Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

5.10.2006 20:17

teude kirjoitti:
Tony kirjoitti:
teude kirjoitti:Mitenkäs kun tuollaisella cdi-boksilla kuristetaan noita pyöriä, niin tarvitseeko siellä aina säätää jotakin jos sen kuriboksin vaihtaa normaaliin? Ainakaan uusissa Giksereissä ei tarvitse, mutta miten vanhemmissa on?


Ei vanhempia pyöriä edes voi kuristaa cdi boxilla, tietääkseni vm 04 600 gsx-r oli ensimmäinen.

Ja tästä voitkin ostaa jo valmiiksi 25kw papereilla olevan gixxerin.

http://www.motot.net/talli/nayta.php?id=28979


No kun kauppias sanoi, että kaikki ruiskugikserit voi kuristaa boksilla.


Boksilla kuristaminen on rahan haaskausta parhaimmillaan, varsinkin jos ottaa kurit melkein heti pois.

5.10.2006 20:45

n1g0 kirjoitti:
teude kirjoitti:
Tony kirjoitti:
teude kirjoitti:Mitenkäs kun tuollaisella cdi-boksilla kuristetaan noita pyöriä, niin tarvitseeko siellä aina säätää jotakin jos sen kuriboksin vaihtaa normaaliin? Ainakaan uusissa Giksereissä ei tarvitse, mutta miten vanhemmissa on?


Ei vanhempia pyöriä edes voi kuristaa cdi boxilla, tietääkseni vm 04 600 gsx-r oli ensimmäinen.

Ja tästä voitkin ostaa jo valmiiksi 25kw papereilla olevan gixxerin.

http://www.motot.net/talli/nayta.php?id=28979


No kun kauppias sanoi, että kaikki ruiskugikserit voi kuristaa boksilla.


Boksilla kuristaminen on rahan haaskausta parhaimmillaan, varsinkin jos ottaa kurit melkein heti pois.


Kyllä niitä tulee pidettyä, mielestäni ihan järkevää totutella uuteen pyörään rauhallisesti.

5.10.2006 20:56

teude kirjoitti:
n1g0 kirjoitti:
teude kirjoitti:
Tony kirjoitti:
teude kirjoitti:Mitenkäs kun tuollaisella cdi-boksilla kuristetaan noita pyöriä, niin tarvitseeko siellä aina säätää jotakin jos sen kuriboksin vaihtaa normaaliin? Ainakaan uusissa Giksereissä ei tarvitse, mutta miten vanhemmissa on?


Ei vanhempia pyöriä edes voi kuristaa cdi boxilla, tietääkseni vm 04 600 gsx-r oli ensimmäinen.

Ja tästä voitkin ostaa jo valmiiksi 25kw papereilla olevan gixxerin.

http://www.motot.net/talli/nayta.php?id=28979


No kun kauppias sanoi, että kaikki ruiskugikserit voi kuristaa boksilla.


Boksilla kuristaminen on rahan haaskausta parhaimmillaan, varsinkin jos ottaa kurit melkein heti pois.


Kyllä niitä tulee pidettyä, mielestäni ihan järkevää totutella uuteen pyörään rauhallisesti.


Boksi kannattaa toki hommata jos pidemmän aikaa kuristetulla ajelee. Itselläni on tähän asti hyvin toiminu toi kaasun mekaaninen kuristus. Ohituksissa pärjää 80 kympin alueilla vallan mainiosti, mutta 100 alueilla alkaa tehon puute vaivaan.
Voihan sitä tietty letkan mukanakin ajella! ;)

7.10.2006 23:17

Nyt kaipaisin kokemuksia vanhempien kuussatasten kuristamisesta ->25kW. Eli tehtaan kuristus sarja ei edes tule kysymykseen (n.500e) niin onko kukaan onnistunut saamaan sellaista pyörää papereihin 25kW minkä olisi itse kuristanu (esim. kaasukahvan liikettä rajoittamalla) ja sitten käyttänyt penkissä ja vienyt dynolappuset todisteina tehoista? Tämä olisi varmasti kaikista halvin vaihtoehto jos vaan onnistuu! Eli miten porukka on kuristanut pyöränsä jos ei lasketa noita tehtaan kuri sarjoja ja ennenkaikkea kiinnostaisi se millainen "todiste" teillä on ollut tehoista, mp-liikkeestä saatu leima vaiko pelkkä paikallisen kerhon dyno lappu? Onko edes mahdollista kuristaa pyörä itse niin että sen voisi saada vielä otteeseen merkittyä?

8.10.2006 0:25

Jaakko_89 kirjoitti:Nyt kaipaisin kokemuksia vanhempien kuussatasten kuristamisesta ->25kW. Eli tehtaan kuristus sarja ei edes tule kysymykseen (n.500e) niin onko kukaan onnistunut saamaan sellaista pyörää papereihin 25kW minkä olisi itse kuristanu (esim. kaasukahvan liikettä rajoittamalla) ja sitten käyttänyt penkissä ja vienyt dynolappuset todisteina tehoista? Tämä olisi varmasti kaikista halvin vaihtoehto jos vaan onnistuu! Eli miten porukka on kuristanut pyöränsä jos ei lasketa noita tehtaan kuri sarjoja ja ennenkaikkea kiinnostaisi se millainen "todiste" teillä on ollut tehoista, mp-liikkeestä saatu leima vaiko pelkkä paikallisen kerhon dyno lappu? Onko edes mahdollista kuristaa pyörä itse niin että sen voisi saada vielä otteeseen merkittyä?

en tiedä tosta itse kuristamisesta. mutta oman pärrän ku kuristin nii oli 270 maksu ja suurin osa laskusta tuli dynon takia joten ei se nyt hirveästi kalliimpaa ole liikkeessä kuristaa.

8.10.2006 0:51

yamaha r6 kirjoitti:
Jaakko_89 kirjoitti:Nyt kaipaisin kokemuksia vanhempien kuussatasten kuristamisesta ->25kW. Eli tehtaan kuristus sarja ei edes tule kysymykseen (n.500e) niin onko kukaan onnistunut saamaan sellaista pyörää papereihin 25kW minkä olisi itse kuristanu (esim. kaasukahvan liikettä rajoittamalla) ja sitten käyttänyt penkissä ja vienyt dynolappuset todisteina tehoista? Tämä olisi varmasti kaikista halvin vaihtoehto jos vaan onnistuu! Eli miten porukka on kuristanut pyöränsä jos ei lasketa noita tehtaan kuri sarjoja ja ennenkaikkea kiinnostaisi se millainen "todiste" teillä on ollut tehoista, mp-liikkeestä saatu leima vaiko pelkkä paikallisen kerhon dyno lappu? Onko edes mahdollista kuristaa pyörä itse niin että sen voisi saada vielä otteeseen merkittyä?

en tiedä tosta itse kuristamisesta. mutta oman pärrän ku kuristin nii oli 270 maksu ja suurin osa laskusta tuli dynon takia joten ei se nyt hirveästi kalliimpaa ole liikkeessä kuristaa.
Nii onkos sulla miten se sitten kuristettu? Ja missä liikkeessä?

8.10.2006 17:04

dynotus maksaa n. 50-80e, en oo ainakaan kalliimmista kuullu. mutt itelle tarjottiin tohon kawaan kuristusta, niin, että maksan 200e ja ne tilaa siihen jostain kuristuspalat luistien päälle, pistää kiinni ja hoitaa paperityön ja siinä se sitte oliskin.
mutt ihan sama, näillä näkymin ei olla kuristamassa

9.10.2006 14:34

Jaakko_89 kirjoitti:
yamaha r6 kirjoitti:
Jaakko_89 kirjoitti:Nyt kaipaisin kokemuksia vanhempien kuussatasten kuristamisesta ->25kW. Eli tehtaan kuristus sarja ei edes tule kysymykseen (n.500e) niin onko kukaan onnistunut saamaan sellaista pyörää papereihin 25kW minkä olisi itse kuristanu (esim. kaasukahvan liikettä rajoittamalla) ja sitten käyttänyt penkissä ja vienyt dynolappuset todisteina tehoista? Tämä olisi varmasti kaikista halvin vaihtoehto jos vaan onnistuu! Eli miten porukka on kuristanut pyöränsä jos ei lasketa noita tehtaan kuri sarjoja ja ennenkaikkea kiinnostaisi se millainen "todiste" teillä on ollut tehoista, mp-liikkeestä saatu leima vaiko pelkkä paikallisen kerhon dyno lappu? Onko edes mahdollista kuristaa pyörä itse niin että sen voisi saada vielä otteeseen merkittyä?

en tiedä tosta itse kuristamisesta. mutta oman pärrän ku kuristin nii oli 270 maksu ja suurin osa laskusta tuli dynon takia joten ei se nyt hirveästi kalliimpaa ole liikkeessä kuristaa.
Nii onkos sulla miten se sitten kuristettu? Ja missä liikkeessä?
mulla on kuristettu kaasukahvasta nii että se kääntyy 17 astetta eli runkoon on kiinnitetty joku pultti joka ilmeisesti jotenki kaasuvaijeris kiinni. kuristin tampereen kx-centterissä.

9.10.2006 17:28

yamaha r6 kirjoitti:
Jaakko_89 kirjoitti:
yamaha r6 kirjoitti:
Jaakko_89 kirjoitti:Nyt kaipaisin kokemuksia vanhempien kuussatasten kuristamisesta ->25kW. Eli tehtaan kuristus sarja ei edes tule kysymykseen (n.500e) niin onko kukaan onnistunut saamaan sellaista pyörää papereihin 25kW minkä olisi itse kuristanu (esim. kaasukahvan liikettä rajoittamalla) ja sitten käyttänyt penkissä ja vienyt dynolappuset todisteina tehoista? Tämä olisi varmasti kaikista halvin vaihtoehto jos vaan onnistuu! Eli miten porukka on kuristanut pyöränsä jos ei lasketa noita tehtaan kuri sarjoja ja ennenkaikkea kiinnostaisi se millainen "todiste" teillä on ollut tehoista, mp-liikkeestä saatu leima vaiko pelkkä paikallisen kerhon dyno lappu? Onko edes mahdollista kuristaa pyörä itse niin että sen voisi saada vielä otteeseen merkittyä?

en tiedä tosta itse kuristamisesta. mutta oman pärrän ku kuristin nii oli 270 maksu ja suurin osa laskusta tuli dynon takia joten ei se nyt hirveästi kalliimpaa ole liikkeessä kuristaa.
Nii onkos sulla miten se sitten kuristettu? Ja missä liikkeessä?
mulla on kuristettu kaasukahvasta nii että se kääntyy 17 astetta eli runkoon on kiinnitetty joku pultti joka ilmeisesti jotenki kaasuvaijeris kiinni. kuristin tampereen kx-centterissä.


No perhana kun pitää tehdä vaikeasti. Pitäisi olla sellainen helppo katkaisija millä saisi sekunnissa päälle tai pois.

10.10.2006 18:13

teude kirjoitti:No perhana kun pitää tehdä vaikeasti. Pitäisi olla sellainen helppo katkaisija millä saisi sekunnissa päälle tai pois.


sehän just EI ole kuristuksen idea ;) kuristuksen ideahan nimenomaan on olla vaikeasti poistettavissa.

25.10.2006 17:40

Mitäs muita valmiiksi 25kw, kuristamattomia ja vähintään vm 98 pyöriä mahtaa olla markkinoilla?

250cc pyöristä mulla onkin jo pitkälista. mutta entäs muut? max 400cc. Lisäksi mua koskee tuo typerä tehopainosuhde raja 0,16kw/kg, pyörän tulisi olla mahdollisimman lähellä tätä rajaa.

Enintään 400cc siksi, koska haluaisin pyörän jossa ei ole paljon ylimääräsiä kuutioita tehoihin verraten, ei esim. 600cc ja 25kw, kyllä tuollaisessa 600cc pyörässä tulee olla tehoa vähintään noin 60hv.

Pyörän tulisi olla myös mielellään kuristamaton, eli valmiiksi rakennettu 25kw luokkaan. Pyörällä tulisi olla kuivapainoa enintään noin 160kg.

Kyykkypyörä ei kelpaa koska mulla tulee selkä kipeäksi niiden selässä.

26.10.2006 11:21

Itellä oli noi kaks rajotettua kesää ajossa 400cc suzuki bandit, joka ei kyl valitettavasti tohon sun ikähaarukkaan ihan mahdu.. Sekin tosin oli sen 25kW vain papereilla, mutta harvemmat noin pienestä lienee epäilemässäkään että siinä paljoa enempää olis. 45kW siitä oli takapyörältä tehoputken kanssa penkitetty, ja painoa tais olla kuivana jotakuinkin tuo mainitsemasi 160kg, vai oisko ollut 165kg..

Tää nyt ei sun kysymykseen kuitenkaan vastaa oikeastaan ollenkaan, jos siis välttämättä tahdot pyörän joka on valmiiksi tehtaalta 25kW. Mutta toisaalta, miksi sen nyt sitten pitäisi olla? Ihan yhtä laiskasti ne 25kW:t kulkee, oli ne sitten kuristettuja tai valmiiksi ton tehosiksi rakennettuja. Kuristetuissa vaan saattaa olla se etu että niiden tekniikka on tehty kestämään vähän kovempaa rasitusta, ja tarvittaessa niistä voidaan sitten vapauttaa ne kahlitut hummat ;)

26.10.2006 15:10

Joo, kuitenkin kriteerinä olisi enintään 400cc ja vähintään vm 98. Voihan niitä sitten varmaan hyväksyä kuristettunakin. Tietysti pyörän tulisi kulkea kevyesti vastatuulesta riippumatta semmoinen 130kmh. Mitenkäs paljon noihin ajettuihin kokonais kilometreihin tulisi yleensä ottaen kiinnittää huomiota, siis kuinka monen km:än jälkeen pitäisi varautua tekemään koneremppaa? esim. juuri tuosta 400cc banditista?

Toki pyörän tulisi olla myös melko huoltovapaa. Myös bensapihi moottori olisi hyvä asia,tankki mielellään vähintään 14l ja toimintasäde noin 300km.

Itselläni ei ole ajokokemusta yli 125cc pyöristä.

26.10.2006 16:21

ootkos suzuki Dr:ää katsonut, kun niissä ei oo tehoi aivan älyttömästi (siis helppo kuristaa)
Ja taitaa 400cc:kin löytyä.
Itse olen tollasta 650 dr:ää katellu mutta vähän menee kalliiksi tän hetken raha tilanteeseen katsoessa, kun pitäisi sitä auto korttia oikeastaan jo suorittaa.

26.10.2006 20:06

Juu, oon katsonut suzukin 400cc Doctoria.

esitteessä ei kuitenkaan ole mainintaa, että sitä olisi saatavilla 25kw:na. Joten saakohan sitä sitten erikseen kuristaa?