Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

3.10.2009 19:33

Pappis79 kirjoitti:Onko esimerkiksi tonnisen pyörän kuristaminen ihan älytön ajatus? Pitäisi tuo talosta jo löytyvä CBR 1000F saada alle 25kW papereihin, että saisin ajaa sitten kun täytän 18v. Piikkikortti tulee vielä tämän syksyn aikana. Tietenkään pyörä ei pysy kuristettuna, koska myös isäni ajaa sillä ja ei varmasti halua siirtyä 100kW -> 25kW...

miten se nyt älytön ajatus olisi jos se ei pysy 25kilowattisena?

10.10.2009 9:59

kenelläkää kokemuksia miten saa parhaiten kuristettuu 6r ninjan 03-04?

10.10.2009 12:11

Mitäs tuollainen alle 25kW nykypäivän kyykky kulkee? 140-150?

10.10.2009 15:02

Mittarinopeutta 160-180.

10.10.2009 15:28

...Noitten saksan kurisarjojen mukaan menee 145km/h, mutta eikai sillä mitään väliä ole, kukapa niillä kureilla ajelee...

ttoni kirjoitti:kenelläkää kokemuksia miten saa parhaiten kuristettuu 6r ninjan 03-04?

joku joka osaa kieltä niin vois varmistaa että meneekö tämä.
Hondaan tarviis tuolta kurisarjan myös, voitas laittaa kimppatilausta ;)

10.10.2009 16:31

Mä olen käsittänyt että käytännössä pyörän kuin pyörän voi kuristaa rajoittamalla kaasuvaijerin liikettä jostain kohtaa joten miksi kaikki kyselee voiko tämän ja tämän pyörän kuristaa ja millä tavalla? :)

Onko multa mennyt jotain ohi?

10.10.2009 16:47

mza kirjoitti:Mä olen käsittänyt että käytännössä pyörän kuin pyörän voi kuristaa rajoittamalla kaasuvaijerin liikettä jostain kohtaa joten miksi kaikki kyselee voiko tämän ja tämän pyörän kuristaa ja millä tavalla? :)

Onko multa mennyt jotain ohi?

no siis voihan sen niinki tehdä mut sit se pitäs dynottaa et siit on todistus et se on se 25kw. tehtaalta jos kuripalikat ostaa niin tulee todistus siitä et se on 25kw.

10.10.2009 18:06

ttoni kirjoitti:
mza kirjoitti:Mä olen käsittänyt että käytännössä pyörän kuin pyörän voi kuristaa rajoittamalla kaasuvaijerin liikettä jostain kohtaa joten miksi kaikki kyselee voiko tämän ja tämän pyörän kuristaa ja millä tavalla? :)

Onko multa mennyt jotain ohi?

no siis voihan sen niinki tehdä mut sit se pitäs dynottaa et siit on todistus et se on se 25kw. tehtaalta jos kuripalikat ostaa niin tulee todistus siitä et se on 25kw.


Aivan, empä tullut ajatelleeksi. Mutta mikä ongelma on mittauttaa pyörästä tehoja? Penkkejä kun löytyy nykyään joka kylästä?

11.10.2009 14:46

Idea siinä ettei kaasusta kurista on se, että jos kaasun liikettä rajoittaa silloin otteeseen tulee todennäköisesti merkintä kuinka paljon kaasu aukeaa asteina. Tollasen kurisarjan kun tilaa niin sitä ei ilmeisesti pysty tien päällä poliisi todistamaan mistään onko kurit sisässä vai ei 8)
Ja taitaa olla myös halvempaa tollasella kurisarjalla kuristaminen, tai ainakin verrattuna että pyytää liikkeen kuristamaan kahvasta.

11.10.2009 21:08

petéé kirjoitti:Idea siinä ettei kaasusta kurista on se, että jos kaasun liikettä rajoittaa silloin otteeseen tulee todennäköisesti merkintä kuinka paljon kaasu aukeaa asteina. Tollasen kurisarjan kun tilaa niin sitä ei ilmeisesti pysty tien päällä poliisi todistamaan mistään onko kurit sisässä vai ei 8)
Ja taitaa olla myös halvempaa tollasella kurisarjalla kuristaminen, tai ainakin verrattuna että pyytää liikkeen kuristamaan kahvasta.


Onko sitä kahvan liikettä pakko rajoittaa? Antaa kahvan antaa liikkua kuin täysitehoisessa, muuttaa vaijerin välityksen vain kaasarin/ruiskun päästä.

13.10.2009 13:47

Niinno voihan sen noinkin hoitaa, ite oon laiska ja tilaan kurisarjan mielummin kun alan ite rakentelemaan patentteja sinne :)

14.10.2009 21:08

Löytyykö tonniseen GSX-R:ään 25kW:n kurisarja?

Ei tuo ruiskun vaijereiden rukkaaminen sen enempää patentoimista vaadi kuin muunkaan kurisarjan asentaminen. Tankki irti ja ruiskun kylki on näkyvissä.

20.10.2009 21:40

Mitenkäs ihmiset on tuota Yamaha Xt 660 kuristellu? Yamaha centerissä kysäsin miten kuristetaan: tehtaan kuristusosa (uus ruiskunrunko) oli yks vaihtoehto ja toisesta ei maininnu miten tehdään (ne ois ite tehneet). Jälkimmäistä veikkaisin kaasukahvan rajottamiseks. Ite tässä sit mietin systeemeitä miten sen kuristas ja tuli mieleen pystyiskö power commanderin avulla kuristaa? Tekis siihen 25 kw kartan. Käytännössä tai teoriassa mahdollista? :lol:

FZS ja 25kW kuriosat

21.10.2009 12:34

menin tuossa ostamaan 600 FZS:n, ja nyt pitäis kuristella tuohon kahdenviiden papereihin. Katselin TLO-Bikeshopista tällaista settiä

http://www.tlo-bikeshop.de/product_info ... 25-kw.html

Onko jollakin kokemusta noista alpha-techin kuristusseteistä? Niissähän tulee mukana tuo TUV-sertifikaatti, niin hyväksyykö katsastusasema sen suoraan "virallisena" todistuksena vai haluavatko alkaa penkittämään ym mitä ei tarvitsisi tehdä jos kaikki olisi kunnossa?

21.10.2009 21:18

Olisko kellään kuvia kaasari hondan kuristus tavoista?? erillaisista tavoista.