Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

26.6.2006 16:04

Pakalen kirjoitti:Kävin kyselemässä paljon maksaa jne... 25kw osat honda cbr 600 rr:ään ja ne sano ettei siihen saa ja jatko matkaa(hyvää palvelua) MIksi ei saa 25kw?

juu kävin omaa pärrääni eli yzf r6 kyselemään että saako sitä alle 25kw ja 2 paikasta sanottiin että mitää katumallin pyöriä jotka ovat -99 vuodesta ylös päin ei saa kuristettua. mutta sitten kun menin vähä muualle jossa tiedetään enemmän asiasta nii johan alko kuristus osia löytymään. eli meet vaan muualta kyselemään kyllä siihe kuri osat on. mulla menee tampereelle kx centteriin kuristettavaks kysy vaik sielt.

ps:Luin tossa uusimman BIKE lehen jossa on pari aukeamaa juttua 25kw pärristä paljon ne kulkee jne ja siinä sanottiin että jos onnettomuuden sattuessa onnettumuustutkinnassa pitää selvästi todistaa että kurituksien poisto oli osa syynä onnettomuuteen jolloin vakuutus yhtiö ei ole korvaus velvollinen kokonaan tai ei edes välttämättä osaksi.

27.6.2006 10:31

Tuohan nyt on ihan älytöntä! Yhellä tutulla on vissiinkii oikee -06 R6 ja kuristettu se (ainakin viimeks kun sen näin) oli...

27.6.2006 12:25

Saahan niitä katukyykkyjä 25kW, mut mun mielestä esimerkiksi Honda CBR 600 RR:ää ei saa, mut CBR 600 F:n sais, tai jotain...

27.6.2006 13:12

tuos on esim: honda cbr 600rr 25kw kuristettuna http://www.mobile.de/SIDfNahdtWMlis6OEb ... 213690483&

27.6.2006 13:19

Mä taas oon käsittänyt asian niin että käytännös kaikki kuussataset saa 25kW mutta kaikkia tonneja ei saa.

No enihau, mun mielest kuristaminen o pöljää :)

27.6.2006 15:57

Mä taas niin että jos maahantuojalta saa kyseiseen vempaimeen kuristus satsin niin saa, Ja ite saa kuristaa tiettyyn vuosimalliin asti, Kunhan dyno käppyrät kunnossa

27.6.2006 16:10

Oon ite nyt laittamassa omaa suizaa muutoskatsastukseen, mutta se tyssäsi siihen kun alkuperäinen dynometri näyttää huipputehoksi 28,5 kW, kun rekisteriin on merkitty 31 kW, jolloin katsari haluaisi nähdä 6 kW:n vähennyksen tehossa eikä vain 3,5 kW:n joka minulla on nyt tällä hetkellä. Onko katsari oikeassa vai miten on homman laita?

27.6.2006 16:18

Siis sillehän pitäs kelvata 24,9kW? Eihä siin oo mitää järkee että otetaan vaan jostaki paperitehoista pois tietty määrä. Toisaalta taas on...

Vai onko se 25kW raja moottoriteho, eli takapyörältä mitattuun tulokseen lisätään joku vakioprosenttimäärä jonka voimansiirto vie ja nämä ei yhteensä saa olla yli 24,9kW?

28.6.2006 11:20

Sergey kirjoitti:No enihau, mun mielest kuristaminen o pöljää :)

Pöljäähän se on, ku aattelee esim. CBR 1000RR Firebladen kuristamista ja jopa noitten kusiaisten tehojen tukehduttamista, mut pakkko se vaan on tehä... Ei auta jos esim. mä meinaan isommalla pyörällä ens vuonna ajaa... :(

4.7.2006 12:19

Tällaista tietoa tuli katsastusasemalta:

"Moottorin teho on mahdollista muuttaa, ellei valmistajalla/maahantuojan
edustajalla ole kuristussarjaa,
myös kaasukahvan kääntökulmaa rajoittamalla. Silloin pitää olla tehonmittaus
ennen ja jälkeen muutoksen
ja lisäksi todistuksesta ilmetä kaasukahvan kääntökulma.
Ensijainen tehonalennus kuristussarjalla jos saatavilla, silloinkin pitää
olla valm.todistus asennuksesta ja
tehoista."

4.7.2006 18:19

Ne kuristukset, jotka on saatavilla sieltä tlo-bikeshopista on just noita kaasun kääntökulmaan vaikuttavia...

Se nyt sitten taas vie tosi paljon pois kiihtyvyydestä ja muusta, kun kierroksia ei saa tod.näk. kovin ylös, vai kuinka? (Tietysti se kiihtyvyys kärsii ns. normaaleillakin kureilla...)

4.7.2006 21:11

GoofiaX kirjoitti:Oon ite nyt laittamassa omaa suizaa muutoskatsastukseen, mutta se tyssäsi siihen kun alkuperäinen dynometri näyttää huipputehoksi 28,5 kW, kun rekisteriin on merkitty 31 kW, jolloin katsari haluaisi nähdä 6 kW:n vähennyksen tehossa eikä vain 3,5 kW:n joka minulla on nyt tällä hetkellä. Onko katsari oikeassa vai miten on homman laita?
Oikeassa on katsastusmies. Edelliseen papereihin merkittyihin tehoihin verrataan tuota, koska muuten periaatteessa saisit "liikaa" tehoa vain kunnostamalla moottorin. Mutta papereihin taas voi merkitä sen 25kw, kunhan oikea määrä tehoja on otettu pois verrattuna siihen mitä koneessa kuuluisi olla. Eli tässä tapauksessa dynopaperissa saa lukea 22.5kw, mutta silti rekisteripapereihin voidaan laittaa se 25kw, joka terveellä koneella periaatteessa kuuluisi tulla kyseisellä kuristuksella.

Näin siis omakohtaista kokemusta, ja informaatiota paikalliselta katsastuskonttorilta + Rikumotorin huollosta.

5.7.2006 1:24

NH69 kirjoitti:Jos en nyt täysin oo väärin ymmärtänyt, niin tuolta http://www.tlo-bikeshop.de/index.php/cPath/433/category/drosselsaetze.html löytyy kuristuksia muun muassa cebariin... Correct me if I'm wrong.

Käykö noi kuristukset sillee ettei tarvi käydä penkittämässä pyörää erikseen? Eli näytät katsastusmihelle noi todistuspaperit ja homma sillä selvä?

5.7.2006 19:37

Mulla ainakin on sellanen käsitys, että pankityksen se vaatii, koska kyseessähän ei siis ole pyörävalmistjan oma sarja... Mitenkään varma en kuitenkaan ole asiasta.

Tuoltakin saa 25kw kuristukset... http://ee-speed.com/ CBR:ään 200¤ asennettuna. Tosin pyörän "joutuu" vissiinkin hankkimaan samalla.

10.7.2006 11:58

Onko tietoo, että löytyykö tommoseen vanhempaan Suzuki DR:ää noita valmistajan kuristus sarjoja?