Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

18.5.2008 18:25

Crossiahan ei tarvitse rekisteröidä ;) Mutta mikä vuosi ja malli on kyseessä? XR650R vai XR650L? Niis on eri moottorit. R = vesijäähy, L = ilmajäähy. Periaatteessahan se onnistuu.

20.5.2008 19:31

Moroo!

Olen laiska, ja en jaksa lukea koko thredia läpi, anteeksi. Elikkäs, huomenna käyn hakemassa uuden Yamaha Fz6-n:n ja se pitäisi sitten jossain kuristaa 25kw:ksi. Eli mikä ois tässä Pieksämäen lähellä joku luotettava mesta? Jossa hoituis kuristus ja penkitys ja koko hoito? Ja mitä hinta luokkaa tuolle voi arvioida? Yamahalla ei kuulemma ole mitään omaa kuristussarjaa, joka minusta kuulostaa hieman oudolle. Mutta auttakeehan:)

21.5.2008 10:45

Siilinjärvellä on ainakin dyno, jonne viedä...Oittinen osaa varmaankin auttaa kuristamisessa. jos on yli 96, tarvitsee tehtaan kurisatsin tai sitten päästömittaukset ruotsissa á1000¤ + matkat.

21.5.2008 12:01

Entropia kirjoitti:Siilinjärvellä on ainakin dyno, jonne viedä...Oittinen osaa varmaankin auttaa kuristamisessa. jos on yli 96, tarvitsee tehtaan kurisatsin tai sitten päästömittaukset ruotsissa á1000¤ + matkat.


Eipä tarvitse mitään tehtaan kurisatseja uudempiinkaan pyöriin.

21.5.2008 21:03

joo ei tarvii, pitää kuristus tehdä vain niin ettei vaikuta päästöihin, eli esim. kaasukahvasta!

22.5.2008 15:09

Ymmärsinkös oikein. Että kuristussarja ei ole pakollinen, kunhan vaikka itse laittaa siihen jonkun näköisen kaasukahva kuristuksen ?. Vai onko tässäkin jotain eroa paikkakuntien välillä :D ?

22.5.2008 17:12

Hmm. Joo, eli siis itse pitää tuo kuristus tehdä ja sitten käydä ko. paikassa penkittämässä? Miten käytännössä tuo kaasukahvasta kuristaminen sitten tapahtuu? Osaisiko joku vähän ees neuvoa alulle, niin päästään viikonlopun turvin asiaan perehtymään.

24.5.2008 0:45

Moi

Voi olla, että tästäkin on ollut jo puhetta, mutta kysäisen vielä pikaisesti... Eli aikomuksena olisi hommata fz6. Ongelmana vain, että se pitäisi kuristaa. Kysyin Yamaha-centeristä kuristuksesta, mutta suhtautuivat aika nihkeästi ja sanoivat, ettei kannata ostaa noin "isoa" pyörää. He eivät kuulemma suosittele kuristamista lainkaan..

Voiko tuosta kuristamisesta sitten tulla jotain vaurioita 600cc:n koneeseen?? ..Vaikka kuristus tapahtuisi ainoastaan kaasukahvalta?

24.5.2008 14:26

Ei siinä järkeä olekkaan "tappaa" tehoja, mutta ei se kaasukahvasta tehtävä kuristus mitään vahingoita.

26.5.2008 20:51

No en nyt tiiä siitäkään etteikö vahingoita, tuntu se kyllä vähän pahalta kun väkisin huudattamalla nostatti kierrokset sinne kymppitonniin asti ja kone senkun huutaa armoa..

26.5.2008 21:15

Kyllä. Jos sinne asti huudattaa ja konekun ei soppaa saa kaasukahvakuristeisena, niin ainakin moottori ylikuumenee herkästi.

26.5.2008 22:02

kuinkas moni uskaltaa myöntää että peli on 25kW papruissa, mutta todellisuudessa täystehoinen? ;) Entäs ne joilla on jo oikeus isompaan, ajoitteko 25kw aikana täystehosella vai kuristetulla? :)

26.5.2008 22:39

juuso_91 kirjoitti:kuinkas moni uskaltaa myöntää että peli on 25kW papruissa, mutta todellisuudessa täystehoinen? ;) Entäs ne joilla on jo oikeus isompaan, ajoitteko 25kw aikana täystehosella vai kuristetulla? :)

Mulla mitään 25kW papereita ikinä ollukkaa...Kuka nyt mopon tehoilla haluaa ajaa, jos on ärrä pyörä. Jos haluaa, niin ostaa suoraan pyörän, missä ei sitä tehoa sitten ole. Kuva

26.5.2008 23:22

Entropia kirjoitti:
juuso_91 kirjoitti:kuinkas moni uskaltaa myöntää että peli on 25kW papruissa, mutta todellisuudessa täystehoinen? ;) Entäs ne joilla on jo oikeus isompaan, ajoitteko 25kw aikana täystehosella vai kuristetulla? :)

Mulla mitään 25kW papereita ikinä ollukkaa...Kuka nyt mopon tehoilla haluaa ajaa, jos on ärrä pyörä. Jos haluaa, niin ostaa suoraan pyörän, missä ei sitä tehoa sitten ole. Kuva


mites ku poliisit pysäyttää ja pyytää rekisteriotetta ja näyttää että onki täystehonen mutta kortti ei riitä niin suureen? :)

26.5.2008 23:31

juuso_91 kirjoitti:
Entropia kirjoitti:
juuso_91 kirjoitti:kuinkas moni uskaltaa myöntää että peli on 25kW papruissa, mutta todellisuudessa täystehoinen? ;) Entäs ne joilla on jo oikeus isompaan, ajoitteko 25kw aikana täystehosella vai kuristetulla? :)

Mulla mitään 25kW papereita ikinä ollukkaa...Kuka nyt mopon tehoilla haluaa ajaa, jos on ärrä pyörä. Jos haluaa, niin ostaa suoraan pyörän, missä ei sitä tehoa sitten ole. Kuva


mites ku poliisit pysäyttää ja pyytää rekisteriotetta ja näyttää että onki täystehonen mutta kortti ei riitä niin suureen? :)


sit on voi voi. eipä miullakaan mitään 25kw papereita oo ollu....