Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
29.4.2009 11:08
toni_0007 kirjoitti:paperbox kirjoitti:Mutta minullapas kääntyykin kokonaan vaikka onkin 25kw
Miten se kokonaan kääntyy
?
Moottorinohjausyksikkö vaihtamalla kuristettu tuo mun SV. Sikälimikäli olen oikein käsittänyt tuon toiminnan niin todennäköisesti sinne noin 4000-4500rpm asti toimii täysin täysitehoisen lailla, mutta kovemmilla kierroksilla ohjausyksikkö ei enää avaa toista läppärungon kaasuläppää niin paljoa jolloin vaikutus on sama kuin ajaisi vajaakaasulla. Eli pyörä toimii melkein kuin perus kahvakuripyörä, mutta alakierrosten kaasunvastaavuus ja vääntö on toista luokkaa ja ripeästi tuo potkiikin siellä 4500rpm tuntumassa. Miinuspuoli tässä kuristustavassa on hinta, sillä tuo boxi maksaa lähemmäs 1000 euroa
29.4.2009 22:49
Mestar kirjoitti:toni_0007 kirjoitti:paperbox kirjoitti:toni_0007 kirjoitti:Matzku. kirjoitti:Onko mitään järkee kuristaa 900cc pyörää (Blade) 25kw? meneekö koko vehje aivan tukkoon.? Vai onko kukaan kuristellu yli 600Cc pyöriä?
en usko et hirveesti järkee ;D mun pyörä oli 28 kW ja kuristettiin pois 7 kw . kaasukahva kääntyy vaan 50astetta eli semmoset pari senttiä
jeejee
No tuohan on vielä runsaasti. Esim. Kawan Z750 kaasu kääntyy kuristuksen jälkeen alle sentin.
Mutta minullapas kääntyykin kokonaan vaikka onkin 25kw
Miten se kokonaan kääntyy
?
Minulta löytyy nyt vuoden sisään jo toinen pikku-Zeta(750), ja ensimmäinen näistä oli kuristettu imusarjaan asetettavilla metallilevyillä, joissa oli jokaisessa keskellä 10mm reikä. Tällä tavalla kahva siis kääntyy kokonaan, mutta tehot ja moottorin toiminta ovat sitten vähän sitä ja tätä.
Nykyinen Zeta kuristettiin Kawasakin omalla kuristussarjalla alan liikkeessä...
Ite kans tuli hommattua pikku zetori ja tarttis kuristaa.. 150e maksaa ku se kuristettais kans sillä metallilevyllä, mut mitäs sellanen kulkee sen jälkeen? Tietenkin kurit lähtee luonnollisesti huisin vittuun sieltä ku on papereissa 25kW.
29.4.2009 23:07
Ihan tarpeeks joka paikkaan kadulle se menee sillon, ja kiihtyy ihan kohtuullisesti maantienopeuksiin.
Ja tuohon boksi vs. kahvakuri aiheeseen:
Kyllä minunkin mielestä järkevin tapa rajoittaa tehoja on ruiskupyörässä kuriboxilla, jos on aikomus pitää 25kW tehoissa. Kahvakuri nyt on suhteellisen helppo toteuttaa, mutta jos sen tekee ns. patentilla ei se ole hyvä pitempiaikainen ratkaisu. Ainakin mitä itselle on täälläpäin tehty, onkin ajaneet asiansa katsastuksen ajan, mutta melkoisia patentteja olleet. Eli ei kuristajakaan ole olettanut, jotta pyörä olisi pidempiaikaisesti 25kW. Tietysti jos itse vaijerien alapäähän tekee sen rajoitinpalikan, olisi varmasti ratkaisu pidemmäksikin aikaa.
29.4.2009 23:34
Nauris^^ kirjoitti:mut mitäs sellanen kulkee sen jälkeen? Tietenkin kurit lähtee luonnollisesti huisin vittuun sieltä ku on papereissa 25kW.
No mitä nyt serkun seiskapuokkikawasta muistan niin 25kW tehoissa tais mennä jonnin verran yli 140 mittariin ja kyllähän se ihan ripeästi kiihtyi juurikin sinne satasen tuntumaan. Tehonpuutteen huomaa oikeastaan vain yli 100km/h tai yli rajoitusalueilla tehdyissä ohituksissa. Tai siis huomaahan sen aiemminkin, mutta siinä vaiheessa se jo hitusen häiritsee. Ei tuo sv:kään siinä 130km/h mittarinopeuden jälkeen kovin nopeasti vauhtia lisää kerää vaikka yli 150 mittariin meneekin ongelmitta.
Ja isohkon väännön takia kuitenkin paljon hauskempi ajaa kuin joku täystehokevari.
30.4.2009 17:32
Niin osaisko joku nyt sanoa, että kattooko ne pyörän kunnon, kun rekisteröi 25kw. Vai haluuko ne ainoastaan tehonmittaus paperit?
30.4.2009 18:25
Latva kirjoitti:Niin osaisko joku nyt sanoa, että kattooko ne pyörän kunnon, kun rekisteröi 25kw. Vai haluuko ne ainoastaan tehonmittaus paperit?
Riippuu katsastusmiehestä.. Jotkut katsovat renkaat, valot, vilkut yms. hyväksyntiä (sliparit?). Itsellä eivät katsoneet muutakun että kuristukset olivat paikoillaan.
30.4.2009 18:31
Kannattaa ny lähteä siitä ajatuksesta että katsastusäijää kyllä periaatteessa ainaki PITÄIS kiinnostaa just em. jutut.
Esim. täysin sliksiin renkaaseen se kyllä varmasti puuttuu.
1.5.2009 14:22
http://www.fiinternational.com/ShowDeta ... ype=YamahaOnko kukaan kuristanut tonnista sporttipyörää 25kW tehoihin? Tuolta näyttäis saavan kuristus-sarjoja lähes jokaiseen pyörään mut vähän epäilyttää se että saakohan pyörän sit 25kW papereihin (onko hyväksyttyjä sarjoja?)..
1.5.2009 14:49
No ei se iskutilavuus estä kuristimasta vaikka olisi 1300cc. Kuristussarjaa ei välttämättä tarvii saada, kun kahvasta sen voi kuristaa.
2.5.2009 13:34
niin et mun ninja ei kyl liikaha mihinkään menee sen 180 hikisesti mut vittu ku tt supermoto kevarit vie valoista eikä tarvi puhua mitään tm gasgas husse wr tai kotarista jotka vaan veis
2.5.2009 13:38
hei mussaku ei ole keksijän vikaa niin onko porukalla kuvia miten on toteutttu "pikakuri" kaasukahvapyörään tarvis itelle ennenku poistaa omasta niinjonku semmosen patenti ratkasun
et kuvia ja hyviä ohjeta porukka koitti jo aikasemmin neuvoa mut enhän mä tajunnu
2.5.2009 19:38
kuristettu cdi-boksi olis kova sana jos kuristaa.
26.5.2009 17:01
Ihmeellisen tarkalta kuullostaa, kaverin pyörä kun rekisteröitiin 25kw papereihin niin ei se koko katsastusukko edes koskenut siihen pyörään, kävi vaan vilkaisemassa vähän matkan päästä pihalla ja that´s it. Kuristus tehtiin itse kaasukahvaan vaijerinipalla (á 1€), ja dynolaput toimitettiin pelkästään kuristamisen jälkeisistä tehoista. (Eikä ole myöskään rekisteriotteessa mainintaa paljonko kahva kääntyy, vain "Kuristettu kaasukahvasta")
Omalla pyörällä huomenna dynoaika puolen päivän jälkeen, vois tästä kohta painua talliin kehittelemään jonkunsortin kuristuksen.
26.5.2009 17:14
kop-O-nen kirjoitti:Ihmeellisen tarkalta kuullostaa, kaverin pyörä kun rekisteröitiin 25kw papereihin niin ei se koko katsastusukko edes koskenut siihen pyörään, kävi vaan vilkaisemassa vähän matkan päästä pihalla ja that´s it. Kuristus tehtiin itse kaasukahvaan vaijerinipalla (á 1€), ja dynolaput toimitettiin pelkästään kuristamisen jälkeisistä tehoista. (Eikä ole myöskään rekisteriotteessa mainintaa paljonko kahva kääntyy, vain "Kuristettu kaasukahvasta")
Omalla pyörällä huomenna dynoaika puolen päivän jälkeen, vois tästä kohta painua talliin kehittelemään jonkunsortin kuristuksen.
No ei oo kalliiksi tullu kuristus
Tuskin ihan kaikki katsastussedät noin välinpitämättömiä kuitenkaan on.
offtopic: Mikäs pyörä sulla nykyään on?
26.5.2009 21:54
siis voiko ton kuristuksen tehdä itse vaan sinne kaasu kahvaan? ja missä päin pääsis sitten penkittämään ja paljonko se kustantaa asun siis helsingissä..