Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
8.3.2006 4:24
Elikkäs, hankinnassa tässä nyt 1997 600cc GSX-R.
Täystehonen, mistään en löytänyt paljonko tässä nyt sitten on tehoja. Saa valaista jos asiasta on tietoa.
Tarkotus ois kysellä että mitenkäs tää nyt sitten laitetaan 25kW, pitääkö liikkeessä laitattaa?
Saakos sitten ite otettua pois kun on papereissa se 25kW. Ei viittis ajella jos pyörällä henki niin ahtaalla.
Onki moni tehnyt näin, siis että ostaa kusiaisen, papereihin 25kW ja täystehosena ajelee?
Mitäs tästä voi huonoimmassa tapauksessa seurata, muutako metsähallituksen puolelle ajaminen eukolle leuhkiessa
Muokkasin otsikkoa - Sergey
8.3.2006 10:52
Vakuutuspetos tuo on, eli seuraa peukaloruuvia ja vankeutta.
8.3.2006 12:19
75kw:n tehot koneesta saa irti, ja ei kannata muulloin kuin radalla lähteä kuristuksia poistelemaan..
8.3.2006 18:05
X-Race kirjoitti:Vakuutuspetos tuo on, eli seuraa peukaloruuvia ja vankeutta.
Mikä tosta tekee vakuutuspetoksen? Jos siis oletetaan että vakuutus ei ole teho/painosuhteeseen perustuva, vaan normaali kuutioperusteinen.
8.3.2006 18:55
Pertura kirjoitti:X-Race kirjoitti:Vakuutuspetos tuo on, eli seuraa peukaloruuvia ja vankeutta.
Mikä tosta tekee vakuutuspetoksen? Jos siis oletetaan että vakuutus ei ole teho/painosuhteeseen perustuva, vaan normaali kuutioperusteinen.
Onhan se petos, jos pyörä onkin erilainen kuin vakuutusyhtiön papereissa on. Varsinkin uuden teho-painosuhteeseen perustuvan hinnottelun kanssa asia on ihan selvä.
8.3.2006 19:07
X-Race kirjoitti:Onhan se petos, jos pyörä onkin erilainen kuin vakuutusyhtiön papereissa on. Varsinkin uuden teho-painosuhteeseen perustuvan hinnottelun kanssa asia on ihan selvä.
ei kai se varsinaisesti vakuutuspetos siitä huolimatta ole? en ainakaan itse saanut sakkoja/syytettä mistään "vakuutuspetoksesta" kun aikoinani narahdin autolla, johon oli vaihdettu isompi kone ja oli sitten se muutoskatsastus unohtunut. sakot tuli muistaakseni katsastamattomalla (vai olikohan rekisteröimättömällä) ajoneuvolla ajosta ja kilvet sain sitten noutaa muutoskatsastuksen jälkeen takaisin.
8.3.2006 19:09
X-Race kirjoitti:Pertura kirjoitti:X-Race kirjoitti:Vakuutuspetos tuo on, eli seuraa peukaloruuvia ja vankeutta.
Mikä tosta tekee vakuutuspetoksen? Jos siis oletetaan että vakuutus ei ole teho/painosuhteeseen perustuva, vaan normaali kuutioperusteinen.
Onhan se petos, jos pyörä onkin erilainen kuin vakuutusyhtiön papereissa on. Varsinkin uuden teho-painosuhteeseen perustuvan hinnottelun kanssa asia on ihan selvä.
Siis petoshan alkaa jo ennen vakuutusyhtiötä, eli myös rekisteriotteessa on virheellinen tieto. Veikkaisin että tuo temppu "kiinnostaisi" sekä poliisia, että vakuutusyhtiötä... Petos mikä petos!
8.3.2006 21:03
No voi itku ja parku...
Eiköhän tota tee aikalailla kaikki tai ainakin iso osa. Itellä ei oo papereissa tota 25kw:tä, koska en oo jaksanu alkaa säätämään noin pienen asian takia.
Tiedän kyllä että sakot tulee kun poliisi pysäyttää, mutta harvoimpa tuotakaan tapahtuu. Kertaakaan ei vielä oo sakkoa tullu.
8.3.2006 21:14
Ape kirjoitti:No voi itku ja parku...
Eiköhän tota tee aikalailla kaikki tai ainakin iso osa. Itellä ei oo papereissa tota 25kw:tä, koska en oo jaksanu alkaa säätämään noin pienen asian takia.
Tiedän kyllä että sakot tulee kun poliisi pysäyttää, mutta harvoimpa tuotakaan tapahtuu. Kertaakaan ei vielä oo sakkoa tullu.
Näin varmasti, mutta ei se silti asiaa paremmaksi/hyväksyttäväksi tee, edelleen se on "petos". Perusteluksi ei tod. näk riitä, että kaverikin tekee, niin miksen minä...
8.3.2006 21:35
X-Race kirjoitti:Vakuutuspetos tuo on, eli seuraa peukaloruuvia ja vankeutta.
Eikä seuraa. Poliisille jos jäät kiinni niin korttihyllylle ja sopivasti laskua. Vakuutus yhtiölle kannattaa maksaa täysitehoisen hinta, On se ikävää lähteä maksamaan 3v vakuutuksia takautuvasti kun ajelet jonkun kylkeen
8.3.2006 21:39
CUBIX kirjoitti:X-Race kirjoitti:Vakuutuspetos tuo on, eli seuraa peukaloruuvia ja vankeutta.
Eikä seuraa.
EIVAI?
9.3.2006 18:02
CUBIX kirjoitti:X-Race kirjoitti:Vakuutuspetos tuo on, eli seuraa peukaloruuvia ja vankeutta.
Eikä seuraa. Poliisille jos jäät kiinni niin korttihyllylle ja sopivasti laskua. Vakuutus yhtiölle kannattaa maksaa täysitehoisen hinta, On se ikävää lähteä maksamaan 3v vakuutuksia takautuvasti kun ajelet jonkun kylkeen
Mutta kun vakuutuksen hinta sattuu tulemaan kuutioiden mukaan,niin minä ainakin maksan ihan samaa vakuutusta olisi sitten kurit tai ei ole.
Ja koska vakuutus on kuutioiden mukaan eikä tehojen,niin en näe tuossa mitään vakuutuspetosta.
Laitontahan tuo kuitenkin,sitä en kiellä.
10.3.2006 1:02
Jombe kirjoitti:CUBIX kirjoitti:X-Race kirjoitti:Vakuutuspetos tuo on, eli seuraa peukaloruuvia ja vankeutta.
Eikä seuraa. Poliisille jos jäät kiinni niin korttihyllylle ja sopivasti laskua. Vakuutus yhtiölle kannattaa maksaa täysitehoisen hinta, On se ikävää lähteä maksamaan 3v vakuutuksia takautuvasti kun ajelet jonkun kylkeen
Mutta kun vakuutuksen hinta sattuu tulemaan kuutioiden mukaan,niin minä ainakin maksan ihan samaa vakuutusta olisi sitten kurit tai ei ole.
Ja koska vakuutus on kuutioiden mukaan eikä tehojen,niin en näe tuossa mitään vakuutuspetosta.
Laitontahan tuo kuitenkin,sitä en kiellä.
mutta nykyäänhän se vähän riippuu mistä roikkuu, kun tuli tuo teho-painosuhde vakuutukset voimaan. sillä luulisi jo vaikuttavan tuo mopon täysitehoisuus.
10.3.2006 2:02
Ainakin IFssä on vielä kuutiovakuutukset.
10.3.2006 8:37
jymi kirjoitti:Ainakin IFssä on vielä kuutiovakuutukset.
samoin Pohjolassa..