannut Joksa_92 päivämäärä 19.7.2010 17:35, muokattu yhteensä 1 kerran

19.7.2010 11:29

Kuinka helppo kaasukahvakuri on ottaa pois, ja laittaa takaisin paikalleen?

Kyse on 600cc CBR RR pyörästä.


Olisikohan kahvarunkoon helppo rakentaa lennosta päälle laitettava systeemi, jolloin setäsinisiä voisi vähän vetää nenästä?

19.7.2010 14:11

Ansta kirjoitti:Kuinka helppo kaasukahvakuri on ottaa pois, ja laittaa takaisin paikalleen?

Kyse on 600cc CBR RR pyörästä.


Kuristus on vissiin ruiskurungon päässä. Eli tankki ylös ja ilmanputsari sekä muut tarvittavat pikku hilppeet.

19.7.2010 15:29

bombermuumi kirjoitti:Eikös siihen Suzukiin ja Yamahaankin kannata tilaa tuolt, ku on vaan ton 105e+pkt ja sitte itte kiinne osat ja konttorille ja läpi tai ainakin näin meni oman kohalla "suzuki gsx-r 750 -02" en tiiä sitten uuemmist pyörist. ;) :s

Hehe tajusin vast ny et oli jääny toi linkki puuttumaan eli tuolt http://www.tlo-bikeshop.de/ :)

19.7.2010 17:40

bombermuumi kirjoitti:
bombermuumi kirjoitti:Eikös siihen Suzukiin ja Yamahaankin kannata tilaa tuolt, ku on vaan ton 105e+pkt ja sitte itte kiinne osat ja konttorille ja läpi tai ainakin näin meni oman kohalla "suzuki gsx-r 750 -02" en tiiä sitten uuemmist pyörist. ;) :s

Hehe tajusin vast ny et oli jääny toi linkki puuttumaan eli tuolt http://www.tlo-bikeshop.de/ :)

Itse tilasin tuolta sarjaa niin tarkka hinta oli kaikkineen 130,90€ (jos jotakin kiinnostaa). Tosin sain rahat takaisin kun se sarja ei käynytkään siihen tarkkaan malliin, oli 4,1kW liikaa tehoa pyörässä :|

19.7.2010 23:23

http://www.tlo-bikeshop.de/product_info ... 25-kw.html
Joo eli jos tilaisin tuolta gixeriin kuristussarjan 25kw:hen niin ei tarvitse muutakuin asentaa(voiko vaikka itse?) ja käydä katsastaan? Ei tarvitse penkittää kun tuossa tuollainen todistus tulee mukana? Jostain kuulin että joskus pitäisi vaihtaa cdi-boksi kokonaan uuteen(kuristettuun), mihin malleihin tälläinen on tehtävä?

24.7.2010 3:12

Mites toi yamaha r6r 2007 kuristus? Saako missään liikkeessä(pääkaupunki seutu) laitettua ilman suurempia ajanvarauksia
ja mihin se tulee ja onko se myehemmin omin käsin helppo irroittaa?.

Olen lueskellut että monet antaa mukaan todisteen että 25kw kurit on asennettu.

24.7.2010 15:30

zanttu23 kirjoitti:Mites toi yamaha r6r 2007 kuristus? Saako missään liikkeessä(pääkaupunki seutu) laitettua ilman suurempia ajanvarauksia
ja mihin se tulee ja onko se myehemmin omin käsin helppo irroittaa?.

Olen lueskellut että monet antaa mukaan todisteen että 25kw kurit on asennettu.


r6r ei saa valmista kurisarjaa, näin sanottiin mulle viimetalvena ku maahantuojalta kysyin. Ainoat vaihtoehdot on penkissä kuristaminen kaasukahvan liikettä rajoittaen tai sitte tilaamalla saksasta kuristus sarjan. Ite kuristutin penkissä, kun kyselin konttorilta niin sen kans vaivattomampi toi katsastus prosessi.