Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: 25 kW

3.4.2012 21:55

Lottokone kirjoitti:
S1100f kirjoitti:
Lottokone kirjoitti:Töttöröö jälleen,

Pakko kysästä, että mitä porukalla maksanu zx-6r kurisarja ilman työtä/työn kanssa? Soiteltiin tonne jälleenmyyjälle ja puhui osien maksavan n. 500e? :o Aika tyyriiltä kuulostaa omaan korvaan, kun täältä lueskellu tollasista 100-300e kuripalikoista.

tuolta: http://www.tlo-bikeshop.de/index.php/cP ... 0-ccm.html


Autatko vielä avutonta, että mitenkäs jos tuolta tilaa niin mitä pitää tehdä? Saksankielen taito kun rajoittuu Hitlerin vaalimainokseen, niin tuleeko tuolta mukaan se "todistus", jonka kun vie pärrän papereiden kanssa katsastusasemalle niin saa muutettua 25kW, vai pitääkö tehdä muutakin? Kun itse elin käsityksessä, että vain jälleenmyyjät saavat noita ns. asennustodistuksia?

Käytä apuna jotain koneen tai netin käännösohjelmaa, tulee kieltämättä aika humoristisia lauseita, mutta kyllä niillä pärjää.
tilatessa kysytään malli- ja valmistenumero, ne tulevat tuv-todistukseen joka tulee sarjan mukana.
asennustodistus on se jonka kirjoittaa joku mp-paja, että sarja on asennettu.
jos asennat itse, käy näyttämässä pyörä pajalla.
itse asensin tyttären jammuun ja otin kännyllä kuvan, se riitti pajalle, otti oikein 20 e paperin kirjoittamisesta.

Re: 25 kW

3.4.2012 22:28

Juu apukoneita tuli käytettyä, selkoa halusin vain tuohon notta riittääkö pelkät tuolta saadut lappuset + pyörän paperit katsastamiseen. Joku setä taisi nimittäin sanoa, että katsastusasemalle kelpaisi vain jälleenmyyjän asennustodistus, eikä minkä tahansa "pajan"? Noh, huomenna käyn kyselemässä asiaa sekä katsastusasemalta, että jälleenmyyjältä. Lopputuloksen jaan sitten teidän kanssanne.

Jos ongelmani ei auennut, niin lähinnä mietin, että selviäisikö TUV-todistuksella, rekkarilla ja tutun huoltomiehen (ihan firmasta kyse) allekirjoittamalla asennustodistuksella tuosta rekisteröinnistä.

Re: 25 kW

5.4.2012 0:17

Lottokone kirjoitti:Joku setä taisi nimittäin sanoa, että katsastusasemalle kelpaisi vain jälleenmyyjän asennustodistus, eikä minkä tahansa "pajan"?

Ei sitä kurisarjan asennusta voida sitoa merkkiliikkeeseen, kyllä sen saa muukin huoltoliike asentaa. Mulla kuristuksen teki paikallinen liike, joka myi käytettyjen lisäks uusia kymco- ja rieju-mopoja. Ei tosin ollut tehtaan kurisarja, mutta piti vaan käyttää penkissä ennen katsastusta. Tehtaan kurisarjan mukana saat sen paperin, jossa lukee, mitä tehot on se sarja asennettuna, eikä tarvii penkittää.

Re: 25 kW

5.4.2012 10:36

Juu homma selvinny, osat makso jotain 70e tilattuna eri jälleenmyyjältä kuin alunperin piti. Kuulemma hinta maksimissaan joku parihunttia koko kakka, riippuu kuinka vaikea on kuristussarja asentaa. Eli loppu hyvin, kaikki hyvin.

Kannattaa tosissaan kysyä useammalta jälleenmyyjältä tota hintaa, kun näköjään on satojen eurojen erot..

Re: 25 kW

7.4.2012 15:55

Kuinka yleistä on et tollasella papereissa 25kw mut todellisuudess TT pyörällä jää kiinni poliisille ? Jos sattuu setä pysäyttää ni rupeeko se kattoo pyörää tarkemmin jos papruissa 25kw ja pyörä vaikuttais olevan enemmän vai eikö normaalit posliinisedät ymmärrä tällaisten päälle ? :D
Olis ens kesänä tarkotus ostaa 600cc CBR mikä ois mielellään valmiiks 25kw papruissa tai ainakin tulis osat mukaan mut kuitenki ottaisin ne kurit pois ni millanen todennäkösyys mahtais normaaliajossa olla sillä kahden kesän ajolla jäädä poliisille kiinni ? :D
En oo ainakaan usein kuullu et moottoripyöräilijöitä ois muuten vaan pysäytelty tossa mielessä :D

Re: 25 kW

7.4.2012 19:14

Noh itse ajatellut asiaa siltä kannalta, että jos ei hölmöile niin ei edes pysäytetä. 3 vuotta tullut ajeltua "viri"mopolla ja/tai kevarilla, jossa porinäpönttö kiinni, eikä ole koskaan pysäytetty kun on nätisti tajunnut ajella. Eli joko meikäläisellä on uskomaton tsägä, tai sitten poliiseilla vaan ei ole resursseja jokaisen 2-pyöräisen tarkastamiseen.

Veikkaan, että täysin myös poliisi- ja paikkakuntakohtaista tämä 2-pyöräisten syynääminen. Täälläpäin ainakin poliisien mielenkiinto 2-pyöräisten suhteen lähes pelkästään mopoissa. Tietenkin jos hölmöilet, ja alat panikoimaan virkaintoisen koppalakin pysäyttäessä niin voi käydä se pahin mahdollinen. Toisaalta, ajeleehan aika monet Kotareillakin, joista jokainen on papereissa reippahasti pienemmissä tehoissa kuin mitä todellisuudessa ovat (ja tämä lienee kyllä poliisin tietoisuudessa) jäämättä kiinni.

En siis usko, että kiinnijääminen on kovinkaan todennäköistä kiltillä ajotyylillä, mutta löytyyhän niitä penkkiin joutuneitakin täältä foorumeilta.

EDIT: Otahan muuten huomioon vuoden 2013 ajokorttiuudistus! :)

Re: 25 kW

7.4.2012 22:35

Yleisesti ottaen kiinnijäämisen riski on tod. näk. aika pieni verrattuna vaikka siihen virimopoon kunhan koppalakit ei bustaa sua ajelemassa suorastaan keula on ylös kytkettynä.. ;) Minut on yhden ainoan kerran pysäytetty Zetalla ja silloin kysyivät ensin ajokortin ja tämän jälkeen vissiin kortissa komeilevan pikku A:n takia täti halusi nähdä myös rekisteriotteen. Ei se mitään kaasukahvan kääntymiskulmaakaan ruvennut testaamaan.

Toki jos poliisi pysäyttää ja rekisteriotteen mukaan pyörä on kuristettu kaasukahvasta 25kW:seksi saattaa herättää epäilyksiä yksinkertaisemmassakin setäsinisessä jos tuppi kääntyy nurin asti ja kone kiertää kuin viimeistä päivää.

Re: 25 kW

8.4.2012 11:44

Juu sellasta vähän meinasin et kaasukuristus ruuvilla ja ajelis nätisti huomiota herättämättä ja syrjäsemmillä teillä ottais ruuvin aina irti :D Millanen uudistus siihen korttiin on tulossa 2013 ?

Re: 25 kW

8.4.2012 11:59

hejope kirjoitti:Juu sellasta vähän meinasin et kaasukuristus ruuvilla ja ajelis nätisti huomiota herättämättä ja syrjäsemmillä teillä ottais ruuvin aina irti :D Millanen uudistus siihen korttiin on tulossa 2013 ?

Pikku A:lla ei ainakaan saanut ajaa pyöriä, missä on täystehosena yli 70kw, eli hyvästi kaikki hienot kyykyt :itku:
Mutta jos aikaisemmin saa kortin niin eiköhän silloin saa ajaa ensi vuonna pikku A:lla vaikka hayabusaa kunhan on 25kw :D

Ite ainakin virittelen solenoidin/servon kaasuvaijeriin kaasuttimen päähän että päällä ollessaan rajoittaa kaasua. Ja kaukoohjainkytkimellä tietenkin ohjaus niin ei taritse nappeja piilotella :D

Re: 25 kW

8.4.2012 15:36

No mulla tulee pikku A voimaan ens vuoden heinäkuussa mut kai se uudistus koskee silti muakin siitä lähtien ku tulee voimaan :D mahtaakohan 600cc cebarissa olla TT:nä yli 70kw, jos on ni voi sviddu, sen mä just haluaisin :D Jaksais sit ajaa samalla pyörällä viel 20v:näkin ku saa sen ison A:n ni ei tarttis pyörää vaihtaa :D ei oikee jaksais innostaa joku 400cc kyykky tai rajotettu smoto :(

Re: 25 kW

8.4.2012 15:43

Oikeastaan kaikissa 600cc kyykyissä taitaa olla yli 70kw niin eipä sitä saa ajaa.

Just poliisien kanssa keskustelin asiasta kun kortti lähti niin eivät tienneet vielä mitään koko hommasta :D

Re: 25 kW

8.4.2012 18:53

Onko kellään kokemusta Suzuki gsx-r 750 SRAD (1998 Joka on ruiskuvehje) alle 25kw kuristamisesta?

Re: 25 kW

8.4.2012 23:31

hejope kirjoitti:No mulla tulee pikku A voimaan ens vuoden heinäkuussa mut kai se uudistus koskee silti muakin siitä lähtien ku tulee voimaan :D mahtaakohan 600cc cebarissa olla TT:nä yli 70kw, jos on ni voi sviddu, sen mä just haluaisin :D Jaksais sit ajaa samalla pyörällä viel 20v:näkin ku saa sen ison A:n ni ei tarttis pyörää vaihtaa :D ei oikee jaksais innostaa joku 400cc kyykky tai rajotettu smoto :(
Kävinpä tuossa omasta -94 sepostani tarkistamassa ja 74kW seisoi rekisteriotteessa, joten no bonus. Mutta hei! F1 malli eli 90 ja vanhemmat omaavat 68kW! Hurricanea vaan hankintaan :D

Re: 25 kW

9.4.2012 8:30

Voi perkele :D en varmana suostu ostaa mitää 250cc tai 450cc smotoa, en suostu mä haluun kusiaisen!
Eli siis alle -90 cebarit ois alle 70kw ? :D sellasestakin sais ihan yhtä nätin faitterin ku jostain -94:sestakin mitä oon kattellu, kun kumminkaan ei oo laittaa rahaa kun n.4000e josta jättäisin mielellään väh. tonnin rahaa laittamiseen :)

Re: 25 kW

9.4.2012 12:24

hejope kirjoitti:Voi perkele :D en varmana suostu ostaa mitää 250cc tai 450cc smotoa, en suostu mä haluun kusiaisen!
Eli siis alle -90 cebarit ois alle 70kw ? :D sellasestakin sais ihan yhtä nätin faitterin ku jostain -94:sestakin mitä oon kattellu, kun kumminkaan ei oo laittaa rahaa kun n.4000e josta jättäisin mielellään väh. tonnin rahaa laittamiseen :)


Sulle riittäs mainiosti 250cc ninja.