Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: 25 kW

27.12.2011 21:55

LaneKit kirjoitti:Saakos ton tonnisen suzuki sv:n 25kw papruihin, kaveri sanoi ettei saisi, mutta itse väitän että saa. Isompaa pyörää tekis kohtpuoleen mieli ja toi 650sv on vähä turhan mopo ja nelipyttyset on vähä liia "kliinejä" itelle.

http://www.ati-bike.com/Kit_25_kw_for_S ... 88_kw.html tollase löysin netistä, taitaa siis saada?

Kyllä tuon mukaan pitäisi saada, mutta sama setti tlo,ssa 105e

Re: 25 kW

28.12.2011 21:11

Juu kiitoksia :)

Kattellaa sitte ku on ees pyörään varat että mistä settiä tulee, tuollainen sv on sattunut silmään potentiaaliseksi ehdokkaaksi, täyttää kaikki kriteerit, v2, japsi ja ihan mukavat tehot. Ulkonäkökin on kaunis, riisuttuna varmaan vielä hienompi ;) Käydään tuo armeija sitten alta ja aletaan metsästämään.

Re: 25 kW

31.1.2012 18:43

Kertokaahan 25kw pyörien omistajat joilla pyörä on kuristettu "kaasukahvan liikettä rajoittaen" että lukeeko rekisteriotteen molemmissa osissa kuristustapa ja kaasun aukeamiskulma vai ainoastaan rekisteriotteen 2-osassa?

Samakos tuo olisi kuristaa pyörä kaasukahvasta ja pitää vain rekisteriotteen 1-osaa mukana liikenteessä jos siinä vain lukee 25kw eikä kuristustapaa tai kaasukahvan aukeamiskulmaa?

Kertoo vaan setäsiniselle pyörän olevan kuristettu jollain osilla moottorista.

Re: 25 kW

31.1.2012 19:40

Iltoja. Kertokaapas ihmiset hieman mielipidettä. Olen nyt kuolaillut Yamaha XT660X:n ja Suzukin DR400Z SM:n perään. Päädyin tuollaisiin pyöriin kun kuuleman perusteella tuollaiset kyykkymopot ovat hieman tympeitä ajaa kuristettuna ja rangaistukset ovat aika rajuja kiinnijäädessä. Lisäksi pääasiallinen ajelu tapahtuu taajamassa, jossa nuo kaksi mopoa ovat aivan passeleita.

Kumpi? Tehoissahan ei järkyttävää eroa ole, mutta taitaa tuo Jammu olla jonkinverran reippaampi, ihan jo 1/3 isomman iskutilavuuden takia. Molemmat vähähuoltoisia (ei kisapelejä). Sanokaa nyt jotain, mitä olisi hyvä tietää. Tyyppiviat ja sensemmoiset.

Sitten ihan pyöriä katsellessa olen huomannut, että tuo Yamaha on hieman kauempana semmoisesta perus-supermotosta kuin Suzuki. Onko Yamaha siis hieman soveltuvampi matka-ajeluun, viime kesänä ei kemmulla pahemmin reissuja tehnyt, mutta pari Helsinginreissua. Itselläni ei valitettavaa ollut, mutta porukan Supermotoilija (SMoto-Hussellaan) valitteli kylläkin.

Ehdotelkaa toki muitakin pyöriä, lähinnä kiinnostaa vaan tuo supermoto sen hauskuuskertoimen vuoksi.
Kovinkaan ajankohtaista tämä ei ole, tuommoisia pääsee katselemaan aikaisintaan vuoden päästä. Ikää olisi kylläkin, mutta rahasta vakava vajaus :|.

Re: 25 kW

2.2.2012 18:29

osku40 kirjoitti:Kertokaahan 25kw pyörien omistajat joilla pyörä on kuristettu "kaasukahvan liikettä rajoittaen" että lukeeko rekisteriotteen molemmissa osissa kuristustapa ja kaasun aukeamiskulma vai ainoastaan rekisteriotteen 2-osassa?

Samakos tuo olisi kuristaa pyörä kaasukahvasta ja pitää vain rekisteriotteen 1-osaa mukana liikenteessä jos siinä vain lukee 25kw eikä kuristustapaa tai kaasukahvan aukeamiskulmaa?

Kertoo vaan setäsiniselle pyörän olevan kuristettu jollain osilla moottorista.

Mulla on kuristettu kahvasta. Teknisessä osassa (eli sinä mukana pidettävässä osassa) lukee "kuristettu kaasukahvasta", mut ei oo mainittu asteista mitään. Mulla on kuristus ruuvin kanssa, jonka kiertää sormilla kiinni kahvarungosta 3 sekunnissa vaikka suoraan ajossa, suosittelen.

Ja ei ne poliisit ihan idiootteja ole, ja voivat sen kilven poistaa ihan epäilynkin perusteella. Jos ajelet nätisti ja et panikoi ku poliisi lähtee seuraamaan ni tuskin mitään ongelmaa tulee.

Re: 25 kW

3.2.2012 22:39

Omassa 2006vm 636 ninjassa on kaasukahvan liike rajoitettu niin että liike vara on 47 astetta. Lukee 2 osassa ja aika hypo poliisi saa olla että alkaa kattoo jostain auringon asennosta kentällä tota kahvan avauskulmaa.... :D Pyörä katsastettu tuon läppärungon liikettä rajoittavan tapin lisäksi seuraavilla osilla 25kW papereihin: Yoshimuran kokoputkisto joka on katiton (merkitty rek.otteeseen) pc5 autotune yms yms...... TEHO RADALLA 161HV JA KADULLA SITTEN 25KW LAILLISESTI YOSHIMURAN PUTKELLA JA OLETETTAVASTI KIINNI OLEVALLA KURISTUKSELLA.... kiinnijäämisen riski 1% ? ja kun poliisi alkaa jotain pyörän penkittämisestä pysäyttämisen yhteydessä puhumaan niin pyörähän ei luonnollisesti rikki olevan bensapumpun takia enää käynnisty.................

Re: 25 kW

9.2.2012 18:21

Itelläkin kuristettu kahvasta ja teknisessä lukee että kuristettu kaasukahvasta 30 rossaaa. Pari kertaa pysäytetty ja kysytty papruja eikä oo testattu kertaakaan olisiko kuristettu siitä :) Sinivuokot todennu vaan että tälläsii ei paljoa näy liikenteessä. Ei ole vilkkuja tai peiliä, niistäkään ei maininnut mitää. papereissa 24,3kw.

Tosin mp-poliisin haaviin en haluaisi, se vois peräti jo tajuta katsoa sen.

Re: 25 kW

9.3.2012 16:46

Kävin kyselee 600cc bandiitin kuristamista kuopion pyörästä ja moposta niin suzukin oma kurisetti 380e + työ.

Re: 25 kW

13.3.2012 14:29

Voisiko joku kertoo mistä näitä kuristusarjoja saa? Ja jos ite tekee kuristuksen joka estää kaasuliikkeen niin merkkaako ne sitten katsastuksessa et on semmonen?

Re: 25 kW

13.3.2012 14:30

Kyseessä siis yamaha wr 450 -05

Re: 25 kW

15.3.2012 0:13

Onko jollain omakohtaista kokemusta tuosta tlo-bikeshopin kurisarjoista? Riittääkö ne asiakirjat jotka tulee sarjan mukana suomessa? Laitoin s-postia tuonne ja he eivät olleet varmoja riittääkö nuo saksan TUV hyväksynnät suomessakin.

Re: 25 kW

15.3.2012 18:28

Markuss kirjoitti:Onko jollain omakohtaista kokemusta tuosta tlo-bikeshopin kurisarjoista? Riittääkö ne asiakirjat jotka tulee sarjan mukana suomessa? Laitoin s-postia tuonne ja he eivät olleet varmoja riittääkö nuo saksan TUV hyväksynnät suomessakin.


Riittää, sarjaa tilatessa kysytään valmistenumero ja se tulee todistukseen.
Katsastukseen mukaan tuv-todistus ja sarjan asennustodistus.

Re: 25 kW

20.3.2012 11:18

Ootteko muuten tällästä pykälää huomanneet:
A2-luokka

Luokkaan kuuluvat moottoripyörät, joiden enimmäisteho on 35 kW, teho/painosuhde enintään 0,2 kW/kg ja joita ei ole muunnettu ajoneuvosta, jonka teho on yli kaksi kertaa suurempi.

Eli siis yli 70kilowattista ei saa enää ajaa lainmukaan tehorajotetulla kortilla?

http://www.trafi.fi/tieliikenne/ajokort ... ttoripyora

Re: 25 kW

21.3.2012 17:21

Vielä kun saisi selvyyttä koskeeko tämä nykyisen pikku-a kortin omistavia vai ainoastaan tulevia A2-kortin omistajia

Re: 25 kW

22.3.2012 13:49

Mototista löysin informaatiota että uudistus tulee käyttöön 2013, mopokortin osalta ollaan jo sovellettu säädöksiä 2011 lähtien.


Eli jos sinulla on jo nyt pikku-a, kerkeät todennäköisesti vanhan systeemin mukaan saamaan oikeuden ajaa mopoilla ilman rajoituksia.

Jokaisella säädöksellä tarkoitetaan kai vaan parasta, mutta kyllä tää touhu alkaa menemään naurettavaksi.
Ei mene kauan kun m-pyörätkin käytetään katsastuksissa yms. paskaa.

-Juha