Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

25.3.2007 17:31

J!gs@w# kirjoitti:paljo Lc4 smc exc 500 cc tlös päin nii paljo tommosis on sit noi vakuutukset?



Oot joko trolli tai sit ihan vitun pihalla :D :D :D


Mut mut...kuka tunnustaa, tänään ajaneensa Hämeentietä hiton mageella kotarin lc4:lla, jossa oranssit vanteet. Saunditkin oli just paikallaan :)

25.3.2007 21:50

kai mä sit oon pihalla :DDD

28.4.2007 21:15

Tämä 660 SMC:hän on poistuva malli, tietääkö kukaan että saako mistään enään uutena ostettua?

30.4.2007 13:56

klrp kirjoitti:Tämä 660 SMC:hän on poistuva malli, tietääkö kukaan että saako mistään enään uutena ostettua?


Ei taida saada kuin joitain ylivuotisia jos on jäljellä jossain liikkeessä. Sun täytyy soitella ja kysellä. Mut miksei kelpais tää uus 690? Tehokkaampi ja sit ainakin tohon 690 tarkotetut akran ja remuksen putket on ihan normaalit, eikä tommoset hassut. Taitaa sit ehkä varmaan kyllä muidenkin putket olla normaalit noita vakioita lukuunottamatta :)

30.4.2007 14:37

Uusissa maskit ainakin ihan hirveät ja taitaa olla kaksi änkkääkin. :/

30.4.2007 15:13

ei taida saada enää 625 eikä 640 ja 660 uutena(onha näissäki tupla änkät), tietenki ylivuotisia uutena voi jostai löytyä... 690 syrjäytti nuo, ku on oltava euro4 :)

30.4.2007 22:07

Nks kirjoitti:
klrp kirjoitti:Tämä 660 SMC:hän on poistuva malli, tietääkö kukaan että saako mistään enään uutena ostettua?


Ei taida saada kuin joitain ylivuotisia jos on jäljellä jossain liikkeessä. Sun täytyy soitella ja kysellä. Mut miksei kelpais tää uus 690? Tehokkaampi ja sit ainakin tohon 690 tarkotetut akran ja remuksen putket on ihan normaalit, eikä tommoset hassut. Taitaa sit ehkä varmaan kyllä muidenkin putket olla normaalit noita vakioita lukuunottamatta :)


690 ei todellakaan oo tehokkaampi kuin 660smc ja ne akran kannut on käytännössä iha yhtä rivon näköset kuin ne vakiotkin. sais joku valmistaja rakentaa ihan "normaalin" putkiston tohon, mikä menis vähän ylempää kuin tuolta koneen alta...

1.5.2007 15:49

Itse olen ostamassa 525 exc kotaria kadulle, mutta vaikuttavan olevan valkokilpiset harvassa kuin kanan hampaat. Nekin mitä löytyy maksaa hunajaa. Jostain lueskelin, että 4t exc malleissa on sama alakerta eli voinko ostaa esim 400 exc ja pistää siihen 510cc sylinterin. Tokihan tämäkin maksaa, mutta varmaan jostain käytettynäkin löytyy.

Toinen kysymys sitten, että paljonkohan näissä mahtaa olla verot jos uittaisi vaikka saksasta tai ruotsista etc kotarin itselleen?

1.5.2007 17:24

mahdollisuus -on, että rekisteröidä Virossa - sitten verot vain 120-150e + laiva lippu. Huono on että pyörä pitäisi olla virolaisen nimissä ja ajat valtakirja avulla.

Auton varten on verolaskuri tässä: http://www.ottoauto.de/cgi-bin/verolaskuri.php

Mutta pyöra varten ei mitää...

1.5.2007 19:30

isoEGO kirjoitti:
Nks kirjoitti:
klrp kirjoitti:Tämä 660 SMC:hän on poistuva malli, tietääkö kukaan että saako mistään enään uutena ostettua?


Ei taida saada kuin joitain ylivuotisia jos on jäljellä jossain liikkeessä. Sun täytyy soitella ja kysellä. Mut miksei kelpais tää uus 690? Tehokkaampi ja sit ainakin tohon 690 tarkotetut akran ja remuksen putket on ihan normaalit, eikä tommoset hassut. Taitaa sit ehkä varmaan kyllä muidenkin putket olla normaalit noita vakioita lukuunottamatta :)


690 ei todellakaan oo tehokkaampi kuin 660smc ja ne akran kannut on käytännössä iha yhtä rivon näköset kuin ne vakiotkin. sais joku valmistaja rakentaa ihan "normaalin" putkiston tohon, mikä menis vähän ylempää kuin tuolta koneen alta...


Nyt taidat ite olla asiasta tietämätön. Just on kädessänikin uusin bike, jossa sanottiin samaan kuin ktm:n osastolla mp-messuilla, että toi uusi 690sm on tehokkaampi kuin mikään noista edellisistä kotarin katusmotoista. Sama esittelijä sanoi messuilla, että ainakin akralta ja remukselta on tulossa tohon 690sm kokoputkista, joka menee normaalia reittiä.

1.5.2007 22:40

Nks kirjoitti:
Nyt taidat ite olla asiasta tietämätön. Just on kädessänikin uusin bike, jossa sanottiin samaan kuin ktm:n osastolla mp-messuilla, että toi uusi 690sm on tehokkaampi kuin mikään noista edellisistä kotarin katusmotoista. Sama esittelijä sanoi messuilla, että ainakin akralta ja remukselta on tulossa tohon 690sm kokoputkista, joka menee normaalia reittiä.


ite luotan ennemmin ihan ajokokemukseen, kuin maahantuojan edustajan hypetykseen tai bike lehden arvioihin, jotka perustuu kylmästi valmistajan ilmoittamiin spekseihin.

660SMC:stä irtoo kuitenkin kampuralta se 65heppaa kun poistetaan nuo normaalit kuristukset. en millään jaksa uskoa, että tosta 690:stä lähtee saman verran, ennen kuin nään sellaset dynokäppyrät.

http://www.dirtbikebook.com/acatalog/in ... 99XX0.html

siitä kuvaa akran kokoputkesta ja kovasti näyttää menevän sieltä mistä originaalikin...

1.5.2007 22:46

isoEGO kirjoitti:
Nks kirjoitti:
Nyt taidat ite olla asiasta tietämätön. Just on kädessänikin uusin bike, jossa sanottiin samaan kuin ktm:n osastolla mp-messuilla, että toi uusi 690sm on tehokkaampi kuin mikään noista edellisistä kotarin katusmotoista. Sama esittelijä sanoi messuilla, että ainakin akralta ja remukselta on tulossa tohon 690sm kokoputkista, joka menee normaalia reittiä.


ite luotan ennemmin ihan ajokokemukseen, kuin maahantuojan edustajan hypetykseen tai bike lehden arvioihin, jotka perustuu kylmästi valmistajan ilmoittamiin spekseihin.

660SMC:stä irtoo kuitenkin kampuralta se 65heppaa kun poistetaan nuo normaalit kuristukset. en millään jaksa uskoa, että tosta 690:stä lähtee saman verran, ennen kuin nään sellaset dynokäppyrät.

http://www.dirtbikebook.com/acatalog/in ... 99XX0.html

siitä kuvaa akran kokoputkesta ja kovasti näyttää menevän sieltä mistä originaalikin...


No käyrä menee alakautta, mutta ei sun mielestä änkät ole normaalit? Ja saman verran tehoa ne ilmoittavat tuohon 690sm vakiona.

1.5.2007 22:54

Nks kirjoitti:
No käyrä menee alakautta, mutta ei sun mielestä änkät ole normaalit? Ja saman verran tehoa ne ilmoittavat tuohon 690sm vakiona.


no ihan normaalit kannuthan nuo on, niin kuin on vakiotkin. kyse oli lähinnä tosta kun toi putkisto on vedetty alakautta.

http://www.dirtbikebook.com/acatalog/in ... 99x00.html

tossa sitten ihan pelkät sliparit. ruman näköstä on...

olen kyllä hyvin tietoinen siitä mitä tolle on ilmoitettu tehoksi. ilmoitettu teho ei vaan aina ole se oikea teho. voi olla, että tossa vehkeessä on oikeesti se 63 heppaa mitä sille luvataan, mutta ei vaan nuo koeajo-kokemukset ihan sitä asiaa tue.

3.5.2007 0:14

isoEGO kirjoitti:
Nks kirjoitti:
No käyrä menee alakautta, mutta ei sun mielestä änkät ole normaalit? Ja saman verran tehoa ne ilmoittavat tuohon 690sm vakiona.


no ihan normaalit kannuthan nuo on, niin kuin on vakiotkin. kyse oli lähinnä tosta kun toi putkisto on vedetty alakautta.

http://www.dirtbikebook.com/acatalog/in ... 99x00.html

tossa sitten ihan pelkät sliparit. ruman näköstä on...

olen kyllä hyvin tietoinen siitä mitä tolle on ilmoitettu tehoksi. ilmoitettu teho ei vaan aina ole se oikea teho. voi olla, että tossa vehkeessä on oikeesti se 63 heppaa mitä sille luvataan, mutta ei vaan nuo koeajo-kokemukset ihan sitä asiaa tue.


Nojoo, tehoista paha mennä kiistelemään, koska minä etkä sinä omista kyseistä pyörää / omista dynolappusta kyseisestä pyörästä. Samaa mieltä sun kanssa, että tuo ei ole kaunein tollein, mutta enemmän siedettävän siitä saa, kun ottaa ton akran koko putken.

3.5.2007 0:21

Nks kirjoitti:
Nojoo, tehoista paha mennä kiistelemään, koska minä etkä sinä omista kyseistä pyörää / omista dynolappusta kyseisestä pyörästä. Samaa mieltä sun kanssa, että tuo ei ole kaunein tollein, mutta enemmän siedettävän siitä saa, kun ottaa ton akran koko putken.


pitää laitella tossa pikapuolin koeajotunnelmia kun pääsee kyseistä värkkiä käskyttämään. nyt tieto rajoittuu eri foorumeilta luettuihin koeajotarinoihin, kavereiden koeajoihin ja maahantuojan edustajan kommentteihin.
kunhan pääsee ite testaamaan, niin voi sitten verrata tohon omaan motoon ja pääsee arvioimaan tuota teholukeman paikkaansa pitävyyttä uudemman kerran :)