Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

29.3.2010 16:23

Okei! Kiitos. Pitää katella jos siihen jotain keksis 8)

30.3.2010 18:53

Onko kenelläkään tietoa miten huoltoliikkeet suhtautuu kuristusten poistamiseen pyörästä? Pyörän vien huoltoon, niin aattelin siinä samalla kysästä jos kurit poistaisivat samalla.

-

30.3.2010 22:36

Ite vihjasin vähän siihen suuntaan, niin ei oikeen ollu myöntyväinen asiaan. :D Kerto siinä sitten oman näkökantansa asiaan ja kerto mahdollisista seuraamuksista ym. Eiköhän nuo sen poikkeen ota jos sen kerran haluaa, mutta riippuu varmaan vähän liikkeestä ym. Jos ei muuta niin ite poistaa sen..

31.3.2010 20:47

Yamaha_Teba kirjoitti:Ite vihjasin vähän siihen suuntaan, niin ei oikeen ollu myöntyväinen asiaan. :D Kerto siinä sitten oman näkökantansa asiaan ja kerto mahdollisista seuraamuksista ym. Eiköhän nuo sen poikkeen ota jos sen kerran haluaa, mutta riippuu varmaan vähän liikkeestä ym. Jos ei muuta niin ite poistaa sen..

Jos ottaa kurit pois nii sitten katsastaa TT:ksi , jos taas pitää 25kW papereissa nii sit kanssa pitää, niin ei tule mitään seuraamuksia. Tämä on tosin vaan oma mielipide asiasta.

Omaa kokemusta

6.4.2010 22:36

Itse tuli laitettua tuollainen Honda Fireblade vm. 1996 25kW parereihin ihan viikko sitten. Elikkäs tein homman niin, että menin katsastusasemalle kyselemään mitenkäs homma toimii. Sanoivat, että tuo ennen jälkeen penkityksen tehopöytäkirjat ja homma on sillä selvä. Heti kuin sain pyörän haettua niin tehonmittaukseen. Tämä oli siis syksyn puolella. Marraskuussa tilasin saksasta pololta kuristukset kyseiseen pyörään, meni pari viikkoa ja paketti oli postissa. Kuristukset tulivat sekä imupuolelle sekä luistien päälle. Laittelin ne paikalleen, olisikohan mennyt 2 tuntia?? Tässä vaiheessa oli tankki ja katteet pois joten siihen kuluvan ajan voi vielä sitten laskea päälle.

Honda pääsi talviteloilta maaliskuun puolessa välissä. Sitten suoraan penkkiin ja sieltä katsastukseen, meni pari tuntia koko hommaan + kuljetus paikan päälle.
Kulut:
-kuristukset 130€ postikuluineen
- uudet kurkut (ihan varmuuden vuoksi kun vanhat 14 vuotta vanhat) 45€
- penkitys 40€ * 2
- katsastus 47€
- vähän matkakuluja....
yhteensä: reilu 250€

En ole ajanut TT:nä mutta kuristettuna pyörä ei kierrä kuin n. 6000rpm siit syystä ettei saa bensaa. Konetta ei voi myöskään huudattaa kauan "täysillä kierroksilla" sillä lambda menee liian korkeaksi joka lisää ylikuumenemisen riskiä. Teho ihan ok mutta ei paljoa eroa kevarista, vääntöä toki ihan eri lailla.... Tehoa alennettiin 120hp takapyörältä 32hp :n. Taitaa kurit lähteä jonkun viikon kuluttua. Ainoa asia mitä tästä tuntui hyötyvän on ettei ainakaan poliisi voi valittaa ellei riko liikennesääntöjä. Kuristusta ei huomaa mistään ulkoisesti paitsi siitä ettei kone kierrä kuin sen ~6000rpm.

7.4.2010 9:26

Smode kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa miten huoltoliikkeet suhtautuu kuristusten poistamiseen pyörästä? Pyörän vien huoltoon, niin aattelin siinä samalla kysästä jos kurit poistaisivat samalla.


Oma pyörä oli kuristettavana nimeltämainitsemattomassa liikkeessä. Sanoivat kuristamisen jälkeen ihan kysymättä että "viiellä kympillä otetaan palikat samoin tein pois" :)

8.4.2010 22:09

krisu92 kirjoitti:Itse tuli laitettua tuollainen Honda Fireblade vm. 1996 25kW parereihin ihan viikko sitten...

missäs päin katsastit? ite kävin yhes katsastuskonttoris ja siel ne sano et maahantuojalta joku lappu pitäis olla et on osat asennettu..

8.4.2010 22:59

ttoni kirjoitti:
krisu92 kirjoitti:Itse tuli laitettua tuollainen Honda Fireblade vm. 1996 25kW parereihin ihan viikko sitten...

missäs päin katsastit? ite kävin yhes katsastuskonttoris ja siel ne sano et maahantuojalta joku lappu pitäis olla et on osat asennettu..

muistaakseni pyörän vuosimalli vaikutti tähän asiaan jotenkin, uudempia ei saa enää kuristaa miten haluaa, tai jotain tämmöstä muistelisin kuulleeni

8.4.2010 23:40

Varmin tapa on käydä penkkipajalla laittamassa kaasunliikkeen rajoitin. Tekevät kaikki tarvittavat penkitykset ja työt. Sitten vaa pyörän ja dokumenttejen kans konttorille. ;)

9.4.2010 16:45

nyt tuli sellainen tarjous zx12r:stä, että ukko olisi varmaan hommaamassa sitä niin, olisiko sitä järkevää laittaa noin vuodeksi 25kw, jotta voisin ajella sillä sen aikaan ennen kuin menen armeijaan ja siellä ollessani muutos taas tt:ksi? 25kw sarja on olemassa

9.4.2010 18:40

Joska_92 kirjoitti:nyt tuli sellainen tarjous zx12r:stä, että ukko olisi varmaan hommaamassa sitä niin, olisiko sitä järkevää laittaa noin vuodeksi 25kw, jotta voisin ajella sillä sen aikaan ennen kuin menen armeijaan ja siellä ollessani muutos taas tt:ksi? 25kw sarja on olemassa


ÄLÄ helvetissä ees ehdota tommosta.. :D Omassa pyörässä 36heppaa menee rikki 3000-kierroksella.. Voit vaan kuvitella miten tusina toimisi tuollaisella kuristuksella.. Tosin en kyllä suosittele ajamaan tt:näkään tuolla, jos kokemusta on vain varaderosta.. Lähtee meinaan käsistä ihan varmasti..

btw.. missä tuohon 25kw sarjaa saa? :eek: En oo tiennytkään.. ja millainen kuri?

9.4.2010 21:17

DriveFast kirjoitti:
Joska_92 kirjoitti:nyt tuli sellainen tarjous zx12r:stä, että ukko olisi varmaan hommaamassa sitä niin, olisiko sitä järkevää laittaa noin vuodeksi 25kw, jotta voisin ajella sillä sen aikaan ennen kuin menen armeijaan ja siellä ollessani muutos taas tt:ksi? 25kw sarja on olemassa


ÄLÄ helvetissä ees ehdota tommosta.. :D Omassa pyörässä 36heppaa menee rikki 3000-kierroksella.. Voit vaan kuvitella miten tusina toimisi tuollaisella kuristuksella.. Tosin en kyllä suosittele ajamaan tt:näkään tuolla, jos kokemusta on vain varaderosta.. Lähtee meinaan käsistä ihan varmasti..

btw.. missä tuohon 25kw sarjaa saa? :eek: En oo tiennytkään.. ja millainen kuri?

en kyllä itse kovin paljon innostunut tuosta tehomäärästä. 25kw kuristus tapahtuu kaasuläppä sarjalla? http://www.tlo-bikeshop.de/product_info.php/products_id/5483/cPath/433_453/kawasaki-ab-1200-ccm/drosselsatz-auf-25-kw.html
muutenhan ei missään tapauksessa tuommosella pyörässä, pikemminkin kusiainen

9.4.2010 22:26

Joska_92 kirjoitti:en kyllä itse kovin paljon innostunut tuosta tehomäärästä. 25kw kuristus tapahtuu kaasuläppä sarjalla? http://www.tlo-bikeshop.de/product_info.php/products_id/5483/cPath/433_453/kawasaki-ab-1200-ccm/drosselsatz-auf-25-kw.html
muutenhan ei missään tapauksessa tuommosella pyörässä, pikemminkin kusiainen


Ohhoh.. enpä olis uskonu, että tohon saa kurisettiä.. Näköjään sitten saa.. En kyllä sittenkään kauheen hyvänä vaihtoehtona juuri tuon pyörän kuristamista pidä.. Kusiainen sitten tosiaan ennemmin.. :)

9.4.2010 22:31

DriveFast kirjoitti:
Joska_92 kirjoitti:en kyllä itse kovin paljon innostunut tuosta tehomäärästä. 25kw kuristus tapahtuu kaasuläppä sarjalla? http://www.tlo-bikeshop.de/product_info.php/products_id/5483/cPath/433_453/kawasaki-ab-1200-ccm/drosselsatz-auf-25-kw.html
muutenhan ei missään tapauksessa tuommosella pyörässä, pikemminkin kusiainen


Ohhoh.. enpä olis uskonu, että tohon saa kurisettiä.. Näköjään sitten saa.. En kyllä sittenkään kauheen hyvänä vaihtoehtona juuri tuon pyörän kuristamista pidä.. Kusiainen sitten tosiaan ennemmin.. :)

lähes 200 heppasen pyörän kuristamisen kannalla en kyllä ole minäkään

12.4.2010 17:45

kyselin tuolta letec-motorsilta ja motoseinäjoelta tuota kuristamista niin molempiin oli yli kahden viikon jono joten ajattelin itse värkätä kuristuksen tuohon kaasuvaijeriin.
homma siis toimii niin että vien pyörän ensin penkkiin täysitehoisena ja sen jälkeen kuripalikka kiinni ja uusiksi penkkiin, näiden penkityspapereiden kanssa menen katsastuskonttorille näyttämään pyörää??