Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: 25 kW

22.3.2012 14:17

Markuss kirjoitti:Kävin kyselee 600cc bandiitin kuristamista kuopion pyörästä ja moposta niin suzukin oma kurisetti 380e + työ.

Huhu ku on kallista. :eek: Omaan trumppaan maksoi kuristussarja 120e plus puolen tunnin työn kustannukset, eli yhteensä n.150. Siihen verraten 380 pelkästä palikasta kuulostaa aika riistolta.

Re: 25 kW

23.3.2012 1:13

En parempaakaan topiccia kysymykselle löytänyt joten kysympä täällä: Onko mahdollista saada kawasaki kx 450 kilpiin, ja mitä siihen vaadittaisiin? Kuva
ois meinaan aika maukas ;)

Re: 25 kW

23.3.2012 11:38

Tuskin löytyy kyseisestä pyörästä tyyppihyväksyntää tieliikenteeseen. Eli ei mahda olla mahdollista.

Re: 25 kW

28.3.2012 13:17

saako vielä 750cc 25kw papruihin ?

Re: 25 kW

28.3.2012 13:22

Kyllä, 2013 tulee voimaan uudistus ettei saa kuristaa yli 70kw pyörää.

Re: 25 kW

28.3.2012 18:55

Saa sen kuristaa, mutta ei sillä saa enää ensivuonna ajaa väliluokan kortilla, jos on täysitehoisena yli 70kw

Re: 25 kW

28.3.2012 20:45

Loppukesästä pitäs joku kyykkypyörä ostaa niin taidan jatkaa Yamaha linjalla. Onko mitenkään mahdollista kuristaa vanhempi R1 25kw papereihin? Kerran kyllä oon rykösen nähny 25kw papruissa niin lienee se mahdollista. Varmaan pitää itse tehdä kuristus kaasukahvaan?
R1:sen ja R6:sen hintaero ei kyllä ole montaa satasta niin sama ostaa valmiiksi isompi niin ei ihan heti tee mieli isompaa :D

Re: 25 kW

29.3.2012 11:28

_Sylin_teri_ kirjoitti:Loppukesästä pitäs joku kyykkypyörä ostaa niin taidan jatkaa Yamaha linjalla. Onko mitenkään mahdollista kuristaa vanhempi R1 25kw papereihin? Kerran kyllä oon rykösen nähny 25kw papruissa niin lienee se mahdollista. Varmaan pitää itse tehdä kuristus kaasukahvaan?
R1:sen ja R6:sen hintaero ei kyllä ole montaa satasta niin sama ostaa valmiiksi isompi niin ei ihan heti tee mieli isompaa :D

1000cc cbr:riä jotka on ollut 25kw papruissa olen nähnyt nettimotossa myynnissä. Tosin ei mitään järkeä heti ole noin tykkiä pärrää heti hommata. 15hv -> 150hv aika iso loikka. Ja sitä paitsi jos se laki tulee voimaan niin pikku a:lla ei saa enää ajaa R6 saatika R1:stä.

Re: 25 kW

29.3.2012 11:43

Markuss kirjoitti:
_Sylin_teri_ kirjoitti:Loppukesästä pitäs joku kyykkypyörä ostaa niin taidan jatkaa Yamaha linjalla. Onko mitenkään mahdollista kuristaa vanhempi R1 25kw papereihin? Kerran kyllä oon rykösen nähny 25kw papruissa niin lienee se mahdollista. Varmaan pitää itse tehdä kuristus kaasukahvaan?
R1:sen ja R6:sen hintaero ei kyllä ole montaa satasta niin sama ostaa valmiiksi isompi niin ei ihan heti tee mieli isompaa :D

1000cc cbr:riä jotka on ollut 25kw papruissa olen nähnyt nettimotossa myynnissä. Tosin ei mitään järkeä heti ole noin tykkiä pärrää heti hommata. 15hv -> 150hv aika iso loikka. Ja sitä paitsi jos se laki tulee voimaan niin pikku a:lla ei saa enää ajaa R6 saatika R1:stä.

Eiköhän tuo ole niin että mikäli on ennen sitä saanut ajo-oikeuden niin saa ajaa. Pitää vaan ottaa aluksi pirun rauhallisesti kuri kiinni :D

Re: 25 kW

29.3.2012 16:20

Vanhempi kaasarirykkönen on sikäli aika letkee että jos kaasusta rajottaa niin vääntää tosi hyvin alhaalta 3000rpm-> mut ei sillä vahingossa hengestään pääse ku ei saa tehoja tonne 8000rpm-> käyttöön. Varmaan halvin ja helpoin on rajottaa kaasaripyörä kaasukahvasta ja penkittää. Riippuu tietty vähän siitä, mimmonen kuripaketti on valmiina bolt-on-settinä tarjolla, tonnisiin niitä varmaan on aika harvassa. Jollei haluu mennä penkissä tehot millään alle 25kw (niinku meikäläisellä), ni ilmastointiteipillä vaan ilmanputsari tukkoon ja johan tippuu tehot siks aikaa et saadaan paperi ulos. Sit vaan teipit putsarista pois ja katsastuskonttorille penkityspaperin kanssa ja näyttää sen ruuvin kahvassa.

Mulla liikkuu kaasukahva ruuvikuristeisena n. kymmenesosan siitä mitä ilman ruuvia, penkissä saatiin 36kw ja putsari teipattuna 22kw ja jälkimmäinen mittaus papereihin. Nyt ajelen enimmäkseen työ- ja koulumatkoja kuristettuna, ni pysyy kulutus alhasena ku ei tuu väänneltyä sitä kaasua turhaan. Kuristuksen saa poistettua vaikka ajossa sormin pyörittämällä ja saa sit ne loput 60 heppaa käyttöön, jos sattuu johonkin syrjäsemmälle tielle päätymään.

R6:sta en tiedä mut jos oot semmosta vanhempaa kaasari-R1:stä ostamassa ni kannattaa seurailla et onko vaihteistolle tehty jotain. Niissä on kuulemma ollu kakkosvaihteessa tyyppivikaa, aika usein jouduttu korjailemaan.

E: Tulipa pelottelun makua tohon viimiseen kappaleeseen. Pointtina vaan, että jos käyt koeajamassa ni koita kiihdyttää vähän rajummin kakkosella, ettei pompi kakkosvaihde pois päältä. Ei niissä kai sen suurempaa ongelmaa jollei vaihteet pompi.

Re: 25 kW

29.3.2012 19:01

astr0 kirjoitti:R6:sta en tiedä mut jos oot semmosta vanhempaa kaasari-R1:stä ostamassa ni kannattaa seurailla et onko vaihteistolle tehty jotain. Niissä on kuulemma ollu kakkosvaihteessa tyyppivikaa, aika usein jouduttu korjailemaan.

E: Tulipa pelottelun makua tohon viimiseen kappaleeseen. Pointtina vaan, että jos käyt koeajamassa ni koita kiihdyttää vähän rajummin kakkosella, ettei pompi kakkosvaihde pois päältä. Ei niissä kai sen suurempaa ongelmaa jollei vaihteet pompi.


Minä en kyllä ole kuullut että se ykkösessä olisi pomppinut? R6:ssa kylläkin, ja koin itsekkin. Mutta selviää tosiaan kiihdytyksellä aika hyvin.

Re: 25 kW

30.3.2012 23:50

Kaverilla pomppi ykkösestä kakkosvaihde ja tuntu et sai polkasta omaa kawaa kovemmin vaihteen sisään että pysy päällä. Tuttu paikallinen mp-korjaaja jutteli että on aika monta kaasariykkösen laatikkoa korjannu ja nimenomaan kakkosvaihde on semmonen heikko lenkki 40-50 tonnia ajetuissa, en tiedä oliko jo liiottelua kun puhui tyyppiviasta.

Alkaa kuulemma oireilemaan ensin niin, ettei halua mennä kevyesti nostamalla kakkonen sisään, vaan pitää nostaa voimalla. Sen jälkeen pahenee pikkuhiljaa ja alkaa seuraavan 10 tuhannen aikana pomppia kakkonen pois päältä.

Re: 25 kW

3.4.2012 7:43

Töttöröö jälleen,

Pakko kysästä, että mitä porukalla maksanu zx-6r kurisarja ilman työtä/työn kanssa? Soiteltiin tonne jälleenmyyjälle ja puhui osien maksavan n. 500e? :o Aika tyyriiltä kuulostaa omaan korvaan, kun täältä lueskellu tollasista 100-300e kuripalikoista.

Re: 25 kW

3.4.2012 18:52

Lottokone kirjoitti:Töttöröö jälleen,

Pakko kysästä, että mitä porukalla maksanu zx-6r kurisarja ilman työtä/työn kanssa? Soiteltiin tonne jälleenmyyjälle ja puhui osien maksavan n. 500e? :o Aika tyyriiltä kuulostaa omaan korvaan, kun täältä lueskellu tollasista 100-300e kuripalikoista.

tuolta: http://www.tlo-bikeshop.de/index.php/cP ... 0-ccm.html

Re: 25 kW

3.4.2012 21:26

S1100f kirjoitti:
Lottokone kirjoitti:Töttöröö jälleen,

Pakko kysästä, että mitä porukalla maksanu zx-6r kurisarja ilman työtä/työn kanssa? Soiteltiin tonne jälleenmyyjälle ja puhui osien maksavan n. 500e? :o Aika tyyriiltä kuulostaa omaan korvaan, kun täältä lueskellu tollasista 100-300e kuripalikoista.

tuolta: http://www.tlo-bikeshop.de/index.php/cP ... 0-ccm.html


Autatko vielä avutonta, että mitenkäs jos tuolta tilaa niin mitä pitää tehdä? Saksankielen taito kun rajoittuu Hitlerin vaalimainokseen, niin tuleeko tuolta mukaan se "todistus", jonka kun vie pärrän papereiden kanssa katsastusasemalle niin saa muutettua 25kW, vai pitääkö tehdä muutakin? Kun itse elin käsityksessä, että vain jälleenmyyjät saavat noita ns. asennustodistuksia?