Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

15.10.2007 14:14

No tuskin tuo er6:sen kawan kuristukset poikkeavat hirveästi isoveikka z750:sta. eli siellä on sellainen tappi kaasuvivustossa joka estää vivustoa kääntymästä, siihen tuo varaosanumero varmaan viittaapi. tai oikeastaan se ei ole tappi vaan ruuvilla kiinni oleva peltilipare.

15.10.2007 17:01

itillä papereissa 25 kw,kuristukset ollut sen aikaa paikoillaan että konttorilla kävin näyttämässä et on kuristettu,ei oo kukaan tullut kyselemään mitään.eli riskit on kyl todella vähäiset jäädä kiinni ainakin tällä alueella missä ite vaikutan en oo kuullu et olisi kellään tarkistettu niitä kw:ti määriä/tehoja mitattu missään tien päällä en nyt sano et olis kummiskaan mahottomuus et penkittäis tien päällä,onkai niillä paskalakeilla niitä penkitys vehkeitä

16.10.2007 14:42

yzf-r750 kirjoitti:itillä papereissa 25 kw,kuristukset ollut sen aikaa paikoillaan että konttorilla kävin näyttämässä et on kuristettu,ei oo kukaan tullut kyselemään mitään.eli riskit on kyl todella vähäiset jäädä kiinni ainakin tällä alueella missä ite vaikutan en oo kuullu et olisi kellään tarkistettu niitä kw:ti määriä/tehoja mitattu missään tien päällä en nyt sano et olis kummiskaan mahottomuus et penkittäis tien päällä,onkai niillä paskalakeilla niitä penkitys vehkeitä

Mitenkä vitussa roudaat jotain tehopenkkiä mukana? :D Ootko nähny minkäkokosia ne on? Yks piikki tältä foorumilta pistettiin joskus poliisin toimesta penkkiin, mutta sekin tapahtui jossain prätkäliikkeessä.

16.10.2007 15:14

Entropia kirjoitti:
yzf-r750 kirjoitti:itillä papereissa 25 kw,kuristukset ollut sen aikaa paikoillaan että konttorilla kävin näyttämässä et on kuristettu,ei oo kukaan tullut kyselemään mitään.eli riskit on kyl todella vähäiset jäädä kiinni ainakin tällä alueella missä ite vaikutan en oo kuullu et olisi kellään tarkistettu niitä kw:ti määriä/tehoja mitattu missään tien päällä en nyt sano et olis kummiskaan mahottomuus et penkittäis tien päällä,onkai niillä paskalakeilla niitä penkitys vehkeitä

Mitenkä vitussa roudaat jotain tehopenkkiä mukana? :D Ootko nähny minkäkokosia ne on? Yks piikki tältä foorumilta pistettiin joskus poliisin toimesta penkkiin, mutta sekin tapahtui jossain prätkäliikkeessä.


jostain oon kuullu et niillä olisi jossain päin suomee ollut joskus tehopenkki mukana,tosin oliskohan ullut et se oli peräkärryssä,mistäpä niistäkin voi aina tietää

16.10.2007 15:33

Entropia kirjoitti:Mitenkä vitussa roudaat jotain tehopenkkiä mukana? :D Ootko nähny minkäkokosia ne on?


Kuva

miksei tollasta penkkiä vois roudata mukana?

16.10.2007 15:46

isoEGO kirjoitti:
Entropia kirjoitti:Mitenkä vitussa roudaat jotain tehopenkkiä mukana? :D Ootko nähny minkäkokosia ne on?


Kuva

miksei tollasta penkkiä vois roudata mukana?

kyllä kait toi mahtuu jo maijainkin kyytii=)
mut ei mikään mahottomuus sinänsä jos olis jossain maijan/sivari auton kyydissä kärryllä

17.10.2007 11:19

Ois mulla isomman pyörän hankinta kohta käsillä, ja jos joku viitsis valaista ko. malleista, kuristuksista ja kuristuksen kustannuksista. Kuristetulla ei tulla ajamaan metriäkään, mutta papereihin tarttis saada sen 25kw.

Oon kattellu:

Yamaha FZR 600 89-93
Honda CBR 600F 89-93
Kawasaki ZZR 600 89-93
Kawasaki ZXR 400 91-94
Suzuki GSX-F 600 89-93

Jos joku viittis mallailla vähän ko. pyörien eroja, tehoeroja ja mitä kannattaa kattella noissa (tyyppiviat, jne..)

Myöskin jos jollain on kokemusta ko. pyöristä 2-päällä niin ois tärkeetä, koska pyörällä tullaan ajamaan matkaa ja 2-päällä paljon, tarttis eukko mahtua taakse.

17.10.2007 12:58

Entropia kirjoitti:Mitenkä vitussa roudaat jotain tehopenkkiä mukana? :D Ootko nähny minkäkokosia ne on?

Joo poliisi ei tosiaan mitään dynoja pidä tien päällä mukana, mutta kyllä esim. ProBoost vuokraa tehopenkkiä peräkärryssä ihan yksityisillekin.

17.10.2007 15:04

-Nikki- kirjoitti:Ois mulla isomman pyörän hankinta kohta käsillä, ja jos joku viitsis valaista ko. malleista, kuristuksista ja kuristuksen kustannuksista. Kuristetulla ei tulla ajamaan metriäkään, mutta papereihin tarttis saada sen 25kw.

Yamaha FZR 600 89-93
Honda CBR 600F 89-93
Kawasaki ZZR 600 89-93
Kawasaki ZXR 400 91-94
Suzuki GSX-F 600 89-93
eukko mahtua taakse.


epäilen et toi honda,kava ja suzka vois olla tohon kyyti hommaan parhait,sen saa nykyään kaasuvaijeria rajoittamalla ja sitten vaan se penkitys todistus paljon kw:ja.itellä kuristus maksoi n.100 laitettiin vaan sinne rajoitin rauta et ei ottanu kiekkojo n 4000 sit lapun reunaan vaan et miten kuristettu/tehoja laskettu

17.10.2007 16:13

-Nikki- kirjoitti:Ois mulla isomman pyörän hankinta kohta käsillä, ja jos joku viitsis valaista ko. malleista, kuristuksista ja kuristuksen kustannuksista. Kuristetulla ei tulla ajamaan metriäkään, mutta papereihin tarttis saada sen 25kw.

Oon kattellu:

Yamaha FZR 600 89-93
Honda CBR 600F 89-93
Kawasaki ZZR 600 89-93
Kawasaki ZXR 400 91-94
Suzuki GSX-F 600 89-93

Jos joku viittis mallailla vähän ko. pyörien eroja, tehoeroja ja mitä kannattaa kattella noissa (tyyppiviat, jne..)

Myöskin jos jollain on kokemusta ko. pyöristä 2-päällä niin ois tärkeetä, koska pyörällä tullaan ajamaan matkaa ja 2-päällä paljon, tarttis eukko mahtua taakse.


Miksi et ole aatellu kawan zxr750 ja suzukin gsxr750 noilta vuosilta?

17.10.2007 19:46

-Nikki- kirjoitti:Oon kattellu:

Yamaha FZR 600 89-93
Honda CBR 600F 89-93
Kawasaki ZZR 600 89-93
Kawasaki ZXR 400 91-94
Suzuki GSX-F 600 89-93
noista vaihtoehdoista valitsisin mieluiten:

gsx-r 750, (vaikkei se nyt vaihtoehtona ollutkaan) mutta on varmasti pomminvarmin kaikista ja kyysäämisenkin pitäisi onnistua hyvin.


(90 luvun taitteen kawasakeissa taitaa olla aika paljon venttiiliongelmia, siksi mielummin takuuvarma zukizuki) suzuki on muutenkin ainoa kunnon japanilainen pyörämerkki.

17.10.2007 19:51

Joo itekkin jättäsin ton kawan varmaan pois laskuista, vaikka nyt en ihan satavarma oo että miten se venttiilivika juttu meni. Saattoi olla niinkin että kyseessä venttiilien materiaalivika->jos venttiilit sittemin vaihdettu uusiin ei pitäs vikoja olla. Varma en kyllä ole.

Ja kuten snuarrow totesikin, niin suzukia suosittelen.;)

17.10.2007 19:54

-Nikki- kirjoitti:Ois mulla isomman pyörän hankinta kohta käsillä, ja jos joku viitsis valaista ko. malleista, kuristuksista ja kuristuksen kustannuksista. Kuristetulla ei tulla ajamaan metriäkään, mutta papereihin tarttis saada sen 25kw.

Myöskin jos jollain on kokemusta ko. pyöristä 2-päällä niin ois tärkeetä, koska pyörällä tullaan ajamaan matkaa ja 2-päällä paljon, tarttis eukko mahtua taakse.

Osta vanhempi Honda VFR 750, tykkää kun sillä ajetaan ja mottia et ajamalla saa oikein huollettuna rikki.

Ja kun vanhasta pyörästä kyse, kuristuksen saa hoitaa vaikka kaasukahvan liikettä rajoittamalla.

Miinuksena suhteellisen korkeat hinnat, plussana ihana ja todella kestävä moottori, hyvä jälleenmyyntiarvo ja loistavat matkaominaisuudet.

18.10.2007 15:25

snuarrow kirjoitti:noista vaihtoehdoista valitsisin mieluiten:

gsx-r 750, (vaikkei se nyt vaihtoehtona ollutkaan) mutta on varmasti pomminvarmin kaikista ja kyysäämisenkin pitäisi onnistua hyvin.


(90 luvun taitteen kawasakeissa taitaa olla aika paljon venttiiliongelmia, siksi mielummin takuuvarma zukizuki) suzuki on muutenkin ainoa kunnon japanilainen pyörämerkki.


Tuo gixxxeri oli omakin valinta. Voin sanoo että ensipyöräksi oivallinen, ei itelläni ainakaan ollut vaikeuksia siirtyä piikistä tuon sarviin. Läheltä piti- tilanteitaakaan ei ole ollut, vaikka kovaa on menty!

Kawasakien venaongelmat katosi kannenvaihdon myötä. ite voisin ottaa rempatun kawan.


P.S. Osta tuo mun pyörä, vielä kerkeet koeajollakin käymään. ;)

18.10.2007 15:45

snuarrow kirjoitti:
-Nikki- kirjoitti:Oon kattellu:

Yamaha FZR 600 89-93
Honda CBR 600F 89-93
Kawasaki ZZR 600 89-93
Kawasaki ZXR 400 91-94
Suzuki GSX-F 600 89-93
noista vaihtoehdoista valitsisin mieluiten:

gsx-r 750, (vaikkei se nyt vaihtoehtona ollutkaan) mutta on varmasti pomminvarmin kaikista ja kyysäämisenkin pitäisi onnistua hyvin.


(90 luvun taitteen kawasakeissa taitaa olla aika paljon venttiiliongelmia, siksi mielummin takuuvarma zukizuki) suzuki on muutenkin ainoa kunnon japanilainen pyörämerkki.


Hondan noista ottaisin perushyvänä ja tyylikkäänä mopona. susuki ois toinen, mutta ainakaan minua sen aivan hirveä ulkonäkö ei pahemmin houkuta ajamaan :).. Yamaha on heiveröinen, ja paljon laatikkovikoja. ei yamahalle. ZZR:ssä on ollu noita kansa ja laatikkovikoja juuri noissa vuosimalleissa, tuota uudempi malli on kuulemma kestänyt ihan mallikaasti. 400cc kawan jättäisi hyllylle jo pienen konetehon ja väännön takia.


jos kikseri ois vaihtoehtona, niin tietty se. mutta se painiikin aivan eri sarjassa, ku nää edellä mainutut laitteet, niin teholtaan kuin hinnaltaankin.... vanha gixerin on pomminvarma, sen jälkeinen nestekoneen omaava kikseri painaa aivan mielettömästi, ja kannessa on esiintynyt ongelmia pitämään vesi siellä missä sen kuuluukin olla.

mut noista ehdottomasti CBR....