Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

29.7.2007 21:20

Sama vika mullakin,et pitää näitä perkele ajaa! :D
Mut tarkotus ois vaan ton katastuksen ajan pitää noi,että saisi papereihin oikeita lukuja ja sitten.. ;)

29.7.2007 21:27

S^X kirjoitti:Sama vika mullakin,et pitää näitä perkele ajaa! :D
Mut tarkotus ois vaan ton katastuksen ajan pitää noi,että saisi papereihin oikeita lukuja ja sitten.. ;)

Turhaa rahan ja ajan haaskausta tuommonen. Nimimerkillä 18wee ja 74 koowee, kakskytviis sanon hoovee.
Hitto että rimmas hyvin.

29.7.2007 21:29

Entropia kirjoitti:Turhaa rahan ja ajan haaskausta tuommonen. Nimimerkillä 18wee ja 74 koowee, kakskytviis sanon hoovee.
Hitto että rimmas hyvin.


No sullahan runosuoni sykkii,mut sit vituttaa jos kytät pysäyttävät,eikös se ole ajokorttiluokan ylitys jos huomaavat ?

E:tai jtn vastaavaa,mä mikään lakimies ole prkl :D mut sakot ainakin...

Editin editti: Kummasta Kaikkonen rankaisee enemmän,jos mulla on pärrä täysteho papereilla ja ei siihen oikeuttavaa korttia vai jos mulla on papruissa 25kw mutta pyörä ei todellisuudessa vastaa sitä,eikös se ole vakuutuspetos?

29.7.2007 21:39

Se on nykyään kortitta ajo. ite tosiaan eilen vähän käänsin kahvaa, mutten katsetta [toisin kuin laukkumotoristit] ja kohta vilkkuivat discovalot perässä. Nooh, siinä puhallutus ja moraalinen saarna ja poistuin paikalta sakoitta. Varmasti tiesivät, ettei ole 25kW, vaikkeivat otetta katsoneetkaan. Asiallisia poliiseja, oli vissiin muuta menoa kun oli tuo kuopiorock.

Sitten vähän vertailu pohjaa:

Jos sulla on 25kW ja poliisit huomaa sen-->kilvet pois, sakot ja muuta kivaa. + Vielä papereiden hankkimiseksi kaikki dynovedot, kuristusten tekeminen ja katsastaminen.

jos TT-paperit-->sakot.

Ite oon savolainen eli vähän laiska ja skippasin tuon ja ajelen pienellä riskillä täystehosta. Eipä nuo paikalliset sinisetsedät ole kiinnostuneet, vaikka vastaan ajaneet kymmeniä kertoja. Ihmisiks kun ajelee niin ei huolta.

29.7.2007 22:55

Kysytäänpäs (taas) mitenkä vakuutukset pelaavat:

jos pyörä on 25kw papereissa, mutta TT.

tai

Jos pyörä papereissa TT.

ja molemmissa kuskilla vain a-kortti ja ajaa kolarin.

varsinkin miten liikennevakuutus korvaa, ja periikö korvauksia takaisin?

30.7.2007 11:17

Jos täystuhopaperit, vakuutus ei evää tai pienennä korvauksia, jos et itse syyllisty törkeään myötävaikutukseen vahinkoon [=ajat 200km/h päiväkodin edessä lapsen päälle tai muuta vastaavaa]. Yleensä vakuutusyhtiötä ei pahemmin kiinnosta se, onko se 25kW vai 74kW, paitsi juuri niinkuin tuossa esimerkissä totesin. Tosin yleensä niissä tilanteissa, missä on itse ollut törkeänä myötävaikuttajana, on se raha pienin huolenaihe. itseäni saattaisi huolettaa se, onko kuoleman jälkeen elämää.
Kortitta ajo ei ole törkeää myötävaikutusta, se on vakuutusyhtiöltä selvitetty.

Tässä puintia aiheesta

30.7.2007 13:41

Paikkansa pitää ja hyvä pitää mielessäkin.

Jos sulla on 25kW paperit ja täystehoinen pyörä, niin kolarin jälkeen ei makseta enää omaisillekaan. Ainakin kaikissa kuolonkolareissa alla ollut kulkuneuvo syynätään tarkkaan.

Jos täysitehoinen papereissakin, niin sakot tulee mikäli poliisi on sillä tuulella. Toisella kertaa saattaa lähteä myös kortti, laissa kun ei ole määrätty tarkkaa rangaistusta kyseiselle rikkeelle, niin päätösvalta on silloin itse poliisisedällä.

Sakot ovat myös varmasti halvemmat kuin pyörän kuristaminen, muistelisin että alle sata euroa.
Mutta yleensä kun pyydetään ajokortti ja rekisteriote, niin ensinmainittua ei anneta takaisin.

Itse ajoin pikku-A:lla 74kW pyörällä, eikä ko. asiasta tullut kertaakaan sanomista.

30.7.2007 16:52

No täytyypi skipata toi kuristus sitten,itsekkin asustelen sellasella seudulla ettei poliiseja harmiksi ole.

30.7.2007 17:06

Ja tosiaankin, ne syynää mopoa tosi pahojen lippojen jälkeen. Eli jos lippaat ja oot tyyliin kävelykunnossa, en usko vaikeuksia eteen osuvan.

Sakot varmasti pienemmät kuin kuristus hässäkkä, kun miettii että:

-Dynoveto jotain yli 50¤
-Katsastus 70¤
-Jäät poliisille kiinni-->kilpi pois ja uudestaan sama rumba.
-Uusien pyörien kurisatsit 100-300¤.

30.7.2007 20:13

Onkos suzuki gsf 600 ihan lussu jos sen kuristaa 25kw?

Kun se meinaa painaa melkei 220kg niin sen teho paino suhde on todella surkea.

Meinaan vaan että kulkeeko ja kiihtyykö ollenkaan 25kw:nä? Ajattelin että ei varmaankaan kannata edes kuristaa...

31.7.2007 12:36

xzx kirjoitti:Onkos suzuki gsf 600 ihan lussu jos sen kuristaa 25kw?

Kun se meinaa painaa melkei 220kg niin sen teho paino suhde on todella surkea.

Meinaan vaan että kulkeeko ja kiihtyykö ollenkaan 25kw:nä? Ajattelin että ei varmaankaan kannata edes kuristaa...


Mulla on 400cc ja ihan hyvin jaksaa mennä vaikka on kuristettu. Kyllä sillä aina on kerenny kotiin asti :)
Huiput tosin jää johonki 130-140km/h :P

31.7.2007 13:45

xzx kirjoitti:Onkos suzuki gsf 600 ihan lussu jos sen kuristaa 25kw?

Kun se meinaa painaa melkei 220kg niin sen teho paino suhde on todella surkea.

Meinaan vaan että kulkeeko ja kiihtyykö ollenkaan 25kw:nä? Ajattelin että ei varmaankaan kannata edes kuristaa...


Tuo ihan lussu on loppuunsa varsin suhteellinen käsite,
riippuu ihan mihin vertaa. Mutta uskosin sillä kerkiävän noin ensihätään?

31.7.2007 19:00

JP_89 kirjoitti:
xzx kirjoitti:Onkos suzuki gsf 600 ihan lussu jos sen kuristaa 25kw?

Kun se meinaa painaa melkei 220kg niin sen teho paino suhde on todella surkea.

Meinaan vaan että kulkeeko ja kiihtyykö ollenkaan 25kw:nä? Ajattelin että ei varmaankaan kannata edes kuristaa...


Tuo ihan lussu on loppuunsa varsin suhteellinen käsite,
riippuu ihan mihin vertaa. Mutta uskosin sillä kerkiävän noin ensihätään?

Kyllä sillä kerkiää, jos piikki tuntuu tehokkaalta. ;)
Tosin jos näin on, ei ehkä kannata vielä siirtyä isoihin pyöriin. Itestäni ei tunnu että tuo omakaan lähtee mitenkään ihmeellisesti, vaikka yli 100konia onkin...Ei jumaliste jos pitäis ajaa 25kW, kuolisin tylsyyteen.

31.7.2007 22:46

Ei olisi kiva kumminkaan jäädä piikin jalkoihinkaa...

Ajaa nyt ekana 2v piikil ja sit 2v melkei samal laisel...

31.7.2007 23:24

xzx kirjoitti:Ei olisi kiva kumminkaan jäädä piikin jalkoihinkaa...

Ajaa nyt ekana 2v piikil ja sit 2v melkei samal laisel...
piikkihän on 11kw? kyllä se muutos siihen 25kw vaikuttaa vaikka painoa tuleekin ;-)