Tekniikka, siihen liittyvät ongelmat, huolto, viritys/modaus yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja moottoripyöristä keskustelemiseen. Mopoalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

23.4.2009 10:25

Ei ole merkki ja mallikohtaista. On ihan yleinen tapa rajoittaa tehoja pyörästä kuin pyörästä.

23.4.2009 11:48

Matzku. kirjoitti:Onko mitään järkee kuristaa 900cc pyörää (Blade) 25kw? meneekö koko vehje aivan tukkoon.? Vai onko kukaan kuristellu yli 600Cc pyöriä?


en usko et hirveesti järkee ;D mun pyörä oli 28 kW ja kuristettiin pois 7 kw . kaasukahva kääntyy vaan 50astetta eli semmoset pari senttiä :D jeejee

23.4.2009 12:51

EiNiinNopea kirjoitti:
toni_0007 kirjoitti:
JonDDu kirjoitti:Onko kellään tietoa paljonko maksaa suzuki gs500 vm 1993 kuristaminen 25kW:ksi. Ja myydäänkö siihen edes erillisia hyväksyttyjä kuri sarjoja?


Mulla kuristettiin Cagiva 500 kuutioinen kahvasta ja makso n. 300-400 eur katsastuksineen ;D siitä kuristettiin 7 kW tehoa pois..

Aika jännä, että noin paljon maksoi. Oma CBR kuristettiin kaasusta (86kW -> 25kW) ja se maksoi työt 1h/60€ + 50€ katsastus..


Niimpä, en kyllä ymmärrä et miten niin paljon maksoi ja ite sain kuristuksen otettua pois viidessä minuutissa että en usko että sen laittoonkaan on voinu mennä hirveesti aikaa...

Honda Cb 600 f hornet

23.4.2009 13:21

Kävin kysymässä paikallisesta mp-huoltoliikkeestä että mitä tulis maksamaan 600cc Hornetin kuristus 25kw niin vastaus oli että suolaiset 555e.. Valmistajan oma setti johon kuulu imupuolen kuristukset ja rajotettu cdi. Ei puhunu ainakaa mitää että vois vain kaasukahvan liikettä rajottamalla kuristaa. Onko ees mahdollista jollain omalla patentilla sitä kaasukahvan liikettä rajottamalla saada läpi katsastuksesta alle 25kw:na? Onko jollain kokemusta tälläsestä että on olemassa joku valmis paketti mutta on saanu tollasella kaasukahvarajottimella läpi?

23.4.2009 19:04

toni_0007 kirjoitti:
Matzku. kirjoitti:Onko mitään järkee kuristaa 900cc pyörää (Blade) 25kw? meneekö koko vehje aivan tukkoon.? Vai onko kukaan kuristellu yli 600Cc pyöriä?


en usko et hirveesti järkee ;D mun pyörä oli 28 kW ja kuristettiin pois 7 kw . kaasukahva kääntyy vaan 50astetta eli semmoset pari senttiä :D jeejee

No tuohan on vielä runsaasti. Esim. Kawan Z750 kaasu kääntyy kuristuksen jälkeen alle sentin.

Mutta minullapas kääntyykin kokonaan vaikka onkin 25kw ;)

23.4.2009 21:41

Myke kirjoitti:Kävin kysymässä paikallisesta mp-huoltoliikkeestä että mitä tulis maksamaan 600cc Hornetin kuristus 25kw niin vastaus oli että suolaiset 555e.. Valmistajan oma setti johon kuulu imupuolen kuristukset ja rajotettu cdi. Ei puhunu ainakaa mitää että vois vain kaasukahvan liikettä rajottamalla kuristaa. Onko ees mahdollista jollain omalla patentilla sitä kaasukahvan liikettä rajottamalla saada läpi katsastuksesta alle 25kw:na? Onko jollain kokemusta tälläsestä että on olemassa joku valmis paketti mutta on saanu tollasella kaasukahvarajottimella läpi?


Sama kysymys mullakin, tai sama asia askarruttaa :D

24.4.2009 21:49

Kiinnostaisi tehda vahan hintavertailua eri paikkojen suhteen tuon -05 600 cbr:n kuristamisesta. Viaber Oy:sta kyselinkin jo. Listatkaapa muita liikkeita jotka kuristaa kaasukahvasta uudellamaalla. Luulisi paakaupunkiseudulta loytyvan muitakin liikkeita kuin Viaber...

Maahantuojalla sanoivat, ettei tahan ruiskumalliin ole edes mitaan muuta kuristustapaa kuin kaasukahvan liikkeen rajoittaminen.. Tuolta saksanmaalta TLO Bikeshop kuitenkin tarjoaa tuota alpha teknikin kuristussarjaa ihan jarjelliseen hintaan. Millahan tavoin se sitten kuristaa? Kokemuksia? Kun ei tuo saksankieli oikeen taivu... ;)

27.4.2009 21:32

Hei te kaikki 25kW pyöräpojat, joilla on kahvakuri. Kattokaas käyristänne paljon irtoaa vääntöä maksimissaan kuristettuna? Ja luonnollisesti ois kiva saada tietää myös tt vääntö että voi vähän suhteuttaa paljonko vääntömomentti laski.

Ajattelin vain hienoista vertailua tehdä tuon moottorinohjausyksikkökurin ja kahvakurin välillä...

27.4.2009 21:51

Nykyisen pyörän teholappu kuristettuna hävinnyt jonnekin. Mutta entinen pyörä oli kahvasta kuristettu myös, ja vakiona vääntömomentti 60,52Nm ja kuristettuna 40,31Nm. Eli äkkiä laskettuna vääntö on laskenut reilut 30%.

27.4.2009 21:57

Vakiona 57.59Nm ja kuristettuna 28.33Nm. Käyrätkin löytyy galleriasta :eek:

28.4.2009 13:58

ilyx kirjoitti:Täytyy nyt mainostaa täällä vielä että tilasin siis täältä kurisetin mikä makso 130e postikuluineen kotiovelle. Asensin setin itse niin ei tullu liikkeen kuluja päälle ja vein pyörän puoliks purettuna konttorille (galleriassa kuvia) niin että setä näki prikat imusarjassa. Päälle tuli vaan muutoskatsastuksen hinta, 40e, ja otteeseen merkintä että "asennettu tehon rajoitussarja" ja joku koodinpätkä.. Eli ei mielestäni kauheen paha hinta toi 170e koko kuristusrumbasta, eikä tarvitse ainakaan mitään penkityksiä tehdä, eikä liikkeen todistuksia hankkia. Katsastusmiehelläkään ei ollut mitään sitä vastaan että olin asentanu setin itse.
Ei näitä jaksaisi joka sivulla uudestaan kertoa. Voisi vähän selata sitä topikkiakin ennen uutta kysymystä. Setissä oli siis kaasukahvakuri sekä prikat imusarjaan.

28.4.2009 17:18

SMRacing kirjoitti:Mutta entinen pyörä oli kahvasta kuristettu myös, ja vakiona vääntömomentti 60,52Nm ja kuristettuna 40,31Nm. Eli äkkiä laskettuna vääntö on laskenut reilut 30%.


JP_89 kirjoitti:Vakiona 57.59Nm ja kuristettuna 28.33Nm. Käyrätkin löytyy galleriasta :eek:


Arvelinkin jotain tällaista....

Eli siis. SV:n tälläsessä speksilappusessa lukee, että 25kW tehoissa vääntöä löytyy 53,4Nm@4200rpm. Vakiona vääntöä on 64Nm@7200rpm, eli lasku on todella vähäinen kahvakuriin verrattuna. Laskua on tullut pyöreästi 17%.

29.4.2009 7:16

Hei muuten. Kun rekisteröi pyörän 25kw, niin tarkastetaanko katsastuksessa pyörän kunto? Fighteria oon kanssa katellu, ja niissä on aina vähän omia säätöjä :) .

29.4.2009 10:36

paperbox kirjoitti:
toni_0007 kirjoitti:
Matzku. kirjoitti:Onko mitään järkee kuristaa 900cc pyörää (Blade) 25kw? meneekö koko vehje aivan tukkoon.? Vai onko kukaan kuristellu yli 600Cc pyöriä?


en usko et hirveesti järkee ;D mun pyörä oli 28 kW ja kuristettiin pois 7 kw . kaasukahva kääntyy vaan 50astetta eli semmoset pari senttiä :D jeejee

No tuohan on vielä runsaasti. Esim. Kawan Z750 kaasu kääntyy kuristuksen jälkeen alle sentin.

Mutta minullapas kääntyykin kokonaan vaikka onkin 25kw ;)


Miten se kokonaan kääntyy :D?

29.4.2009 11:03

toni_0007 kirjoitti:
paperbox kirjoitti:
toni_0007 kirjoitti:
Matzku. kirjoitti:Onko mitään järkee kuristaa 900cc pyörää (Blade) 25kw? meneekö koko vehje aivan tukkoon.? Vai onko kukaan kuristellu yli 600Cc pyöriä?


en usko et hirveesti järkee ;D mun pyörä oli 28 kW ja kuristettiin pois 7 kw . kaasukahva kääntyy vaan 50astetta eli semmoset pari senttiä :D jeejee

No tuohan on vielä runsaasti. Esim. Kawan Z750 kaasu kääntyy kuristuksen jälkeen alle sentin.

Mutta minullapas kääntyykin kokonaan vaikka onkin 25kw ;)


Miten se kokonaan kääntyy :D?


Minulta löytyy nyt vuoden sisään jo toinen pikku-Zeta(750), ja ensimmäinen näistä oli kuristettu imusarjaan asetettavilla metallilevyillä, joissa oli jokaisessa keskellä 10mm reikä. Tällä tavalla kahva siis kääntyy kokonaan, mutta tehot ja moottorin toiminta ovat sitten vähän sitä ja tätä.

Nykyinen Zeta kuristettiin Kawasakin omalla kuristussarjalla alan liikkeessä...