Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

22.10.2009 14:30

Aladdin^ kirjoitti:menin tuossa ostamaan 600 FZS:n, ja nyt pitäis kuristella tuohon kahdenviiden papereihin. Katselin TLO-Bikeshopista tällaista settiä

http://www.tlo-bikeshop.de/product_info ... 25-kw.html

Onko jollakin kokemusta noista alpha-techin kuristusseteistä? Niissähän tulee mukana tuo TUV-sertifikaatti, niin hyväksyykö katsastusasema sen suoraan "virallisena" todistuksena vai haluavatko alkaa penkittämään ym mitä ei tarvitsisi tehdä jos kaikki olisi kunnossa?
Toi todistus kelpaa sellaisenaan katsastusasemalle, mitään penkityksiä ei tarvita. Tilattuas setin ne kysyy maililla sun pyörän runkonumeroa, jotta voivat printata sen tohon viralliseen todistukseen.. Voit myös asentaa setin itse kunhan katsastusmies pystyy silmämääräisesti toteamaan sen asennetuksi. Eli itse vein pyörän puoliksi purettuna asemalle, ei tarvinnut edes koekäyttää :)

22.10.2009 18:18

nyt ois tuleville ja tietty jo kokeneemmillekki suhareille pyörä tarjolla.... ilmous myynti puolella....
sori vähä off topic. :D

31.10.2009 16:48

Laitan kuristettuun zetaan akrapovicin sliparin niin sehän pitäisi sillon viedä vaikka liikkeeseen säädettäväks? Onko siitä haittaa koneelle jos ei säädätä vaimentimen vaihdon jälkeen?

31.10.2009 17:50

ilyx kirjoitti:
Aladdin^ kirjoitti:menin tuossa ostamaan 600 FZS:n, ja nyt pitäis kuristella tuohon kahdenviiden papereihin. Katselin TLO-Bikeshopista tällaista settiä

http://www.tlo-bikeshop.de/product_info ... 25-kw.html

Onko jollakin kokemusta noista alpha-techin kuristusseteistä? Niissähän tulee mukana tuo TUV-sertifikaatti, niin hyväksyykö katsastusasema sen suoraan "virallisena" todistuksena vai haluavatko alkaa penkittämään ym mitä ei tarvitsisi tehdä jos kaikki olisi kunnossa?
Toi todistus kelpaa sellaisenaan katsastusasemalle, mitään penkityksiä ei tarvita. Tilattuas setin ne kysyy maililla sun pyörän runkonumeroa, jotta voivat printata sen tohon viralliseen todistukseen.. Voit myös asentaa setin itse kunhan katsastusmies pystyy silmämääräisesti toteamaan sen asennetuksi. Eli itse vein pyörän puoliksi purettuna asemalle, ei tarvinnut edes koekäyttää :)


No tuo taitaa olla ihan katsastusasema kohtaista. Täällä päin ei kelvannut että itse asennan kyseiset kurit paikalleen ja tuon purettuna paikalle. Eikä uskonut, vaikka oli liikkeen todistus siitä, että kurit on asennettu edellisenä päivänä, vaan kävi vielä koeajolla. Suosittelen soittamaan katsastusasemalle ja kysymään miten haluavat menetellä asiassa.

31.10.2009 22:04

Smode kirjoitti:
ilyx kirjoitti:
Aladdin^ kirjoitti:menin tuossa ostamaan 600 FZS:n, ja nyt pitäis kuristella tuohon kahdenviiden papereihin. Katselin TLO-Bikeshopista tällaista settiä

http://www.tlo-bikeshop.de/product_info ... 25-kw.html

Onko jollakin kokemusta noista alpha-techin kuristusseteistä? Niissähän tulee mukana tuo TUV-sertifikaatti, niin hyväksyykö katsastusasema sen suoraan "virallisena" todistuksena vai haluavatko alkaa penkittämään ym mitä ei tarvitsisi tehdä jos kaikki olisi kunnossa?
Toi todistus kelpaa sellaisenaan katsastusasemalle, mitään penkityksiä ei tarvita. Tilattuas setin ne kysyy maililla sun pyörän runkonumeroa, jotta voivat printata sen tohon viralliseen todistukseen.. Voit myös asentaa setin itse kunhan katsastusmies pystyy silmämääräisesti toteamaan sen asennetuksi. Eli itse vein pyörän puoliksi purettuna asemalle, ei tarvinnut edes koekäyttää :)


No tuo taitaa olla ihan katsastusasema kohtaista. Täällä päin ei kelvannut että itse asennan kyseiset kurit paikalleen ja tuon purettuna paikalle. Eikä uskonut, vaikka oli liikkeen todistus siitä, että kurit on asennettu edellisenä päivänä, vaan kävi vielä koeajolla. Suosittelen soittamaan katsastusasemalle ja kysymään miten haluavat menetellä asiassa.


Itse tilasin tuolta samalta sivulta cepariin kurisarjan, asensin itse ne ja Vein katsastusasemalle, äijä testas pyörää ja teki paperit, thats it.

1.11.2009 22:14

Ite laitoin alpha technikin sivuilta suoraan tilauksen, näytti olevan postit reilun 10 euroo halvemmat sieltä. Ja kysyin katsastusasemalta että kelpuuttaavatko ite asennettuna, niin tuntu kelpaavan. Nyt vaan odotellaan sarjan saapumista :)

E: Jaa, eipä suostunu alpha technikiltä lähettää suoraan, pitäs tilata ee-speedin kautta... , no nyt pistin tilauksen sit tlo-bikeshoppiin.

3.11.2009 8:46

Nauris^^ kirjoitti:Laitan kuristettuun zetaan akrapovicin sliparin niin sehän pitäisi sillon viedä vaikka liikkeeseen säädettäväks? Onko siitä haittaa koneelle jos ei säädätä vaimentimen vaihdon jälkeen?


Ei pelkän sliparin jälkeen tarvitse säädättää millään tavalla.. Kokoputkisto on sitten toinen asia..
Oma zeta kylläkin kävi erittäin mielenkiintoisesti sliparinvaihdon jälkeen, jonka takia säädättäminen oli pakko tehdä.. Yleisesti säädättäminen on kuitenkin turhaa sliparinvaihdon jälkeen.. :)

7.11.2009 21:38

Nyt menee vähän ot:ksi mut täällä ainakin tuntuu niitä zetamiehiä olevan! Tarvis nopeesti vastauksen, elikkä onks pikkuzetassa vaimennin ja väliputki kokonaisuudessaan yks härdelli vai saaks ne jotenkin fiksusti irti toisistaan? Ostin akran vaimentimen + väliputken, ja se oli ZX10R:stä.. Meinasin laittaa uuden vaimentimen zetan alkuperäiseen väliputkeen, mut näyttäis olevan alkuperäinen vaimennin kiinni siinä putkessa et niitä ei saa irti toisistaan. Pitääkö paikkansa? Sitte huomasin vielä et se tonnisen ninjan väliputki mikä siin akran mukana tuli, niin se on pienempi halkasijaltaan mitä zetan alk.peräinen väliputki!

13.11.2009 23:09

Mites tuollasen vanhemman nelari smoton muuttaminen <25kW papruihin käy. Tuleeko päästöstä noottia, kelpaako ruuvi kaasukahvassa?

19.11.2009 18:47

Kauanko porukoilla menny ku tlo-bikeshopista tullu kamat. Siis siitä ku tulee spostiin et Versendet (lähetetty?).

E: tänään kolahti lappu postilaatikkoon että tavarat postissa, eilen saapunu Kuopion postiin :) Vähän reilu viikko siis meni.

30.11.2009 12:25

Itekkin löysin tuolta tlo-bikeshopista sopivan kurisarjan tohon ruttoseen. Mitä eri maksuvaihtoehtoja tuola on. Tuo saksa ei taivu kovin hyvin ja äkkiseltään en ite löytäny. :roll: Että onko ulkomaantilinsiirtoa vai pelkkä paypal? 8o

1.12.2009 22:35

kun tuolta tlo-bikeshopista tilais niin millaset osat sieltä tulee kaasariin jotain osia? onko helppo asentaa tietoo ois kiva saada?

-

3.12.2009 19:33

Laitan kysymyksen tänne en tiedä onko oikea paikka mutta any way.. Elikkä olen ostamassa pyörää joka on 53kw, laitan liikkeessä siihen 25kw kurisarja. Pitääkö pyörä siis penkittää ja viedä papereita katsastus konttorille nähtäväksi vai mitä? En tiedä ollenkaan miten tämä homam toimii.. apua

3.12.2009 19:49

Yamaha_Teba kirjoitti:Laitan kysymyksen tänne en tiedä onko oikea paikka mutta any way.. Elikkä olen ostamassa pyörää joka on 53kw, laitan liikkeessä siihen 25kw kurisarja. Pitääkö pyörä siis penkittää ja viedä papereita katsastus konttorille nähtäväksi vai mitä? En tiedä ollenkaan miten tämä homam toimii.. apua

Vaihtoehto 1:
Mikä pyörä? Uusiin pyöriin on suurimpaan osaan saatavilla tehtaan omat kuristussarjat, jotka asentamalla ei tarvitse penkittää. Liikkeessä asennetut kuristukset ja siitä todistus riittää katsastusasemalla. Vaihtoehtoisesti jotkut on myös vieny pyörän puoliks purettuna asemalle, jolloin näkyy, että kuristukset on paikoillaan jos haluaa itse asentaa.

Vaihtoehto 2:
Kuristus vapaavalintaisella menetelmällä. Liikkeessä kuristavat kaasukahvan liikettä niin, ettei tehot ylitä 25kw. Sen jälkeen kiikutetaan pyörä penkkiin ja otetaan dokumentit koneelta ulos, että tosiaan tehot on max 25kw. Sit teholappujen kanssa asemalle ja uudet paperit kouraan.

Hinnaltaan vaihtoehto 2 jää yleensä halvemmaksi, riippuu kyllä paljon asentajaliikkeestä ja pyörän oman sarjan hinnasta. Itellä makso 250e toi kuristus kokonaisuudessaan niin, että ajoin pyörän liikkeen pihaan ja kävin sen sieltä hakemassa seuraavana iltana. Eli sisälsi kuristuksen kaasukahvasta, penkityksen, katsastuksen ja pyörän kuljettamisen paikasta toiseen.

-

3.12.2009 20:28

Allright kiitos! Kawasaki er-6n on pyörä ja tehtaan kurisarja tulee kiinni, maksaa 75e.