Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

12.5.2008 22:04

SMRacing kirjoitti:
varremies kirjoitti:Enpä kyllä usko, että valmistajan oma kuristussarja rikkoisi moottoria millään tapaa, mutta mielipiteitä on monenlaisia. katellaan parin vuoden päästä, että mitä on tapahtunut


Eipä se rikokaan. Otin kantaa vaan tuohon kahvakuristeisena ajamiseen. Eikä sekään paikkoja riko, jos ei aja tietoisesti tosi isoilla kierroksilla, jos sen nyt saa ajossa niin pitkälle kiertämään.


Ei se kai muuten vaikuta mutta pyörän pitää olla vakiokunnossa. Tai ainakin teharista pitää löytyä se ce-hyväksyntä-merkintä.. näin olen ymmärtänyt..

12.5.2008 23:30

Kyselen melko mahdottomia mutta voisiko mitenkään kaasaria, imukaulaa ja pakoputkea kuristamalla saada kawasakin gpz 750cc (vm1984) saada 25kw?? :D onko tähän jotain kuristussarjaa vai saako tätä ittekseen kuristaa miten lystää ja viedä dynoon? mietin, että tekisi imukaulaan esim kuristuksia.. onko mahdollista?

13.5.2008 14:23

kelsari kirjoitti:Ei se kai muuten vaikuta mutta pyörän pitää olla vakiokunnossa. Tai ainakin teharista pitää löytyä se ce-hyväksyntä-merkintä.. näin olen ymmärtänyt..


Otitkos kantaa toho minun kysymykseen :D ?
Jos asia näin on että ei sitten saa muutettua 25kw ku on tehari, jossa ei ole CE- hyväksyntä merkkiä(toisin en tiedä, pitäisi kysyä ) niin ei sitä sitten kannate tota mun kattomaa pyörää laittaa ellei ole väliaikaisesti vakioputkea kiinni.

Edit: Se putki mahto olla "Devil" merkkine tehari. Ja pyörä ois honda cbr 600f.

14.5.2008 15:40

samba2 kirjoitti:
kelsari kirjoitti:Ei se kai muuten vaikuta mutta pyörän pitää olla vakiokunnossa. Tai ainakin teharista pitää löytyä se ce-hyväksyntä-merkintä.. näin olen ymmärtänyt..


Otitkos kantaa toho minun kysymykseen :D ?
Jos asia näin on että ei sitten saa muutettua 25kw ku on tehari, jossa ei ole CE- hyväksyntä merkkiä(toisin en tiedä, pitäisi kysyä ) niin ei sitä sitten kannate tota mun kattomaa pyörää laittaa ellei ole väliaikaisesti vakioputkea kiinni.

Edit: Se putki mahto olla "Devil" merkkine tehari. Ja pyörä ois honda cbr 600f.


joo, sori, lainaus meni ketuiks.
ja se vielä että oikeestaan tarkoitin että ne katsastusukkelit ettii siitä putkesta sitä e1 tai e11 - merkkiä, eikä ce-merkkiä.
Näin olen ymmärtänyt. Eli pitää täyttää ne euronormit sun muut päästöjutskat..:/

14.5.2008 18:22

kyl siit nautinto hävii jos ajelee 25kw verrattuna TT, näin on vaan tosi asia, sille ei voi mitään.

14.5.2008 21:45

Naiko kirjoitti:kyl siit nautinto hävii jos ajelee 25kw verrattuna TT, näin on vaan tosi asia, sille ei voi mitään.


No kyllähän sen nyt järkikin sanoo:D
vois kyllä vaihtaa tohon suizaankin vakiopoksin takas...

14.5.2008 22:43

Vakio boxsi paikalleen, niin alkaa taas hymyilyttää kun ajelee :)

15.5.2008 13:04

Onko joissain firmoissa mahdollista saada 25kw paperit penkityksestä vaikka pyörä olisikin tt? Kyseessä 600 ninja vm.2007

15.5.2008 14:21

Epäilen hyvin vahvasti, että sais 25kw paperit täystehosena. Ja jos kuristus tapahtuu kaasukahvan liikettä rajoittamalla niin ainakin oma pyörä piti viedä katsastusasemalle jossa kaasukahvan liikettä sitten koitettiin. Kai sekin on tapauskohtaista, etä kuinka hommat pelaa :o

15.5.2008 14:23

Naiko kirjoitti:Vakio boxsi paikalleen, niin alkaa taas hymyilyttää kun ajelee :)


no se olis kyllä totta.. tosin bensakulutkin kasvaa jos laittaa vakioks takas... ja todennäköisyys kortin lähtemiseen ylinopeudesta moninkertaistuu....

15.5.2008 16:36

kelsari kirjoitti:
Naiko kirjoitti:Vakio boxsi paikalleen, niin alkaa taas hymyilyttää kun ajelee :)


no se olis kyllä totta.. tosin bensakulutkin kasvaa jos laittaa vakioks takas... ja todennäköisyys kortin lähtemiseen ylinopeudesta moninkertaistuu....


ois sitten ehkä kannattanut miettiä toisenlaista menopeliä :roll:....

vakuutus

17.5.2008 1:30

kertokaa ihmeessä miten saatte 25kw moottoripyörän vakuutuksiin täys tehosena. kun vakuutusyhtiö ottaa tiedon akesta suoraan ja vakuutus määräytyy sen mukaan
mitkä ovat kw:tit

Re: vakuutus

17.5.2008 9:37

kapa kirjoitti:kertokaa ihmeessä miten saatte 25kw moottoripyörän vakuutuksiin täys tehosena. kun vakuutusyhtiö ottaa tiedon akesta suoraan ja vakuutus määräytyy sen mukaan
mitkä ovat kw:tit


no en tiä miten, mutta mulle tuli just pyörän vakuutusmaksut ja jouduin soittaan yhtiöön kun ei ollu huomioinu että on tosiaan 25kW.. ei nekään kaikkee (halua) huomata..:D

Re: vakuutus

17.5.2008 19:03

kapa kirjoitti:kertokaa ihmeessä miten saatte 25kw moottoripyörän vakuutuksiin täys tehosena. kun vakuutusyhtiö ottaa tiedon akesta suoraan ja vakuutus määräytyy sen mukaan
mitkä ovat kw:tit
Olen ainakin Tapiolassa asioidessani saanut sen käsityksen, että uskovat laitteiden tehoksi juuri sen, mitä asiakas sanoo.. Olen aivan hyvin voinut saada väärän käsityksen. :)

18.5.2008 13:52

kuinkahan onnistuisi 650cc Honda XR crossin kuristaminen 25kw? meneekö ihan kaasukahva sarjoilla?