Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

27.8.2006 19:06

ja eikös se mene niinkin että jos mälläät pyörän joka on papereissa kuristettu mutta todellisuudessa ei niin vakuutus ei ole korvausvelvollinen koska olet ajanut ilman ajo-oikeutta siihen pyörään.

27.8.2006 19:31

Näinhän se saattaa olla. Koska nykyaikana kun on teho/paino-suhteeseen perustuvia hinnoitteluja, voivat vakuutusyhtiöt vaatia rästimaksut.

27.8.2006 19:44

Olis semmonen kysymys, että kun mulla toi zx-6r 2004 kuristettiin tuusmotorissa 25kw:seksi sillä palikalla ettei kaasukahva liiku kokonaan. No mä otin sen osan pois mutta onko tietoo että tehdäänkö sille siellä liikkeessä viellä jotain muuta kun laitetaan se palikka paikalleen. Olen mielestäni joskus kuulle että niihin säädetään uudestaan jotain kaasarin säätöjä jne, että jos on niin olis kiva saada nekin takas että onko tietoa?

27.8.2006 20:33

Konna- kirjoitti:Näinhän se saattaa olla. Koska nykyaikana kun on teho/paino-suhteeseen perustuvia hinnoitteluja, voivat vakuutusyhtiöt vaatia rästimaksut.


Itseasiassa vaikka ei olisi teho/painosuhteeseen perustuva vakuutus, voivat evätä korvaukset, koska ajoneuvo ei ole enää se, mikä papereissa lukee!

27.8.2006 21:03

TeeVee kirjoitti:
Konna- kirjoitti:Näinhän se saattaa olla. Koska nykyaikana kun on teho/paino-suhteeseen perustuvia hinnoitteluja, voivat vakuutusyhtiöt vaatia rästimaksut.


Itseasiassa vaikka ei olisi teho/painosuhteeseen perustuva vakuutus, voivat evätä korvaukset, koska ajoneuvo ei ole enää se, mikä papereissa lukee!


Onneksi uudet Suzukit ovat boksilla kuristettu, joten jos vaikka kaatuu, niin heittää johdon toiseen boksiin niin johan on kuristettu taas. Tosin laitontahan tuo on.

27.8.2006 22:04

Kertokaapas nytten niiden liikkeiden nimiä missä pyöränne on kuristettu. En viitsisi koko valtakunnan pyöräpajoja soitella läpi :P

28.8.2006 0:58

Eiköhän ne nyt kurista liikkeessä kuin liikkeessä.

28.8.2006 8:21

Pakalen kirjoitti:Olis semmonen kysymys, että kun mulla toi zx-6r 2004 kuristettiin tuusmotorissa 25kw:seksi sillä palikalla ettei kaasukahva liiku kokonaan. No mä otin sen osan pois mutta onko tietoo että tehdäänkö sille siellä liikkeessä viellä jotain muuta kun laitetaan se palikka paikalleen. Olen mielestäni joskus kuulle että niihin säädetään uudestaan jotain kaasarin säätöjä jne, että jos on niin olis kiva saada nekin takas että onko tietoa?

missä kohin se palikka oli noin suurin piirtein kun pitäisi ottaa omastakin pois se jossai vaiheessa.

28.8.2006 11:03

honda cbr kirjoitti:
Pakalen kirjoitti:Olis semmonen kysymys, että kun mulla toi zx-6r 2004 kuristettiin tuusmotorissa 25kw:seksi sillä palikalla ettei kaasukahva liiku kokonaan. No mä otin sen osan pois mutta onko tietoo että tehdäänkö sille siellä liikkeessä viellä jotain muuta kun laitetaan se palikka paikalleen. Olen mielestäni joskus kuulle että niihin säädetään uudestaan jotain kaasarin säätöjä jne, että jos on niin olis kiva saada nekin takas että onko tietoa?

missä kohin se palikka oli noin suurin piirtein kun pitäisi ottaa omastakin pois se jossai vaiheessa.


Niin siis mullahan se oli siel suoraan tankin alla. Ensin otin tankin kokonaan pois ja siinä se oli melkein suoraan näkyvillä. En ensin huomannut mutta sitten väänsin kaasukahvaa ja näin semmoisen renkaan liikkuvan jossa oli se palikka kiinni estämässä sen liikerataa. Toivottavasti tästä on jotain apua.

Haluuko joku vastata tohon mun ekaan kysymykseen?

28.8.2006 15:31

Pakalen kirjoitti:Haluuko joku vastata tohon mun ekaan kysymykseen?


Voi olla, kun odotat että joku asiasta tietävä tulee paikalle

1.10.2006 21:30

Mitenkäs kun tuollaisella cdi-boksilla kuristetaan noita pyöriä, niin tarvitseeko siellä aina säätää jotakin jos sen kuriboksin vaihtaa normaaliin? Ainakaan uusissa Giksereissä ei tarvitse, mutta miten vanhemmissa on?

2.10.2006 21:27

Pakalen kirjoitti:Olis semmonen kysymys, että kun mulla toi zx-6r 2004 kuristettiin tuusmotorissa 25kw:seksi sillä palikalla ettei kaasukahva liiku kokonaan. No mä otin sen osan pois mutta onko tietoo että tehdäänkö sille siellä liikkeessä viellä jotain muuta kun laitetaan se palikka paikalleen. Olen mielestäni joskus kuulle että niihin säädetään uudestaan jotain kaasarin säätöjä jne, että jos on niin olis kiva saada nekin takas että onko tietoa?


Minun tietääkseni ei tehä mitään muita säätöjä, vaan se kuripala on siellä ainoa. Sitäpaitsi, eiköst vm. 04 kawassa ole jo ruisku eikä kaasareita? Ainakaan omaan kawaan ei ole tehty ruiskupuolelle mtn säätöjä. Sen olen kysynyt ihan myyjältä. Vuosimalli on tosin -06, mutta en usko sen vaikuttavan...

3.10.2006 1:23

teude kirjoitti:Mitenkäs kun tuollaisella cdi-boksilla kuristetaan noita pyöriä, niin tarvitseeko siellä aina säätää jotakin jos sen kuriboksin vaihtaa normaaliin? Ainakaan uusissa Giksereissä ei tarvitse, mutta miten vanhemmissa on?


Ei vanhempia pyöriä edes voi kuristaa cdi boxilla, tietääkseni vm 04 600 gsx-r oli ensimmäinen.

Ja tästä voitkin ostaa jo valmiiksi 25kw papereilla olevan gixxerin.

http://www.motot.net/talli/nayta.php?id=28979

3.10.2006 2:21

Tony kirjoitti:
teude kirjoitti:Mitenkäs kun tuollaisella cdi-boksilla kuristetaan noita pyöriä, niin tarvitseeko siellä aina säätää jotakin jos sen kuriboksin vaihtaa normaaliin? Ainakaan uusissa Giksereissä ei tarvitse, mutta miten vanhemmissa on?


Ei vanhempia pyöriä edes voi kuristaa cdi boxilla, tietääkseni vm 04 600 gsx-r oli ensimmäinen.

Ja tästä voitkin ostaa jo valmiiksi 25kw papereilla olevan gixxerin.

http://www.motot.net/talli/nayta.php?id=28979


No kun kauppias sanoi, että kaikki ruiskugikserit voi kuristaa boksilla.

3.10.2006 20:14

Joo, kauppias puhui paskaa. Ainoastaan 600cc GSX-R:t saa kuristettua.