Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

22.2.2010 17:14

ihan kuin olisin kuullut joskus, että kuristusta ei saisi itse asentaa vaan kuristuksen asentajan pitäis olla joku valtuutettu huolto tms?

22.2.2010 19:32

No ei kai sillä ole väliä kuka sen laittaa kuhan on todistus että osa on siellä kiinni..
Tässäkin nyt on silleen että konttorilla setä sano että kuhan on todistus että on pyörään tarkotettu sarja ja paperi siitä että se on sinne asenettu joltain pyöräliikkeeltä..
Käytän sen takia tuol liikkees pyörän penkissä että on paperi siitä että tehot on nyt alennettu ja saan todituksen siitä että on nyt laitettu.. ;) "Sori jos on vaikeesti selitetty"
Tuol Bike&tuningis penkitys 45€.

23.2.2010 21:54

Osat pitää olla pyörään tarkoitettu ja pitää olla saatavilla todistukset siitä. Osat PITÄISI asentaa merkkihuollossa, mutta tässä on ollu poikkeuksia katsastus konttoreiden välillä. Sitten kaasukahvan liikkeen rajoittaminen on toinen hyväksytty tapa ja teho pitää testata ennen ja jälkeen rajoitusta tehopenkissä.
Tuolla vielä lisätietoa:
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/AAB97A25 ... aminen.pdf

24.2.2010 0:50

bombermuumi kirjoitti:Tuolt Bike&tuningista sais pyörän rajotuksen 160-2--€ mut itte pitäs katsastaa.
Taijan kumminki asentaa ton Tlo-Bikeshopin sarjan ja hakee siihen vaa penkityspaperit ja paperin 60€ jos lukee et osaa on kinne tarpeeks. :lol: :D
Osaapahan itte ottaa osat pois samaltaval miten ne sinne laittokin.. 8)

Ite tilasin tlo-bikeshopista kurisatsin EIKÄ tarvinnu penkittää. Inssille riitti että näki kurin olevan paikallaan ja sitten se tarkasti paketin mukana tulleet tuv hyväksyntä laput. Niin ja asensin kurin ite.

Ennen kuin tilaat kurisatsin käy kysymässä konttorilta kelpaako edellämainitut toimintatavat.

24.2.2010 11:17

Henkkis_ kirjoitti:
bombermuumi kirjoitti:Tuolt Bike&tuningista sais pyörän rajotuksen 160-2--€ mut itte pitäs katsastaa.
Taijan kumminki asentaa ton Tlo-Bikeshopin sarjan ja hakee siihen vaa penkityspaperit ja paperin 60€ jos lukee et osaa on kinne tarpeeks. :lol: :D
Osaapahan itte ottaa osat pois samaltaval miten ne sinne laittokin.. 8)

Ite tilasin tlo-bikeshopista kurisatsin EIKÄ tarvinnu penkittää. Inssille riitti että näki kurin olevan paikallaan ja sitten se tarkasti paketin mukana tulleet tuv hyväksyntä laput. Niin ja asensin kurin ite.

Ennen kuin tilaat kurisatsin käy kysymässä konttorilta kelpaako edellämainitut toimintatavat.

No siis täällä Mäntsäläs ei ne kyl paljoo tienny asiasta mut sano et kyl tommonen sarja käy kuhan on se todiste että on pyörään kuuluva, sekä joku todistus jostain liikkeestä että se on asennettu. Sitten sen ei tarvii ees kattella mitään..
Ja onhan se kiva käyttää penkissä ja nähä mitä tehoja sielt tulee tolla sarjalla, ku tos mun pyöräs on kansi laitettu/viritetty. :roll:
Pitää täs varmaa lähtee ottaa tehoputki ja commanderit pois välist ja laittaa vakio osat kiinne.

24.2.2010 21:30

Käy kyselemässä toisilta asemilta, saattaa pitkälti riippua asemasta nuo toiminta tavat.

9.3.2010 21:09

Mikäs, ku toho rajotinsarjaa kuulu semmonen kaasukahvan rajotin ja jotain prkl isoi rikkoi nii mihin ne rikat menee..? :s
Pyörä siis Suzuki Gsx-r 750 -02.

12.3.2010 2:18

bombermuumi kirjoitti:Mikäs, ku toho rajotinsarjaa kuulu semmonen kaasukahvan rajotin ja jotain prkl isoi rikkoi nii mihin ne rikat menee..? :s
Pyörä siis Suzuki Gsx-r 750 -02.


Katso ohjeista jos tuli mukana. Luultavasti imukurkkuihin.

12.3.2010 13:45

Elikkä 600 cbr pitäisi kuristaa alle 25kw tehoihin, otteessa on nyt 72kw, onko totta että tehot pitää dynottaa ennen ja jälkeen kuristuksen?? Olisin kiitollinen jos voisitte pistää linkkejä jonnekkin paikkoihin mistä saa tilailtua kyseiseen pyörään (Honda cbr600 f3 PC31) kaasukahvan kuristus-osia ja fakta tietoa kiitos!

14.3.2010 0:52

Jos on pikku-aan omaava kuljettaja ja ajelee sillä esimerkiksi: Suzuki Gsx-r johon papereihin merkitty 79kW tehoa niin mitä seuraa tästä kun jäät kiinni poliiseille liian tehokkaasta pyörästä? Kortin lähtöä vai vain sakkoja? Kiinnostaisi tietää kun ei millään jaksaisi kuristaa omaa pyörää.

14.3.2010 1:26

Korttiluokan ylitys/Kortitta ajo..

Kortti pois, suorituskieltoa, sakkoja jnejne..

16.3.2010 17:10

||tinba kirjoitti:Elikkä 600 cbr pitäisi kuristaa alle 25kw tehoihin, otteessa on nyt 72kw, onko totta että tehot pitää dynottaa ennen ja jälkeen kuristuksen?? Olisin kiitollinen jos voisitte pistää linkkejä jonnekkin paikkoihin mistä saa tilailtua kyseiseen pyörään (Honda cbr600 f3 PC31) kaasukahvan kuristus-osia ja fakta tietoa kiitos!

Kyllä, tehot pitää mitata ennen kuristusta ja jälkeen. Penkitys paikat yleensä tekee noi kaasukahvan liikkeen rajoitus palikat itse.
Tuolta voi itse penkityspaikkoja kattoo. Kaikki ei ole ekan viestin listassa.
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/pa ... 65622;st=0

Katsastushinnat

19.3.2010 15:50

Paljonko muutoskatsastus tällä hetkellä maksaa? Sivuja taakse selaamalla tuli joku 60€ (?!) eteen. 2007 muutoskatsastaminen 25kW:ksi maksoi 35€. Nyt mahdollisesti tulee tehtyä muutos toisinpäin. Katsastusasemien sivuilta en äkkiä löytänyt sanaakaan moottoripyöristä. Eli jos joku heittäisi vähän tuoreempia hintatietoja kuin omani. Kiitos.

-

19.3.2010 22:14

Mulla katsastus 53kW --> 25kW makso musitaakseni 50-60e, katsastus suoritettiin joulukuussa.

19.3.2010 22:17

Itellä makso tasan 50 euroo.