Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

18.9.2009 15:37

Mitä vaihtoehtoja kuristamiseen on? Ajattelin DR-Z:aa <25kW papereihin, ja siinähän on nyt vain 29kW eli tehoja pitäisi laskea se 4kW. Mallia ei ole tehtaan toimesta tyypitetty ko. tehoille, joten riittääkö se, että kuristan tehot itse ja vien penkitettäväksi? Kun tehot ovat alle 25kW, menen penkityslapun kanssa konttorille? Valaiskaapa minua hieman...

Dr-z kuristus

18.9.2009 18:24

Dr-z:an kuristus käy vaihtamalla kaasuttimen kansi.Kansi maksaa muutaman kympin.
Tehot on 25KW. Nettimoto 794820

18.9.2009 22:39

Juhixx kirjoitti:
_Osama_ kirjoitti:Tappi/ruuvi mikä vedetää kaasukahvaan niin ettei vaijeri kiristy enenpää. Kaasariin ei mulle ainakaan mitään tehty.


Jos ajelet täystehosella Zetalla ja kytät pysäyttää niin meneekö monta sekuntia iskee tappi paikkaan jos on mukana? :O


Eiköhän sen sais ihan vauhdis pistettyy. Itelläni olisi täs talven aikana aikomus vaihtaa toi ruuvi tapiksi juuri tuosta syystä. :)

19.9.2009 12:31

_Osama_ kirjoitti:
Juhixx kirjoitti:
_Osama_ kirjoitti:Tappi/ruuvi mikä vedetää kaasukahvaan niin ettei vaijeri kiristy enenpää. Kaasariin ei mulle ainakaan mitään tehty.


Jos ajelet täystehosella Zetalla ja kytät pysäyttää niin meneekö monta sekuntia iskee tappi paikkaan jos on mukana? :O


Eiköhän sen sais ihan vauhdis pistettyy. Itelläni olisi täs talven aikana aikomus vaihtaa toi ruuvi tapiksi juuri tuosta syystä. :)


Onkos kukaan laitellut tuommosta häpäkkää cbr 600 -91. Kun omakin pyörä on papereissa 25 kw, mutta eihän se tietenkään oikeasti ole. Ja rekisteriotteessa ei näy lukevan mitään, kuinka se olisi kuristettu.
Että minkäslainen häpäkkä se sitten on. Se tulleepi jotenkin tähän kaasuvaijeriin kiinni, ihan sinne kaasukahvan lähettyville?
Kuvatkin olis aika jees :P

19.9.2009 13:34

Voisin tos illemmal jos kerkeen nii ottaa kuvia tosta omasta.

Kuvia lisätty galleriaan. Parempia en omalla kameralla saanu. :s

21.9.2009 17:19

_Osama_ kirjoitti:Voisin tos illemmal jos kerkeen nii ottaa kuvia tosta omasta.

Kuvia lisätty galleriaan. Parempia en omalla kameralla saanu. :s


Itse en oikein ymmärtänyt, ainakaan niin kunnolla että miten tuo kuri toimii. Mutta vois melkein talven aikana yrittää väsärä jotain jännää tuohon. Kyllä sitä aina kaikkea keksii ku vähän jaksaa pinnistää.

21.9.2009 20:42

Joo en saanu parempii kuvii omal kameralla. Mut kumminki toi muovi osa mihin toi vaijeri ''uppoutuu'' nii siin kohtaa se on sellai koholla et se ottaa tohon ruuviin kiinni ku tarpeeks kaasua vääntää.

Toivottavasti edes vähän selvensi. :)

23.9.2009 15:15

_Osama_ kirjoitti:Joo en saanu parempii kuvii omal kameralla. Mut kumminki toi muovi osa mihin toi vaijeri ''uppoutuu'' nii siin kohtaa se on sellai koholla et se ottaa tohon ruuviin kiinni ku tarpeeks kaasua vääntää.

Toivottavasti edes vähän selvensi. :)


Jotenki näin minäki ajattelin tuon idean. Pittää kyllä kehittää joku hyvin helppo patentti, että sen saa melko huomaamattomasti paikoilleen.
Sitä odotellessa, häätyy yrittää välttää polliiseja ja ajella samaa "rauhallista" ajoa vielä kun on kesä jälkellä.

27.9.2009 11:52

mikähän ois halvin tapa kuristaa honda cbr 600f pc23 <25kw:ksi

27.9.2009 13:32

_Osama_ kirjoitti:
Juhixx kirjoitti:
_Osama_ kirjoitti:Tappi/ruuvi mikä vedetää kaasukahvaan niin ettei vaijeri kiristy enenpää. Kaasariin ei mulle ainakaan mitään tehty.


Jos ajelet täystehosella Zetalla ja kytät pysäyttää niin meneekö monta sekuntia iskee tappi paikkaan jos on mukana? :O


Eiköhän sen sais ihan vauhdis pistettyy. Itelläni olisi täs talven aikana aikomus vaihtaa toi ruuvi tapiksi juuri tuosta syystä. :)

Jos ei rekisteriotteessa lue mitään kaasunkahvan liikkeestä tms. niin turha kyllä vaivautua. Poliisilla ei ole käytännössä mitään mahdollisuuksia selvittää pyörän tehoja tien päällä. Jos lukee niin sitten se on kyllä helppo tarkistaa...

27.9.2009 20:27

Eetu92 kirjoitti:mikähän ois halvin tapa kuristaa honda cbr 600f pc23 <25kw:ksi

Kaasukahvasta. Paikasta riippuen avaimet käteen periaatteella maksaa varmaan 200-500e. Kannattaa suosia pientä yrittäjää, luultavasti tekee halvemmalla, nopeammin ja joustavammin ku iso pulju ja kaupan päälle saat hyvän mielen.

27.9.2009 20:59

Onko kukaan kuristanut Hondan cbr -93 jostain muualta kun kaasusta? itsetehdyistä kuristuksista haluaisin mieluusti kuvia jos onnistuu.

28.9.2009 9:23

astr0 kirjoitti:
Eetu92 kirjoitti:mikähän ois halvin tapa kuristaa honda cbr 600f pc23 <25kw:ksi

Kaasukahvasta. Paikasta riippuen avaimet käteen periaatteella maksaa varmaan 200-500e. Kannattaa suosia pientä yrittäjää, luultavasti tekee halvemmalla, nopeammin ja joustavammin ku iso pulju ja kaupan päälle saat hyvän mielen.


joo pitää tehä nuin kaverilla makso 370€ bikefoxilla oulussa justiin samanlaiseen pyörään ku mulla olivat sanoneet että se penkittäminen tuossa makso enimmäkseen.

28.9.2009 9:45

terve.

oon yrittänyt lukea topiccia ja en oo löytänyt oikein kunnon viisaita ratkaisuja mutta itse asiaan:

Olisin ostamassa tuollaista yamaha wr 250cc josta irtoo papereiden mukaan 30kw. Tämä pyörä pitäisi saada sinne 23kw tai alemmas että voisi ajaa 18-vuotiaana. Miten tämä homma sit menee? Onko esim se mahdollista että kuristan pyörän kotona vaikka kaasuttimen luistista, vien penkkiin ja vien penkin paperit konttorille? Onko se näin yksinkertaista? kun vaihtaa pyörän kw lukuja niin pyörää ei tarvitse mitenkään muuten katsastaa? Vai tarviiko tämä kaikki tehä liikkeessä?.. Tarvittais pikaisia vastauksia..!!

Kiitän

3.10.2009 14:12

Onko esimerkiksi tonnisen pyörän kuristaminen ihan älytön ajatus? Pitäisi tuo talosta jo löytyvä CBR 1000F saada alle 25kW papereihin, että saisin ajaa sitten kun täytän 18v. Piikkikortti tulee vielä tämän syksyn aikana. Tietenkään pyörä ei pysy kuristettuna, koska myös isäni ajaa sillä ja ei varmasti halua siirtyä 100kW -> 25kW...