Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

8.7.2012 13:23

smc660, ei sähköstarttia, kisakireempi.

Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

28.7.2012 12:58

Käytii kaverin kaa ajelemassa mettäteitä, ni ajon jälkee huomasin et oli tippunu tosta emäputken päältä pultti tai joku korkki? Mistä löytäs samanlaisen toho taikka osan ideen et vois tilata uuden. Kuva

Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

28.7.2012 23:47

maahantuoja?

Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

11.8.2012 4:22

Huvittas tietää paljon tämmönen 450 Exc vaatii huoltoa verrattuna isompiin 525/530 veljiinsä nähden?
Kärsiikö ajella päivittäin 25km koulumatkoja suuntaansa vai kannattaako katsella muita pyöriä tähän tarkoitukseen? :D

Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

11.8.2012 12:16

450/520/525/530 vaatii ihan saman verran huoltoa. 10h välein öljyt yms.

Sitten kun mennään isompiin pyöriin esim. lc4 koneella niin huoltovälit hieman kasvaa.

Kyllähän sillä voi ajella vaikka 1000km päivässä kouluun jos jaksaa ajallaan vaihtaa öljyt ja muutenkin huoltaa. Ihan kiinni omasta jaksamisesta ja siittä että tykkääkö läträtä öljyn kanssa..

mmmm... öljyä..... namnam....

Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

28.8.2012 22:21

Jos rahaa on paljon niin voihan sitä ajaa miten paljon lystää. Kuitenkin jos öljyt vaihtaa 5-10h välein, sitten bensat, renkaat sekä mahdolliset pikkuviat. Voi laskea että jos tulee 50km pelkkään koulumatkaan päivässä nii viikossa se tekee 250km koulumatkoja eli 3kk se tekis 3000km, jotka vastaa moottorin tunteina vaikka 70. Jos koneremppa olis vaikka 200-250h kohdalla ja sen tekeminen maksaa kuitenkin tonnin jos toisenkin. Siitä nyt vaan vähän suuntaa antavaa mitä tämmösella ajaminen voi maksaa. :s

Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

29.8.2012 17:51

Kaupasta jos haet uuden pyörän ja tieajoa ajat kuin katupyörällä (ei mitään kuminpoltto- ja koneenhajoitustalkoita joka viikonloppu) niin jossain 30tkm kohdalla voi ruveta miettimään koneremppaa jos vaan venttiilit ei mene siihen mennessä liian loppuun. Joka tapauksessa ei se kauheasti kalliimpaa näillä ole ajaa kuin muillakaan yksisylinterisillä, lisäksi osat on kisapyöriin paljon katumalleja halvempia. Öljynvaihtoon voisi hakea helpotusta suuremmasta öljytilavuudesta, mutta mitään kovin helppoa ratkaisua ei ole.

Tämä siis oma mielipide perustuen kokemuksiin. Tosimies saa kyllä koneen remonttikuntoon kymmenessä tunnissa, mutta ei ne katukäytössä ollenkaan koville joudu, ennemminkin kyse on siitä että näillä voi ajaa lujaa ja kone tarjoilee enemmän suorituskykyä kuin on terveellistä jos sitä haluaa rääkätä.

Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

29.8.2012 19:46

No miksi pitää sitten ostaa kisaenska jos sillä ajaa kuin mummo. En kyllä kadulla ajaisi 300h pidempään, ilman koneen avausta. 30 000km eli joku yli 500h pelkillä öljyjen vaihdolla kuulostaa aika epäterveelliseltä.

Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

29.8.2012 20:12

Useimmilla katupyörillä ja autoilla ajetaan siihen asti kunnes jotain menee rikki, aivan saman voi tehdä myös kisaenskoilla. Kyllähän se vähän niin on että joku 2-300 tuntia ajettu kone todennäköisesti antautuisi samantien kun jääradalla painaisi tuppi nurin muutaman kierroksen.

Kyllä tollasen kisapyörän hankinta kaupunkipyöräksi on jossain määrin jopa järkevää, paitsi hinnan puolesta. Onhan se nyt paljon parempi kuin mikään peruspyörä ajaa ruuhkassa jos ei nyt skootterin päälle lähde. Lc4 sun muut keittävät tärisijät sitten erikseen.

Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

12.9.2012 2:21

Paljonko tos viissatases EXC:ssä on tehoo takapallolta?

Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

12.9.2012 8:53

Meikko kirjoitti:Paljonko tos viissatases EXC:ssä on tehoo takapallolta?


Jos se numero kiinnosta niin, bike lehdessä 2010 oli testissä kolme supermoto pyörää
-Ktm EXC530
-48.8hv/9100rpm 46.7Nm/6600rpm. En tiedä onko nämä tehot koneelta vai takapyörältä, jos on koneelta niin ei siinä paljoo ole takapyörältä ja myös penkeissä on paljon eroa

Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

14.9.2012 16:30

Takapallo tehoahan nuo on, kyseisen artikkelin itsekin lukenut.

Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

14.9.2012 17:36

Soppanestori kirjoitti:Takapallo tehoahan nuo on, kyseisen artikkelin itsekin lukenut.


kyllä, itse vain sekoitin sen että penkeissä on eroja ja paljon :lol:

Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

15.9.2012 14:05

Olisi kyllä kiva viedä yksi pyörä moneen penkkiin, ja nähdä miten paljon tulokset heittelee. 8)

Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

15.9.2012 22:28

Soppanestori kirjoitti:Olisi kyllä kiva viedä yksi pyörä moneen penkkiin, ja nähdä miten paljon tulokset heittelee. 8)


kyllä tuo Samin Autopajalla on aika tarkka penkki ja olen kuullut että tuo Prätkä pajan penkki on taas sellainen, jos haluu hyvän tuloksen niin sieltä saa sen melkein