Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

22.12.2007 20:11

Snage kirjoitti:Itsellä oli myös R6 kuristus sellaisessa paikassa, että piti kaikki vasemman puolen muovit riisua, että siihen käsiksi pääsi...


Tervetuloa tupperwaren kiehtovaan maailmaan :)

Eräässä nimeltämainitsemattomassa pyörässä piti katteiden lisäksi irroittaa esim. syyläri että sai sytytystulpan vaihdettua, ja siltikin se oli hankalaa :) .

22.12.2007 20:14

että jollain heelvetin pitkällä jatkovarrella sen kurin saattaisi saada ruuvattua pois ilman minkään osien purkamista, mutta itse en ainakaan tossa onnistunut..[/quote]


tohon on pikkusen niinku mersun vetarin vaihto,oli kuristus itellä ainakin jammussa pirun helppi poistaa,tankki irti,ilmanputsari ja siitä vääntää yks rauta läpykkä suoraksi(joka rajoitti kaasuvaijerin liikettä) aikaa meni n.puol tuntia,

3.1.2008 10:06

millaset kuristus osat r6r on ?. minkä hintaset ?.

3.1.2008 11:46

nisse_hg kirjoitti:millaset kuristus osat r6r on ?. minkä hintaset ?.

Yamahan FZ6:n tehdaskuristukset tulevat Saksalaiselta Alpha Technikiltä, mutta R6:n tapauksessa en nyt ole varma, joten tässä tulee vain ehdotusta: Alpha Technikin kuristusluettelosta löytyy R6:een kuristussarjaksi kaasun liikevaranrajoitinta yhdistettynä imupuolen ahdistukseen.

Hintaa Alpha Technikin luettelon mukaan paketilla on 105¤. Samansuuntaista oli FZ6:n kanssa AT:n listassa, mutta Yamaha Center ilmoittaa ja ottaa FZ6:n kuristamisesta 200¤.

Kannattaa soitella Yamaha Centeriin ja kysyä, jos ei joku osaa täällä foorumilla kertoa absoluuttista totuutta. Monissa super sporteissahan kieltämättä käytetään useimmiten ruiskunohjausyksikköä kuristamiseen, mikä on sitten jo arviolta 500¤+ hommaa..

3.1.2008 11:59

Ride_to_live kirjoitti:
nisse_hg kirjoitti:millaset kuristus osat r6r on ?. minkä hintaset ?.

Yamahan FZ6:n tehdaskuristukset tulevat Saksalaiselta Alpha Technikiltä, mutta R6:n tapauksessa en nyt ole varma, joten tässä tulee vain ehdotusta: Alpha Technikin kuristusluettelosta löytyy R6:een kuristussarjaksi kaasun liikevaranrajoitinta yhdistettynä imupuolen ahdistukseen.

Hintaa Alpha Technikin luettelon mukaan paketilla on 105¤. Samansuuntaista oli FZ6:n kanssa AT:n listassa, mutta Yamaha Center ilmoittaa ja ottaa FZ6:n kuristamisesta 200¤.

Kannattaa soitella Yamaha Centeriin ja kysyä, jos ei joku osaa täällä foorumilla kertoa absoluuttista totuutta. Monissa super sporteissahan kieltämättä käytetään useimmiten ruiskunohjausyksikköä kuristamiseen, mikä on sitten jo arviolta 500¤+ hommaa..
kiitoksia tiedosta !. pitää ottaa yhteyttä paikalliseen jälleen myöjään ja kysellä lisää.

16.1.2008 22:22

nisse_hg kirjoitti:millaset kuristus osat r6r on ?. minkä hintaset ?.


Itselläni maksoi 200¤... Dyno ennen kursituksen laittoa ja kuristuksen jälkeen. Kuristettiin kaasukahvan liikkeestä 20 asteeseen. Sitten piti viedä se muutoskatsastukseen ja katsastusmies koitti kaasua ja sain rekisteriotteen postissa.

Edit: +Katsastus makso 50¤~ (48tjsp)

17.1.2008 13:51

Issor kirjoitti:...Dyno ennen kursituksen laittoa ja kuristuksen jälkeen. Kuristettiin kaasukahvan liikkeestä 20 asteeseen. Sitten piti viedä se muutoskatsastukseen ja katsastusmies koitti kaasua ja sain rekisteriotteen postissa.

Teittekö siis itse kuristuspalikan? (Itsellä tehdaskuristus; 200¤ asennuksineen maksanut 3cm x 1cm pellinpala :P )

17.1.2008 15:31

Ride_to_live kirjoitti:
Issor kirjoitti:...Dyno ennen kursituksen laittoa ja kuristuksen jälkeen. Kuristettiin kaasukahvan liikkeestä 20 asteeseen. Sitten piti viedä se muutoskatsastukseen ja katsastusmies koitti kaasua ja sain rekisteriotteen postissa.

Teittekö siis itse kuristuspalikan? (Itsellä tehdaskuristus; 200¤ asennuksineen maksanut 3cm x 1cm pellinpala :P )


Liike teki vissii itse sinne sen osan eikä tilannu mitään tehdassarjaa :o näin ainaki ymmärsin..

kawasaki er-5

17.1.2008 16:11

Olisko kellään tietoa, mikä olisi paras tapa kuristaa er-5 25kilowattiin. Kun sumekolle soitin niin valmiit kuriosat maksaisivat 380¤ mikä ei varsinaisesti lämmitä.

Re: kawasaki er-5

17.1.2008 16:44

töötti kirjoitti:Olisko kellään tietoa, mikä olisi paras tapa kuristaa er-5 25kilowattiin. Kun sumekolle soitin niin valmiit kuriosat maksaisivat 380¤ mikä ei varsinaisesti lämmitä.
riippuen minkälaiset kaasuttimet, mutta pääasiallisesti aika helpolla saa kun ruuvaa nipan kaasuvaijeriin joka estää läppien/luistien täyden aukeamisen.

Re: kawasaki er-5

17.1.2008 19:44

snuarrow kirjoitti:
töötti kirjoitti:Olisko kellään tietoa, mikä olisi paras tapa kuristaa er-5 25kilowattiin. Kun sumekolle soitin niin valmiit kuriosat maksaisivat 380¤ mikä ei varsinaisesti lämmitä.
riippuen minkälaiset kaasuttimet, mutta pääasiallisesti aika helpolla saa kun ruuvaa nipan kaasuvaijeriin joka estää läppien/luistien täyden aukeamisen.
muistaakseni kaasarit oli 2x 32mm mikunit..

19.1.2008 19:06

Onko mahdollista kuristaa pyörä itse? Siis tekemällä omat kuristukset ja asentamalla itse? Sitten hommaa dynopaperit, ja juttu selvä?

19.1.2008 19:30

pitää vakio tehoilla käydä penkittämässä ensin ja sitten semmoinen huomion arvoinen asia, eli kun pyörän rek,otteessa lukee esim. 40kw ja penkität sen ja tulos on 36kw, ja olet kuristamassa 25kw:n luokkaan, niin pitää kuristaa alle 21kw:n jotta kun esim teet remontin niin teho ei nouse yli 25kw:n ymmärrätkö?

Eli kuristuksen voi tehdä itse mutta se on vaikeaa, koska ei tiedä paljonko kuristuu! esim minulla kun oli kuristuksessa, niin kahva rajoitettiin puoleen ja teho ei laskenut vielä yhtään! eli vaikea arvioida!

Helpointa olisi että viet pyörän kuristettavaksi liikkeeseen, jossa se kuristetaan sopivaksi juuri rajan alle, ja saat laput jolla voi sitten muutos katsastaa! tämä tuli maksamaan minulle 150e ja sisälsi 7penkitystä, ja 50e muutos katsastus!

minulta saa kysyä jos jäi jotain epäselväksi!


suosittelen lämpimästi Viaber motorbike dynocenteriä!

19.1.2008 20:18

Juu ymmärretty.

Eikös hommassa kuitenkin ole kyse kierrosten alentamisesta. Tuskin niillä liikkeilläkään mitään taikakonsteja on käytössä. Mun mielestä esimerkiksi imukaulan taikka pakoputken/pakoputkien kuristusten tekeminen aika peruspulla metalliduuni. Kuitenkin metallialalla opiskelen, joten ei pahasti pitäisi vaikeuksia olla niiden tekemisen suhteen.

Varmasti on helpointa viedä pyörä liikkeeseen kuristettavaksi, mutta sitä helppoutta en hae vaan mahdollisimman halpaa hintaa 25kW paperien saamiseksi. Enkä mä kyllä ajatellu kovin kauaa pyörää kuristettuna pitää. Tää ny oli vaa tämmöst jauhamist, ku kuitenkin isomman pyörän hankkimine on mahollist vast aikaisintaan syksyllä jos sillonkaa, koska autokin pitää hankkia.

19.1.2008 20:32

En oo jaksanu kaikkii viestei täst aiheest lukee mut kuinkas usein poliisi alkaa testata että onko pyörässa 25kW kurit paikallaan... Ei varmaankaan kauhean usein... :)